Liqui Moly, Putoline, Motul?
Reklamlar
-
Merhaba, MT25 motorumda uzun zamandır motul 5100 kullandım bi ara da 7100 kullanmıştım kısa süreliğine şimdi farklı bir marka kullanmak istiyorum devirli kullanıma uygun olarak sizce hangisi bu aralar çok duyduğum Liqui moly street yarı sentetik ve Putoline n tech pro+ var putoline zincir yağında kullanıyorum ve inanılmaz iyi motul yanına yaklaşamaz ama motor yağ olarak hiç kullanmadım sizce hangisi daha sağlıklı olur devirli kullanımda hangi marka ve tam sentetik mi yarı sentetik olanı mı?
Reklamlar
-
İstediğinizi kullanın farketmez, önemli olan motosikletin API ve JASO sertifikalarının uyumlu olup olmadığıdır.
-
Yazdığın markaların tam sentetik yağlarını kullanabilirsin yada bunlara yüksek paralar vermek yerine Castrol , Shell gibi çok daha büyük ölçekli üreticilerin tam sentetik yağlarını daha uygun fiyata tercih edebilirsin , esasen dikkat etmen gereken motoruna uygun viskozitede ve sahte olmayan yağ tedarik etmen..
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Yazdığın markaların tam sentetik yağlarını kullanabilirsin yada bunlara yüksek paralar vermek yerine Castrol , Shell gibi çok daha büyük ölçekli üreticilerin tam sentetik yağlarını daha uygun fiyata tercih edebilirsin , esasen dikkat etmen gereken motoruna uygun viskozitede ve sahte olmayan yağ tedarik etmen..
Tam sentetiğin debriyajda kaçırma yaptığını duydum çokça, benzer şeyi arkadaşımda söyledi daha doğrusu bu duyduklarım 7100 içindi diğer markalar hakkında bilgim yok
-
Frodo01 adlı üyeden alıntı
Tam sentetiğin debriyajda kaçırma yaptığını duydum çokça, benzer şeyi arkadaşımda söyledi daha doğrusu bu duyduklarım 7100 içindi diğer markalar hakkında bilgim yok
NS200'ümde Shell Advance 15-50 full sentetik yağ vardı kaçırma gibi bir durum yoktu. Kullanılan yağ sertifikası o motosiklet ile uyumlu değilse bu durumlar gözlemlenebilir.
-
Bu gözler internette yeni çıkan yerli bir yağ markasının bunlardan hepsinden daha iyi diye adamlar gördü.))
-
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
NS200'ümde Shell Advance 15-50 full sentetik yağ vardı kaçırma gibi bir durum yoktu. Kullanılan yağ sertifikası o motosiklet ile uyumlu değilse bu durumlar gözlemlenebilir.
15w50 nispeten kalın bir yağ olduğu için kaçırma olmamıştır. Benim motorumda 7100 10w40 kullanıyorum ve kaçırıyor. Ama yağlama konusunda kafam rahat olduğu için ona göre kullanıyorum debriyajı. Sertifikalar orjinal ürünlerin hepsinde aynıdır.
*
Konu sahibinin sorusuna gelecek olursak önceki motorum mt25 idi. 7100 debriyaj kaçırması yapınca castrol 10w40 yarı sentetiğe dönmüştüm. Ama ben sürekli yüksek devirde kullanmıyordum. Sen kullanıyorsan tam sentetik yağ kullanmalısın. Şu anki motorumda da bir süre liqui molly kullandım ama pek güven vermedi açıkçası. Motul motuldür en nihayetinde.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:04 ----------
Bergson adlı üyeden alıntı
Bu gözler internette yeni çıkan yerli bir yağ markasının bunlardan hepsinden daha iyi diye adamlar gördü.
))
Mengene ile yağlama testi yapanları da unutmamak gerekir.
-
Castrol 10w40 kullan geç. heyecana gerek yok.
Motul stabil bir kullanım sunuyor bence ancak castrol'e göre kullanım ömrü daha kısa (bence)
diğer ikisi ilk 1000 km diğerlerine göre daha performanslı bir kullanım veriyor ancak sonrasında pişman ediyor. (bence)
-
Kendi adıma konuşayım
Türkiye'de Liqui Moly distribütörü soru işaretleri taşıyor, 2 farklı resmi site var. Sahtesi de çok
Putoline çoğunluğu bajaj ile reklamını yapmış, 50 yıllık bir marka
Motul ise yaklaşık 150 yıllık bir marka
Tercihim uzun süredir motul idi. Ancak şunu da eklemek gerekir. Bu yeni dünya düzeninin dayattığı çevreye dost ürünlere motulde katılmış durumda, internete daha yayılmamış olsa da yeni parti ürünlerin "Daha yeşil dünya" tarzında kalitesinin düşürüldüğünü düşünüyorum. Şu an Ankara resmi dağıtımcısı Tuğsanda yeni parti ürünlerin hepsinin bu şekil olduğunu kendim gördüm hatta tartıştık.
