Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Performans Hava filtresi ile alakalı

    REKLAM ALANI
  1. #1
    selsa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Vstrom 800DE
    Merhaba herkese. Dna'in 800de için tasarladığı hava filtresini aldım. 2 parça halinde satılıyor. Bir hava filtresi, ve stock plastik kaplamayı üstüne tekrar kapatıyorsunuz.

    Bir diğer seçenek de filtre ile birlikte stage 2 dedikleri ayrı bir kapak alıyorsunuz ve stock plastik kapaktan kurtuluyorsunuz.

    [IMG][/IMG]

    Montajı yapıldığında şöyle görünmekte;

    [IMG][/IMG]

    İlk etapta daha tok bir ses var motorda, gaz tepkimesine de etki ettiği söyleniyor ama genel olarak belli aralıklarla temizlik yapıldığında filtre değişimine gerek kalmıyor.

    Kafama takılan aslında biraz da şu, koltuk altında bu şekilde açık durması ne gibi bir problem yaratır? Yaratır mı? Duruma göre kapak kısmını söküp filtrenin üstüne stock plastik korumayı takacağım. Düşüncelerinizi merak etmekteyim.
    Green Arrow bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Güle güle kullanın, sık sık temizlik yapabilecekseniz böyle bırakabilirsiniz bence. Bunun bir de temizlik için yağı mı var yoksa sadece tersten basınçlı hava üfleyerek mi yapılıyor?

    Neden böyle bir değişiklik yapma ihtiyacı duydunuz?

  3. #3
    selsa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Vstrom 800DE
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Güle güle kullanın, sık sık temizlik yapabilecekseniz böyle bırakabilirsiniz bence. Bunun bir de temizlik için yağı mı var yoksa sadece tersten basınçlı hava üfleyerek mi yapılıyor?

    Neden böyle bir değişiklik yapma ihtiyacı duydunuz?
    Kendi bi bakım kiti var, yağı temizleme suyu vs. Önerilen 10000km de bir temizlik. Tabi ki şartlara göre değişir.

    İhtiyactan ziyade ''aa böyle bir şey mi varmış'' deyip aldım. Araştırınca dünyada da çokça tercih ediliyor bu filtreler vs. Bir deneyeyim dedim. Motorun sesi şu an daha tok geliyor, gaz tepkimesi de daha eğlenceli oldu.

    Sanırım bir süre kullanıp durumuna bakarım. Duruma göre kendi plastik kapağına geri dönerim.
    Cyan bunu beğendi.

  4. #4

    Üyelik
    01 Haziran 2023
    Motosikleti
    duke 390 150 beygir
    Ben de duke 390 icin olani i kullandim dna marka.
    Ses daha tok oluyor.yakita yada gaz tepkimesine etkisi yok.
    Etkili olmasi icin yuksek beygirli arac ve map lszim.
    O da en az 150 beygir olcak ve elde edicegin beygir 3 civari gibi sanirim.
    Genelde performans meraklilari yanina egzos ve kat iptali yapip remap yapiyor.
    isteyen sadece filtreyi kullaniyor ses icin.
    ingiltereden ucretsiz ksrgo ve gumruk ucreti ile geliyor
    selsa bunu beğendi.

  5. #5
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Hava filtresi kapağını takmalısınız hava yakıt karışımı değişiyor öyle.Hava filtresinin kutusu na göre ayarlıdır hava yakıt ayarı(enjektör yakıt püskürtmesi veya karbüratör jetleri).

    Bu küçük bir etki eder motor fakir çalışıyor uzun vadeli motor ve sübaplar için sağlıklı değil.

    Hava filtresinin kutusunun kapağı kapatılmazsa daha fazla erkenden kirlenecektir toz toprak taş vs olacaktır.

    O performans hava filtrelerinin hava akışkanlığı emişi standart kağıt filtreye oranla biraz daha hızlıdır buda yüksek performanslı ve devirli motorlarda belirli devir aralıklarında ve gaz tepkimesinde %3 %5 etki eder.Hava sürtünmeden çekilince yaptığı cüzzi etkidir.

    Ayrıca o filtreler 500 1000 kmlerde bile filtreden sonraki kısma çok fazla toz toprak toplar.Yağda sıkılsa iki gaz verdiğinizde filtrede yağ vs kalmıyor.
    selsa bunu beğendi.

