Vitesli yüksek cc geçmeden düşük cc kullanmak şart mı?
Reklamlar
-
16 Temmuz 2024, 18:40
#21
sodurlu88 adlı üyeden alıntı
Eğitim alınarak kullanılabilir tezine katılmıyorum. Burada mesele eğitim değil, tecrübe. Herkes şuna kendince cevap versin haydi. Önemli bir ameliyat olacaksınız. Sizi ameliyat edebilecek 2 adet doktor var. İkisinin de eğitim seviyesi aynı. Biri 3 yıldır doktorluk yapıyor, diğeri 15 yıldır doktorluk yapıyor. Biri 3 yıllık meslek hayatında 10 tane ameliyat yapmış, diğeri 15 yıllık meslek hayatında 70 tane ameliyat yapmış. Hangisini tercih edersiniz ? Yani iş eğitim alarak bitmiyor.
10 senedir motor kullanıp da daha fren kullanımını bilmeyen sürücüler var. Yine yıllar içinde envai çeşit spor motorla düzde yardırıp en ufak virajda hızı 30'a düşüren sürücüler var. Eğitim tabi ki herşey değil ama doğru bir temel oluşturmaya, motosiklete olan adaptasyon süremizin kısalmasına yol açar. Bir de bu öğrenilenleri düzenli olarak antrenmanlarla pekiştirirsek faydasını sürüşlerimizde görürüz. Sürüş tecrübemiz yanlış bir temel üzerinde şekillenirse o zaman işler biraz sarpa sarabilir. Tabi ki eğitim konusuna da kapalı bir alanda yarım günlük tırto bir eğitim alıp bırakmak olarak düşünmemeliyiz.
Reklamlar
-
16 Temmuz 2024, 18:55
#22
Sorulan yüksek cc motor nedir? Ben mi kaçırdım gören var mı?
-
16 Temmuz 2024, 19:45
#23
killingroad adlı üyeden alıntı
Sorulan yüksek cc motor nedir? Ben mi kaçırdım gören var mı?
Ortada yüksek cc bir motosiklet yok, alınacak ehliyet A2
-
16 Temmuz 2024, 22:00
#24
sodurlu88 adlı üyeden alıntı
Burada mesele eğitim değil, tecrübe.
Tam tersi. Tecrübe aşırı abartılıyor. Tecrübe yüzde 99.9 "aynı"nın tekrarıdır. Atlattığınız ya da geçirdiğiniz önemli kaza, yani yeni bir şey öğrenme fırsatı, başınıza gelebilecek tüm şeylerin binde biri bile değildir. Eğitim ise yaşanan binlerce olayın bilimsel çalışılıp, çözümlenmiş halidir.
Daha yeni ehliyetini almış birine üç gün 600cc SS üzerinde eğitim verin. 1 hafta da pratik yapsın. Burada 100bin km devirmiş ama o eğitimi almamış birinin etrafında sekiz döner pistte. Bu kadar basit.
Pist yerine yol ve trafik eğitimine gelince: Şu forumda bile milletin çoğu hala motosiklet üzerinde köpek musallat olduğunda n'apması gerektiğini bilmiyordur eminim. Amerika gibi başıboş köpeğin olmadığı bir ülkede bile ehliyet almadan önce verilen zorunlu 20 saat eğitimde anlatılan ve gösterilen şeyler bunlar.
