Liqui Moly, Putoline, Motul?
Reklamlar
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Yağın tadınamı bakıyorsunuz arkadaş memnuniyet nasıl anlaşılıyor motosikletde
Dominar 400 kullanırken yetkili servis motul 7100 koyduktan sonra motorda vites geçişleri sertleşti, terlemeler başladı. Daha sonra ara bakım yaptırıp putoline koydurdum vites geçişlerinde hissedilir bir yumuşama oldu. Terlemeler geçti mi daha göremeden sattım motoru.
Reklamlar
-
Psyduck adlı üyeden alıntı
Dominar 400 kullanırken yetkili servis motul 7100 koyduktan sonra motorda vites geçişleri sertleşti, terlemeler başladı. Daha sonra ara bakım yaptırıp putoline koydurdum vites geçişlerinde hissedilir bir yumuşama oldu. Terlemeler geçti mi daha göremeden sattım motoru.
İkiside aynı viskozitemiydi yada özellikleri aynımı idi , yukarda bahsettiğimiz yağın motorun uzun süreli kullanımda sağlığına faydası yada zararıdır , şimdi x bir yağ koyar koymaz bariz sorun yaşamaya başladıysa tercih yanlış demektir , burada yağı değil fabrikanın tavsiyesine uymayan şahısları eleştirebiliriz , o 7100 ü atıyorum Suzuki bilmemne modele koysak vitesler sorunsuz değişirdi belkide..
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
İkiside aynı viskozitemiydi yada özellikleri aynımı idi , yukarda bahsettiğimiz yağın motorun uzun süreli kullanımda sağlığına faydası yada zararıdır , şimdi x bir yağ koyar koymaz bariz sorun yaşamaya başladıysa tercih yanlış demektir , burada yağı değil fabrikanın tavsiyesine uymayan şahısları eleştirebiliriz , o 7100 ü atıyorum Suzuki bilmemne modele koysak vitesler sorunsuz değişirdi belkide..
Abi işte burda sertifika devreye giriyor, bunu çoğu servisin bile bilmediğinden bile eminim. 7100 tamamda hangi 7100, API/SM-SN-SN+... Bir sürü 7100 var işte
-
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
Abi işte burda sertifika devreye giriyor, bunu çoğu servisin bile bilmediğinden bile eminim. 7100 tamamda hangi 7100, API/SM-SN-SN+... Bir sürü 7100 var işte
Şu anda satılan ürünler API SP. SP geriye doğru SJ, SL, SM ve SN ile uyumlu. Benim motosikletin kullanıcı kılavuzunda SJ - SN arası uygun diyor. Buna göre SP de kullanabilirim.
-
Tabi ki liqui moly tadı daha güzel.
''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man
-
sallami adlı üyeden alıntı
Tabi ki liqui moly tadı daha güzel.
+1
Ağızda dağılıyor bir de.
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Şu anda satılan ürünler API SP. SP geriye doğru SJ, SL, SM ve SN ile uyumlu. Benim motosikletin kullanıcı kılavuzunda SJ - SN arası uygun diyor. Buna göre SP de kullanabilirim.
Sanırsam iş gayet basit, SN veya SN+ al geç .
-
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
Sanırsam iş gayet basit, SN veya SN+ al geç
.
Motosiklet ne istiyorsa ona uyumlu bir şey almak lazım. SJ ve üstü güncel motosikletler için OK. SJ altı zaten bulunmuyordur bile...
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Motosiklet ne istiyorsa ona uyumlu bir şey almak lazım. SJ ve üstü güncel motosikletler için OK. SJ altı zaten bulunmuyordur bile...
Uyumlu yağ ciddi bir fark ama, arabamın eski sahibi yağı yeni değiştim Castrol koydum diyordu fakat arabanın harareti 95 civarına çıkıyordu bende gidip tam uyumlu Shell'in yağını aldım koydum 90 dereceyi geçmez şimdi. Eski sahibi ustaydı fakat bu arabadan hiç bir şey anlamıyormuş .
-
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
Uyumlu yağ ciddi bir fark ama, arabamın eski sahibi yağı yeni değiştim Castrol koydum diyordu fakat arabanın harareti 95 civarına çıkıyordu bende gidip tam uyumlu Shell'in yağını aldım koydum 90 dereceyi geçmez şimdi. Eski sahibi ustaydı fakat bu arabadan hiç bir şey anlamıyormuş
.
