Otomobil ya da motosiklet yağ değişiminde yagi karterden boşaltmak yerine üstten çekmenin bı zararı var mıdır?
Karterden bosaltmakla üstten cekmenin artıları eksileri var mı?
Otomobil ya da motosiklet yağ değişiminde yagi karterden boşaltmak yerine üstten çekmenin bı zararı var mıdır?
Karterden bosaltmakla üstten cekmenin artıları eksileri var mı?
Üstten çekemezsiniz kartere iner dolar yağın neredeyse hepsi.
Hiçbir artı yada eksi durumu olmaz. Otomobillerde üstten çekmek kolaydır, motosikletlerde debriyaj balataları engel olur genelde.
Benim arabanın motorun altında kapak var.Alttan almak için sökmek gerekiyor.Bazen üşenip üstten alıyorlar yağı.Bende düşünüyorun aslında alttan tapayı açtığında içindeki pisliklerde akar daha sağlıklı olur diye.Bir yandanda kendi bünyesinde akmasımı yoksa vakumla çekmesimi pislikleri daha çok alır diye.
Bence içindeki yağın tamamını çekebiliyorsa çok sorun olmaz.Orada ben yeni yağı koyarken takip ediyorum alması gereken kadar almışmı.İçeride eski yağ kalmışmı kalmamışmı diye.
Bazende diyorum kendi sağlığını bu kadar düşünmezsin koy g.tüne rahvan gitsin diyorum.
Hiç kalmayacak şekilde çekilemiyor işte =) o yüzden nefret ettiğim son derece gebeş bir iştir yağı üstten çekmek.
Zaten arabanın da motorun da yağını kendim değiştiriyorum da, olur da dışarıda yaptırırsam böyle yapan birine denk gelirsem gider yağı tekrar adam gibi değiştiririm. Yani bir de alttan bir tapa açıyorsun dökülüyor gidiyor mübarek, sanki çok zor bir işmiş gibi bir de bunun kolayına kaçıyorlar.
Biraz daha uğraşın ama tapadan alın sıkıntı yaşamayın sonra. İçeride yağ kalır, çapak kalır, küçük parça kopmuştur o kalır. Çok can sıkar, gereksiz macera olur.
Benim de anlamadığım, geçerli bir sebep yoksa, yağ neden üstten çekilmeye çalışılır ki? Yağ değişimi için zaten karterin dibine tapa koyulmuş. Sök, boşalt, tapayı değiştir, yenisini doldur, bitti...
eğer bir miktar yağ alacaksanız olabilir ama komple yağı şiringa ile çekmeniz imkansız öyle düz bir şişeden sıvı çekeceğinizi düşünüyorsanız yanılırsınız
misal afrika twin 2 tane tapa var +filtre girişi yani 3 tane tahliye yeri var gelde bundan yağı çek
Karter dibinde biriken kurum, pislik, tortu, metal talaşı vs. üstten çekerek alınabileceğini düşünmüyorum. Alttan boşaltıldıgında bunların tahliyesi daha kolay olacaktır.
o usta kimse bir daha oraya götürmeyin aracı.
yağın en sağlıklı boşaltımı alttan yapılmasıdır, ne kadar vakumlarsan vakumla, karterin dibine çözen kalıntıyı, çapakları çekemezsin.
artı her bakımda o tapanın oringin değişmesi gerekiyor. hatta abarttığımı düşünenler olacaktır ama, en sağlıklı yağ değişimi;
eski yağı boşalt,
yeni yağ doldur, belirli bir süre çalıştır, tekrar boşalt.
son olarak yeni bir daha yağ doldur şeklinde olmalıdır ama gel gelelim yağın litresi 150 tllere çıkmış durumda.
üstten sadece fazla yağ koyulduğunda fazlalığı almak için kullanılması gereken bir yöntem.
Dün motorun yağını değiştirdim, benim gevşekliğimle ve mıymıylığımla 1,5 saat sürmedi. Misal içindeki yağ boşaldıktan sonra yarım litre kadar yeni yağı doldurdum tapa hala açıkken, onun da akmasını bekledim vs vs..
Şunu söylemek istiyorum, bu kadar basit bir işin kolayına kaçmayın.
Üstten çekildiği zaman tortunun pisliğin içeride kalma oranı ciddi şekilde artacak. Ne gerek var?
150TL'ye yağ varsa alıp evde ekmek banayım yaw :D En son geçen 7100'ün litresini 580TL gibi bir şeye aldım.
Eski XJ6F'imin (sanırım) 10bin değişiminde yapmıştım, sanayide arkadaşın dükkandayız kafamız da güzel =)
2,8l çıkışmadı, 2,5litre dükkandaki yağlardan potbori yapmıştık. 7100 10W-50, Castrol 10W-40, efendim 5100 15W-50 falan ne bulduysak. Onunla 10dk çalıştırıp sonra dökmüştüm.
Bir adım daha artırıyorum, aslında bu temizlik yağında kullanılan filtreyi de atmak en temizi olur, yani bu çöp edilecek yağ için yeni filtre, sonra kalıcı yağ için tekrar yeni filtre ama yani osbirin sonu yok bayağı fanteziye giriyor iş artık =) Bir de böyle bir şey yapılacaksa aslında rölantide 10dk çalıştırmak yerine 5-10dk sürmek, açık bir yola çıkıp mutlaka 6. vitese atıp şanzımanın da fır fır dönmesini sağlamak en güzel temizlik olur, ama gerçekten gerek olduğundan değil, safi obsesiflik =)
Yağ değişimi konusu da geçmişken, yağ filtresini allah belasını versin istermişçesine sıkmayın. Tork anahtarı yoksa, elinizde sıkabildiğiniz kadar sıkın kafi. Hemen hemen her motorda 13-15nm arası bir değer gerekiyor zaten, o da elle sağlanabilir.
Doğru ben en son mobil 5w30 yağı litresi 185 tl den almışım, şu an 200 tl üzeri olmuş. (otomobil için 4 lt bidonlarda)
seninde söylediğin gibi biraz fanteziye kaçıyor ama, gerçekten 1 bidon yağ + bir yağ filtresi çöp etmek gerekiyor ama, ülkenin geçim şartları malum.
ben arabamda en son bakımda öyle yapmıştım, yağı boşalttık, 2 saat kadar süzülmesini bekledim, yeni yağ doldurduk + yan sanayi yağ filtresi.
motoru 20 30 dk çalıştırdık sonra tekrar komple boşalttık, filtre çöpe, orjinal yağ filtresi ile kalıcı yağı doldurduk devam. uzun süre kullanmayı planladığım araçlara bunu yapıyorum genelde.
Çıkan yağı incelemek lazım su mu karışmış benzin mi karışmış , aşırı çapak mı var ? erken teşhis sadece insanların değil motorunda hayatını kurtarır , vakumla çektin yağ gitti tanka nasıl bilecen ne halde olduğunu..
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)