Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Motor Yağını Üstten Çekmenin Zararı Var Mıdır?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Alisilin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Ybr 125 06- Cygnus L 14
    Otomobil ya da motosiklet yağ değişiminde yagi karterden boşaltmak yerine üstten çekmenin bı zararı var mıdır?

    Karterden bosaltmakla üstten cekmenin artıları eksileri var mı?
    bassturbin bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Üstten çekemezsiniz kartere iner dolar yağın neredeyse hepsi.

  3. #3

    Üyelik
    17 Mart 2014
    Hiçbir artı yada eksi durumu olmaz. Otomobillerde üstten çekmek kolaydır, motosikletlerde debriyaj balataları engel olur genelde.

  4. #4
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Benim arabanın motorun altında kapak var.Alttan almak için sökmek gerekiyor.Bazen üşenip üstten alıyorlar yağı.Bende düşünüyorun aslında alttan tapayı açtığında içindeki pisliklerde akar daha sağlıklı olur diye.Bir yandanda kendi bünyesinde akmasımı yoksa vakumla çekmesimi pislikleri daha çok alır diye.
    Bence içindeki yağın tamamını çekebiliyorsa çok sorun olmaz.Orada ben yeni yağı koyarken takip ediyorum alması gereken kadar almışmı.İçeride eski yağ kalmışmı kalmamışmı diye.
    Bazende diyorum kendi sağlığını bu kadar düşünmezsin koy g.tüne rahvan gitsin diyorum.
    sallami bunu beğendi.

  5. #5
    Alisilin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Ybr 125 06- Cygnus L 14
    Alıntı bassturbin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Üstten çekemezsiniz kartere iner dolar yağın neredeyse hepsi.
    Hocam siz olayi yanlış anlamissiniz, üstten derken pistonun üzerinden değil elbette 😉

    Bı hortumla zaten karterin en dibinden hiç kalmayacak şekilde çekiliyor yağ.
    bassturbin bunu beğendi.

  6. #6

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Hiç kalmayacak şekilde çekilemiyor işte =) o yüzden nefret ettiğim son derece gebeş bir iştir yağı üstten çekmek.

    Zaten arabanın da motorun da yağını kendim değiştiriyorum da, olur da dışarıda yaptırırsam böyle yapan birine denk gelirsem gider yağı tekrar adam gibi değiştiririm. Yani bir de alttan bir tapa açıyorsun dökülüyor gidiyor mübarek, sanki çok zor bir işmiş gibi bir de bunun kolayına kaçıyorlar.
    pea bunu beğendi.

  7. #7
    Beto87 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Haziran 2018
    Şehir
    Üsküdar
    Motosikleti
    Honda CB 650F
    Biraz daha uğraşın ama tapadan alın sıkıntı yaşamayın sonra. İçeride yağ kalır, çapak kalır, küçük parça kopmuştur o kalır. Çok can sıkar, gereksiz macera olur.

  8. #8
    Punctum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2023
    Şehir
    Giritli
    Motosikleti
    Honda CB750 Hornet / Kanuni Seha 150
    Benim de anlamadığım, geçerli bir sebep yoksa, yağ neden üstten çekilmeye çalışılır ki? Yağ değişimi için zaten karterin dibine tapa koyulmuş. Sök, boşalt, tapayı değiştir, yenisini doldur, bitti...

  9. #9
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    eğer bir miktar yağ alacaksanız olabilir ama komple yağı şiringa ile çekmeniz imkansız öyle düz bir şişeden sıvı çekeceğinizi düşünüyorsanız yanılırsınız
    misal afrika twin 2 tane tapa var +filtre girişi yani 3 tane tahliye yeri var gelde bundan yağı çek

  10. #10

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    eğer bir miktar yağ alacaksanız olabilir ama komple yağı şiringa ile çekmeniz imkansız öyle düz bir şişeden sıvı çekeceğinizi düşünüyorsanız yanılırsınız
    misal afrika twin 2 tane tapa var +filtre girişi yani 3 tane tahliye yeri var gelde bundan yağı çek
    Yok bu miktarsal düzenleme için değidl, ben de fazla yağ varsa şırıngayla alıyorum da..
    Buada periyodik değişim sırasında bazı otomobil servislerinin meraklı olduğu vakumlama işinden bahsediyor. İçeri hortum salıyorlar, vakumla çekiyor makina. Yersen.

  11. #11
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    Karter dibinde biriken kurum, pislik, tortu, metal talaşı vs. üstten çekerek alınabileceğini düşünmüyorum. Alttan boşaltıldıgında bunların tahliyesi daha kolay olacaktır.

