Vitesli yüksek cc geçmeden düşük cc kullanmak şart mı?
Reklamlar
-
Hayırlı forumlar ben Rks newlight 125 pro scooter kullanıyorum ama a2 ehliyet alınca ( almama 1 yıldan fazla var) yüksek cc bir motora geçeceğim a1 ehliyetim var ehliyeti de kazandım vitesli motor kullanmayı teorikte biliyorum ve ara sıra sürüyorum da arkadaşımın driftini ama tabiki kendi motorumu sürdüğüm gibi süremiyorum alışık değilim acaba yüksek cc ye geçerken problem olur mu şimdi vitesli bir 125 cc ye mi geçsem daha iyi (işe giriyorum kendi motorumu satsam 1 ayda tvs raider çekebiliyorum) olur alışmak için yoksa herhangi bir problem olmaz mı tavsiyeleriniz nelerdir bilgili abiler?
Reklamlar
-
Yüksek CC sağlam mal ister. Öyle alayım bineyim süreyim diyebileceğiniz motorlar değil. Uzun süreli 250Cc kullanmadan en basitinden 600Cc'ye bile geçerseniz ölüm riskiniz bir hayli fazla.
-
İleri seviye sürüş eğitimi alacaksanız olur bence.
Eğitim almayacaksanız yavaş ilerleyin derim.
-
şlak-şluk şanzımanın canını biraz alırsın alışana kadar. trafikte falan düşük hızda sıkça stop ettirirsin. vitesten değil de büyük hacim motorda gaza gelip olmadık yere patlama ihtimalin çok yüksek.
-
Bence deneme bile benim önerim bundan bir sonraki motosikletin 250cc olsun. Ben 125cc scooter'la apaçilikler yapıyordum bu işi öğrendim dediğim noktada vitesli 250cc ye geçtim bir şey bilmediğimi anladım. Zamanla olacak iş, acele etme derim.
-
Scooter kullanırken bütün dikkatini yola verme şansın var gaz ve frenden ibaret ama vitesli motosiklette en azından başlangıçta bocalama ihtimalin çok yüksek çünkü vites debriyaj ön fren arka fren ellerini ve ayaklarını aktif olarak sürekli kullanman gerekecek tam manasıyla yola trafiğin akışına adapte olamayabilirsin. Bunun dışında ne kadar ben kendime hakim olurum desende yüksek CC motosiklet varken gazlamak isteyeceksin ve gaz tepkimesi bambaşka olacak sana tavsiyem en azından 250 cc bir motosiklet ile birkaç bin km yol yapıp tecrübe kazanmanı tavsiye ederim.
-
Cc'den bağımsız her yeni motor alımınızda mutlaka o yeni motorla kapalı alan hakimiyet eğitimi alın ve bol bol antrenman yapın.
-
sizin amacınız motosiklet sürmekse kendinizi bilerek önce scooter 125 sonra tvs 125 sürünüz. Ondan sonra 250 cc vitesliye geçerseniz motosiklet deneyim yolunun taşlarını kararlılıkla bir bir örmüş olursunuz. Sonrasında geri dönüp baktığınızda ne kadar sağlam bir yol inşa ettiğinizi farkedersiniz. Acele yok motosiklet 50cc olsa da çok keyifli bir alet.
-
CC den çok motosikletin ağırlığı acemi kişileri daha çok zorlar , yüksek cc motorlarda 200-250 kg civarıdır ve ciddi bir ağırlıktır hele yüksek enduro yada turing motorlar depo dolu iken , yolcu yada çanta varsa çok zorlar sizi , üstüne elinin ayarı olmayan biri için elektronik desteklere rağmen maalesef tatsız kazalar yaşanabilir..
-
15 Temmuz 2024, 20:26
#10
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
CC den çok motosikletin ağırlığı acemi kişileri daha çok zorlar , yüksek cc motorlarda 200-250 kg civarıdır ve ciddi bir ağırlıktır hele yüksek enduro yada turing motorlar depo dolu iken , yolcu yada çanta varsa çok zorlar sizi , üstüne elinin ayarı olmayan biri için elektronik desteklere rağmen maalesef tatsız kazalar yaşanabilir..
200 kilo'dan hafif motosikletim hiç olmadı
ilk motosikletim Honda VLX 650cc'ydi, 207 kiloydu, ama sadece 41 beygirlik bir cruiser olduğu için teker ve stoppie yapmak mümkün değildi. Yani gaz ve fren kontrolünü beceremeyip başına bela açma ihtimali çok yoktu. Alçak selesi ve rahat geometrisiyle ideal öğrenme motosikletiydi bence.