-
17 Temmuz 2024, 13:52
#25
ben 10 yildir motorum olmadan koyde MZ ve Jawa kullandim. oda yilda 3-4 kez toplamda 1000 km yapmisimdir belki daha az. ama oncesinde uzun sure bisiklet kullandim. surus dinamigi olarak ayni mantik. cok bisikletten dustum, ekipmanda yok, telafisi olmayan kazalar yapiyordum. 10 yil boyunca ise T41 planor dahil araba, traktor, kamyon, kazici yukleyici herseyi kullandim. kendim is guvenligi uzmaniyim ve surus guvenligi egitimleri verdim. 2 sene once bir isletme actim ve scooter kullandim ara ara. sonunda kendi ilk motorumu almaya karar verdim. 765 street triple aldim. 3 aydir aktif kullaniyorum. motor 188 kilo, 130 beygir. bu motoru suan ABS TC on kullaniyorum. tekere gelme kayma ihtimali sifir. cogu dusuk CC abs siz motordan bana gore daha emniyetli. eger trafigi okuyabiliyorsaniz ve sag elinize guveniyorsaniz her CC alinir. ben motoru alirken baktigim tek sey durabilmesi idi. iki tekerin kendisi zaten basli basina risk. saatte 50 km ile viraji alamayip seritten cikarsan da olursun. onemli olan surucu ve motorun fren viraj kabiliyeti. evet yuksek CC de gaz tepkimesi cok onemli ama motorsiklet bence abartiliyor. gaz debriyaja 1-2 haftada alisabiliyorsun. motorsikleti tehlikeli yapan kullanicinin trafik okuma kabiliyeti ve karakteri. apaci ruhlu bir adam scooter da bile riskli. hem kendisi icin hemde digerleri icin.
-
18 Temmuz 2024, 00:30
#26
kendini bilen adam için yüksek cc sorun değil ama bazı tekniklerin gerçekten bilinmesi gerekiyor,
ben ilk kullandığım motor pedallı peugeot mopeddi, ilk kullandığım vitesli motor kawasaki zx6r dı.
biner binmez 1 saate yakın nereden nasıl dönüyor onu çalışıp,deneyip sonra dolaşmaya başlamıştım.
-
18 Temmuz 2024, 09:29
#27
tommygun adlı üyeden alıntı
10 senedir motor kullanıp da daha fren kullanımını bilmeyen sürücüler var. Yine yıllar içinde envai çeşit spor motorla düzde yardırıp en ufak virajda hızı 30'a düşüren sürücüler var. Eğitim tabi ki herşey değil ama doğru bir temel oluşturmaya, motosiklete olan adaptasyon süremizin kısalmasına yol açar. Bir de bu öğrenilenleri düzenli olarak antrenmanlarla pekiştirirsek faydasını sürüşlerimizde görürüz. Sürüş tecrübemiz yanlış bir temel üzerinde şekillenirse o zaman işler biraz sarpa sarabilir. Tabi ki eğitim konusuna da kapalı bir alanda yarım günlük tırto bir eğitim alıp bırakmak olarak düşünmemeliyiz.
Ben eğitim alınmasın yada önemli değil demiyorum ki bana eğitimin önemini anlatmışsın Eğitim tek başına yeterli değil, trafik yada diğer tüm çevresel etkenler eğitim ortamında simule edilemez. Bilgi edinilir, uygulama ile pekiştirilir. Yani tecrübe olmadan eğitim yarım kalır. Gündelik hayatta bile bir kimse zor bir işi başarsın, bu konuda bahsedilirken "tecrübeli falanca" şöyle bir başarı elde etti diye. Sen hiç duydun mu eğitimli falanca denildiğini. Hiç gördün mü iş ilanlarında tecrübe aramıyoruz, falanca okuldan mezun olsun yeter diyeni... Binlerce örnek verebilirim bu konuda ama bunlarla ne demek istediğimi anlayacağını düşünüyorum.
-
18 Temmuz 2024, 11:06
#28
Cyan adlı üyeden alıntı
Ortada yüksek cc bir motosiklet yok, alınacak ehliyet A2
E soru ne o zaman? :D
-
18 Temmuz 2024, 11:35
#29
sodurlu88 adlı üyeden alıntı
Ben eğitim alınmasın yada önemli değil demiyorum ki bana eğitimin önemini anlatmışsın
Eğitim tek başına yeterli değil, trafik yada diğer tüm çevresel etkenler eğitim ortamında simule edilemez. Bilgi edinilir, uygulama ile pekiştirilir. Yani tecrübe olmadan eğitim yarım kalır. Gündelik hayatta bile bir kimse zor bir işi başarsın, bu konuda bahsedilirken "tecrübeli falanca" şöyle bir başarı elde etti diye. Sen hiç duydun mu eğitimli falanca denildiğini. Hiç gördün mü iş ilanlarında tecrübe aramıyoruz, falanca okuldan mezun olsun yeter diyeni... Binlerce örnek verebilirim bu konuda ama bunlarla ne demek istediğimi anlayacağını düşünüyorum.