  6. #6
    Beto87 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Haziran 2018
    Şehir
    Üsküdar
    Motosikleti
    Honda CB 650F
    Benim bildiğim kadarı ile açık(performans) hava filtresi, temel performans modifikasyonlarından sonra motor ömründen feragat edilerek son bir performans artışı amacı ile kullanılır. Kısa vadede tatlı gelir ama uzun vadede can sıkabilir. Hele bir de kapaksız kullanırsan çok renkli görüntüler ortaya çıkabilir. Ses için kat iptali daha sağlıklı olacaktır.(Şahsi kanaatim)
    zihnigonen, bassturbin ve selsa bunu beğendiler.

  7. #7
    selsa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Vstrom 800DE
    Alıntı bassturbin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hava filtresi kapağını takmalısınız hava yakıt karışımı değişiyor öyle.Hava filtresinin kutusu na göre ayarlıdır hava yakıt ayarı(enjektör yakıt püskürtmesi veya karbüratör jetleri).

    Bu küçük bir etki eder motor fakir çalışıyor uzun vadeli motor ve sübaplar için sağlıklı değil.

    Hava filtresinin kutusunun kapağı kapatılmazsa daha fazla erkenden kirlenecektir toz toprak taş vs olacaktır.

    O performans hava filtrelerinin hava akışkanlığı emişi standart kağıt filtreye oranla biraz daha hızlıdır buda yüksek performanslı ve devirli motorlarda belirli devir aralıklarında ve gaz tepkimesinde %3 %5 etki eder.Hava sürtünmeden çekilince yaptığı cüzzi etkidir.

    Ayrıca o filtreler 500 1000 kmlerde bile filtreden sonraki kısma çok fazla toz toprak toplar.Yağda sıkılsa iki gaz verdiğinizde filtrede yağ vs kalmıyor.
    Alıntı Beto87 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim bildiğim kadarı ile açık(performans) hava filtresi, temel performans modifikasyonlarından sonra motor ömründen feragat edilerek son bir performans artışı amacı ile kullanılır. Kısa vadede tatlı gelir ama uzun vadede can sıkabilir. Hele bir de kapaksız kullanırsan çok renkli görüntüler ortaya çıkabilir. Ses için kat iptali daha sağlıklı olacaktır.(Şahsi kanaatim)

    Cevaplar için çok teşekkürler. İşin aslı performans artsın, ses gürül gürül olsun gibi bir kaygım da yok. İçim rahat etmediği için buraya danışmak istedim.

    Kendi kafamda iş bilmeden düşününce bu motora iyi gelecek bir upgrade diye düşünmüş ve tercih etmiştim. Motor nefes alacak, daha iyi hava akışı olacak vs gibi. Ama içim de rahat etmemişti. Filtreyi kullanmaya devam ederim, ama kendi orjinal kapağını takarım üstüne muhtemelen. Çok teşekkürler yorumlar için.
    bassturbin bunu beğendi.

  8. #8

    Üyelik
    01 Nisan 2019
    Bazı motorlarımda biraz daha performans alabilmek için uyguladığım ve çoğu zaman memnun kaldığım işlemdir. Tabiki böyle direk açık bırakmak hızlı kirlenmesine yol açacaktır, sık temizlik yaparsanız sorun olmaz fakat çok yanlış yorumlar gördüm başlıkta. Performans filtresi eğer filtrelemeyi orjinalden eksik kalmayacak şekilde yapabiliyosa(ki bu konuda k&n filtreleri çok başarılı görürüm) motora hiçbir zararı olmaz. Ayrıca yakıt hava karışımını belirleyen şey hava kutusu değil enjeksiyondur. Siz ne yaparsanız yapın motor silindirin hacmi kadar hava çekecektir içeri, giren hava miktarını kesinlikle değiştiremez filtre, öyle bişey külliyen yalan veya eksik bilgiden kaynaklı. Burda amaç havanın içeri daha rahat girmesini sağlayarak motorun rahat nefes almasıdır, performans artar veya yakıt düşer. Hangisinin ne miktarda olacağı modelden modele değişmektedir. Örneğin xmaxta ara hızlanmalar artıp yakıt düşer fakat son hız değişmez, honda cl250de ise yakıt değişmez fakat hem ara hızlanma hem top speed bayağı artmakta. Kapağın bu şekilde açık bırakılmasını her 1000-2000kmde komple temizlik yapmak şartıyla destekleyebilirim fakat bu sefer filtreyi daha sık değiştirmek gerekecektir. Temizlik bi yere kadar kurtarır, sonrasında içeri kir girmeye başlayıp bloğa zarar verecektir. Kapağı kapatıp kullanmak daha mantıklı.
    selsa ve Cyan bunu beğendiler.

