Liqui Moly, Putoline, Motul?
Reklamlar
-
2015 model Sym Wolf'te (kitapçıkta yazan SAE 10W-30 API SG) Motul 7100 debriyaj kaçırmalara sebep oluyordu. 5100'de de 4 ile 5 arası sanki boş vites varmış gibi bir sıkıntı oluşuyordu. Liqui Moly Street (SAE 10W-40 API SN, JASO MA2) yağ kullanımında tüm problemler ortadan kalktı.
Reklamlar
-
tommygun adlı üyeden alıntı
2015 model Sym Wolf'te (kitapçıkta yazan SAE 10W-30 API SG) Motul 7100 debriyaj kaçırmalara sebep oluyordu. 5100'de de 4 ile 5 arası sanki boş vites varmış gibi bir sıkıntı oluşuyordu. Liqui Moly Street (SAE 10W-40 API SN, JASO MA2) yağ kullanımında tüm problemler ortadan kalktı.
Şu anda piyasada SG uyumlu olarak satılan tüm yağlar madeni. En son spesifiyasyona göre üretilen (SP) Motul'un formülasyonu uymamıştır. Yani bence buradaki konu madeni / sentetik mevzuundan çok yağın spesifikasyonlarının üretici beklentisi ile uyumlu olmaması gibi bir durum sanki. (LM API SN, 7100 SP orada da fark var. SP SN ile uyumlu aslında ama SG'ye bir nesil daha uzak bir ürün...)
-
killingroad adlı üyeden alıntı
Kaynımda var argümanı kullanıp daha hala araştırmakla ilgili laf mı çoktun sen? =) Yarı sentetik yağın ne olduğunu bilsen kendin gider çay demlersin..
Hı hı İngilizce.. Daha teknik görünmesi için evet.
Küçükken İngiliz konsolosluğuna topu kaçanlar derneği kuruldu galiba. Her sıkışan "şunun bunun için ingiliççe konuşanlar" direğine sarılıyor.
Bu kafalara yakışan cevap, Atatürk'ün de günlük hayatta konuşurken araya zırt pırt Fransızca sokması olur heralde.
Böyle de konuşulabilir problem yok. Ama canım istemiyor. Hiç bir done sunmayıp karşı tarafla kendince alay edip sonra da aynısı kaynımda var diye anlatmaya devam. Ciao..
(Bak bu da daha jön görünmek için İtalyanca)
Bak ya... Yabancı dil desen var, teknik bilgi desen fışkırıyor, müneccimlik desen oda var. Yarı sentetik yağın ne olduğunu kendisi biliyor, benim bilip bilmediğimi de biliyor, hatta Atatürk'ün gündelik hayatta Fransızca kelimeler kullandığını da biliyormuş.
Adam cümlesinin sonunda bana İtalyanca yazdı yahu... Daha ne diyebilirim ki ben... O bir jön, o birrrr herbokolog
Schengen vizem olmadan cevap yazdım kendisine, umarım ulaşır.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:59 ----------
tommygun adlı üyeden alıntı
2015 model Sym Wolf'te (kitapçıkta yazan SAE 10W-30 API SG) Motul 7100 debriyaj kaçırmalara sebep oluyordu. 5100'de de 4 ile 5 arası sanki boş vites varmış gibi bir sıkıntı oluşuyordu. Liqui Moly Street (SAE 10W-40 API SN, JASO MA2) yağ kullanımında tüm problemler ortadan kalktı.
Senin tecrüben hiçbirşey ifade etmez... Birileri böyle birşey mümkün değil diyorsa mümkün değildir. "Impossible" diyor adam halen başına geldiğini yazıyorsun yahu. İngilizce yazıyorlar, İtalyanca yazıyorlar. Niye inat ediyorsun ki, bak böyle devam edersen "brother in law syndrome" yazarlar... Ayağını denk al.
-
sodurlu88 adlı üyeden alıntı
...