Eğitim de tecrübe de tek başına yeterli değil işte. Eğitimin eğitim gibi, tecrübenin de tecrübe gibi olması lazım.
Yukarıdakilere ek: Binicinin/sürücünün de binici/sürücü gibi olması lazım; 200k servis şöförlüğü yapmış 89 IQ'lu adama da tecrübeli gözüyle bakarsak olmaz bu işler. Böyle bir malzemeye eğitim versen de bir şey çıkmaz tabi...
Özetle; A2 ehliyet kapsamına giren tüm motosikletler binicinin ilk motosikleti bile olabilir. Önemli olan düzgün bir eğitim alıp yine bu aldığı düzgün eğitimi düzgün bir şekilde uygulamayı becersin. Bunu yapamayacak binici zaten her türlü başını belaya sokacaktır.
Türkiyedeki ölümlü motosiklet kazalarını cc bazında kategorize etsek bile hangisinde ölümlü kaza oranı yüksek çıkar tahmin edin bakalım? (İpucu: Köylük yerlerde kasksız ekipmansız plakasız kullanılan motosikletler yüksek cc mi düşük cc mi?)
-
18 Temmuz 2024, 11:59
#30
Cyan adlı üyeden alıntı
Eğitim de tecrübe de tek başına yeterli değil işte. Eğitimin eğitim gibi, tecrübenin de tecrübe gibi olması lazım.
Yukarıdakilere ek: Binicinin/sürücünün de binici/sürücü gibi olması lazım; 200k servis şöförlüğü yapmış 89 IQ'lu adama da tecrübeli gözüyle bakarsak olmaz bu işler. Böyle bir malzemeye eğitim versen de bir şey çıkmaz tabi...
Özetle; A2 ehliyet kapsamına giren tüm motosikletler binicinin ilk motosikleti bile olabilir. Önemli olan düzgün bir eğitim alıp yine bu aldığı düzgün eğitimi düzgün bir şekilde uygulamayı becersin. Bunu yapamayacak binici zaten her türlü başını belaya sokacaktır.
Türkiyedeki ölümlü motosiklet kazalarını cc bazında kategorize etsek bile hangisinde ölümlü kaza oranı yüksek çıkar tahmin edin bakalım? (İpucu: Köylük yerlerde kasksız ekipmansız plakasız kullanılan motosikletler yüksek cc mi düşük cc mi?)
Konuyu derinlemesine ele alırsak o kadar çok etken ve alt başlık varki. Motosiklet eğitimi dediğimiz şey teorik ve pratik olarak tartışılır, tecrübe ve eğitim tartışılır, motor hacmi, ağırlık, motosiklet tarzı, kullanıcı zekası, yaşı... uzar gider. Türkiye de bir gerçek var ki, büyük cc motosiklet heveslisi olan birçok kişi 19-20 yaşlarında gençler, ekonomik durumu ancak motosikleti almaya yetiyor. Burada "tecrübeli+eğitimli+..şaklı+akıllı" kullanıcıların eğitim alırsan büyük cc ile de başlanır yada birkaç basamak atlanır tavsiyelerine uyan kişi sayısı çok azdır.
-
18 Temmuz 2024, 12:03
#31
sodurlu88 adlı üyeden alıntı
Eğitim alınarak kullanılabilir tezine katılmıyorum. Burada mesele eğitim değil, tecrübe. Herkes şuna kendince cevap versin haydi. Önemli bir ameliyat olacaksınız. Sizi ameliyat edebilecek 2 adet doktor var. İkisinin de eğitim seviyesi aynı. Biri 3 yıldır doktorluk yapıyor, diğeri 15 yıldır doktorluk yapıyor. Biri 3 yıllık meslek hayatında 10 tane ameliyat yapmış, diğeri 15 yıllık meslek hayatında 70 tane ameliyat yapmış. Hangisini tercih edersiniz ? Yani iş eğitim alarak bitmiyor.