-
15 Temmuz 2024, 20:33
#11
hasmet adlı üyeden alıntı
200 kilo'dan hafif motosikletim hiç olmadı
ilk motosikletim Honda VLX 650cc'ydi, 207 kiloydu, ama sadece 41 beygirlik bir cruiser olduğu için teker ve stoppie yapmak mümkün değildi. Yani gaz ve fren kontrolünü beceremeyip başına bela açma ihtimali çok yoktu. Alçak selesi ve rahat geometrisiyle ideal öğrenme motosikletiydi bence.
200 kg dan hafif birçok motosikletim oldu ve diğer ağır motosikletlerimden çok çok daha keyifle sürdüm , acemiye uygunluk kısmını bir tarafa koyarsak motosiklet ne kadar hafif o kadar keyif verir , düşük cc ile de düşük hızlarda çok daha keyifli seyehatler yapılabilir ;)
-
15 Temmuz 2024, 23:57
#12
250cc xmax 250'den vstrom 650'ye geçtim. ilk başta motoru karşımda görünce hissettiğim bu çok yüksek ve çok ağır demek olmuştu. Sağolsun motoru aldığım arkadaş istanbulda parkedeceğim otoparka kadar sirerek getirdi de oradan notere gittik. Noterde işlem yapıldıktan sonra plaka işlemleri için xmax ile gittim geldim. Hemen eğitim kurumlarını araştırdım ve takvimlerine göre en yakın eğitim bir hafta sonrasıydı, motor zaten kardeşimin motorunun yanında kapalı otoparkta durduğu için eve otobüsle döndüm, bir hafta sonra kapalı alanda hakimiyet eğitimi ayarladım, eğitim yerine ble motoru kardeşim götürdü ben benim eski xmax ile gittim, ki xmax ile 16bin km yol yapmışlığım vardı ona rağmen riske girmedim. Kapalı alan hakimiyet eğitimi sonrasında ertesi günü sabah erkenden istanbul trafiği çok fazlalaşmadan yola çıktım, arka çantalar ve yan çantalar da olduğu için fazla aralara girmeden ikinci köprü ve otobandan sürerek yaşadığım ilçeye 200km sürüp motoru getirebildim. Bu eğitim olmasa da kendi kendime belki sürebilirdim ama gereksiz risk almış olurdum, eğitime verdiğim para bu açıdan gözüme batmadı, zaten her motor değiştirmede yapılması gereken bir şey. Sonrasında trafiğin olmadığı yerlerde eğitimdeki gösterilenleri tekrar antreman yaptım. Yeni motoru alalı 2 ay 2bin km oldu daha yeni yeni alışıyorum ama hala xmax 250 ile girebildiğim virajlara daha yavaş giriyorum.
Aslında yapmam gereken 250cc scooterdan sonra en fazla 400-500cc bir vitesli motora geçmekti ama ekonomik şartlarda vstrom 650 denk geldi, 225 kilo ağırlık ve yaklaşık 70beygir gücü ile vstrom xmax'den sonrasında ben aslında motor sürmüyormuşum gibi hissettirmişti ki xmax de 185 kilo ağırlığı ile sınıfında en ağır scooterlardan sayılır.
özetle: imkanınız varsa 250cc ile devam edin ve kapalı alanda hakmiyet eğitimini ihmal etmeyin. eğitime vereceğiniz 4-5 bin lira sizi çok daha büyük tamir ve hastane masraflarından kurtaracaktır.
-
16 Temmuz 2024, 00:56
#13
250cc herhangi bir vitesli motor işinizi görür. daha büyük cc de kullanabilirsiniz tabii ama (kocaman bir ama) tecrübeniz yoksa gerçekten tehlikeli olur. 250cc bile gayet tehlikelidir.
vitesli motorlar ile scooter sürüşü aynı değildir. tekeri kilitleyip kayıp düşebilirsiniz, virajı yanlış alırsınız düşebilirsiniz, fazla gaz verdiniz diye düşebilirsiniz uzar gider.
motorunuz ile bir beden olmanız her tepkisini bilmeniz gerekiyor. sonra yavaş yavaş büyütürsünüz.
-
16 Temmuz 2024, 01:11
#14
Bu konu forumda yıllardır tartışılır ve farklı tezler ortaya atılır. Direkt yüksek CC motorla başlamanın bana göre en büyük handikapı ilk düşüştür. Bunu mutlaka yaşayacaksın hatta yeri öpmeden motorcu olunmaz denir. Açıkçası ilk düşüşümü yüksek CC bir motorla yapmayı tercih etmezdim. Dikkat ederim, düşmem filan demeyin, insan daima sınırlarını zorluyor ve mutlaka düşüyor. Ancak düştükten sonra kötü kullanımda neler olabileceğini gerçekten anlıyor, düşünceye kadar ne dense, ne kadar uyarılsa boş oluyor. Bunun dışında herkes her aleti imkan beceri ve pratik kabiliyeti ile kullanabilir. Bence CC sorun değil, kişinin cüssesine ve sürüş stiline göre motor seçmesi daha önemli. Büyük motorla başlarsan onu kontrol etmeyi öğrenirsin.