Senin tecrüben hiçbirşey ifade etmez... Birileri böyle birşey mümkün değil diyorsa mümkün değildir. "Impossible" diyor adam halen başına geldiğini yazıyorsun yahu. İngilizce yazıyorlar, İtalyanca yazıyorlar. Niye inat ediyorsun ki, bak böyle devam edersen "brother in law syndrome" yazarlar... Ayağını denk al.
Kimse kimsenin tecrübesine laf etmiyor burada; illa ki yaşandı bu tecrübeler. Burada esas o tecrübelerden çıkartılan sonuçlar sorgulanıyor. Hatta bu konunun çok güzel de bir fıkrası vardır, madem yeri geldi aşağıya ekleyeyim:
Adamın birinin başı çok ağrıyormuş. Hangi doktora gitse "Penisinizin kesilmesi lazım." diye cevap almış. Doktor Doktor dolaşmış ancak soruna çare bulamamış ve sonunda baş ağrısına dayanamayıp penisini kestirmiş. Gerçekten de o günden sonra başı bir daha hiç ağrımamış. Çok sonra bir gün pantolon diktirmeye karar vermiş, terziye gitmiş, ölçü alınırken terzi sormuş "Penisinizi hangi tarafa yatırıyorsunuz?", adam karşılık vermiş "Bu önemli mi?", terzi de cevap vermiş "Evet ona göre boşluk ayarlıyoruz, yoksa çok kötü baş ağrısı yapar!"
Yani: Bazen bir tecrübenin sebebi sizin düşündüğünüz şey olmayabilir.
-
tommygun adlı üyeden alıntı
2015 model Sym Wolf'te (kitapçıkta yazan SAE 10W-30 API SG) Motul 7100 debriyaj kaçırmalara sebep oluyordu. 5100'de de 4 ile 5 arası sanki boş vites varmış gibi bir sıkıntı oluşuyordu. Liqui Moly Street (SAE 10W-40 API SN, JASO MA2) yağ kullanımında tüm problemler ortadan kalktı.
Okuduğunu anlayana şu mesajda o kadar güzel çıkarımlar var ki.
**
Evet yarı sentetik yağın ne olduğunu biliyorum. Bu öğrenmesi zor bir şey değil.
Evet senin bilmediğini de biliyorum, saç çekiştirircesine yazdıkların bağırıyor bilmediğini.
Atatürk'ün günlük hayatta ne yaptığını da binlerce insan gibi biliyorum, bu da gizli bir bilgi değil.
Çocukça dalga geçmeye çalışırken bile bile yazacak bir şey bulamaman da ayrıca üzdü. konuyla ilgili teknik bir bilgi, açıklama, çalışma prensibi falan herhangi bir anlamlı bir şey yazarsan bakarız.
yoksa elim sende işte.
-
killingroad adlı üyeden alıntı
Okuduğunu anlayana şu mesajda o kadar güzel çıkarımlar var ki.
**
Evet yarı sentetik yağın ne olduğunu biliyorum. Bu öğrenmesi zor bir şey değil.
Evet senin bilmediğini de biliyorum, saç çekiştirircesine yazdıkların bağırıyor bilmediğini.
Atatürk'ün günlük hayatta ne yaptığını da binlerce insan gibi biliyorum, bu da gizli bir bilgi değil.
Çocukça dalga geçmeye çalışırken bile bile yazacak bir şey bulamaman da ayrıca üzdü. konuyla ilgili teknik bir bilgi, açıklama, çalışma prensibi falan herhangi bir anlamlı bir şey yazarsan bakarız.
yoksa elim sende işte.
Şuan kullandığım motor için üretici 2 yağ tavsiye ediyor.
1) JASO T903 MA - SAE 10W50 - Fully synthetic engine oil
2) JASO T903 MA - SAE 5W40 - Synthetic engine oil
Üstün bilgilerinle bana açıklar mısın üretici niye iki yağ tipini özellikle belirtmiş. Tam sentetik ve yarı sentetik diye ?
