Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Rölantide akünün şarj olmaması normal mi ?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    istanbuls34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2019
    Şehir
    vergina
    Motosikleti
    RS200 (218,03 TL yıllık vergisi + ek vergiler.)
    Merhabalar ns 200 stop etme sorunu var ve farda da biraz titreme oluyor rölantide ölçüm yaptığımda 2.5 bin devirin üstüne çıkmazsa motor aküden elektrik harcıyor Bu genel olarak motosikletlerde normal mi ? ayrıca 3 den fazla fan açarsa bir zaman sonra akü ışığı yanıyor Statör demi sıkıntı var kafayı yiyeceğim .


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Normal

    Kafanı yeme boş yere.
    * Fan / ışık kısmını okumadan yazmışım. Orası garip gibi.
    istanbuls34 bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Konjektör veya statör gitmiş yüksek ihtimalle, motosikleti çalıştırın ve statörü ölçün 2 fazı ayrı ayrı kontrol edin 2 sinden biri düşük veriyorsa o kısmı yanmış demektir. Konjektörde diyot kademesinde kontrolerini sağlayın eğer ötüyorsa geçmiş olsun oda gidik . Başıma geldi statör ve konjektörü sıfırladım, ölçümlerime göre 2 side gidik çıkmıştı... Statörü orijinal konjektörüde yan sanayi takmıştım.
    istanbuls34 ve dundanbiri bunu beğendiler.

  4. #4
    -Black- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2005
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Suzuki DL650 2014
    Alıntı istanbuls34 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar ns 200 stop etme sorunu var ve farda da biraz titreme oluyor rölantide ölçüm yaptığımda 2.5 bin devirin üstüne çıkmazsa motor aküden elektrik harcıyor Bu genel olarak motosikletlerde normal mi ? ayrıca 3 den fazla fan açarsa bir zaman sonra akü ışığı yanıyor Statör demi sıkıntı var kafayı yiyeceğim .
    Normal. Onun için bazı kaynaklar der ki; olduğu yerde çalıştıracağına hiç çalıştırma. Çalıştıracaksan, belirli bir devirin üzerinde biraz yol git ki, şarj edebilsin.
    espresso, dundanbiri ve istanbuls34 bunu beğendiler.
    Sentis ad medullis!
    Dengeliyorum.com
    youtube.com/we2strom

  5. #5
    hasangazili - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    650 mt
    Rölantide şarj etme diye bir şey yok. Bunu iddia eden arkadaşım şuan aküyle uğraşıyor. Fan açtığında akü lambası yanıyorsa en önce aküden emin olmanız lazım. Akünün şarj tutma kapasitesi düşmüş olabilir. Aküyü söküp oto elektrikçide veya bir adaptörle şarj edin. Sorun devam ediyorsa şarj sistemine bakmak lazım i forumlar
    istanbuls34 bunu beğendi.

  6. #6
    istanbuls34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2019
    Şehir
    vergina
    Motosikleti
    RS200 (218,03 TL yıllık vergisi + ek vergiler.)
    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konjektör veya statör gitmiş yüksek ihtimalle, motosikleti çalıştırın ve statörü ölçün 2 fazı ayrı ayrı kontrol edin 2 sinden biri düşük veriyorsa o kısmı yanmış demektir. Konjektörde diyot kademesinde kontrolerini sağlayın eğer ötüyorsa geçmiş olsun oda gidik . Başıma geldi statör ve konjektörü sıfırladım, ölçümlerime göre 2 side gidik çıkmıştı... Statörü orijinal konjektörüde yan sanayi takmıştım.
    Hocam rölantide sizin motosikletiniz kaç V gösteriyor acaba ?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:56 ----------

    Alıntı hasangazili adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Rölantide şarj etme diye bir şey yok. Bunu iddia eden arkadaşım şuan aküyle uğraşıyor. Fan açtığında akü lambası yanıyorsa en önce aküden emin olmanız lazım. Akünün şarj tutma kapasitesi düşmüş olabilir. Aküyü söküp oto elektrikçide veya bir adaptörle şarj edin. Sorun devam ediyorsa şarj sistemine bakmak lazım i forumlar
    Şarj ettim dün aküyü led farlarda biraz titreme var fan açtığında akü ışığının yandığını görmüyorum şu an kısa mesafe gittiğim için akünün şarj fırsatı olmuyor pek ışıklarda durduğumda tatlı bir gaz vermek zorunda kalıyorum.

