Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

BMW F900XR mı? Yoksa F800GS mi?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    John Gotti - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2024
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW F800 GS (2024) / Piaggio Medley 150 S
    Herkese Merhaba,

    F900XR ile F800GS arasında sıkışıp kalmış bulunmaktayım.
    İkisini de test etmiş olmama rağmen kararsızım.
    Bu iki model için yorum ve fikirlerinizi rica ederim. Belki bir karar kılmamda yardımcı olabilirsiniz.

    Not: NX500'ü beklerken segment atladım.
    ERCEYLAN ve Okan Sinan Ocan bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Yani tamamen sizin nasıl kullanmayı planladığınıza bağlı.

    F900XR daha yüksek devir çeviren, azami torkunu oldukça daha yüksek devirde veren, asflatta sportif kullanıma yönelik bir model, daha sert ve yırtıcı.
    F800GS ise daha düşük devir çeviren, azami torkunu oldukça daha düşük devirde veren, 19" ön jantı ile bozuk yollarda biraz daha konforlu, daha yumuşak ve mülayim.

    Sizin kullanım amaç ve tarzınıza göre şekillenecek bir seçim.

  3. #3
    okican - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Lambretta V200 Special ABS
    800gs eski ve klasik bir tasarım. tanıdık bir yüzü var.
    900xr daha yeni ve sportif bir touring tasarımı.
    ben tercihimi f900xr dan yana kullanırdım.
    Green Arrow bunu beğendi.

  4. #4

    Üyelik
    13 Aralık 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    R1200GS
    GS ile yol seçmezsin, XR ile boyuna gazlarsın, kullanım amacına göre seçimini yaparsın

  5. #5
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    İki kişi ful çanta yüklü uzuun rotalara arada dağ tepede geçerim dersen tabiki F 800 GS yok asfatta virajı iyi olsun zaten max 300-500 km yaparım dersen XR , bu arada bu XR ın 1000 liği çok keyifli bir meret , kullanmanı tavsiye etmem direkt alırsın :D

  6. #6

    Üyelik
    17 Mart 2014
    Bence ikisi de değil, Tiger 900 GT Pro. Fiyatlarını bilmiyorum ama BMW den ucuz olacağını düşünüyorum. Asfaltta F900XR dan iyi gider, F800GS'in konforunu ve arazi kabiliyetini verir. İstemediğin kadar da donanım cabası.

  7. #7
    John Gotti - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2024
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW F800 GS (2024) / Piaggio Medley 150 S
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İki kişi ful çanta yüklü uzuun rotalara arada dağ tepede geçerim dersen tabiki F 800 GS yok asfatta virajı iyi olsun zaten max 300-500 km yaparım dersen XR , bu arada bu XR ın 1000 liği çok keyifli bir meret , kullanmanı tavsiye etmem direkt alırsın :D
    1000XR test ettim tek eksik bütçe öyle söyleyeyim

    Eşimle maksimum nadiren 500 KM yol yapacağım genelde tek sürüş yapacağım bir makine arıyorum. Offroad'a çıkmayacağım %90 asfalt sürüşü diyebilirim.
    ERCEYLAN bunu beğendi.
    Yamaha Virago XV 250 - Honda Spacy 110 - RKS K-Light 202 - Yamaha Xmax 250 - BMW F800 GS - Piaggio Medley 150 S

  8. #8

    Üyelik
    07 Nisan 2016
    Bende sizin gibi ikilemde kaldım.Tercihimi xr dan yana kullandım.Ay sonu teslim alacağım inşallah
    John Gotti bunu beğendi.

  9. #9

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı John Gotti adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1000XR test ettim tek eksik bütçe öyle söyleyeyim

    Eşimle maksimum nadiren 500 KM yol yapacağım genelde tek sürüş yapacağım bir makine arıyorum. Offroad'a çıkmayacağım %90 asfalt sürüşü diyebilirim.
    Buna göre XR daha çok keyif verecek gibi duruyor...
    John Gotti ve -Black- bunu beğendiler.

  10. #10

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Yeni Ff800GS ile iki kişi full yüklü çıkınca öyle pek şenlikli olmaz konu ama neyse =)

    F800 allrounder makina, sahibinin cümlesi çok doğru geldi bana, civcivli NC. Hemen her yola gelir çiçek gibi motor.
    900XR ise daha sportif touring makinası. Gazlayarak gezmek istiyorsan F900, daha sakin ve konforlu gezmek istiyorsan F800.

  11. #11
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    cevabı çok basit:

    paso asfaltta süreceksen XR; yok toprak/kır/bayır gireceksen GS.

  12. #12
    John Gotti - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2024
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW F800 GS (2024) / Piaggio Medley 150 S
    Alıntı ERCEYLAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende sizin gibi ikilemde kaldım.Tercihimi xr dan yana kullandım.Ay sonu teslim alacağım inşallah
    Hayırlı uğurlu olsun güzel günlerde kullanın. Ne kadara geldi anahtar teslim? BMW'den fiyat teklifi talep ettim henüz tarafıma geri dönüş olmadı.
    ERCEYLAN bunu beğendi.
    Yamaha Virago XV 250 - Honda Spacy 110 - RKS K-Light 202 - Yamaha Xmax 250 - BMW F800 GS - Piaggio Medley 150 S

  13. #13
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yani tamamen sizin nasıl kullanmayı planladığınıza bağlı.

    F900XR daha yüksek devir çeviren, azami torkunu oldukça daha yüksek devirde veren, asflatta sportif kullanıma yönelik bir model, daha sert ve yırtıcı.
    F800GS ise daha düşük devir çeviren, azami torkunu oldukça daha düşük devirde veren, 19" ön jantı ile bozuk yollarda biraz daha konforlu, daha yumuşak ve mülayim.