Madem iki tip yağ arasında kayda değer bir fark yok.
-
sodurlu88 adlı üyeden alıntı
Şuan kullandığım motor için üretici 2 yağ tavsiye ediyor.
1) JASO T903 MA - SAE 10W50 - Fully synthetic engine oil
2) JASO T903 MA - SAE 5W40 - Synthetic engine oil
Üstün bilgilerinle bana açıklar mısın üretici niye iki yağ tipini özellikle belirtmiş. Tam sentetik ve yarı sentetik diye ?
Madem iki tip yağ arasında kayda değer bir fark yok.
Soru bana değil ama yine de eklemlenmek istedim: Bunu kullanıcı kılavuzunu yazan salağa sormak lazım sanki? Fully Synthetic ile Synthetic arasında benim anlayışıma göre fark yoktur; Synthetic'i Semi-Synthetic diye anlayacaksam neden ortada Semi-Synthetic diye bir terim dolaşıyor? Kılavuzda bir glossary kısmı var mı acaba? Oradan mı anlıyoruz Synthetic yazılınca Semi-Synthetic anlamamız gerektiğini?
Bu arada motosikletin yağ bakım aralığı 10k, 12k hatta 15k falan ise üreticinin spesifik olarak sentetik yağ önermesi çok doğal: Madeni veya yarı madeni yağlar o kadar uzun dayanmayacaktır; sentetik ürünlerin en büyük avantajı özelliklerini daha uzun / fazla kullanım süresi boyunca toleranslar dahilinde tutabilmeleri...
Yağ gibi basit bir konuda da bu kadar sayfa yazışma olabilmesi enteresan vallahi. Hakikaten Hırbo çok eğleniyordur. Bir bu konu bir de zincir yağlama konusu motosiklet forumlarının efsane boş konularından... İnsan yine de kendini tutamayıp bir şeyler yazıyor.
-
Peki Motul Scooter Power 5W40 neden MA? Madem scooter için, MB olmalı değil mi?
-
birbilent adlı üyeden alıntı
Peki Motul Scooter Power 5W40 neden MA? Madem scooter için, MB olmalı değil mi?
Bazı scooter modellerinde ıslak kavrama var, ondandır.
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Bazı scooter modellerinde ıslak kavrama var, ondandır.
Ben bunu normal SYM motorlu Lambretta V200'de kullanıyorum. Sonuçları nasıl olur?
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Soru bana değil ama yine de eklemlenmek istedim: Bunu kullanıcı kılavuzunu yazan salağa sormak lazım sanki? Fully Synthetic ile Synthetic arasında benim anlayışıma göre fark yoktur; Synthetic'i Semi-Synthetic diye anlayacaksam neden ortada Semi-Synthetic diye bir terim dolaşıyor? Kılavuzda bir glossary kısmı var mı acaba? Oradan mı anlıyoruz Synthetic yazılınca Semi-Synthetic anlamamız gerektiğini?
Bu arada motosikletin yağ bakım aralığı 10k, 12k hatta 15k falan ise üreticinin spesifik olarak sentetik yağ önermesi çok doğal: Madeni veya yarı madeni yağlar o kadar uzun dayanmayacaktır; sentetik ürünlerin en büyük avantajı özelliklerini daha uzun / fazla kullanım süresi boyunca toleranslar dahilinde tutabilmeleri...
Yağ gibi basit bir konuda da bu kadar sayfa yazışma olabilmesi enteresan vallahi.
Hakikaten Hırbo çok eğleniyordur. Bir bu konu bir de zincir yağlama konusu motosiklet forumlarının efsane boş konularından... İnsan yine de kendini tutamayıp bir şeyler yazıyor.