Aslinda kendi tezinizi kendiniz cürütüyorsunuz.
Her iki doktorun da egitimlerini tamamlamadan o ameliyati yapabilmesi mümkün degil. Tip fakültesini okumadan ,cerrahi egitimini tamamlamadan o doktoru 100 bin tane ameliyata da soksaniz bir ise yaramaz.
Tecrübe egitimden sonra gelmelidir. Ancak o zaman gercekten ise yarar.
Sevgilerimle
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
-
18 Temmuz 2024, 12:19
#32
Okan Sinan Ocan adlı üyeden alıntı
Aslinda kendi tezinizi kendiniz cürütüyorsunuz.
Her iki doktorun da egitimlerini tamamlamadan o ameliyati yapabilmesi mümkün degil. Tip fakültesini okumadan ,cerrahi egitimini tamamlamadan o doktoru 100 bin tane ameliyata da soksaniz bir ise yaramaz.
Tecrübe egitimden sonra gelmelidir. Ancak o zaman gercekten ise yarar.
Sevgilerimle
Evet benzeştirme oturmuyor; Çünkü cerrah eğitim olmadan cerrah unvanını alıp ameliyat yapamaz ama hakimiyet ve ileri sürüş eğitimi almadan motosiklet kullanan binici oranı %99,9.
-
18 Temmuz 2024, 12:51
#33
Okan Sinan Ocan adlı üyeden alıntı
Aslinda kendi tezinizi kendiniz cürütüyorsunuz.
Her iki doktorun da egitimlerini tamamlamadan o ameliyati yapabilmesi mümkün degil. Tip fakültesini okumadan ,cerrahi egitimini tamamlamadan o doktoru 100 bin tane ameliyata da soksaniz bir ise yaramaz.
Tecrübe egitimden sonra gelmelidir. Ancak o zaman gercekten ise yarar.
Sevgilerimle
Yazdığım yazının başka bir yazıya cevap olduğunun farkında değilsiniz. O yüzden yazımı sanki ben eğitim gerekli değil, tecrübe yeterli demişim gibi algılamışsınız. Ben öyle birşey demedim. Öyle olsa doktorun biri eğitimli, öteki eğitimsiz sadece tecrübeli diye örneklendirirdim. Bu da sizin okuma yazma üzerine eğitimli olduğunuzu fakat sosyal medyada tecrübenizin yeterli olmadığını gösteriyor. Artık bundan sonra meselenin önünü arkasını bilmeden değerlendirilmeyeceğini tecrübe ile öğrendiniz.
-
18 Temmuz 2024, 15:42
#34
hasmet adlı üyeden alıntı
Tam tersi. Tecrübe aşırı abartılıyor. Tecrübe yüzde 99.9 "aynı"nın tekrarıdır. Atlattığınız ya da geçirdiğiniz önemli kaza, yani yeni bir şey öğrenme fırsatı, başınıza gelebilecek tüm şeylerin binde biri bile değildir. Eğitim ise yaşanan binlerce olayın bilimsel çalışılıp, çözümlenmiş halidir.
Daha yeni ehliyetini almış birine üç gün 600cc SS üzerinde eğitim verin. 1 hafta da pratik yapsın. Burada 100bin km devirmiş ama o eğitimi almamış birinin etrafında sekiz döner pistte. Bu kadar basit.
Pist yerine yol ve trafik eğitimine gelince: Şu forumda bile milletin çoğu hala motosiklet üzerinde köpek musallat olduğunda n'apması gerektiğini bilmiyordur eminim. Amerika gibi başıboş köpeğin olmadığı bir ülkede bile ehliyet almadan önce verilen zorunlu 20 saat eğitimde anlatılan ve gösterilen şeyler bunlar.
Sanırım bu arkadaşı bir köpek çok afedersiniz fena halde hırpalamış, adam alakasız konularda bile hayvan düşmanlığı yapıyor. Çok yazık. Artık nasıl bir kin ve nefret besliyorsa hayvanlara...