    Sizin kullanım amaç ve tarzınıza göre şekillenecek bir seçim.
    Sevgili Cyan,

    Biraz ezbere yorum yapmis gibisin bunu düzelmek lazim .

    F800GS ve F900XR 895 cc lik ayni blogu ( 86 x 77 mm) kullanan farkli saseye sahip modeller. Her ikiside max torku olan 90nm yi 6500dd civarinda veriyorlar. Yazilim ile F800GS in devri 6750 dd dan sonra yumusatilarak daha fazla güc üretmesine müsaade edilmiyor ve 87 HP de kesiliyor. Ayni engel F900XR da olmadigi icin 8500 dd ya kadar tirmanip 105 HP ye ulasiyor.
    Yani güc ve tork olarak 6750 dd ya kadar ayni davranisa sahip olan iki kardesten bahsediyoruz. Alt devirlerde senin ifade ettigin gibi bir fark söz konusu degil. Bir cok marka bu numarayi degisik modellerinde yapiyor S1000RR ve S1000XR da da ayni numarayi cekmis BMW.

    Sevgilerimle

  14. #14

    Üyelik
    07 Nisan 2016
    Alıntı John Gotti adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayırlı uğurlu olsun güzel günlerde kullanın. Ne kadara geldi anahtar teslim? BMW'den fiyat teklifi talep ettim henüz tarafıma geri dönüş olmadı.
    Fiyatlar standart zaten 698 anahtar teslim mavi renk.Siyah olan 10.000 tl daha ucuz

  15. #15

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı Okan Sinan Ocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sevgili Cyan,

    Biraz ezbere yorum yapmis gibisin bunu düzelmek lazim .

    F800GS ve F900XR 895 cc lik ayni blogu ( 86 x 77 mm) kullanan farkli saseye sahip modeller. Her ikiside max torku olan 90nm yi 6500dd civarinda veriyorlar. Yazilim ile F800GS in devri 6750 dd dan sonra yumusatilarak daha fazla güc üretmesine müsaade edilmiyor ve 87 HP de kesiliyor. Ayni engel F900XR da olmadigi icin 8500 dd ya kadar tirmanip 105 HP ye ulasiyor.
    Yani güc ve tork olarak 6750 dd ya kadar ayni davranisa sahip olan iki kardesten bahsediyoruz. Alt devirlerde senin ifade ettigin gibi bir fark söz konusu degil. Bir cok marka bu numarayi degisik modellerinde yapiyor S1000RR ve S1000XR da da ayni numarayi cekmis BMW.

    Sevgilerimle
    Ben bilmem BMW bilir biri max tork nerede veriyor diğeri nerede veriyor ben BMW'nin yalancısıyım. Max torklarını bu kadar farklı yerde veren iki farklı tuning'in kullanışının aynı olacağını söylemek de başka tür bir ezber (motor bloğu aynı) olmuyor mu? Bence sitesine girip sayılara bir daha bakıver hocam. (Sayılar yalan söylemez...)

  16. #16
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben bilmem BMW bilir biri max tork nerede veriyor diğeri nerede veriyor ben BMW'nin yalancısıyım. Max torklarını bu kadar farklı yerde veren iki farklı tuning'in kullanışının aynı olacağını söylemek de başka tür bir ezber (motor bloğu aynı) olmuyor mu? Bence sitesine girip sayılara bir daha bakıver hocam. (Sayılar yalan söylemez...)
    Sevgili CYAN,

    Sayilar sitesinden alinmistir. Her iki motor da daha öncesinden tarafimca kullanilmistir. Hatta benim tercihim F900XR olmustur. (Sehir ici kullanim icin inanilmaz kivrak bir motor).

    Hatta iyice incelersen F900XR in max torka F800GS den 250 dd daha erken ulastigini da görebilirsin

    F800GS Teknik Verileri

    https://www.bmw-motorrad.de/de/model...nicaldata.html

    F900XR Teknik Verileri

    https://www.bmw-motorrad.de/de/model...nicaldata.html

    Almanya BMW Motorrad sayfasindan alinmis linklerdir. Ceviride sikinti yasarsan cekinme sor , cevaplarim.

    Sevgilerimle

  17. #17

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı Okan Sinan Ocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sevgili CYAN,

    Sayilar sitesinden alinmistir. Her iki motor da daha öncesinden tarafimca kullanilmistir. Hatta benim tercihim F900XR olmustur. (Sehir ici kullanim icin inanilmaz kivrak bir motor).

    Hatta iyice incelersen F900XR in max torka F800GS den 250 dd daha erken ulastigini da görebilirsin

    F800GS Teknik Verileri

    https://www.bmw-motorrad.de/de/model...nicaldata.html

    F900XR Teknik Verileri

    https://www.bmw-motorrad.de/de/model...nicaldata.html

    Almanya BMW Motorrad sayfasindan alinmis linklerdir. Ceviride sikinti yasarsan cekinme sor , cevaplarim.

    Sevgilerimle
    Haklısın, Türk sitesinde XR için önce güç sonra tork değerini yazmışlar, GS için önce tork sonra güç değerini yazmışlar. Bu da iş arasında ikisini karşılaştırırken beni yanılttı.

    Bununla birlikte yorumumda bir hata yok; bir tanesi daha konforlu ve farklı farklı yol koşulları için dizayn edilmiş (daha uzun aks aralığı, 19" ön teker, daha düşük devir aralığı) diğeri de daha sportif sürüş için dizayn edilmiş (17" ön teker, daha kısa aks aralığı, daha yüksek devir aralığı).

    Ne için dizayn edildikleri aşikâr, bunlar arasında seçim yapmak da nasıl kullananmayı planlıyorsan zor değil.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)