Sende cevap verebilirsin sorun değil, yağ üreticilerinin hepsi yarı sentetik diye belirtmezler. Sentetik yazar ama tam sentetik değildir. Motul 5100 yarı sentetik, bak bakalım kutunun üstüne neresinde yazıyor yarı sentetik diye. Sentetik kelimesi tam sentetik anlamına geliyorsa sence, neden yağ üreticileri "tam sentetik" diye ibare kullanıyor peki ?
Bir fıkra da ben anlatıyım.
Adamın birinin başı çok ağrıyormuş. Hangi doktora gitse "erkeklik organının kesilmesi lazım." diye cevap almış. Doktor Doktor dolaşmış ancak soruna çare bulamamış ve sonunda baş ağrısına dayanamayıp erkeklik organını kestirmiş. Gerçekten de o günden sonra başı bir daha hiç ağrımamış. Çok sonra bir gün pantolon diktirmeye karar vermiş, terziye gitmiş, ölçü alınırken terzi sormuş "billurlar için bol kesim yapayım mı", adam karşılık vermiş "Bende billur yok, doktor erkeklik organını kestirmemi söyledi", terzi de cevap vermiş "billurları kestirmesen de olurdu, onları niye dahil ettin ki" Adam anlamışki erkeklik organı denince dal taşak herşeyi dahil etmemek lazım.. Tanımlar önemli.
https://www.liqui-moly.com/en/press/...synthetic.html
-
sodurlu88 adlı üyeden alıntı
Sende cevap verebilirsin sorun değil, yağ üreticilerinin hepsi yarı sentetik diye belirtmezler. Sentetik yazar ama tam sentetik değildir. Motul 5100 yarı sentetik, bak bakalım kutunun üstüne neresinde yazıyor yarı sentetik diye. Sentetik kelimesi tam sentetik anlamına geliyorsa sence, neden yağ üreticileri "tam sentetik" diye ibare kullanıyor peki ?
Bir fıkra da ben anlatıyım.
Adamın birinin başı çok ağrıyormuş. Hangi doktora gitse "erkeklik organının kesilmesi lazım." diye cevap almış. Doktor Doktor dolaşmış ancak soruna çare bulamamış ve sonunda baş ağrısına dayanamayıp erkeklik organını kestirmiş. Gerçekten de o günden sonra başı bir daha hiç ağrımamış. Çok sonra bir gün pantolon diktirmeye karar vermiş, terziye gitmiş, ölçü alınırken terzi sormuş "billurlar için bol kesim yapayım mı", adam karşılık vermiş "Bende billur yok, doktor erkeklik organını kestirmemi söyledi", terzi de cevap vermiş "billurları kestirmesen de olurdu, onları niye dahil ettin ki" Adam anlamışki erkeklik organı denince dal taşak herşeyi dahil etmemek lazım.. Tanımlar önemli.
https://www.liqui-moly.com/en/press/...synthetic.html
Hahaha, Liqui Moly için de yazacaktım sonra çok uzadı diye sıkıldım ne yalan söyleyeyim.
Liqui Moly Synthetic Based ve Motul ise Technosynthese diye bir şey uydurmuşlar. Ne olduğu belli değil. PAO ve Ester "fully synthetic", HC olanlar ise "synthetic" olarak geçiyor ama ikisi de mineral değil sonuçta. Farklı süreçlerden geçirilerek oluşturulan farklı kalite seviyesinde ürünler. HC / synthetic olanlar madeni baz yağların HC sürecinden geçilmesi ile üretiliyormuş. PAO / Ester fully synthetic olanlar ise bambaşka bir süreç ile üretiliyormuş. (Şurada bir video var...)
Velhasıl kelam; gönderdiğin sayfada çok güzel bir cümle geçiyor, konunun en başından beri anlatılmak istenen şey de tam bu cümle ile çok güzel ifade edilmiş:
"...the question of which synthetic oil is actually meant in a particular case is of no importance to drivers and workshops. It is not about which oil is supposedly better. The decisive factor is that the oil meets the *specifications* which the car manufacturer has set for that model..."
