Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Vitesli yüksek cc geçmeden düşük cc kullanmak şart mı?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    05 Mart 2024
    Hayırlı forumlar ben Rks newlight 125 pro scooter kullanıyorum ama a2 ehliyet alınca ( almama 1 yıldan fazla var) yüksek cc bir motora geçeceğim a1 ehliyetim var ehliyeti de kazandım vitesli motor kullanmayı teorikte biliyorum ve ara sıra sürüyorum da arkadaşımın driftini ama tabiki kendi motorumu sürdüğüm gibi süremiyorum alışık değilim acaba yüksek cc ye geçerken problem olur mu şimdi vitesli bir 125 cc ye mi geçsem daha iyi (işe giriyorum kendi motorumu satsam 1 ayda tvs raider çekebiliyorum) olur alışmak için yoksa herhangi bir problem olmaz mı tavsiyeleriniz nelerdir bilgili abiler?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    26 Mart 2023
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Yuki ZN250T
    Yüksek CC sağlam mal ister. Öyle alayım bineyim süreyim diyebileceğiniz motorlar değil. Uzun süreli 250Cc kullanmadan en basitinden 600Cc'ye bile geçerseniz ölüm riskiniz bir hayli fazla.
    Caitlami ve Beto87 bunu beğendiler.

  3. #3
    fancydriver - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ocak 2023
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Ns200 - Honda Cb250R - CfMoto Mt650
    İleri seviye sürüş eğitimi alacaksanız olur bence.

    Eğitim almayacaksanız yavaş ilerleyin derim.
    Caitlami, espresso ve Okan Sinan Ocan bunu beğendiler.

  4. #4
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    şlak-şluk şanzımanın canını biraz alırsın alışana kadar. trafikte falan düşük hızda sıkça stop ettirirsin. vitesten değil de büyük hacim motorda gaza gelip olmadık yere patlama ihtimalin çok yüksek.

  5. #5

    Üyelik
    10 Ocak 2024
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Yzf R25 ABS
    Bence deneme bile benim önerim bundan bir sonraki motosikletin 250cc olsun. Ben 125cc scooter'la apaçilikler yapıyordum bu işi öğrendim dediğim noktada vitesli 250cc ye geçtim bir şey bilmediğimi anladım. Zamanla olacak iş, acele etme derim.
    ofonazi bunu beğendi.

  6. #6
    Erdem Tşkrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2022
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    450SR
    Scooter kullanırken bütün dikkatini yola verme şansın var gaz ve frenden ibaret ama vitesli motosiklette en azından başlangıçta bocalama ihtimalin çok yüksek çünkü vites debriyaj ön fren arka fren ellerini ve ayaklarını aktif olarak sürekli kullanman gerekecek tam manasıyla yola trafiğin akışına adapte olamayabilirsin. Bunun dışında ne kadar ben kendime hakim olurum desende yüksek CC motosiklet varken gazlamak isteyeceksin ve gaz tepkimesi bambaşka olacak sana tavsiyem en azından 250 cc bir motosiklet ile birkaç bin km yol yapıp tecrübe kazanmanı tavsiye ederim.

  7. #7
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Cc'den bağımsız her yeni motor alımınızda mutlaka o yeni motorla kapalı alan hakimiyet eğitimi alın ve bol bol antrenman yapın.

  8. #8
    chcts1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Nisan 2014
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    crypton s 2019
    sizin amacınız motosiklet sürmekse kendinizi bilerek önce scooter 125 sonra tvs 125 sürünüz. Ondan sonra 250 cc vitesliye geçerseniz motosiklet deneyim yolunun taşlarını kararlılıkla bir bir örmüş olursunuz. Sonrasında geri dönüp baktığınızda ne kadar sağlam bir yol inşa ettiğinizi farkedersiniz. Acele yok motosiklet 50cc olsa da çok keyifli bir alet.

  9. #9
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    CC den çok motosikletin ağırlığı acemi kişileri daha çok zorlar , yüksek cc motorlarda 200-250 kg civarıdır ve ciddi bir ağırlıktır hele yüksek enduro yada turing motorlar depo dolu iken , yolcu yada çanta varsa çok zorlar sizi , üstüne elinin ayarı olmayan biri için elektronik desteklere rağmen maalesef tatsız kazalar yaşanabilir..
    espresso bunu beğendi.

  10. #10
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    CC den çok motosikletin ağırlığı acemi kişileri daha çok zorlar , yüksek cc motorlarda 200-250 kg civarıdır ve ciddi bir ağırlıktır hele yüksek enduro yada turing motorlar depo dolu iken , yolcu yada çanta varsa çok zorlar sizi , üstüne elinin ayarı olmayan biri için elektronik desteklere rağmen maalesef tatsız kazalar yaşanabilir..
    200 kilo'dan hafif motosikletim hiç olmadı

    ilk motosikletim Honda VLX 650cc'ydi, 207 kiloydu, ama sadece 41 beygirlik bir cruiser olduğu için teker ve stoppie yapmak mümkün değildi. Yani gaz ve fren kontrolünü beceremeyip başına bela açma ihtimali çok yoktu. Alçak selesi ve rahat geometrisiyle ideal öğrenme motosikletiydi bence.

