Michelin City Grip 2 performansı
Reklamlar
-
4 aydır X-Max marka motorumda City Grip 2 lastiklerini kullanıyorum ve toplamda 4000 km yapmışımdır. Yağmur performansına bayılıyorum ve beni hiç güvensiz hissettirmiyor fakat sıcak yaz günlerinde lastiğime nedense güvenemiyorum. Yüksek frenlemelerde kademeleri fren yapsam bile ön kendisini salacakmış gibi hissediyorum. Viraj alırken hafif trail braking uygulamalarımda da benzer güvensizliği yaşıyorum.
City Grip 2'lerin asfalt performansı hakkında ne düşünüyorsunuz?
Reklamlar
-
Çok fazla seçenek yok zaten; ya City Grip 2 ya Angel Scooter ya da Roadtec Scooter olacak. Ben olsam Roadtec Scooter seçerdim.
Genel olarak Michelin'ler ıslak ve soğuk havada güzeldir ama çok sıcak sevmezler. Antalya gibi oldukça sıcak bir yerdeyseniz City Grip 2'ler kendini salmaya meyilli olabilir belki de.
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Çok fazla seçenek yok zaten; ya City Grip 2 ya
Angel Scooter ya da Roadtec Scooter olacak. Ben olsam
Roadtec Scooter seçerdim.
Genel olarak Michelin'ler ıslak ve soğuk havada güzeldir ama çok sıcak sevmezler. Antalya gibi oldukça sıcak bir yerdeyseniz City Grip 2'ler kendini salmaya meyilli olabilir belki de.
Neden Roadtec Scooter seçersiniz? İstanbulda yaşıyorum da sadece 2-3 ay fazla yüksek sıcaklıklar oluyor. Diğer aylarda da Roadtech Scooter'ı mı tercih edersiniz?
-
fettahyildiz adlı üyeden alıntı
Neden Roadtec Scooter seçersiniz? İstanbulda yaşıyorum da sadece 2-3 ay fazla yüksek sıcaklıklar oluyor. Diğer aylarda da Roadtech Scooter'ı mı tercih edersiniz?
CB500F'imde yine bu forumdan bir tavsiye ile Roadtec 01 SE kullanıp çok memnun kalmıştım. (Öncesinde yine memnun kaldığım Michelin Road 5'lerim vardı, yani ikisini arka arkaya kullanmış biri olarak yorum yapıyorum...) Metzeler için Roadtec adı mühim, bu ismi verdikleri bir scooter lastiğinin de diğer alternatiflerden iyi olacağını düşünüyorum.
Bir de Diablo Scooter var ama o çok sportif gibi; ıslak performansı ve/veya km ömrü çok iyi olmayabilir.
-
Güvensiz hissetmene neden olan hissiyatı biraz daha tercüme edebilirsen neden bu problemi yaşadığını bulmak biraz daha kolaylaşacaktır.
Sert bir frende önün dağılacakmış gibi hissettirmesi çok anormal değil, hali hazırda sert bir amortisöre sahip bir motorun var ve eğer 3-4 yaşındaysa kmsi 10bini geçtiyse zaten aslında amortisör performansın düşmüş durumda Böyle bir frenlemede amortisör işi çok kolayca lastiğe bıraktığı için güvensizlik hissettirmesi normal.
Öte yandan scooterın geometrisi zaten ön frenin tek başına çok fazla yük kaldırmasına müsait değil, daha doğrusu normal bir motosikletin kaldırabileceği kadar değil, bu nedenle zaten iyi durabilmek için mutlaka arka freni de devreye sokman gerekiyor. Benzer şekilde bu geometri farkından ötürü trail braking'den görebileceğin fayda da yine bir scooterda daha düşük seviyede olacaktır. Bu dezavantajın iyi yönü de şu, virajdaki arka fren kapasiten de normal bir motosiklete göre daha yüksek olacak. Belki de scooterda optimum frenleme ile ilgili tekniğini değiştirmen gerekiyor olabilir - tanımadan bilmeden yazıyorum bu dediğimi yanlış anlama lütfen. Ama normal bir motosiklet ile bir scooterın fren teknikleri cidden farklı olabiliyor.