  7. #7

    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Alıntı istanbuls34 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam rölantide sizin motosikletiniz kaç V gösteriyor acaba ?
    Şu an hiç etmiyor çünkü motor bloğunu ve elektrik tesisatını açtım , ama yanlış hatırlamıyorsam 10-12 arası bişe gösteriyordu sanki. Birde üstünde Bs akü vardı oda arızalıydı onun yüzünden bu parçalarıda bozdu yüksek ihtimalle (statörün bir kaç yeri yanıktı)... Eğer imkanınız varsa akünün garantisi varsa aküyüde garantiye yollayın, yanlış hatırlamıyorsam sağlıklı halinde rölantide 12.5 volt civarı gösteriyordu gaz açtığımda ise 14v kadar yükseliyordu.
    istanbuls34 ve dundanbiri bunu beğendiler.

  8. #8
    istanbuls34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2019
    Şehir
    vergina
    Motosikleti
    RS200 (218,03 TL yıllık vergisi + ek vergiler.)
    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şu an hiç etmiyor çünkü motor bloğunu ve elektrik tesisatını açtım , ama yanlış hatırlamıyorsam 10-12 arası bişe gösteriyordu sanki. Birde üstünde Bs akü vardı oda arızalıydı onun yüzünden bu parçalarıda bozdu yüksek ihtimalle (statörün bir kaç yeri yanıktı)... Eğer imkanınız varsa akünün garantisi varsa aküyüde garantiye yollayın, yanlış hatırlamıyorsam sağlıklı halinde rölantide 12.5 volt civarı gösteriyordu gaz açtığımda ise 14v kadar yükseliyordu.
    yanıtın için teşekkürler hocam benimki de aynı 12v a düşüyor rölantide gaz verildiğinde 14 e kadar çıkıyor sanırım statör de bir sıkıntı yok ümit akü takmıştım 1 seneden fazla oldu.

  9. #9

    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Alıntı istanbuls34 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yanıtın için teşekkürler hocam benimki de aynı 12v a düşüyor rölantide gaz verildiğinde 14 e kadar çıkıyor sanırım statör de bir sıkıntı yok ümit akü takmıştım 1 seneden fazla oldu.
    Ns200 lerin elektrik üreten aksamları biraz zayıftır, çok şarj için kullanırsanız statör veya konjektörden yana problem yaşayabilirsiniz. Ama bu kadar kısa süre kullanımda olsa aküyü öldürecek duruma gelmemeli.

  10. #10
    istanbuls34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2019
    Şehir
    vergina
    Motosikleti
    RS200 (218,03 TL yıllık vergisi + ek vergiler.)
    Konuyu tekrar hortlatacağım motorum 2 gündür akü ışığı yakıyor ölçüm yaptığımda 4 binin üstüne çıksam dahi motor max 13.20v veriyor aküye. Statör arızalanmaya mı başlıyor acaba ?

  11. #11

    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Alıntı istanbuls34 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konuyu tekrar hortlatacağım motorum 2 gündür akü ışığı yakıyor ölçüm yaptığımda 4 binin üstüne çıksam dahi motor max 13.20v veriyor aküye. Statör arızalanmaya mı başlıyor acaba ?
    Statörün konjektöre giden kablosunu sökün ve ölçün, yanlış hatırlamıyorsam 45-50 volt civarında çıkış vermesi gerekiyor her 2 pin.
    istanbuls34 bunu beğendi.

  12. #12
    istanbuls34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2019
    Şehir
    vergina
    Motosikleti
    RS200 (218,03 TL yıllık vergisi + ek vergiler.)
    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Statörün konjektöre giden kablosunu sökün ve ölçün, yanlış hatırlamıyorsam 45-50 volt civarında çıkış vermesi gerekiyor her 2 pin.
    ilaç gibisin abi. Yarın bunu bir kontrol etmeye çalışayım eğer belirtilen değerlere yakın sonuç alırsak konjektör e mi yönelmem gerekli ?

  13. #13

    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Alıntı istanbuls34 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ilaç gibisin abi. Yarın bunu bir kontrol etmeye çalışayım eğer belirtilen değerlere yakın sonuç alırsak konjektör e mi yönelmem gerekli ?
    Yani, aküden eminsek geriye pekte bir sonuç kalmıyor...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:15 ----------

    Yanık statör hemen hemen şöyle oluyor:



    Kömürleşmiş olan kısım yanmış oluyor, hatta bu statör daha çok yanıktıda merakımdan dolayı kömürleşmiş kısımları temizledim.

    Buda olması gereken statör, yaklaşık 500-1000 kilometre kullandım ve durumuda böyle:



    Motosiklet benimki gibi eski kasaysa statörün kablosunu sabitleyen demiri biraz kesip yamultup uydurmak gerekiyor öbür türlü kablo maalesef düzgün geçmiyor.