Kıssadan hisse belki bir kaç yağ değişimi daha motul sonrasında bende tekrar detaylı araştıracağım
-
16 Temmuz 2024, 11:19
#10
iki motorumda da tam sentetik motul 7100 kullanıyorum. Debriyaj kaçırmasına rastlamadım.
Motorlar Yamaha Fz6 (2005) ve Yamah Xv250 (1992)
-
16 Temmuz 2024, 11:41
#11
fazil adlı üyeden alıntı
iki motorumda da tam sentetik motul 7100 kullanıyorum. Debriyaj kaçırmasına rastlamadım.
Motorlar Yamaha Fz6 (2005) ve Yamah Xv250 (1992)
Ben bir bir iki defa kullandım bende rastlamadım ama garip bir şekilde forumlarda ve çevremde bunu söyleyene rastladım
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:40 ----------
Bergson adlı üyeden alıntı
Bu gözler internette yeni çıkan yerli bir yağ markasının bunlardan hepsinden daha iyi diye adamlar gördü.
))
B ile başlayanı diyorsanız şu top speed arttıran bana tam kolpa geliyor ki muhtemelen öyle
-
16 Temmuz 2024, 12:54
#12
Geçen hafta yağ almak için gittiğim Yağcı da tüm markalar vardı adam Powe plus 4T marka önerdi 200 TL ye aldım adam memnun kalırsın tekrar gelir alırsın dedi doğru söylemiş memnun kaldım tekrar alacağım
-
İ.kazan adlı üyeden alıntı
Geçen hafta yağ almak için gittiğim Yağcı da tüm markalar vardı adam Powe plus 4T marka önerdi 200 TL ye aldım adam memnun kalırsın tekrar gelir alırsın dedi doğru söylemiş memnun kaldım tekrar alacağım
Yağın tadınamı bakıyorsunuz arkadaş memnuniyet nasıl anlaşılıyor motosikletde
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Yağın tadınamı bakıyorsunuz arkadaş memnuniyet nasıl anlaşılıyor motosikletde
Üstelik alalı daha 1 hafta olmuş. Hani bir sonraki yağ değişiminde çıkan yağa göre bir yorum yapılıyor olsa belki anlayacağım da...
-
Tam sentetiğin debriyajda kaçırma yaptığını duyduğun yerde çayını öde kalk, hatta çayı itelemek için çeşitli denemeler bile yapabilirsin.
MT25 yüksek devir çeviren bir motor ve sorma şeklinden anladığım kadarıyla sen de yüksek devirli kullanıyorsun. Yarı sentetik yağların burada zayıf kalacakları nokta yüksek ısı ve basınca dayanım sürelerinin kısa olması. 5100 çok güzel bir yağ, ama ne MT25'te ne R6'da bu yağı "uzun süreli" kullanmam. Rodajda kullanırım dökerim. Onun dışında hangi marka hangi model falan bu tatavalara girmek istemezsin. Keyfi ansiklopedik ineklikten öteye geçecek hiç bir şey yok, öyle birisi olsan zaten kalkıp forumda böyle bir soru sormazsın, sadece motoruna iyi davranmak istiyorsun. O yüzden kafanda bu konunun yer etmesinin de sana bir faydası olmayacak.
Herhangi bir büyük üreticinin tam sentetik ve doğru viskozitedeki yağını al, geç. Orijinal almak için harca çabanı, zira marka büyüdükçe sahteye rastlama olasılığın çok artıyor. Markada ve modelde laboratuvar sonuçlarını saatlerce okuyacak kadar kafasını yoran birisi olarak söylüyorum, herhangi büyük bir markadan al geç.
-
killingroad adlı üyeden alıntı
Tam sentetiğin debriyajda kaçırma yaptığını duyduğun yerde çayını öde kalk, hatta çayı itelemek için çeşitli denemeler bile yapabilirsin.
MT25 yüksek devir çeviren bir motor ve sorma şeklinden anladığım kadarıyla sen de yüksek devirli kullanıyorsun. Yarı sentetik yağların burada zayıf kalacakları nokta yüksek ısı ve basınca dayanım sürelerinin kısa olması. 5100 çok güzel bir yağ, ama ne MT25'te ne R6'da bu yağı "uzun süreli" kullanmam. Rodajda kullanırım dökerim. Onun dışında hangi marka hangi model falan bu tatavalara girmek istemezsin. Keyfi ansiklopedik ineklikten öteye geçecek hiç bir şey yok, öyle birisi olsan zaten kalkıp forumda böyle bir soru sormazsın, sadece motoruna iyi davranmak istiyorsun. O yüzden kafanda bu konunun yer etmesinin de sana bir faydası olmayacak.