  11. #11
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    200 kilo'dan hafif motosikletim hiç olmadı

    ilk motosikletim Honda VLX 650cc'ydi, 207 kiloydu, ama sadece 41 beygirlik bir cruiser olduğu için teker ve stoppie yapmak mümkün değildi. Yani gaz ve fren kontrolünü beceremeyip başına bela açma ihtimali çok yoktu. Alçak selesi ve rahat geometrisiyle ideal öğrenme motosikletiydi bence.
    200 kg dan hafif birçok motosikletim oldu ve diğer ağır motosikletlerimden çok çok daha keyifle sürdüm , acemiye uygunluk kısmını bir tarafa koyarsak motosiklet ne kadar hafif o kadar keyif verir , düşük cc ile de düşük hızlarda çok daha keyifli seyehatler yapılabilir ;)
    Okan Sinan Ocan bunu beğendi.

  12. #12
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    250cc xmax 250'den vstrom 650'ye geçtim. ilk başta motoru karşımda görünce hissettiğim bu çok yüksek ve çok ağır demek olmuştu. Sağolsun motoru aldığım arkadaş istanbulda parkedeceğim otoparka kadar sirerek getirdi de oradan notere gittik. Noterde işlem yapıldıktan sonra plaka işlemleri için xmax ile gittim geldim. Hemen eğitim kurumlarını araştırdım ve takvimlerine göre en yakın eğitim bir hafta sonrasıydı, motor zaten kardeşimin motorunun yanında kapalı otoparkta durduğu için eve otobüsle döndüm, bir hafta sonra kapalı alanda hakimiyet eğitimi ayarladım, eğitim yerine ble motoru kardeşim götürdü ben benim eski xmax ile gittim, ki xmax ile 16bin km yol yapmışlığım vardı ona rağmen riske girmedim. Kapalı alan hakimiyet eğitimi sonrasında ertesi günü sabah erkenden istanbul trafiği çok fazlalaşmadan yola çıktım, arka çantalar ve yan çantalar da olduğu için fazla aralara girmeden ikinci köprü ve otobandan sürerek yaşadığım ilçeye 200km sürüp motoru getirebildim. Bu eğitim olmasa da kendi kendime belki sürebilirdim ama gereksiz risk almış olurdum, eğitime verdiğim para bu açıdan gözüme batmadı, zaten her motor değiştirmede yapılması gereken bir şey. Sonrasında trafiğin olmadığı yerlerde eğitimdeki gösterilenleri tekrar antreman yaptım. Yeni motoru alalı 2 ay 2bin km oldu daha yeni yeni alışıyorum ama hala xmax 250 ile girebildiğim virajlara daha yavaş giriyorum.
    Aslında yapmam gereken 250cc scooterdan sonra en fazla 400-500cc bir vitesli motora geçmekti ama ekonomik şartlarda vstrom 650 denk geldi, 225 kilo ağırlık ve yaklaşık 70beygir gücü ile vstrom xmax'den sonrasında ben aslında motor sürmüyormuşum gibi hissettirmişti ki xmax de 185 kilo ağırlığı ile sınıfında en ağır scooterlardan sayılır.

    özetle: imkanınız varsa 250cc ile devam edin ve kapalı alanda hakmiyet eğitimini ihmal etmeyin. eğitime vereceğiniz 4-5 bin lira sizi çok daha büyük tamir ve hastane masraflarından kurtaracaktır.
    Cyan ve dundanbiri bunu beğendiler.

  13. #13
    kryeck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    cbr125
    250cc herhangi bir vitesli motor işinizi görür. daha büyük cc de kullanabilirsiniz tabii ama (kocaman bir ama) tecrübeniz yoksa gerçekten tehlikeli olur. 250cc bile gayet tehlikelidir.
    vitesli motorlar ile scooter sürüşü aynı değildir. tekeri kilitleyip kayıp düşebilirsiniz, virajı yanlış alırsınız düşebilirsiniz, fazla gaz verdiniz diye düşebilirsiniz uzar gider.
    motorunuz ile bir beden olmanız her tepkisini bilmeniz gerekiyor. sonra yavaş yavaş büyütürsünüz.
    espresso bunu beğendi.

  14. #14
    yamtareroglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mart 2018
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Satıldı :(
    Bu konu forumda yıllardır tartışılır ve farklı tezler ortaya atılır. Direkt yüksek CC motorla başlamanın bana göre en büyük handikapı ilk düşüştür. Bunu mutlaka yaşayacaksın hatta yeri öpmeden motorcu olunmaz denir. Açıkçası ilk düşüşümü yüksek CC bir motorla yapmayı tercih etmezdim. Dikkat ederim, düşmem filan demeyin, insan daima sınırlarını zorluyor ve mutlaka düşüyor. Ancak düştükten sonra kötü kullanımda neler olabileceğini gerçekten anlıyor, düşünceye kadar ne dense, ne kadar uyarılsa boş oluyor. Bunun dışında herkes her aleti imkan beceri ve pratik kabiliyeti ile kullanabilir. Bence CC sorun değil, kişinin cüssesine ve sürüş stiline göre motor seçmesi daha önemli. Büyük motorla başlarsan onu kontrol etmeyi öğrenirsin.