  12. #12
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Alıntı Alisilin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam siz olayi yanlış anlamissiniz, üstten derken pistonun üzerinden değil elbette ��

    Bı hortumla zaten karterin en dibinden hiç kalmayacak şekilde çekiliyor yağ.
    Ahh hocam ahh...
    Aprilia RS 250 GP Nº1

  13. #13
    maximusti, - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ağustos 2015
    Şehir
    Elbistanlı
    Motosikleti
    KTM DUKE 250
    Alıntı okanbagiscan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim arabanın motorun altında kapak var.Alttan almak için sökmek gerekiyor.Bazen üşenip üstten alıyorlar yağı.Bende düşünüyorun aslında alttan tapayı açtığında içindeki pisliklerde akar daha sağlıklı olur diye.Bir yandanda kendi bünyesinde akmasımı yoksa vakumla çekmesimi pislikleri daha çok alır diye.
    Bence içindeki yağın tamamını çekebiliyorsa çok sorun olmaz.Orada ben yeni yağı koyarken takip ediyorum alması gereken kadar almışmı.İçeride eski yağ kalmışmı kalmamışmı diye.
    Bazende diyorum kendi sağlığını bu kadar düşünmezsin koy g.tüne rahvan gitsin diyorum.
    o usta kimse bir daha oraya götürmeyin aracı.
    yağın en sağlıklı boşaltımı alttan yapılmasıdır, ne kadar vakumlarsan vakumla, karterin dibine çözen kalıntıyı, çapakları çekemezsin.
    artı her bakımda o tapanın oringin değişmesi gerekiyor. hatta abarttığımı düşünenler olacaktır ama, en sağlıklı yağ değişimi;
    eski yağı boşalt,
    yeni yağ doldur, belirli bir süre çalıştır, tekrar boşalt.
    son olarak yeni bir daha yağ doldur şeklinde olmalıdır ama gel gelelim yağın litresi 150 tllere çıkmış durumda.
    üstten sadece fazla yağ koyulduğunda fazlalığı almak için kullanılması gereken bir yöntem.

  14. #14
    Osm@n - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2015
    Şehir
    Kastamonu
    Motosikleti
    KTM DUKE 250 - 2016
    Newton bi ton bir şey bulmuş.

  15. #15
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Alıntı maximusti, adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o usta kimse bir daha oraya götürmeyin aracı.
    yağın en sağlıklı boşaltımı alttan yapılmasıdır, ne kadar vakumlarsan vakumla, karterin dibine çözen kalıntıyı, çapakları çekemezsin.
    artı her bakımda o tapanın oringin değişmesi gerekiyor. hatta abarttığımı düşünenler olacaktır ama, en sağlıklı yağ değişimi;
    eski yağı boşalt,
    yeni yağ doldur, belirli bir süre çalıştır, tekrar boşalt.
    son olarak yeni bir daha yağ doldur şeklinde olmalıdır ama gel gelelim yağın litresi 150 tllere çıkmış durumda.
    üstten sadece fazla yağ koyulduğunda fazlalığı almak için kullanılması gereken bir yöntem.
    Katılıyorum dediğine o işin aslı motora koyacağın yağla değil daha ince bir yağ ile çalıştırıp bir nevi yıkama yaptırmak.Benim özelimde ben çok kafaya takmıyorum zaten 7 8 bin olmadan yılı geliyor değişiyorum.Normal km periyodundan kısa sürüyor benimki.
    maximusti, bunu beğendi.

  16. #16

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Dün motorun yağını değiştirdim, benim gevşekliğimle ve mıymıylığımla 1,5 saat sürmedi. Misal içindeki yağ boşaldıktan sonra yarım litre kadar yeni yağı doldurdum tapa hala açıkken, onun da akmasını bekledim vs vs..

    Şunu söylemek istiyorum, bu kadar basit bir işin kolayına kaçmayın.
    Üstten çekildiği zaman tortunun pisliğin içeride kalma oranı ciddi şekilde artacak. Ne gerek var?

    Alıntı maximusti, adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    .
    artı her bakımda o tapanın oringin değişmesi gerekiyor. hatta abarttığımı düşünenler olacaktır ama, en sağlıklı yağ değişimi;
    eski yağı boşalt,
    yeni yağ doldur, belirli bir süre çalıştır, tekrar boşalt.
    son olarak yeni bir daha yağ doldur şeklinde olmalıdır ama gel gelelim yağın litresi 150 tllere çıkmış durumda.
    150TL'ye yağ varsa alıp evde ekmek banayım yaw :D En son geçen 7100'ün litresini 580TL gibi bir şeye aldım.

    Eski XJ6F'imin (sanırım) 10bin değişiminde yapmıştım, sanayide arkadaşın dükkandayız kafamız da güzel =)
    2,8l çıkışmadı, 2,5litre dükkandaki yağlardan potbori yapmıştık. 7100 10W-50, Castrol 10W-40, efendim 5100 15W-50 falan ne bulduysak. Onunla 10dk çalıştırıp sonra dökmüştüm.