Benim araçta Puretech 1,2l 130hp turbo motor var, zamanlama kayışı yağ içinde çalışıyor. (Evet, saçma bir tasarım...) Bunun istediği sertifikasyonlara uygun sadece Total'in tek bir yağı varmış. Bizim memlekette bu motor ekstra mimli; çünkü dünya kadar davar servis uyumlu sertifikasyona sahip olmayan yağ kullanmış motorlara, bizimkiler de eksik kalmamışlar bunun üzerine gücü 130hp diye (3 silindirmiş, 1,2 litre imiş hiç gözünün yaşına bakmadan) Allah ne verdiyse yapıştırdığı için çok kullanıcı motoru eline almış. Yağ değişimi 15k diyor, ben 10k aralıklarla yaptıracağım, doğru yağın kullanıldığından emin olacağım (bakalım nasıl olacak bu, tenekeden doldurma asla kabul etmem...), ayrıca her serviste 1) karteri söktürüp yağ vakum borusu ucundaki filtrenin durumunu kontrol ettireceğim ve 2) kayış kontrolü de yaptıracağım. (Hem gözle çatlak vs. kontrolü yaptırılıyor hem de özel bir aparatla kayışta genişleme vs. var mı kontrol ediliyor...) 5k ek masraftan kaçınacağız diye motoru elimize almaya gerek yok.
-
killingroad adlı üyeden alıntı
Herhangi bir büyük üreticinin tam sentetik ve doğru viskozitedeki yağınıal, geç. Orijinal almak için harca çabanı, zira marka büyüdükçe sahteye rastlama olasılığın çok artıyor.
Dört yıldır "yerli ve milli" LUBEX kullanıyorum. MOTUL'dan bir farkını görmedim. Üstelik Motul'un yarı fiyatına. Ki motorun ilk sahibi motul kullanmış 2 litre 5100 motul 10w40 yağı da yanında verdi alırken. "Kıllanma" kılavuzunda 15w50 tavsiye edildiği için 10w40 motulu 15w50 lubex ile takas ettim. Şu ana kadar sorunsuz kullanıyorum.
İteleme gaza getirme şeysi olmadığı için LUBEX'in sahtesini yapmaya LUBEX bile tenezzül etmez. Dolayısıyla sahte olma ihtimali yok denecek kadar az. Deneyin öyle karar verin.
LUBEX RAPIDUS 15W-50 ÜSTÜN PERFORMANSLI YARI SENTETİK MOTOSİKLET YAĞI
LUBEX RAPIDUS FS 15W-50 YÜKSEK TEKNOLOJİLİ TAM SENTETİK MOTOSİKLET YAĞI
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Benim araçta Puretech 1,2l 130hp turbo motor var, zamanlama kayışı yağ içinde çalışıyor. (Evet, saçma bir tasarım...) Bunun istediği sertifikasyonlara uygun sadece Total'in tek bir yağı varmış. Bizim memlekette bu motor ekstra mimli; çünkü dünya kadar davar servis uyumlu sertifikasyona sahip olmayan yağ kullanmış motorlara, bizimkiler de eksik kalmamışlar bunun üzerine gücü 130hp diye (3 silindirmiş, 1,2 litre imiş hiç gözünün yaşına bakmadan) Allah ne verdiyse yapıştırdığı için çok kullanıcı motoru eline almış. Yağ değişimi 15k diyor, ben 10k aralıklarla yaptıracağım, doğru yağın kullanıldığından emin olacağım (bakalım nasıl olacak bu, tenekeden doldurma asla kabul etmem...), ayrıca her serviste 1) karteri söktürüp yağ vakum borusu ucundaki filtrenin durumunu kontrol ettireceğim ve 2) kayış kontrolü de yaptıracağım. (Hem gözle çatlak vs. kontrolü yaptırılıyor hem de özel bir aparatla kayışta genişleme vs. var mı kontrol ediliyor...) 5k ek masraftan kaçınacağız diye motoru elimize almaya gerek yok.
Sistem mantıkta güzel, yağ içinde çalışıyor evet fakat düzgün yağ kullanılmazsa sonuçlar belli. Aracın garantisi yoksa Maslak'ta çok güzel özel servis mutlaka vardır onlar çok daha detaylı ve bilgili iş yapacaklardır (mesela Bmw'de Askar'ı tek geçerim). Yaptıracağınız kontrollerde gayet mantıklı ve yerinde fakat karteri geri takarlarken düzgün conta bir biçimde conta sürmezlerse (çoğu arabada artık karter contaları sıvı contadır) yağ kaçakları görülebilir.