  15. #15
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    motosiklet 200+ kilo olmaz, olsa duramazsın. olsa olsa kağnıdır o.

  16. #16

    Üyelik
    17 Mart 2014
    Herkes uzun yaşayacak diye bir şart olmadığı için yüksek cc öncesi küçük hafif motor kullanma şartı da yok.

  17. #17

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Yüksek cc'den kasıt ne bu konuda? A2 ehliyet deniyor zaten, millet ölümle korkutuyor. İlahiler

    A2 ehliyetle kullanabileceğiniz herhangi bir motosikletle (yukarida defaten değinildiği üzere) kapalı alan eğitimi aldıktan sonra devam edebilirsiniz. (Güç sınırı 47hp, hatırlatayım, bununla motoru kafaya geçirmek özel yetenek ister...)

    Burada konu motosikletin niteliklerinden çok sizin nitelikleriniz. 250cc vitesli ile de pekâlâ kendinizi çok zor duruma sokabilirsiniz, A2 ehliyet kapsamında cc burada çok da belirleyici olmuyor.

    Özet: Düzgün bir eğitim ve bilinçli kullanım ile istediğiniz A2 motosikleti alınız geçiniz.
    tommygun, espresso ve 73845 bunu beğendiler.

  18. #18

    Üyelik
    17 Mart 2014
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yüksek cc'den kasıt ne bu konuda? A2 ehliyet deniyor zaten, millet ölümle korkutuyor. İlahiler

    A2 ehliyetle kullanabileceğiniz herhangi bir motosikletle (yukarida defaten değinildiği üzere) kapalı alan eğitimi aldıktan sonra devam edebilirsiniz. (Güç sınırı 47hp, hatırlatayım, bununla motoru kafaya geçirmek özel yetenek ister...)

    Burada konu motosikletin niteliklerinden çok sizin nitelikleriniz. 250cc vitesli ile de pekâlâ kendinizi çok zor duruma sokabilirsiniz, A2 ehliyet kapsamında cc burada çok da belirleyici olmuyor.

    Özet: Düzgün bir eğitim ve bilinçli kullanım ile istediğiniz A2 motosikleti alınız geçiniz.
    Eğitim alınarak kullanılabilir tezine katılmıyorum. Burada mesele eğitim değil, tecrübe. Herkes şuna kendince cevap versin haydi. Önemli bir ameliyat olacaksınız. Sizi ameliyat edebilecek 2 adet doktor var. İkisinin de eğitim seviyesi aynı. Biri 3 yıldır doktorluk yapıyor, diğeri 15 yıldır doktorluk yapıyor. Biri 3 yıllık meslek hayatında 10 tane ameliyat yapmış, diğeri 15 yıllık meslek hayatında 70 tane ameliyat yapmış. Hangisini tercih edersiniz ? Yani iş eğitim alarak bitmiyor.

  19. #19
    sedattemiz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Aralık 2021
    Şehir
    Tokat
    Motosikleti
    Benelli TNT249-S
    CC yükseltmeyi ben 125'den 250 olarak değerlendiriyorum. Aynı korku bende de vardı çokta bir fark olmadığını gördüm, sadece ağırlık konusu bazı anlarda problem olabiliyor. Onun haricinde tabiki gidişi de değişiyor istemsizce dişlerin sivrildiği anlar oluyor. Yükselteceğin motorda kesinlikle ABS özelliği aramanı tavsiye ederim.

  20. #20

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı sodurlu88 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eğitim alınarak kullanılabilir tezine katılmıyorum. Burada mesele eğitim değil, tecrübe. Herkes şuna kendince cevap versin haydi. Önemli bir ameliyat olacaksınız. Sizi ameliyat edebilecek 2 adet doktor var. İkisinin de eğitim seviyesi aynı. Biri 3 yıldır doktorluk yapıyor, diğeri 15 yıldır doktorluk yapıyor. Biri 3 yıllık meslek hayatında 10 tane ameliyat yapmış, diğeri 15 yıllık meslek hayatında 70 tane ameliyat yapmış. Hangisini tercih edersiniz ? Yani iş eğitim alarak bitmiyor.
    47hp A2 başlangıç motoru yalnız, bunu böyle görmüyorsanız anlaşma zeminimiz yok.

    Benim yazdığımdan da farklı bir şey yazmamışsınız esasen; tecrübe binici ile ilgili bir şey, motosikleti ile ilgili değil. 250cc ile 400-500cc arasında başını belaya sokma potansiyeli arasında bir fark yoktur. Yeter ki ABS gibi temel bir güvenlik unsuru eksik olmasın. Gerisi binicide. Eğitimi ve tecrübesi yetersiz ise ikisinde de kaza yapabilir.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)