Herhangi bir büyük üreticinin tam sentetik ve doğru viskozitedeki yağını al, geç. Orijinal almak için harca çabanı, zira marka büyüdükçe sahteye rastlama olasılığın çok artıyor. Markada ve modelde laboratuvar sonuçlarını saatlerce okuyacak kadar kafasını yoran birisi olarak söylüyorum, herhangi büyük bir markadan al geç.
Tam sentetik yağ, tavsiye edilmeyen motorlarda debriyaj kaçırmasına sebep veriyor. Başıma geldi. Tekrar yarı sentetik yağ kullandığımda sorun kalmadı. Biraz araştırırsan şehir efsanesi olmadığını hem Türkçe hem İngilizce kaynaklardan öğrenebilirsin.
-
sodurlu88 adlı üyeden alıntı
Tam sentetik yağ, tavsiye edilmeyen motorlarda debriyaj kaçırmasına sebep veriyor. Başıma geldi. Tekrar yarı sentetik yağ kullandığımda sorun kalmadı. Biraz araştırırsan şehir efsanesi olmadığını hem Türkçe hem İngilizce kaynaklardan öğrenebilirsin.
Bu konu ilgimi çekti. Paylaşabileceğin kaynak var mı acaba? Ben JASO MA standardı uyumlu olduğu sürece debriyaj ile ilgili bir sorun olmaz diye biliyorum. Bir de API sınıflandırması var, API sınıflandırması uyumsuzluğu yüzünden debriyaj kaçırmış olmasın o motosiklet? (Ne marka / model / yıl ve hangi yağdı sorun yaşatan kombinasyon?)
-
10w40 motor yağı kullanan arkadaşlara tavsiyemdir
markaya felan ekstra para vermeye gerek yok ülkemizde üretilen bu yağı kullanabilirisiniz
API SN ve Jaso MA2 performansına sahip detaylı inceleme isteyenler için teknik bilgi doküman linkinde bırakıyorum
ben sitesinde teknik doküman paylaşmayan hiçbir yağ markasından yağ almam
Opet diye hor görülmesin arkasında Dünyanın en büyük bağımsız yağ üreticisi Alman FUCHS var
hem sahteciliğe maruz kalmıyor köşe başı opet direkt alabilirsiniz.
https://www.opetfuchs.com.tr/tr/urun/fullmoto-4t-10w-40
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Yağın tadınamı bakıyorsunuz arkadaş memnuniyet nasıl anlaşılıyor motosikletde
Bence arkadaş 4 silindir 1000cc makineyle piste antremana çıkıyordur. Süre olarak bir önceki yağ ile 1.49.50 yapmıştır, yeni aldığı yağ ile 1.49.20 yapmış olabilir. Yağlar arasındaki farkların bu kadar ekstrem koşullar dışında anlaşılabileceğine inanmadığım için benim aklıma başka ihtimal gelmiyor
-
degerk adlı üyeden alıntı
Bence arkadaş 4 silindir 1000cc makineyle piste antremana çıkıyordur. Süre olarak bir önceki yağ ile 1.49.50 yapmıştır, yeni aldığı yağ ile 1.49.20 yapmış olabilir. Yağlar arasındaki farkların bu kadar ekstrem koşullar dışında anlaşılabileceğine inanmadığım için benim aklıma başka ihtimal gelmiyor
her turda aynı süreyi kimse tutturamayacağı için pisttede pek anlaşılamaz , dinamometreye çıkınca akmı karamı net belli olur , şu yağı koydum memnunum diyenin hissiyatı psikolojiktir , ha aynı yağı çok uzun kilometreler kullanırsın sonra motoru açar ölçer incelersin o zaman yorum yapabiliriz , ben tam 105.000 km boyunca 2013 model Vstrom'da Castrol 5/40 tam sentetik kullandım ama motoru açıp inceleyemedim , motorun çekişinde son hızında hiçbir kayıp yoktu ama yinede bu yağı ben kullandım çok iyi yağdır diyemem , Castrol , Shell , Mobil , Motul yada Petrol Ofisi gibi büyük arge bütçesine sahip şirketlerin ürünlerini öneririm , daha öncede başka bir yağ konusunda yazmıştım , ben denizcilik şirketinde çalışıyorum , devasa motorlar için yağ çok daha önem arz eder ki biz motoru çalıştırmadan önce yağı defalarca filtreler , santrifüjle içindeki yabancı maddekeri ayıklar , 60-70 dereceye kadar ısıtır elektrik pompası ile motorun her parçasına yağ gidene kadar bekleriz (yarım saat sürer) sonra çalıştırırız motoru , yağ sıcaklığını ve basıncını sürekli kontrol ederiz , çok çeşitli markalar deneme tecrübem oldu bunların içinde Castrol'de en iyi sonuçları gördüm hep , bu na istinaden Castrol u tercih ettim vede önerdim..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)