Birazda bu sistemi eleştirelim en basitinden kayış kontrolü yapmak zulüm gibi, geleneksel trigerlerde kapağını tırnaklarını attırıp kapağı sökünce kayış rahatlıkla kontrol edilebiliyor. Zincirde belli bir kilometre 160.000 kilometre civarı olsada genelde ses yapmadan değişmezler birde zincirlerin çeşitleri var mesela benim Mercedes'de çift zincir var buda minimum 300.000 kilometre zincirle uğraşma demek . Ama sizin aracınızda nispeten yüksek sıkıştırmaya sahip ve kayış değişimi yapıldığında yatakların kontrolü sağlanmasıda faydalı olacaktır.
-
Osm@n adlı üyeden alıntı
Yalnız yağın kutusuna JASO MA yazmışlar ama JASO'nun bundan haberi yok gibi görününüyor =)
Yağ iyidir kötüdür hiç bir fikrim yok belki de çok iyidir, ama kutuya kafasına göre JASO yazan firma görünce ben kıllanıyorum.
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Bu konu ilgimi çekti. Paylaşabileceğin kaynak var mı acaba? Ben JASO MA standardı uyumlu olduğu sürece debriyaj ile ilgili bir sorun olmaz diye biliyorum. Bir de API sınıflandırması var, API sınıflandırması uyumsuzluğu yüzünden debriyaj kaçırmış olmasın o motosiklet? (Ne marka / model / yıl ve hangi yağdı sorun yaşatan kombinasyon?)
Bazı motosiklet üreticileri yarı sentetik yada tam sentetik diye özellikle belirtiyorlar tavsiye ettikleri yağda. Sadece JASO / API standartı yeterli olsa niye böyle bir tavsiye de bulunsunlar. Benim başıma gelen olay 10 sene öncesiydi. Arazi motosikletinde çıktığım çok dik bir rampayı tam sentetik yağ sonrasında çıkamadım. Tekrar yarı sentetik yağ koymam sonrasında düzeldi. Kullandığım yağ yanlış hatırlamıyorsam Ipone marka idi.
-
Açıp debriyajın durumunu kontrol ettin mi mesela? Yok.
Araştırsan öğrenirsin diye kafa atıyorsun, sunduğun şey "benim başıma geldi" ve "mühendis bunu önermiş" =)
Önerilen viskozite dışında yağ kullanmadıysanız ve yağ değiştirdiğinizde motorunuzda bir gariplik sezdiyseniz, çok spesifik örnek teşkil edebilecek bir elin parmağını geçmez sayıda motor dışında, konuyu yağda aramayın. Onu koydum vites takıldı bunu koydum motor tekere geldi. Başka yerde arayın konuyu. XJ6'nın kitapçığında sentetik/yarı sentetik şeklinde bir öneri bulunmuyor ve eski tasarım bir motor olduğu için cümle alem yarı sentetik öneriyor. Ben 10bin km'den itibaren 35bin'de satana kadar 300V koydum sadece, bir kere kaçırmadı? =) KLR650 ile sentetik yağ kullanıp lay lay giden de var.
Sentetik diye satılan yağların da bir çoğu 100% sentetik değil bu arada. Bir yağın tam sentetik veya yarı sentetik olması da zannedilen kadar dev önemli bir konu değil. Ben her iki 660'ın da rodajında 5100 kullandım (150-1000 arası), bu blokta yarı sentetik yağ kullanırsan idam edilirsin diyen çıktı =) İlla bir genelleme yapacaksak öyle olmak zorunda değil ama pratikte üretilen ürünler öyle, tam sentetik yağlarda daha farklı "friction modifier"lar kullanılıyor. Debriyajın kaçırası varsa işini kolaylaştırır - ama onun dışında aslında . Burada konu yağ değil debriyaj.
Çayı ben ödüyorum bu seferlik. =)
-
killingroad adlı üyeden alıntı
Açıp debriyajın durumunu kontrol ettin mi mesela? Yok.