-
18 Temmuz 2024, 20:14
#35
yamtareroglu adlı üyeden alıntı
Sanırım bu arkadaşı bir köpek çok afedersiniz fena halde hırpalamış, adam alakasız konularda bile hayvan düşmanlığı yapıyor. Çok yazık. Artık nasıl bir kin ve nefret besliyorsa hayvanlara...
Burada havyan düşmanlığı görüyorsanız sizde bir sorun var kesin; sağlıksız bir durum söz konusu. Zerre hayvan düşmanlığı, kin ve nefret yok alıntıladığınız cümlelerde. Batınî anlamlar çıkarıyorsunuz.
-
18 Temmuz 2024, 20:58
#36
Konu farklı yerlere kaymış kendine hakimsen bence CC önemi yok sadece ağırlık gaz tepkisi debriyaj nerede kavriyor vb. motosiklete hakim olmayı kapalı alanda dene öyle yola çık
-
18 Temmuz 2024, 22:13
#37
sodurlu88 adlı üyeden alıntı
Ben eğitim alınmasın yada önemli değil demiyorum ki bana eğitimin önemini anlatmışsın
Eğitim tek başına yeterli değil, trafik yada diğer tüm çevresel etkenler eğitim ortamında simule edilemez. Bilgi edinilir, uygulama ile pekiştirilir. Yani tecrübe olmadan eğitim yarım kalır. Gündelik hayatta bile bir kimse zor bir işi başarsın, bu konuda bahsedilirken "tecrübeli falanca" şöyle bir başarı elde etti diye. Sen hiç duydun mu eğitimli falanca denildiğini. Hiç gördün mü iş ilanlarında tecrübe aramıyoruz, falanca okuldan mezun olsun yeter diyeni... Binlerce örnek verebilirim bu konuda ama bunlarla ne demek istediğimi anlayacağını düşünüyorum.
Allah aşkına bana tecrübeyi tanımlar mısın? bir işi bilmeden de tecrübe kazanabilirsin ama o işi doğru yapabildiğin anlamına gelmez. Binlerce örnek verebilirsin elbet ama hepsi falanca okul mezuniyeti ile iş tecrübesi karşılaştırması gibi bu konu özelinde anlamsız olur. Ben tecrübeye çok önem veriyorum ama doğru temel üzerine inşa edilmiş bir tecrübeden bahsediyorum, sen bu noktayı atlıyorsun. Bir diğer eleştirim de "bileğine hakimsen büyük motorla başlasan da kullanırsın" sözüne. Bence babayı kullanırlar. Tabi ki kullanmak dediğimizde nasıl bir sürüş stilinden bahsediyoruz bilemiyorum. Kuvvetli bir spor motorla ebelek gübelek 80 ile orta şeritte sürmek de bir sürüştür ama iyi bir sürüş değildir.
-
19 Temmuz 2024, 10:27
#38
tommygun adlı üyeden alıntı
Allah aşkına bana tecrübeyi tanımlar mısın? bir işi bilmeden de tecrübe kazanabilirsin ama o işi doğru yapabildiğin anlamına gelmez. Binlerce örnek verebilirsin elbet ama hepsi falanca okul mezuniyeti ile iş tecrübesi karşılaştırması gibi bu konu özelinde anlamsız olur. Ben tecrübeye çok önem veriyorum ama doğru temel üzerine inşa edilmiş bir tecrübeden bahsediyorum, sen bu noktayı atlıyorsun. Bir diğer eleştirim de "bileğine hakimsen büyük motorla başlasan da kullanırsın" sözüne. Bence babayı kullanırlar. Tabi ki kullanmak dediğimizde nasıl bir sürüş stilinden bahsediyoruz bilemiyorum. Kuvvetli bir spor motorla ebelek gübelek 80 ile orta şeritte sürmek de bir sürüştür ama iyi bir sürüş değildir.