Amin ecmain.
Spesifikasyon spesifikasyon diye dilimde tüy bitti; mevzu sentetik / yarı-sentetik / madeni olmaktan ziyade (bazı durumlar için sentetiğin şart olduğunu zaten teslim ettik...) motosikletin talep ettiği spesifikasyon / sertifikasyonlara uyulması gerekliliğinden ibaret.
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Hahaha, Liqui Moly için de yazacaktım sonra çok uzadı diye sıkıldım ne yalan söyleyeyim.
Liqui Moly Synthetic Based ve Motul ise Technosynthese diye bir şey uydurmuşlar. Ne olduğu belli değil. PAO ve Ester "fully synthetic", HC olanlar ise "synthetic" olarak geçiyor ama ikisi de mineral değil sonuçta. Farklı süreçlerden geçirilerek oluşturulan farklı kalite seviyesinde ürünler. HC / synthetic olanlar madeni baz yağların HC sürecinden geçilmesi ile üretiliyormuş. PAO / Ester fully synthetic olanlar ise bambaşka bir süreç ile üretiliyormuş.
Velhasıl kelam; gönderdiğin sayfada çok güzel bir cümle geçiyor, konunun en başından beri anlatımak istenen şey de tam bu cümle ile çok güzel ifade edilmiş:
"...the question of which synthetic oil is actually meant in a particular case is of no importance to drivers and workshops. It is not about which oil is supposedly better. The decisive factor is that the oil meets the *specifications* which the car manufacturer has set for that model..."
Amin ecmain.
Benimde en başından beri anlatmak istediğim, bu kadar farklı yağ üreticisi ve yağ, bu kadar farklı motor üreticisi, bu kadar farklı model, varken "standartlara uygun yağ seçilmemiştir, ben ingilizcesini yazdım benim dediğim doğru gibi birşey mümkün değil.
Zilyon çeşit motosiklet kullandım, piyasadaki her yağı da denedim. Stardartlara uymayan yağ da kullanmam. Ama tam sentetik yağ debriyajda kaçırmaya sebep olabiliyor.
Yağ hakkında çok bilgisi olanlar için, olduğunu sananlar için yukarıdaki sorum geçerli.
Aynı standartlarda yağ için neden birinde tam sentetik tavsiye etmiş üretici, diğerinde yarı sentetik tavsiye etmiş ?
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Fully Synthetic ile Synthetic arasında benim anlayışıma göre fark yoktur;
Full+Full Gırtlak Synthetic ile vardır belki.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:57 ----------
Zeytinyağı mineraldir. Zeytin sıkılır, paketlenir. Ek bir işlem gerektirmez.
Tereyağı sentetiktir. Önce inek sağılır, sütün kreması alınır, krema içeriğindeki yağ ayrıştırılır. Tuzlanır, paketlenir.
İneği sıkarak yağ elde edemezsiniz.
Ayrıcana doğru ve yerinde kullanmak da önemli tabi.
-
sodurlu88 adlı üyeden alıntı
...Ama tam sentetik yağ debriyajda kaçırmaya sebep olabiliyor.
Yağ hakkında çok bilgisi olanlar için, olduğunu sananlar için yukarıdaki sorum geçerli.
Aynı standartlarda yağ için neden birinde tam sentetik tavsiye etmiş üretici, diğerinde yarı sentetik tavsiye etmiş ?
