. . . . Endonezya'daki motosiklet kültürü hakkında izlenimlerim . . . .
Reklamlar
-
Herkese merhaba,
Kısa bir süre önce dünyanın en kalabalık müslüman ülkesi olan (280 milyon nüfus ile) Endonezya'nın Bali adasından geldim. Bilindiği üzere o coğrafyada herkes ama herkes motosiklet kullanır motoru olmayan ev yoktur. Hatta honda ve yamaha sırf Endonezya pazarı için model üretirler (Mesela Honda Stylo 160 sadece Endonezya pazarı için üretiliyor) sadece orada satmak için. Uzun lafın kısası orada 12 gün kaldım 4 şehrini gördüm ve bakın tüm samimiyetimle söylüyorum size yüz binlerce motor geçti yanımdan fakat 1 tane Çin malı veya 1 tane Hint malı motor asla yoktu. Olması da düşünülemez adamlar her gün her dakika motorun tepesindeler Çin malı veya Hint malı motor alacak kadar işlerini riske atmazlar tek atımlık kurşunları var bütçe olarak ve tam isabet yapmak zorundalar onu da ancak Japon veya İtalyan malı motorlar ile yapıyorlar.
O bölgedeki bütün motorlar HONDA, YAMAHA, SUZUKİ, PIAGGIO ve az da olsa KAWASAKİ idi. Biz burada fiyatlar uygun diye hemen çinliye, hintliye yanaşıyoruz ama elin Endonezyalısı, Vietnamlısı, Taylandlısı, Brumalısı, Malezyalısı öyle yapmıyor. Bu ülkelere bayi ağı kurup motor satmayı bilmiyor mu Hero veya Cf Moto veya Voge? Elbette biliyorlar ama orada kimseye satamayacaklarını bildikleri için hiç yeltenmiyorlar bu duruma. Çin Endonezya!ya çok yakın keza Hindistan da çok uzak değil isterlerse yaparlar fakat dediğim gibi başlarına ne geleceğini biliyorlar o pazarda. Ben de Nmax 155 kiraladım kıpkırmızı onunla takıldım ama anladım ki scooterlar artık benlik değil. Tamam çok pratik makineler ama motosiklet kullanmanın zevkini scooter ile alamıyorum artık. Uzun lafın kısası Voge veya Cfmoto'ya hala bir ön yargım yok ama Hintlilerden uzak durmak sanırım en hayırlısı olacak bizim için.
Endonezya pazarı için üretilen Honda Stylo 160 - 15,5 Beygir, 13,5 nM tork. Çok yakışıklı motor epey gördüm.
Reklamlar
-
Çok değerli bir forum üyesi arkadaşımız bu konu ile ilgili defaatle bizleri uyarmıştı...
-
Hem gezmiş hem de bilgilendirmişsiniz.
Fotolara baktım da motosikletlerde ön plaka çok uyduruk ve çirkin duruyor. Umarım bize de gelmez böyle bir uygulama.
-
Motosiklet sayısı milyonlarla ifade ediliyor orada ve bu yüzden ön tarafa da plaka takıyorlar ki lazım olduğunca sizi rahatça tespit edebilsinler. Fakat arkadaşlar 12 günde bir kere bile bir kavga mı görmez insan bir tane bile korna mı duymaz. O kadar sabırlı ve saygılılar ki birbirlerine şok olursunuz. Avrupa'da onlarca ülke gördüm ama Bali çok şaşırttı beni. Hinduizm dininin temelinde koşulsuz mutlu olmak, karşındaki insana saygı duymak gibi şeyler de var. Bizde kesinlikle olmayan şeyler yani!!
-
Senin ülken için özel model üretenler olsa sende sokmazsın ama, aması var işte. Ben daha bugüne kadar en ufak birşey almaya gittiğimde, bunun iyisi var mı diye sorduğumda, uzaylı görmüş köylü gibi bakıyorlar. Cevap ta hazır napacağkine? Ucuzu var diyorlar. Misal İtalyan Festo marka pnömatik elemanı aldığımda rahat 2 -3 yıl kullanıyorum. Ama çin malı 3 ay sonra çıkaramazsın, 4 ay sonra kaçırır, 5 ay sonra değiştirirsin.