Muhabbet çok felsefik bir yere geldi. Demişsinki bir işi bilmeden de tecrübe kazanabilirsin ama doğru yaptığın anlamına gelmez. Peki bilgiğin şeyi tecrübe etmeden doğru yada yanlış yaptığını nasıl anlayacaksın? Motosikletle nasıl fren yapılacağını anlattı yada gösterdi sana birisi. Artık biliyorsun nasıl fren yapman gerektiğini. Tecrübe edinmeden doğru yada yanlış yaptığını anlayabilir misin ? Kabaca küçük cc kullanmak kolay, büyük cc kullanmak zor ise, bu tecrübe edinmeni kolayla mı yapmak lazım yoksa zorla mı ? Ayrıca motosiklet eğitimindeki bilgiler gökten zembille mi indi ? Birilerinin tecrübeleri sonucu oluşan bilgi birikimi bunlar. Şimdi anladın mı tecrübe neymiş ?
-
19 Temmuz 2024, 10:34
#39
Peki tecrübe ettiğim zaman doğru mu yanlış mı fren yaptığımı nasıl anlayacağım?
30bin km'dir motor kullanıyorum, tecrübeliyim?, fren yapıyorum, kaza yapmadım, ama freni yanlış yapıyor olabilirim.
Özellikle Türkiye'de motosiklet eğitimi denince de gülmeden edemiyorum maalesef eğitim yüceltmek amacında değilim de, tabii ki öğrenme felsefesi açısından bakarsak eğitim önemli, ama o bilgiler gökten zembille de gelmek zorunda değil, birilerinin tecrübeleri ile de meydana gelmek zorunda değil. Bu iş fizik kanunları ile çalışıyor.
Vittore Cossalter - Motorcycle Dynamics
Tony Foale - Motorcycle Handling and Chassis Design
Cornelis Koenen - The Dynamic Behaviour of a Motorcycle when running straight ahead and when cornering
vs vs.. bütün bu sürüşle ilgili küllüyat formüller ile kalem kağıt işe çözülebilir şeyler.
Birine katılmak katılmamak için değil yazdığım. Konuya acayip giresim var ama ne sorulduğunu ne tartışıldığını anlayamıyordum, bir yer görüp oradan dalıverdim :D
-
19 Temmuz 2024, 10:43
#40
killingroad adlı üyeden alıntı
Peki tecrübe ettiğim zaman doğru mu yanlış mı fren yaptığımı nasıl anlayacağım?
30bin km'dir motor kullanıyorum, tecrübeliyim?, fren yapıyorum, kaza yapmadım, ama freni yanlış yapıyor olabilirim.
Özellikle Türkiye'de motosiklet eğitimi denince de gülmeden edemiyorum maalesef eğitim yüceltmek amacında değilim de, tabii ki öğrenme felsefesi açısından bakarsak eğitim önemli, ama o bilgiler gökten zembille de gelmek zorunda değil, birilerinin tecrübeleri ile de meydana gelmek zorunda değil. Bu iş fizik kanunları ile çalışıyor.
Vittore Cossalter - Motorcycle Dynamics
Tony Foale - Motorcycle Handling and Chassis Design
Cornelis Koenen - The Dynamic Behaviour of a Motorcycle when running straight ahead and when cornering
vs vs.. bütün bu sürüşle ilgili küllüyat formüller ile kalem kağıt işe çözülebilir şeyler.
Birine katılmak katılmamak için değil yazdığım. Konuya acayip giresim var ama ne sorulduğunu ne tartışıldığını anlayamıyordum, bir yer görüp oradan dalıverdim :D
Şimdi hatırlamıyorum hangi arkadaş yazdı da, kapalı alan eğitimi alırsan büyük cc motorla başlayabilirsin yada örnek veriyorum 125cc den 700cc ye geçebilirsin gibi birşey yazmıştı. Bende buna katılmıyorum, eğitim tek başına yeterli olmaz tecrübe kazanmak lazım dedim. Bazı arkadaşlar benim bu yazımı eğitimsiz sürülür tecrübeli olmak yeterli gibi anladı sanırım... Tecrübe ne demek onu soruyorlar
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)