Şimdi burada anlaşamadığımız konu kaçırma sebebinin yağın tam sentetik mi yarı sentetik mi ya da madeni mi olduğunu olmasından ziyade spesifikasyonlarla ilgili olduğu konusu. Yani o 10 yıl önceki tecrübede kullanılan yağların spesifikasyon ve sertifikasyonları ile motosikletin istediği arasında bir fark varmış ki sorun çıkarmış. Benim argümanım mutlaka öyle bir şey olmuştur şeklinde. Ek olarak tek bir olay örneğinden de gidemeyiz. Evet, bu şekilde sorun yaşadığını yazan pek çok başka binici de var; buna da gözümü kapamıyorum, ama her birinin farklı farklı kendine has sebepleri olabilir. Örnek: Memlekette gezen Honda'ların %90'ı Honda'nın nispeten yeni modellerin hepsinde kullandığı 10W-30 yerine 10W-40 ile dolaşıyor, motora hangi yağı koymuş da sonra hangisi ile değiştirmiş de, sahte miymiş orijinal miymiş, öyle mi kullanmış böyle mi kullanmış, vs. vs. dünya kadar parametre var. Konu basitçe "tam sentetik kullandım da ondan kaçırdı" ifadesine indirgenemez. Sağduyuya aykırı bir sefer...
- JASO T903 MA - SAE 10W50 - Fully synthetic engine oil
- JASO T903 MA - SAE 5W40 - Synthetic engine oil
konusuna gelirsek; tavsiye edilen yağların bazı farklı ama viskozitelerinin de farklı olduğu görülüyor. Herhangi bir ortam / kullanım koşulu sunuluyor mu yoksa bu ikisinden kafana uyanı mı kullan diyor? Her ne olursa olsun; viskozite aralıkları farklı iken buna bazların farkıyla ilgili bir yorum getirmek çok da mümkün değil sanki? "HC bazlı ürün kullanacaksan daha ince kullanabilirsin, PAO/Ester bazlı ürün kullanacaksan daha kalın kullanabilirsin" dışında bir mesaj / bilgi almıyorum bu üretici önerisinden. Tüm spesifikasyonların aynı olduğu durumda (uzun servis aralıkları senaryosu hariç) sentetik ile yarı sentetik arasında bir fark olmaması gerekir argümanına ters düşen bir olgu yok burada, daha baza gelmeden en temel kriterde farklı yağlar...
-
Liqui moly 1 kere deneyip motorda(benelli leoncino 500) çok fazla titreşim yaptığını görüp bidaha denemediğim, dolayısıyla yorum yapamayacağım bi marka. Motul ve putoline kullanıyorum hemen her motorumda, çoğu konuda putoline yağlarından daha memnun kaldım, ikisinden de hiçbir sorun yaşamadım. Şahsen tavsiyem mt25in yüksek devir çevirdiğini de gözönüne alarak tam sentetik olan putoline n tech pro r+ olacak. Ayrıca debriyaj kaçırma gibi durumları da hiç yaşamadım, onun sebebi muhtemelen honda,yamalube gibi yağların universal üretim yaptığı ve her modelinde kullanılması için üretildiği için ma sertifikalı olsa bile kısmen mbye de göz kırpması diye düşünüyorum(mb sertifikalı scooter yağlarının debriyaj kaçırması normaldir). Bu iki yağ bence mecbur kalınmadıkça kullanılmamalı.
Edit: Ha bi de kullanım kılavuzunda belirtilen viskoziteye harfiyen uyulması ve yağ marka modelinin hep aynı kullanılması gerekli.
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Şimdi burada anlaşamadığımız konu kaçırma sebebinin yağın tam sentetik mi yarı sentetik mi ya da madeni mi olduğunu olmasından ziyade spesifikasyonlarla ilgili olduğu konusu. Yani o 10 yıl önceki tecrübede kullanılan yağların spesifikasyon ve sertifikasyonları ile motosikletin istediği arasında bir fark varmış ki sorun çıkarmış. Benim argümanım mutlaka öyle bir şey olmuştur şeklinde. Ek olarak tek bir olay örneğinden de gidemeyiz. Evet, bu şekilde sorun yaşadığını yazan pek çok başka binici de var; buna da gözümü kapamıyorum, ama her birinin farklı farklı kendine has sebepleri olabilir. Örnek: Memlekette gezen Honda'ların %90'ı Honda'nın nispeten yeni modellerin hepsinde kullandığı 10W-30 yerine 10W-40 ile dolaşıyor, motora hangi yağı koymuş da sonra hangisi ile değiştirmiş de, sahte miymiş orijinal miymiş, öyle mi kullanmış böyle mi kullanmış, vs. vs. dünya kadar parametre var. Konu basitçe "tam sentetik kullandım da ondan kaçırdı" ifadesine indirgenemez. Sağduyuya aykırı bir sefer...