E günün sonunda ağırlığını verebileceğin, gidonu rahatsız etmeden tutunabileceğin bir yerin yok, scooter sürüyorsun. Kıvraklığı, ani hızlanması gibi yetenekleriyle aksini düşündürtse de aslında bu aletler performanslı sürüşe çok yatkın değiller. Normal bir şekilde amortisörü her şeyi iyi durumda olan motorunun limitine de yaklaşıyor olabilirsin.
-
killingroad adlı üyeden alıntı
Güvensiz hissetmene neden olan hissiyatı biraz daha tercüme edebilirsen neden bu problemi yaşadığını bulmak biraz daha kolaylaşacaktır.
Sert bir frende önün dağılacakmış gibi hissettirmesi çok anormal değil, hali hazırda sert bir amortisöre sahip bir motorun var ve eğer 3-4 yaşındaysa kmsi 10bini geçtiyse zaten aslında amortisör performansın düşmüş durumda Böyle bir frenlemede amortisör işi çok kolayca lastiğe bıraktığı için güvensizlik hissettirmesi normal.
Öte yandan scooterın geometrisi zaten ön frenin tek başına çok fazla yük kaldırmasına müsait değil, daha doğrusu normal bir motosikletin kaldırabileceği kadar değil, bu nedenle zaten iyi durabilmek için mutlaka arka freni de devreye sokman gerekiyor. Benzer şekilde bu geometri farkından ötürü trail braking'den görebileceğin fayda da yine bir scooterda daha düşük seviyede olacaktır. Bu dezavantajın iyi yönü de şu, virajdaki arka fren kapasiten de normal bir motosiklete göre daha yüksek olacak. Belki de scooterda optimum frenleme ile ilgili tekniğini değiştirmen gerekiyor olabilir - tanımadan bilmeden yazıyorum bu dediğimi yanlış anlama lütfen. Ama normal bir motosiklet ile bir scooterın fren teknikleri cidden farklı olabiliyor.
E günün sonunda ağırlığını verebileceğin, gidonu rahatsız etmeden tutunabileceğin bir yerin yok, scooter sürüyorsun. Kıvraklığı, ani hızlanması gibi yetenekleriyle aksini düşündürtse de aslında bu aletler performanslı sürüşe çok yatkın değiller. Normal bir şekilde amortisörü her şeyi iyi durumda olan motorunun limitine de yaklaşıyor olabilirsin.
Yorumların için çok teşekkür ederim, kıymetli bilgiler. Scooterlarda ağırlık merkezi biraz daha geride diye mi arka frenler daha önemli oluyor? Onun haricinde belki de kullanım şeklimi ve scooterdan beklentilerimi de değiştirmem gerekebilir. Ben aslında lastik hakkındaki yorumları da merak etmiştim.
-
fettahyildiz adlı üyeden alıntı
Yorumların için çok teşekkür ederim, kıymetli bilgiler. Scooterlarda ağırlık merkezi biraz daha geride diye mi arka frenler daha önemli oluyor? Onun haricinde belki de kullanım şeklimi ve scooterdan beklentilerimi de değiştirmem gerekebilir. Ben aslında lastik hakkındaki yorumları da merak etmiştim.
Rica ederim. Evet özellikle ağırlık dağılımı nedeniyle arka freni daha fazla kullanmak gerekiyor.
Lastik kıyaslamak çok zor iş. Ben şimdi pistte denediğim iki lastikle ilgili 7-8 paragraf gevezelik edebilirim ama hem bunlar benim subjektif görüşüm,hem de ikisini de aynı pistte benzer koşullarda denedim. Yolda böyle net bir şekilde bir kıyaslama yapma imkanı olmuyor, insanlar bitmiş eski lastiklerinin üstüne yeni lastik takınca iki gün önceki bitik lastikle kıyaslıyor.
City Grip2'yi Vespa'da 3000km kadar kullandım, lastikten yana bir tedirginlik oluşmadı bende, ama ben daha çok Vespa'nın kendi tepkilerinden korkuyordum zaten :D
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler