Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Vitesli yüksek cc geçmeden düşük cc kullanmak şart mı?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı sodurlu88 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Muhabbet çok felsefik bir yere geldi. Demişsinki bir işi bilmeden de tecrübe kazanabilirsin ama doğru yaptığın anlamına gelmez. Peki bilgiğin şeyi tecrübe etmeden doğru yada yanlış yaptığını nasıl anlayacaksın? Motosikletle nasıl fren yapılacağını anlattı yada gösterdi sana birisi. Artık biliyorsun nasıl fren yapman gerektiğini. Tecrübe edinmeden doğru yada yanlış yaptığını anlayabilir misin ? Kabaca küçük cc kullanmak kolay, büyük cc kullanmak zor ise, bu tecrübe edinmeni kolayla mı yapmak lazım yoksa zorla mı ? Ayrıca motosiklet eğitimindeki bilgiler gökten zembille mi indi ? Birilerinin tecrübeleri sonucu oluşan bilgi birikimi bunlar. Şimdi anladın mı tecrübe neymiş ?
    Sodurlu88 çok şey yazıyorsun ama hiçbir şey anlatmıyorsun bize.
    iskampavya bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42

    Üyelik
    17 Mart 2014
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sodurlu88 çok şey yazıyorsun ama hiçbir şey anlatmıyorsun bize.
    Neyse yapacak birşey yok Bilal. Sen eğitim alınca büyük cc motorla bu işe başlamanın doğru olduğuna inanmaya devam et...

  3. #43
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı sodurlu88 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Neyse yapacak birşey yok Bilal. Sen eğitim alınca büyük cc motorla bu işe başlamanın doğru olduğuna inanmaya devam et...
    Ciddi anlamda okuduğunu yanlış anlama problemi var. Sen de 10 küsür senelik tecrübenle iyi sürdüğün konusunda kendini kandırmaya devam et küçük prens.
    espresso bunu beğendi.

  4. #44

    Üyelik
    17 Mart 2014
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ciddi anlamda okuduğunu yanlış anlama problemi var. Sen de 10 küsür senelik tecrübenle iyi sürdüğün konusunda kendini kandırmaya devam et küçük prens.
    10 Küsür değil Bilalciğim 29 senedir motosiklet kullanıyorum.

  5. #45
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    09 Temmuz 2024
    Alıntı sodurlu88 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    10 Küsür değil Bilalciğim 29 senedir motosiklet kullanıyorum.
    29 senede kaç kere düştün? 29 senede hiç ağır kazan oldumu?

  6. #46
    sallami - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kymco Downtown350i/Dominar 400/Suzuki GSX-8S
    Türkiye özelinde soruyorsanız hayır başlanmaz. Eğitim seviyesi (okur yazarlık motorlu taşıt kullanım eğitimi değil) düşük bir ülkedesiniz. Sizi ve karşınızdakini, birbirinizden koruyacak yasalar olmasına rağmen, uyan ve uygulatan olmadığı için daima tehlikede olacaksınız. Hele İstanbul gibi bir metropolde yüksek cc ile başlamak Allah korusun. Sırf altınızda iyi bir alet olduğu için bile sizi sıkıştırırlar. Buda hakimiyet eksikliği ile sizin için kötü sonuçlar doğurabilir. Birde siz kendinize ne kadar sahip olabilirsiniz. Göz açıp kapatma süresi içinde 40 ila 70 mt gibi rakamlarda hareket ederken kızdan gelen mesaja gözün kayarsa Allah korusun.
    ''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man

  7. #47

    Üyelik
    17 Mart 2014
    Alıntı aslan3434 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    29 senede kaç kere düştün? 29 senede hiç ağır kazan oldumu?
    Şükür ağır yada hafif hiç kazam yok. 29 sene içinde de 1 kez düştüm lise yıllarında, onda da hızım 20-30 km/h idi.

  8. #48

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı sodurlu88 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şükür ağır yada hafif hiç kazam yok. 29 sene içinde de 1 kez düştüm lise yıllarında, onda da hızım 20-30 km/h idi.
    Hemen şakayı yapıştırayım: Çok az düşme tecrübeniz var. Düşmeden nasıl düşmemeyi öğrenebilirsiniz ki?

    Retorik sorudur, cevaba ihtiyaç duymaz. (Ben 3 kere düştüm, hepsi de ilk kullandığım ABS'siz 250cc scooter ile idi. Bunlar bana ABS'in ne kadar etkili bir güvenlik önlemi olduğunu öğretti. Scooter'dan sonra 750cc vitesliye geçtim direkt.)
    espresso ve trequartista bunu beğendiler.

  9. #49

    Üyelik
    17 Mart 2014
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hemen şakayı yapıştırayım: Çok az düşme tecrübeniz var. Düşmeden nasıl düşmemeyi öğrenebilirsiniz ki?

    Retorik sorudur, cevaba ihtiyaç duymaz. (Ben 3 kere düştüm, hepsi de ilk kullandığım ABS'siz 250cc scooter ile idi. Bunlar bana ABS'in ne kadar etkili bir güvenlik önlemi olduğunu öğretti. Scooter'dan sonra 750cc vitesliye geçtim direkt.)
    Her düşmeme tecrübesi edinirken bir numara büyük edindim ki seneye de düşmeyeyim diye. Öyle bir zincir reaksiyon sonucu oldu. 50cc mopet ile başladım yukarıya doğru her cc yi kullandım sanırım. CC de tek başına bir kriter değil aslında, genelleme için kullanıyoruz. 1000cc touring tarzı bir motoru iyi kullanan biri EXC500'ü çok kolay fakasına geçirebilir.

  10. #50

    Üyelik
    03 Nisan 2011
    Motosikleti
    Tenere700
    Bence biraz kişisel bir soru. Kişinin yaşı, yaşadığı yer, hangi motorsiklet, motorsikleti genel olarak kullanacağı bölge ve amaç gibi bir çok faktör var işin içinde.

    Örneğin yeğenim motorsiklet sürmek istiyor yaşı 24, her kez ilk başta düşük cc tavsiye etmiş başlangıç için ama ben ilk başta araba sürmesini ve trafik okuma yeteneğini geliştirmesini söyledim, çok şükür vazgeçirdik. Bana kalırsa yeğenimin 30 yaşından önce motorsiklet sürmesini tehlikeli buluyorum.

    Yıllardır araç süren biri ve belli bir olgunluğa erişmiş ise ben başlangıç için bile biraz daha hacimli bir model tavsiye edebilirdim, özellikle planın içinde otoyol sürüşü varsa düşük cc motorsikletleri daha tehlikeli görüyorum (250 cc dahil).

    Bileğine hakim olabilecekse genç yaşta yüksek cc'de kullanabilir, artık abs zaten zorunlu ve çoğu yüksek cc'de traction control ve daha fazla güvenlik ekipmanı var, geriye kontrol etmesi gereken sadece kendi nefsi kalıyor (düşük cc ile kıyaslayınca).

    Eğitim zaten cc ile alakalı bir durumda değil, 50 cc bile olsa motorsikletin temel dinamiklerini tecrübeyle öğrenmek sıkıntılı iş.

    Soru soran arkadaş hani yüksek cc motorsiklete geçmeyi düşünüyor, hangi amaçla sürücek ve hangi bölgede yaşıyor bunları yazarsa daha nokta atışı cevaplar bulabilir.
    ilker a., espresso ve dundanbiri bunu beğendiler.

  11. #51
    tarikcapar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Temmuz 2018
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda CBF 250
    Tecrubesiz yuksek cc ye binmekle ilgili cok kucuk bir animi anlatacagim.

    Ben 200cc Cinli maknemle mutlu mesut yasarken arkadasim Dragstar650 ye heves etti, ve bakmaya basladik. KAdikoyde bir motor bulduk gittik gorduk Arkadas begendi pazarliga tutustular. Bende sahibinden 1 tur atabilir miyim diye izin istedim. Ikimizde motorlu geldik motoru gormeye, pantolon ve bot haric tam takimim. Sahibi " Tabii Kardesim " dedi. Boganin ordan sahile dogru indim. Yazici is hanina dogru saga yapacam ana caddeye baglayacagim saga yattikken gaza geldim birazcik gaz acayim dedim. Tepkisi benim 200 luk bezgin savascim gibi degilmis tabi... Sardi makine birden arkasi hooop yanima geldi, bende panik bir gaz kapadim hooop high side... Guresiyorum motorla beni ustunden atmasin diye... Bu cok basit sacma bir tecrubesizlik kaynakli hata... Daha buyuk kazalar cok daha hizli cereyan eder yuksek cc makinelerde... Hata toleranslari cok dusuk buyuk makinelerin. O yuzden once ufakla tecrube derim ben nacizhane kendimce
    sodurlu88, kryeck, trequartista ve 1 diğerleri bunu beğendiler..
    Yalnız ama Kafası Rahat Adam...

  12. #52
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı tarikcapar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yazici is hanina dogru saga yapacam ana caddeye baglayacagim saga yattikken gaza geldim birazcik gaz acayim dedim. Tepkisi benim 200 luk bezgin savascim gibi degilmis tabi... Sardi makine birden arkasi hooop yanima geldi, bende panik bir gaz kapadim hooop high side... Guresiyorum motorla beni ustunden atmasin diye...
    Elektronik destek olsaydı böyle olmazdı. Şu an kullandığım motosiklette virajda gazı köklesem bile motosiklet sadece yola aktarabileceği kadar gücü gönderiyor arka tekere. Viraj çıkışı yatış açısı düzeldikçe de gücü arttırıyor, gaz kolunu sabit tutmama rağmen.
    tarikcapar bunu beğendi.

  13. #53
    trequartista - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2024
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    QJ VPS 125
    Alıntı tarikcapar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tecrubesiz yuksek cc ye binmekle ilgili cok kucuk bir animi anlatacagim.

    Ben 200cc Cinli maknemle mutlu mesut yasarken arkadasim Dragstar650 ye heves etti, ve bakmaya basladik. KAdikoyde bir motor bulduk gittik gorduk Arkadas begendi pazarliga tutustular. Bende sahibinden 1 tur atabilir miyim diye izin istedim. Ikimizde motorlu geldik motoru gormeye, pantolon ve bot haric tam takimim. Sahibi " Tabii Kardesim " dedi. Boganin ordan sahile dogru indim. Yazici is hanina dogru saga yapacam ana caddeye baglayacagim saga yattikken gaza geldim birazcik gaz acayim dedim. Tepkisi benim 200 luk bezgin savascim gibi degilmis tabi... Sardi makine birden arkasi hooop yanima geldi, bende panik bir gaz kapadim hooop high side... Guresiyorum motorla beni ustunden atmasin diye... Bu cok basit sacma bir tecrubesizlik kaynakli hata... Daha buyuk kazalar cok daha hizli cereyan eder yuksek cc makinelerde... Hata toleranslari cok dusuk buyuk makinelerin. O yuzden once ufakla tecrube derim ben nacizhane kendimce
    hikayenin devamını da çok merak ettim ya, sonra ne oldu?
    tarikcapar bunu beğendi.

  14. #54
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı sodurlu88 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Her düşmeme tecrübesi edinirken bir numara büyük edindim ki seneye de düşmeyeyim diye. Öyle bir zincir reaksiyon sonucu oldu. 50cc mopet ile başladım yukarıya doğru her cc yi kullandım sanırım. CC de tek başına bir kriter değil aslında, genelleme için kullanıyoruz. 1000cc touring tarzı bir motoru iyi kullanan biri EXC500'ü çok kolay fakasına geçirebilir.
    Hiç profesyonel eğitim aldınız mı?

  15. #55

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Elektronik destek olsaydı böyle olmazdı. Şu an kullandığım motosiklette virajda gazı köklesem bile motosiklet sadece yola aktarabileceği kadar gücü gönderiyor arka tekere. Viraj çıkışı yatış açısı düzeldikçe de gücü arttırıyor, gaz kolunu sabit tutmama rağmen.
    Bu cok talihsiz bir yone gidebilecek bir soylem ama.
    Evet bu sistemler var, ancak her zaman dogru calisacaklarinin garantisi yok. Ben kanala RS660 ile baslangic olur mu diye sordugumda da bir cok insan artik yuksek cc modern motorlar guvenlik önlemlerine sahipler falan filan diye bunu anlattilar.
    Buna guvenen kisinin patlayacagini ispat edemem ama yemin edebilirim. dogru calissa dahi... diye devami da var ustelik.

    Konudaki genel soruya gelecek olursak.
    Evet sart.
    Yuksek cc kullanmak icin gerekli olan sey ise ne egitim ne deneyim.
    elbette egitim gerekli. motosiklet surecegim diyen her allahin kulu honda gs1/gs2`yi almali. duruma gore 2den baslayabilir elbette.
    deneyim de kazanmali buyuk cc`ye gecmek icin ancak deneyim demek km demek degil. motosiklet yol sanatini okudum burada yazdigi gibi 20bin kmdir gidiyorum bir problem yasamadim demek deneyim demek degildir.

    kucuk cc`yi performansinin sonuna kadar kullanabilmek buyuk cc`ye gecebilmenin en onemli kriteri.
    kryeck bunu beğendi.

  16. #56
    tarikcapar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Temmuz 2018
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda CBF 250
    Alıntı trequartista adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hikayenin devamını da çok merak ettim ya, sonra ne oldu?
    AHahah Kardesim dusmedim makineden... Toton neden islak sorusunuda terlemisim diye gecistirdim

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:50 ----------

    Dogru soyluyorsunuz. Makinein yaptigi duzeltmeler sayesinde gaz kontrolunuzu tam olarak gelistiremezsiniz. Cunku o rahatliga alisacaksiniz. Ilk islak zeminde makine sapitip yanlis karar verdiginde umarim benim olayimda ki kadar sansli olursunuz
    Yalnız ama Kafası Rahat Adam...

  17. #57
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Peki tecrübe ettiğim zaman doğru mu yanlış mı fren yaptığımı nasıl anlayacağım?
    30bin km'dir motor kullanıyorum, tecrübeliyim?, fren yapıyorum, kaza yapmadım, ama freni yanlış yapıyor olabilirim.

    Özellikle Türkiye'de motosiklet eğitimi denince de gülmeden edemiyorum maalesef eğitim yüceltmek amacında değilim de, tabii ki öğrenme felsefesi açısından bakarsak eğitim önemli, ama o bilgiler gökten zembille de gelmek zorunda değil, birilerinin tecrübeleri ile de meydana gelmek zorunda değil. Bu iş fizik kanunları ile çalışıyor.

    Vittore Cossalter - Motorcycle Dynamics
    Tony Foale - Motorcycle Handling and Chassis Design
    Cornelis Koenen - The Dynamic Behaviour of a Motorcycle when running straight ahead and when cornering
    vs vs.. bütün bu sürüşle ilgili küllüyat formüller ile kalem kağıt işe çözülebilir şeyler.


    Birine katılmak katılmamak için değil yazdığım. Konuya acayip giresim var ama ne sorulduğunu ne tartışıldığını anlayamıyordum, bir yer görüp oradan dalıverdim :D
    Sevgili kardesim,

    Kitap okuyarak teorik bilgiye ulasman tabiki cok degerli ama birseyi unutuyorsun. O bilgiyi dogru kullanip kullanamadigini görüp anlayabilecek ve sana dogru düzeltmeleri verecek bir cift baska göze ihtiyacin var, ki onun sahibine egitmen diyoruz.Senin etrafindakileri bilmem ama benim tanidigim ve gercek bir sertifikasyon programi ile akredite edilmis egitmenler , kendi kisisel tecrübelerini ve piyasadaki genel gecer sehir efsanelerini degil, ihtiyaciniz olan dogru bilgiyi dogru kaynaklardan aktarirlar. Yukarida saydigin üc kitabin toplami trafikte ihtiyacin olan bilginin yarisini bile icermezler . O kitaplarin icerdigi bilgiler, motosikletin zemin ile olan iliskisi ve dinamikleri hakkindadir. Elbette bu bilgilere de ihtiyacimiz var ama saga dönen ve görüs olmayan viraja girdiginde karsidan senin seridine dalarak gelen doblo icin alman gereken aksiyon hakkinda bir bilgi icermezler.


    Bence artik bu egitmen ve egitim fobinden kurtulup ise dogru yerden baslamalisin

    Sevgilerimle
    dundanbiri bunu beğendi.

  18. #58
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı shruikan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motosiklet 200+ kilo olmaz, olsa duramazsın. olsa olsa kağnıdır o.
    400 kg iki tekerlekli bir şey var motosiklet sınıfına koymuşlar ama bence iki tekerlekli üstü açık araba o :D Fethiye'de arkadaşda ki Goldwing 5000 km de arka lastik tabanı düzleşiyor , birtek Bridgestone 10.000 falan dayanıyor ama onunda yol tutuşu vasat çok sert bir hamuru var..

  19. #59

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı Okan Sinan Ocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sevgili kardesim,

    Kitap okuyarak teorik bilgiye ulasman tabiki cok degerli ama birseyi unutuyorsun. O bilgiyi dogru kullanip kullanamadigini görüp anlayabilecek ve sana dogru düzeltmeleri verecek bir cift baska göze ihtiyacin var, ki onun sahibine egitmen diyoruz.Senin etrafindakileri bilmem ama benim tanidigim ve gercek bir sertifikasyon programi ile akredite edilmis egitmenler , kendi kisisel tecrübelerini ve piyasadaki genel gecer sehir efsanelerini degil, ihtiyaciniz olan dogru bilgiyi dogru kaynaklardan aktarirlar. Yukarida saydigin üc kitabin toplami trafikte ihtiyacin olan bilginin yarisini bile icermezler . O kitaplarin icerdigi bilgiler, motosikletin zemin ile olan iliskisi ve dinamikleri hakkindadir. Elbette bu bilgilere de ihtiyacimiz var ama saga dönen ve görüs olmayan viraja girdiginde karsidan senin seridine dalarak gelen doblo icin alman gereken aksiyon hakkinda bir bilgi icermezler.


    Bence artik bu egitmen ve egitim fobinden kurtulup ise dogru yerden baslamalisin

    Sevgilerimle
    Okan Bey,

    Bence artık benim eğitim ve eğitmen fobim olduğu düşüncenizden çıkıp okumalısınız yazdıklarımı. Mesajımın başında "kendi kendime tecrübe ederek karar verdiğim şeyin doğru olup olmadığı ne olacak" minvalinde bir şeyler anlatıyorum, arkasından da eğitim önemli diyorum. Eğitimle tecrübenin kıyaslandığı bir konuda, tecrübeyi yüceltmeye karşı çıkıyorum..

    Bahsettiğim kitapları okumayı denerseniz konunun trafikte gerekli olan bilgiyle alakası olmadığını tahmin etme ihtimaliniz artar. Bir gün bunlara hakim bir eğitmen çıkarsa da herkesten çok ben mutlu olurum. Zira ezberlediği bir küllüyatla herkese tepeden bakan eğitmenlerin tornasından geçen insanlarla aynı trafikte sürüyorum. Yurt dışında da.

    Doğru yerden başlamam gerektiği konusundaki temenni için çok teşekkür ederim. =)

  20. #60
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Okan Bey,

    Bence artık benim eğitim ve eğitmen fobim olduğu düşüncenizden çıkıp okumalısınız yazdıklarımı. Mesajımın başında "kendi kendime tecrübe ederek karar verdiğim şeyin doğru olup olmadığı ne olacak" minvalinde bir şeyler anlatıyorum, arkasından da eğitim önemli diyorum. Eğitimle tecrübenin kıyaslandığı bir konuda, tecrübeyi yüceltmeye karşı çıkıyorum..

    Bahsettiğim kitapları okumayı denerseniz konunun trafikte gerekli olan bilgiyle alakası olmadığını tahmin etme ihtimaliniz artar. Bir gün bunlara hakim bir eğitmen çıkarsa da herkesten çok ben mutlu olurum. Zira ezberlediği bir küllüyatla herkese tepeden bakan eğitmenlerin tornasından geçen insanlarla aynı trafikte sürüyorum. Yurt dışında da.

    Doğru yerden başlamam gerektiği konusundaki temenni için çok teşekkür ederim. =)
    Sevgili kardeşim,

    Egitmenler hakkındaki sadece trafik ve guvenli surus bilirler motosiklet dinamiklerinden habersiz ve yukarida ornegini verdigin kulliyati bilmezler seklindeki ön yargin , beni anlamaya calismani engelliyor. Eğitmen ve eğitim dendiğinde seni bir gülümseme alıyorsa (bu senin ifaden) eğitime karşı olan tavrın bellidir.
    Hiç tanımadığın ve hakkında bilgi sahibi olmadığın benim hakkımda bile yukarıdaki kitapların içerikleri hakkında bilgi sahibi değilmişim gibi on yargılı konuşman kimin kime tepeden baktığı konusunda seni ele veriyor.

    Sen ve senin gibi düşünenlerin on yargılarını kırmak için illaki teker yapıp kafamızı asfalta mi surtmemiz gerekiyor.

    Yol surusunde içinizden disinizdan geçip (yapan birkaç kendine hoca diyen densiz var maalesef) kendimizi size ispat mi etmemiz gerekiyor.

    Zati alınız oturduğunuz yerden bu işe gönül vermiş , emek vererek belli akreditasyonlara hak kazanmış insanlar hakkında hangi yetki ve bilgi ile bu kadar kolayca bir yargıya varabiliyorsunuz.

    Sevgilerimle
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)