- JASO T903 MA - SAE 10W50 - Fully synthetic engine oil
- JASO T903 MA - SAE 5W40 - Synthetic engine oil
konusuna gelirsek; tavsiye edilen yağların bazı farklı ama viskozitelerinin de farklı olduğu görülüyor. Herhangi bir ortam / kullanım koşulu sunuluyor mu yoksa bu ikisinden kafana uyanı mı kullan diyor? Her ne olursa olsun; viskozite aralıkları farklı iken buna bazların farkıyla ilgili bir yorum getirmek çok da mümkün değil sanki? "HC bazlı ürün kullanacaksan daha ince kullanabilirsin, PAO/Ester bazlı ürün kullanacaksan daha kalın kullanabilirsin" dışında bir mesaj / bilgi almıyorum bu üretici önerisinden. Tüm spesifikasyonların aynı olduğu durumda (uzun servis aralıkları senaryosu hariç) sentetik ile yarı sentetik arasında bir fark olmaması gerekir argümanına ters düşen bir olgu yok burada, daha baza gelmeden en temel kriterde farklı yağlar...
Halen aynı şeyi yazıyorsun Merak ettim kaç farklı motosiketle kaç farklı yağ kullandın şimdiye kadar ?
Söylediğin standartlar, yağ bazlarına uygun iki motosiklet düşünelim. Örnek motul 7100 yağı kullandığımızda üreticinin biri 6bin km de bir yağ değiştir diyor diğeri 15 bin km de. Niye böyle birşey var acaba ? İstenen yağ standartları aynı, iki motorunda tipleri aynı. 4 zamanlı, ıslak debriyaj.
Başka bir soru, benim arabamın üreticisi 10bin km de bir yağı değiştir diyor, kullandığım yağın üreticisi 15bin km de bir yağı değiştir diyor. Yağı üreten mi yağ ömrü hakkında doğru bilgi verir, yoksa arabayı üreten mi ?
Baştaki soruma dönersek, verdiğim bilgiler dışında bir şart koşul yok. Üretici 2 yağ tavsiye ediyor, ikisininde değişim süresi aynı standartlar da aynı. Viskosite farklı, biri tam sentetik diğeri yarı sentetik olacak diyor.
-
Hasmet'i hiç aratmıyorsun vallahi topu taca atmakta. 10W50 ile 5W40 yağa aynı diyen kişiyle ben ne fikir alışverişi yapayım Allah aşkına? O denk gelmesi gereken standartların başında viskozite de geliyor, aynı değil o iki yağ? (Bu arada hangi marka model yıl o motosiklet? Bir kullanım / servis kılavuzuna bakalım...)
Arabayı üreten.
Ayrıca çok motosiklet kullanmış olmak kişiyi yağ veya debriyaj uzmanı mı yapıyor insanı hayırdır? Ben seni bazı usta(!)lara götüreyim 20 yıldır ellerinden geçmemiş motor yok ama tam sentetik yağı en geç 5.000'de değiştir diye anlatır mesela. (En masum örnek bu. Yoksa ne kasaplar var 20 yıllık...)
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Hasmet'i hiç aratmıyorsun vallahi topu taca atmakta. 10W50 ile 5W40 yağa aynı diyen kişiyle ben ne fikir alışverişi yapayım Allah aşkına? O denk gelmesi gereken standartların başında viskozite de geliyor, aynı değil o iki yağ? (Bu arada hangi marka model yıl o motosiklet? Bir kullanım / servis kılavuzuna bakalım...)