''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man
-
Bütün markalar yapmıyor o özel üretim işini. Ayrıca sadece ne kadar çok motor kullandıklarını ne kadar büyük bir pazar olduğunu belirtmek için verdim o örneği. Bizim ülkemize özel üretim yapılan otomobiller var ayrıca motorlar da var. 250cc grubu Türkiye'nin en çok satan motosiklet hacminin olduğu sınıf. Ne değişir senin gelir dengen böyle olduktan sonra? Honda senin ülkene özel üretim yapınca Çinliden veya Hintliden ucuza mı satacak. Hayır. Konu fakirliğin genelde hakim olduğu Endonezya'da bile Çin malı / Hint malı motora binmiyorlar olmaları. Çok kişi ile konuştum. Otomobil piyasasını ve binilen araçları görsen ağzın açık kalır tamamı a'dan z'ye Japon. Abartmıyorum Avrupa / Amerika araçlarını görmek hayal ötesi. Japona güvenmişler bir kere. Japonlar da o pazara akıtıyor bütün imkanlarını. Ben oraya gitmeden 15 gün Mitsubishi Xpace isimli araçtan almış bizim rehber. Full+full 800 bin liraya.
-
AZ Pnömatik - valf'leri de fena değildir, tozlu üretim hattında epey uzun süre gidiyorlardı
Aşklar biter yollar bitmez dedim, ne aşk bitti ne de yollar..
-
Olayın sebebi kalite anlayışından ziyade politika ve gümrük duvarları olabilir.
-
sıkıntılarla baş etmeye çalışan ve 12-13 yaşlarında duymaya başladığım "az gelişmiş veya gelişmekte olan ülke " sıfatını üzerinden 40 yıldır atamayan (% 10 krem de karamel kesim hariç ) bir ülkeyiz , yoksa her kes biliyor "kalite " nedir , ne kullanılır , ne alınır .? ?
-
18 Temmuz 2024, 08:41
#10
70 doğumluyum, kendimi bilmeye başladığımdan beri, ekonominin iyiye gittiğini hiç duymadım. Bu memlekette adil bir vergi düzeni gelmeden geniş kitleler kalite ile tanışamaz. Ama işte Ferhan ustanın dediği gibi "O millet, işte bu millet." Daha hiçbir zaman geniş kitlelerin hak, adalet eşitlik istediğine tanık olmadım. Olanlarda atlarına binip gittiler. Hükümetler her daim düzen değişecek diye geldi, düzülen hiç değişmedi.
''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man
-
18 Temmuz 2024, 09:39
#11
Her ülkenin kendine has dinamikleri vardır. Her ülke bizim stratejik bir konumda bulunmuyor. Anadolu binlerce yıldır çok savaşlara neden oldu. Bu topraklarda yaşamak zordur. Ülkemde çinliye de hintliye de binene saygım sonsuz. En iyi motor bindiğin motordur
-
18 Temmuz 2024, 10:06
#12
Saygımız elbette sonsuz Çinliye kaç kere bindim Hintliyi de çok kullandım. Japon alınır sorunsuzca yıllarca kullanılır kolay arıza da çıkarmaz mantığı işliyor orada. Adamlar hiç inmiyorlar motor üstünden. Çinli bir motor ne kadar dayanır veya Hintli? Biz neredeyse Hobi derecesinde kullanıyoruz çoğumuzun arabası da var. Onların arabaları yok. Japonya da yakın olunca oraya deli gibi yatırım yapmışlar oradaki ülke pazarlarına hep. Bizim ülkemiz henüz yatırım yapılmaya değecek derecede yüksek bir motosiklet pazarı hacmine sahip değil. Bizim pazarın 100 katı Endonezya, tayland, vietnam, malezya...Uzun lafın kısası bu tür doneler tesadüf olamaz. Eğer satabileceklerini düşünselerdi CF MOTO oraya çoktan 1-2 fabrika açmıştı veya Voge ya da Hero, TVS gibi markalar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:58 ----------
Yok abi tam öyle değil konu benim çok dikkatimi çektiği için 12 gün boyunca fırsat buldukça farklı farklı kişilerle bu durumu konuştum. Tamamen dediğim gibi
1) Yedek parça bulamamaktan biz çok korkarız diyorlar. Çünkü elleri ayakları bu aletler olmuş.
2) Arıza çıkarmaması lazım ve bakımı da kolay ve ucuz olmalı diyorlar.
3) O ülkeye özel üretim modellerin fiyatları bir Vespa Primavera 150'nin tam üçte biriymiş. Mesela Honda Beat veya Honda Vario Vespa'nın üçte biri fiyatına alabiliyorsun orada.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)