İlk örneği ben vereyim 80 binde Honda Titan görmüştüm hiç motor bölümü açılmamış.
Kendi motorum Ybr 42 binde. Acaba daha ne kadar dayanacak diye de merak ediyorum.
Arabada çok örneği var ama sizin bizzat bildiğiniz gördüğünüz en yüksek km nedir?
İlk örneği ben vereyim 80 binde Honda Titan görmüştüm hiç motor bölümü açılmamış.
Kendi motorum Ybr 42 binde. Acaba daha ne kadar dayanacak diye de merak ediyorum.
Arabada çok örneği var ama sizin bizzat bildiğiniz gördüğünüz en yüksek km nedir?
Bu aşağıda FB ekran görüntüsü paylaştığım arkadaş Dominar ile 172.000 km yaptıktan sonra rektefiye ettirmiş motoru, sonra biraz daha kullanıp Dominar 400'ü 200.000 km'ye getirmiş. Nazarımız değmiş olmalı ki bu resmi paylaştığı 9 Kasım 2022'den bir gün sonra Mecidiyeköy'de kaza yapıp bacağını üç yerden kırmıştı.
[QUOTE=tommygun;4784064]Bu aşağıda FB ekran görüntüsü paylaştığım arkadaş Dominar ile 172.000 km yaptıktan sonra rektefiye ettirmiş motoru, sonra biraz daha kullanıp Dominar 400'ü 200.000 km'ye getirmiş. Nazarımız değmiş olmalı ki bu resmi paylaştığı 9 Kasım 2022'den bir gün sonra Mecidiyeköy'de kaza yapıp bacağını üç yerden kırmıştı.]
Dominar sağlam olduğunu kanıtlamış.
Arkadaş da maşallah iyi yol yapmış.
Motomania youtube kanalinda cbf600 vardi 360 bin kmde motoru acilmamis.
İki tane motorda rektefiyesiz 100.000 km yaptım , biri 2013 Vstrom 105.000 km de sattım diğeri 2017 Piaggio Medley 115.000 km de geçen sene maalesef egzantrik gergi yayı kırılınca zincir atladı piston subap değiştirdim şu an 129.000 km de yola devam , Akhisar motofestde 1994 model 300.000 km de Africa Twin vardı rektifiye yapıldımı bilmiyorum , aynı motordan bir tanede Didim Kaya mezarlarının karşısındaki kafenin sahibinde var kilometresi 200 küsür binlerdeydi hiç motor açılmadığını söylemişti sahibi..
Türkiye'de benimki kadar yüksek kilometreli Medley yok böyle bir sorun yaşayan duymadım , aynı sınıfta Nmax veya Pcx ler 75.000 km gibi yağ eksiltmeye başlıyor duyduğum kadarıyla bende yağ eksiltme yoktu , çekişinde top speedde azalma hiç yoktu hatta ön arka varyatör kasnakları hala orjinal :D
Arkadaşımda Kanuni Breton125 vardı veya onun gibi birşey, modeli yanlış hatırlıyor olabilirim ama Çin malı CG motor işte bildiğimiz.
2006 yılında sıfır almıştı, 2021 yılında 115.000km civarında iken sattı.
Motorun her yeri orijinal olduğu gibi pırıl pırıldı. Temizlik ve bakımlarını hiç aksatmadan günlük olarak yapardı ve şehir içinde her yere yaz-kış motorla giderdi.
Şimdi de 2013 model CBF150 kullanıyor. Motoru görseniz 1 yaşında falan sanırsınız.
1952 BMW boxer en çok km yi onunla yaptım
Bence en çok dayanır
470000 de dl 650 gördüm
260000 de xrv 750 afrika twin
550000 de crf 1000 dct
205000 de 650
219000 de xt 660 tenere
440000 de nc 750
arkadaşlar bunlar japon malı motosikletler yağına suyuna iyi bakın bakımları aksatmayın kolay kolay buzulmaz
bmw için de bu km ler çok değil diğer avrupalı markalar için aynı şeyleri söyleyemeyiz
En yüksek değil de en çok şaşırdığım 2022 drift l ile 76 bin km ve hala devam eden bir abimiz vardı.
Gemileri yak kaptan. Sana da motor alalım.
Uzun ömür konusunda Suzuki DL650 yi tek gecerim. Neredeyse ölümsüz bir motordur.
Kendi CBF 250 lim 45bin km de
Arkadasimin Vstorm 250 si 80bin km Rektefiye olmadiklarini bildigim en yuksek kmli motorlar bunlar
Yalnız ama Kafası Rahat Adam...
İlk mesajımda yazmayı unuttum 100.000 km de satın aldığım 2012 R1200 GS şu an 135.000 km de ve hiç rektefiye edilmedi , bu kış vakit bulabilirsem silindir kapaklarını söküp karbon temizliği ve zincirleri kontrol edeceğim , 5000 km de yarım lt kadar yağ eksiltme hariç hiçbir sıkıntım yok ama rektefiye ihtiyacı olmasa bile 100.000 km civarı sadece karbon temizliği motoru gerçek performansına geri getiriyor ve yakıt tüketimini düşürüyor..
Bilgisayar uzmanından doğru tespit ;) subap yuvalarındaki birikinti kompresyonun düşmesine sebep olur , subap sapındaki birikinti rahat hava girişine ve egzoz çıkışına engel olur direkt performansa zarardır , mümkünse yağ segmanını çıkarıp içini temizlemekde yağ yakmayı keser , aynı şekilde subap lastikleride sökmüşken yenilenir basit bir iş , piston kafasındaki temizlikde ateşlemeyi düzenler vuruntuları azaltır aynı zamanda harareti düşürür..
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)