    (Aklıma gelmişken söyleyim Ns200 lerde debriyaj tası değişecekse onlarda 2 farklı ara burç var biri 22.5*mm biri 23.5 mm, benim motosikletimdeki tası değişeceğim zaman kalın olan yani 23.5 mm çıkmıştı oda aldığım yeni tasa uymayınca 22.5 mm aldım ve birebir uydu. Birde yeni kasaların ateşleme bobinlerinin soketleri birebir uyuyor ama ne kadar sorunsuz çalışsada maalesef şaseye düzgün oturmuyor ve deponun takılmasına müsade vermiyor.)

    Benim Pulsar'ında son hali:





    Ağır bakımlarını yapıp her şeyini elden geçirip tertemiz işçilikle toplayacağım...
    killingroad ve istanbuls34 bunu beğendiler.

  14. #14
    sahin_bafra - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Kasım 2023
    Alıntı hasangazili adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Rölantide şarj etme diye bir şey yok
    emin misiniz ?
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100088742329567

  15. #15
    istanbuls34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2019
    Şehir
    vergina
    Motosikleti
    RS200 (218,03 TL yıllık vergisi + ek vergiler.)
    Güncelleme motoru tamirciye götürdüm hem konjektör hem sargı bozulmuş hepsi değişti artı olarak rölanti dalgalanması ve stop etmesi çözüldü.
    espresso bunu beğendi.

  16. #16

    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Alıntı istanbuls34 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Güncelleme motoru tamirciye götürdüm hem konjektör hem sargı bozulmuş hepsi değişti artı olarak rölanti dalgalanması ve stop etmesi çözüldü.
    Ekstra olarakta motosikletin çekişi bir tık daha artmıştır, Ns200'de 2 tane bobin olduğundan dolayı biraz fazka akım çekmektedir. Şimdi elektrik üretimi dahada iyi olduğu için farda titreme varsa oda gitmiştir birde dediğim gibi çekişi artmıştır.

  17. #17
    Siyahi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2012
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Tenere 660


    Arkadaşlar merhaba
    Şu an marşa bastığımda bu ses çıkıyor ve motor çalışmıyor. Akü mü bitmiş? Yoksa bi temassızlık mı var anlayamadım. Şu an şehir merkezinden bayağı uzağım ve yola çıkamıyorum. Kendim halledebileceğim bir durum var mıdır?

    Motosiklet: Yamaha Tenere 660XTZ

  18. #18
    Siyahi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2012
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Tenere 660
    Arkadaşlar merhaba
    Şu an marşa bastığımda bu ses çıkıyor ve motor çalışmıyor. Akü mü bitmiş? Yoksa bi temassızlık mı var anlayamadım. Şu an şehir merkezinden bayağı uzağım ve yola çıkamıyorum. Kendim halledebileceğim bir durum var mıdır?

    Motosiklet: Yamaha Tenere 660XTZ

  19. #19

    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Alıntı Siyahi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar merhaba
    Şu an marşa bastığımda bu ses çıkıyor ve motor çalışmıyor. Akü mü bitmiş? Yoksa bi temassızlık mı var anlayamadım. Şu an şehir merkezinden bayağı uzağım ve yola çıkamıyorum. Kendim halledebileceğim bir durum var mıdır?

    Motosiklet: Yamaha Tenere 660XTZ[video]https://www.youtube.com/shorts/alHhKaFvOok[/url]
    Marş otomatiği sesi bu, akünüzün voltajı düşük olabilir. Takviye ile denemenizi tavsiye ederim.

  20. #20
    istanbuls34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2019
    Şehir
    vergina
    Motosikleti
    RS200 (218,03 TL yıllık vergisi + ek vergiler.)
    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ekstra olarakta motosikletin çekişi bir tık daha artmıştır, Ns200'de 2 tane bobin olduğundan dolayı biraz fazka akım çekmektedir. Şimdi elektrik üretimi dahada iyi olduğu için farda titreme varsa oda gitmiştir birde dediğim gibi çekişi artmıştır.
    artış var lakin hala yokuş çıkarken sabit gaz verdiğimde bir baygınlık oluyor gazı biraz artırmam gerekiyor onu bir türlü anlamıyorum üstünde orijinal bujileri var silindir pistondan kaynaklanan bir şey mi acaba 48.xxx binde şu an. Artı olarak rölanti dalgalanması geri geldi ama stop etmiyor şimdilik şaşırmadım


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)