    Bir adım daha artırıyorum, aslında bu temizlik yağında kullanılan filtreyi de atmak en temizi olur, yani bu çöp edilecek yağ için yeni filtre, sonra kalıcı yağ için tekrar yeni filtre ama yani osbirin sonu yok bayağı fanteziye giriyor iş artık =) Bir de böyle bir şey yapılacaksa aslında rölantide 10dk çalıştırmak yerine 5-10dk sürmek, açık bir yola çıkıp mutlaka 6. vitese atıp şanzımanın da fır fır dönmesini sağlamak en güzel temizlik olur, ama gerçekten gerek olduğundan değil, safi obsesiflik =)

    Yağ değişimi konusu da geçmişken, yağ filtresini allah belasını versin istermişçesine sıkmayın. Tork anahtarı yoksa, elinizde sıkabildiğiniz kadar sıkın kafi. Hemen hemen her motorda 13-15nm arası bir değer gerekiyor zaten, o da elle sağlanabilir.

  17. #17
    maximusti, - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ağustos 2015
    Şehir
    Elbistanlı
    Motosikleti
    KTM DUKE 250
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    150TL'ye yağ varsa alıp evde ekmek banayım yaw :D En son geçen 7100'ün litresini 580TL gibi bir şeye aldım.

    Bir adım daha artırıyorum, aslında bu temizlik yağında kullanılan filtreyi de atmak en temizi olur, yani bu çöp edilecek yağ için yeni filtre, sonra kalıcı yağ için tekrar yeni filtre ama yani osbirin sonu yok bayağı fanteziye giriyor iş artık =) Bir de böyle bir şey yapılacaksa aslında rölantide 10dk çalıştırmak yerine 5-10dk sürmek, açık bir yola çıkıp mutlaka 6. vitese atıp şanzımanın da fır fır dönmesini sağlamak en güzel temizlik olur, ama gerçekten gerek olduğundan değil, safi obsesiflik =)
    Doğru ben en son mobil 5w30 yağı litresi 185 tl den almışım, şu an 200 tl üzeri olmuş. (otomobil için 4 lt bidonlarda)

    seninde söylediğin gibi biraz fanteziye kaçıyor ama, gerçekten 1 bidon yağ + bir yağ filtresi çöp etmek gerekiyor ama, ülkenin geçim şartları malum.
    ben arabamda en son bakımda öyle yapmıştım, yağı boşalttık, 2 saat kadar süzülmesini bekledim, yeni yağ doldurduk + yan sanayi yağ filtresi.
    motoru 20 30 dk çalıştırdık sonra tekrar komple boşalttık, filtre çöpe, orjinal yağ filtresi ile kalıcı yağı doldurduk devam. uzun süre kullanmayı planladığım araçlara bunu yapıyorum genelde.

  18. #18

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı maximusti, adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Doğru ben en son mobil 5w30 yağı litresi 185 tl den almışım, şu an 200 tl üzeri olmuş. (otomobil için 4 lt bidonlarda)

    seninde söylediğin gibi biraz fanteziye kaçıyor ama, gerçekten 1 bidon yağ + bir yağ filtresi çöp etmek gerekiyor ama, ülkenin geçim şartları malum.
    ben arabamda en son bakımda öyle yapmıştım, yağı boşalttık, 2 saat kadar süzülmesini bekledim, yeni yağ doldurduk + yan sanayi yağ filtresi.
    motoru 20 30 dk çalıştırdık sonra tekrar komple boşalttık, filtre çöpe, orjinal yağ filtresi ile kalıcı yağı doldurduk devam. uzun süre kullanmayı planladığım araçlara bunu yapıyorum genelde.
    Bir gün üşenip sanayide ustaya değiştirteyim dedim arabanın yağını, o gün de flush yapacaktım böyle.
    Çıraklar 4-5 söylemede anladıktan sonra "manyak heralde" der gibi bakmışlardı :D
    maximusti, bunu beğendi.
    youtube.com/@bisuruyorum

  19. #19
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Çıkan yağı incelemek lazım su mu karışmış benzin mi karışmış , aşırı çapak mı var ? erken teşhis sadece insanların değil motorunda hayatını kurtarır , vakumla çektin yağ gitti tanka nasıl bilecen ne halde olduğunu..
    maximusti, bunu beğendi.

  20. #20
    maximusti, - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ağustos 2015
    Şehir
    Elbistanlı
    Motosikleti
    KTM DUKE 250
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir gün üşenip sanayide ustaya değiştirteyim dedim arabanın yağını, o gün de flush yapacaktım böyle.
    Çıraklar 4-5 söylemede anladıktan sonra "manyak heralde" der gibi bakmışlardı :D
    istanbulda klasik sanayi ustası, yapmak istediğini söyleyince direkt o tepkiyi alıyorsun otomatik olarak.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)