  9. #9

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Bu ve K&N tarzı temizlenebilir yağlanabilir tekrar kullanılabilir filtreler uzun vadede bakım maliyetini düşürür. Aynı motoru uzun süre kullanacaksanız almaya değebilir. Hava filtreleri bazen çok pahalı olabiliyor çünkü. Ancak 2 veya 3 değişimde kendini amorti edecektir. 2 - 3 hava filtresi değişimi bazı motosikletler için sağlam km anlamına geliyor; mesela benim DL650'de her 18.000 km'de değişim öneriliyor. Hep zamanında değişim yapıldığı farz edilirse 3. değişim 54.000km bakımına denk geliyor. Motosikletini >= 50.000km kullanan pek fazla binici olmadığı için tekrar kullanılabilir filtreler çok yaygın değil.

    (Benim eski CB500F'te orijinal hava fitresi pahalı olmadığı için tavsiye edilen 24.000km'de bir değil 12.000km'de bir değiştiriyordum... Bakalım DL650'de ne sokuşturacaklar? )
    selsa ve espresso bunu beğendiler.

  10. #10
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu ve K&N tarzı temizlenebilir yağlanabilir tekrar kullanılabilir filtreler uzun vadede bakım maliyetini düşürür. Aynı motoru uzun süre kullanacaksanız almaya değebilir. Hava filtreleri bazen çok pahalı olabiliyor çünkü. Ancak 2 veya 3 değişimde kendini amorti edecektir. 2 - 3 hava filtresi değişimi bazı motosikletler için sağlam km anlamına geliyor; mesela benim DL650'de her 18.000 km'de değişim öneriliyor. Hep zamanında değişim yapıldığı farz edilirse 3. değişim 54.000km bakımına denk geliyor. Motosikletini >= 50.000km kullanan pek fazla binici olmadığı için tekrar kullanılabilir filtreler çok yaygın değil.

    (Benim eski CB500F'te orijinal hava fitresi pahalı olmadığı için tavsiye edilen 24.000km'de bir değil 12.000km'de bir değiştiriyordum... Bakalım DL650'de ne sokuşturacaklar? )
    Ben DL 650'de 18bin km olduğunu bilmiyordum, her yağ değişiminde yağ filtresi ile beraber hava filtresi de değişir sanıyordum, önümüzdeki bakımda hava filtresi değişim masrafından kurtardın beni bu bilgiyi vererek.
    Manueli iyi okumak lazımmış. Hatta servis kitapçığını yazdırıp yanıma alayı servise giderken.

  11. #11

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben DL 650'de 18bin km olduğunu bilmiyordum, her yağ değişiminde yağ filtresi ile beraber hava filtresi de değişir sanıyordum, önümüzdeki bakımda hava filtresi değişim masrafından kurtardın beni bu bilgiyi vererek.
    Manueli iyi okumak lazımmış. Hatta servis kitapçığını yazdırıp yanıma alayı servise giderken.
    Servis kafasına göre değiştirecek; yağ filtresi değişimi 12.000'de bir bizim motorlarda ama yetkili servis her 6.000'deki yağ değişiminde değişir diyor. (Aynı yağı koyacaksan iki seferde bir kafama yatıyor aslında...) Neyse 250₺'lik (gerçi şimdi en az 400 olmuştur) şey için servisle atışmaya gerek yok deyip değiştirtiyorum.
    espresso bunu beğendi.

  12. #12
    selsa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Vstrom 800DE
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Servis kafasına göre değiştirecek; yağ filtresi değişimi 12.000'de bir bizim motorlarda ama yetkili servis her 6.000'deki yağ değişiminde değişir diyor. (Aynı yağı koyacaksan iki seferde bir kafama yatıyor aslında...) Neyse 250₺'lik (gerçi şimdi en az 400 olmuştur) şey için servisle atışmaya gerek yok deyip değiştirtiyorum.
    Ben ona çok da takılmıyorum ya, yurtdışında 5000de bir değiştirenler de var ki çıkan yağdaki kiri görünce, vitesler tatlılaşınca hoşuma gidiyor değişmesi. (yeni bakımdan çıktım kjdhg)

    İstanbulda hangi servisi kullanıyorsunuz bu arada?