Arabayı üreten.
Ayrıca çok motosiklet kullanmış olmak kişiyi yağ veya debriyaj uzmanı mı yapıyor insanı hayırdır? Ben seni bazı usta(!)lara götüreyim 20 yıldır ellerinden geçmemiş motor yok ama tam sentetik yağı en geç 5.000'de değiştir diye anlatır mesela. (En masum örnek bu. Yoksa ne kasaplar var 20 yıllık...)
10W50, 5W40 aynı yağ diyen kim ?
Götüreceğin usta 20 yıldır yağ değiştirmiş... Bu yağları koyduğu motosikletlerde en az 1000km denemiş mi kendisi ?
Sen duyduğun okuduğun ilzediğin bilgi üzerinden konuşuyorsun diye düşünüyorum. Motosiklet motor yağı konusunda bilgi kaynağın nedir ? Bende bu bilgileri kendi deneyiminle doğruladın mı diye soruyorum. Daha basit sorayım, yarı sentetik yağ kullanılması gereken bir motosiklete tam sentetik yağ koyup motoru zorladın mı hiç ? Bunu kaç farklı yağ ve motorla yaptın.
Diğer sorularıma bir cevabın varmı ?
-
Ekleme: Şu Akdeniz Gezisi konusuna baktım da motor 1190 Adventure sanırım. Kılavuzu indirdim, 10W50 Fully Synthetic ve 5W40 Synthetic diyor gerçekten ama tavsiye edilen yağ ürünü ikisinde de aynı, Motorex Power Synt 4T:
Bence söylemini bir redaksiyon hatası üzerine kurgulamış gibisin? Ya da Motorex manyak, gitmişler fully synthetic ve synthetic ürünlerinin her ikisine de aynı ismi vermişler. Belki de gerçekten ürünlerin biri fully synthetic diğeri de synthetic'tir, o zaman öyle yazılmasının sebebi tavsiye edilen tam da öyle olduğu içindir. Çok da şey yapmaya gerek yok gerçekten...
İleride hasbelkader 5W40 fully synthetic kullanıp da debriyajın kaçırırsa buraya yazar yüzümü kara çıkarırsın.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:27 ----------
sodurlu88 adlı üyeden alıntı
10W50, 5W40 aynı yağ diyen kim ?
Götüreceğin usta 20 yıldır yağ değiştirmiş... Bu yağları koyduğu motosikletlerde en az 1000km denemiş mi kendisi ?
Sen duyduğun okuduğun ilzediğin bilgi üzerinden konuşuyorsun diye düşünüyorum. Motosiklet motor yağı konusunda bilgi kaynağın nedir ? Bende bu bilgileri kendi deneyiminle doğruladın mı diye soruyorum. Daha basit sorayım, yarı sentetik yağ kullanılması gereken bir motosiklete tam sentetik yağ koyup motoru zorladın mı hiç ? Bunu kaç farklı yağ ve motorla yaptın.
Diğer sorularıma bir cevabın varmı ?
"Yarı sentetik yağ kullanılması gereken bir motosiklet" diye saçma bir kavram olmadığı için sorun saçma, cevap alamaman ondan...
Mevzu kim daha uzağa işeyecek yarışmasına evrildi, benden bu kadar. Mantık ve sebep sonuç ilişkisine dayanan müspet bilgi yerine tarikat şeyhlerinin müritlerini yönlendirdiği şekilde anekdotlara dayanacaksak orada ben yokum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:29 ----------
Sonradan ekleme:
power-synt-4t-sae-5w40:
https://motorex.com/en-ch/power-synt...category=82250
power-synt-4t-sae-10w50:
https://motorex.com/en-ch/power-synt...category=82250
İkisi de fully synthetic. Yani iyi trene bindirdin kendini de, beni de, vallahi helal olsun.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)