Araştırsan öğrenirsin diye kafa atıyorsun, sunduğun şey "benim başıma geldi" ve "mühendis bunu önermiş" =)
Önerilen viskozite dışında yağ kullanmadıysanız ve yağ değiştirdiğinizde motorunuzda bir gariplik sezdiyseniz, çok spesifik örnek teşkil edebilecek bir elin parmağını geçmez sayıda motor dışında, konuyu yağda aramayın. Onu koydum vites takıldı bunu koydum motor tekere geldi. Başka yerde arayın konuyu. XJ6'nın kitapçığında sentetik/yarı sentetik şeklinde bir öneri bulunmuyor ve eski tasarım bir motor olduğu için cümle alem yarı sentetik öneriyor. Ben 10bin km'den itibaren 35bin'de satana kadar 300V koydum sadece, bir kere kaçırmadı? =) KLR650 ile sentetik yağ kullanıp lay lay giden de var.
Sentetik diye satılan yağların da bir çoğu 100% sentetik değil bu arada. Bir yağın tam sentetik veya yarı sentetik olması da zannedilen kadar dev önemli bir konu değil. Ben her iki 660'ın da rodajında 5100 kullandım (150-1000 arası), bu blokta yarı sentetik yağ kullanırsan idam edilirsin diyen çıktı =) İlla bir genelleme yapacaksak öyle olmak zorunda değil ama pratikte üretilen ürünler öyle, tam sentetik yağlarda daha farklı "friction modifier"lar kullanılıyor. Debriyajın kaçırası varsa işini kolaylaştırır - ama onun dışında aslında . Burada konu yağ değil debriyaj.
Çayı ben ödüyorum bu seferlik. =)
Debriyajın kaçırası var sa mı ? Konunun yağla hiç alakası yok yani öyle mi. Buna İngilizce bir terim bulamadın mı daha teknik gözükmesi için Gayet düzgün çalışan debriyajın ben tam sentetik yağ koyunca kaçırası geldi, tekrar yarı sentetik yağa dönünce kaçırası geçti.
Boşver sen araştırma bu konuyu. Çay iç.
-
sodurlu88 adlı üyeden alıntı
Debriyajın kaçırası var sa mı ? Konunun yağla hiç alakası yok yani öyle mi. Buna İngilizce bir terim bulamadın mı daha teknik gözükmesi için
Gayet düzgün çalışan debriyajın ben tam sentetik yağ koyunca kaçırası geldi, tekrar yarı sentetik yağa dönünce kaçırası geçti.
Boşver sen araştırma bu konuyu. Çay iç.
Kaynımda var argümanı kullanıp daha hala araştırmakla ilgili laf mı çoktun sen? =) Yarı sentetik yağın ne olduğunu bilsen kendin gider çay demlersin..
Hı hı İngilizce.. Daha teknik görünmesi için evet.
Küçükken İngiliz konsolosluğuna topu kaçanlar derneği kuruldu galiba. Her sıkışan "şunun bunun için ingiliççe konuşanlar" direğine sarılıyor.
Bu kafalara yakışan cevap, Atatürk'ün de günlük hayatta konuşurken araya zırt pırt Fransızca sokması olur heralde.
Böyle de konuşulabilir problem yok. Ama canım istemiyor. Hiç bir done sunmayıp karşı tarafla kendince alay edip sonra da aynısı kaynımda var diye anlatmaya devam. Ciao..
(Bak bu da daha jön görünmek için İtalyanca)
-
Türkiye'de üretilen yağların tamamı baz olarak bir yerden çıkıyor. Sonra kutulanırken kendi arge ve formüllerine göre katkılanıyor. Ne diyoğlağ "improve"
Haa bunuda 35 yıl Aliağa'da çalışan eniştem dedi.
-
Hırbonen'den selam getirdim. Konuyu eğlenerek takip ettiğini söyledi.
-
sodurlu88 adlı üyeden alıntı
Bazı motosiklet üreticileri yarı sentetik yada tam sentetik diye özellikle belirtiyorlar tavsiye ettikleri yağda. Sadece JASO / API standartı yeterli olsa niye böyle bir tavsiye de bulunsunlar. Benim başıma gelen olay 10 sene öncesiydi. Arazi motosikletinde çıktığım çok dik bir rampayı tam sentetik yağ sonrasında çıkamadım. Tekrar yarı sentetik yağ koymam sonrasında düzeldi. Kullandığım yağ yanlış hatırlamıyorsam Ipone marka idi.
Çok büyük ihtimal spesifikasyon uyumsuzluğu vardi. Motor marka/model ve yıl bilgisi ile konulan yağların bilgisini ondan sormuştum. Bu veriler olmadan muhabbet "kaynımda da var" seviyesinden ileri yürümez.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)