  13. #13

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı selsa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben ona çok da takılmıyorum ya, yurtdışında 5000de bir değiştirenler de var ki çıkan yağdaki kiri görünce, vitesler tatlılaşınca hoşuma gidiyor değişmesi. (yeni bakımdan çıktım kjdhg)

    İstanbulda hangi servisi kullanıyorsunuz bu arada?
    Maslak'ta Yücel'e götürüyorum.

  14. #14
    selsa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Vstrom 800DE
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Maslak'ta Yücel'e götürüyorum.
    Ben de oraya gidiyorum yıllardır, eyvallah. Kıl tüy servis gibi değil en azından yanlarında oluyoruz çalışırken
    Cyan ve espresso bunu beğendiler.

  15. #15

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı selsa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben de oraya gidiyorum yıllardır, eyvallah. Kıl tüy servis gibi değil en azından yanlarında oluyoruz çalışırken
    Evet orası güzel
    selsa bunu beğendi.

  16. #16
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı selsa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben de oraya gidiyorum yıllardır, eyvallah. Kıl tüy servis gibi değil en azından yanlarında oluyoruz çalışırken
    Benim motoru alırken alacğaım arkadaş Tuzla'dan geelcekti, ben de kadıköydeydim, serviste buluşalım bakımını da yaptırmış olayım diye Kartal'daki Altan Motor'da buluştuk, bakımı orada yaptırdım. Oraya da iyi servis diyorlar ama bana 200'den fazla bir yol. Bir daha bakım zamanı geldiğince Maslak bana daha kolay ve yakın kalır, 150km yol giderim, gitmişken fırsat olursa Cyan ile buluşur pideciye gideriz.

    Benim motor 2015 model, aslında garanti olayı bittiği için ille de yetkili servise gitmeme gerek yok ama en azından motorun servis kitapçıklarını okumuş düzgün bir yer olsun diye giderim gidersem. Bu yaştan sonra usta bulmakla falan uğraşamam.
    Cyan ve selsa bunu beğendiler.

  17. #17
    selsa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Vstrom 800DE
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim motoru alırken alacğaım arkadaş Tuzla'dan geelcekti, ben de kadıköydeydim, serviste buluşalım bakımını da yaptırmış olayım diye Kartal'daki Altan Motor'da buluştuk, bakımı orada yaptırdım. Oraya da iyi servis diyorlar ama bana 200'den fazla bir yol. Bir daha bakım zamanı geldiğince Maslak bana daha kolay ve yakın kalır, 150km yol giderim, gitmişken fırsat olursa Cyan ile buluşur pideciye gideriz.

    Benim motor 2015 model, aslında garanti olayı bittiği için ille de yetkili servise gitmeme gerek yok ama en azından motorun servis kitapçıklarını okumuş düzgün bir yer olsun diye giderim gidersem. Bu yaştan sonra usta bulmakla falan uğraşamam.
    Çorluda da var sanırım servis bu arada, ama yol yapmak keyifli tabi o ayrı da
    espresso bunu beğendi.

  18. #18
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı selsa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çorluda da var sanırım servis bu arada, ama yol yapmak keyifli tabi o ayrı da
    Yol yapmak ayrı güzel tabi ki. Ama nasıl olsa istanbul buraya kapı komşu sayılır, 150km yol yaparım, servisten sonra güzel karadeniz pidesi yiyeceğim diye bile yol yaparım. Trakya'da hep köfte rotalarında geziyoruz zaten.
    selsa bunu beğendi.

  19. #19
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Delikanlı adam motosikletin yağını kendi değiştirir aga. Krenaj da yoksa herşey elinin altında zaten...

  20. #20
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yol yapmak ayrı güzel tabi ki. Ama nasıl olsa istanbul buraya kapı komşu sayılır, 150km yol yaparım, servisten sonra güzel karadeniz pidesi yiyeceğim diye bile yol yaparım. Trakya'da hep köfte rotalarında geziyoruz zaten.
    espresso aga üşenmeyip Ege'ye gelseniz iyi olur, güzel yerlerde ağırlayacağım sizleri.
    Cyan ve espresso bunu beğendiler.


1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)