-
16 Temmuz 2024, 06:49
#15
motosiklet 200+ kilo olmaz, olsa duramazsın. olsa olsa kağnıdır o.
-
16 Temmuz 2024, 09:03
#16
Herkes uzun yaşayacak diye bir şart olmadığı için yüksek cc öncesi küçük hafif motor kullanma şartı da yok.
-
16 Temmuz 2024, 12:42
#17
Yüksek cc'den kasıt ne bu konuda? A2 ehliyet deniyor zaten, millet ölümle korkutuyor. İlahiler
A2 ehliyetle kullanabileceğiniz herhangi bir motosikletle (yukarida defaten değinildiği üzere) kapalı alan eğitimi aldıktan sonra devam edebilirsiniz. (Güç sınırı 47hp, hatırlatayım, bununla motoru kafaya geçirmek özel yetenek ister...)
Burada konu motosikletin niteliklerinden çok sizin nitelikleriniz. 250cc vitesli ile de pekâlâ kendinizi çok zor duruma sokabilirsiniz, A2 ehliyet kapsamında cc burada çok da belirleyici olmuyor.
Özet: Düzgün bir eğitim ve bilinçli kullanım ile istediğiniz A2 motosikleti alınız geçiniz.
-
16 Temmuz 2024, 16:14
#18
Cyan adlı üyeden alıntı
Yüksek cc'den kasıt ne bu konuda? A2 ehliyet deniyor zaten, millet ölümle korkutuyor. İlahiler
A2 ehliyetle kullanabileceğiniz herhangi bir motosikletle (yukarida defaten değinildiği üzere) kapalı alan eğitimi aldıktan sonra devam edebilirsiniz. (Güç sınırı 47hp, hatırlatayım, bununla motoru kafaya geçirmek özel yetenek ister...)
Burada konu motosikletin niteliklerinden çok sizin nitelikleriniz. 250cc vitesli ile de pekâlâ kendinizi çok zor duruma sokabilirsiniz, A2 ehliyet kapsamında cc burada çok da belirleyici olmuyor.
Özet: Düzgün bir eğitim ve bilinçli kullanım ile istediğiniz A2 motosikleti alınız geçiniz.
Eğitim alınarak kullanılabilir tezine katılmıyorum. Burada mesele eğitim değil, tecrübe. Herkes şuna kendince cevap versin haydi. Önemli bir ameliyat olacaksınız. Sizi ameliyat edebilecek 2 adet doktor var. İkisinin de eğitim seviyesi aynı. Biri 3 yıldır doktorluk yapıyor, diğeri 15 yıldır doktorluk yapıyor. Biri 3 yıllık meslek hayatında 10 tane ameliyat yapmış, diğeri 15 yıllık meslek hayatında 70 tane ameliyat yapmış. Hangisini tercih edersiniz ? Yani iş eğitim alarak bitmiyor.
-
16 Temmuz 2024, 16:36
#19
CC yükseltmeyi ben 125'den 250 olarak değerlendiriyorum. Aynı korku bende de vardı çokta bir fark olmadığını gördüm, sadece ağırlık konusu bazı anlarda problem olabiliyor. Onun haricinde tabiki gidişi de değişiyor istemsizce dişlerin sivrildiği anlar oluyor. Yükselteceğin motorda kesinlikle ABS özelliği aramanı tavsiye ederim.
-
16 Temmuz 2024, 18:22
#20
sodurlu88 adlı üyeden alıntı
Eğitim alınarak kullanılabilir tezine katılmıyorum. Burada mesele eğitim değil, tecrübe. Herkes şuna kendince cevap versin haydi. Önemli bir ameliyat olacaksınız. Sizi ameliyat edebilecek 2 adet doktor var. İkisinin de eğitim seviyesi aynı. Biri 3 yıldır doktorluk yapıyor, diğeri 15 yıldır doktorluk yapıyor. Biri 3 yıllık meslek hayatında 10 tane ameliyat yapmış, diğeri 15 yıllık meslek hayatında 70 tane ameliyat yapmış. Hangisini tercih edersiniz ? Yani iş eğitim alarak bitmiyor.
47hp A2 başlangıç motoru yalnız, bunu böyle görmüyorsanız anlaşma zeminimiz yok.
Benim yazdığımdan da farklı bir şey yazmamışsınız esasen; tecrübe binici ile ilgili bir şey, motosikleti ile ilgili değil. 250cc ile 400-500cc arasında başını belaya sokma potansiyeli arasında bir fark yoktur. Yeter ki ABS gibi temel bir güvenlik unsuru eksik olmasın. Gerisi binicide. Eğitimi ve tecrübesi yetersiz ise ikisinde de kaza yapabilir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)