Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Yüksek devirde vites düşürmek

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    16 Mart 2024
    Merhaba,

    Bu soruyu sorduğum için üzgünüm internette bir çok emsali var ancak net bir bilgi ne yazık ki bulamadım bugün motosikletimle işe doğru seyahat ederken yaklaştığımda farkında olmadan refleks olarak yüksek devirdeyken vites düşürdüm motor olabildiğince bağırdı ve doğal olarak lastik kilitledi 🥴 daha sonrasında anlık olarak gaz tepkimesinde anlık bir zayıflama oldu daha sonrasında herhangi bir sorun bulamadım. Sormak istediğim yüksek devirdeyken vites düşürmek kısa veya uzun vadede motora nasıl bir zarar verir bu acemice hatayı yaptıktan sonra motor için yapmam gereken bir şey var mı? 😂


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    aslında vites düşürürken devir bir miktar yükseltilir, doğru vites düşürme böyledir zaten. sen herhal vites düşürme istemeyen bir devirdeydin

    debriyaja bas, gazı hafif aç, vites düşür
    bu şekilde

  3. #3

    Üyelik
    16 Mart 2024
    Hocam motor freni gibi düşünebilirsin vitesimde son devirdeyken debriyaj ve direkt vites düşürüp bıraktım ��

  4. #4
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    debriaj hızlı salma zaten anlarsın bir problem oldugunu.

    ben alışkanlık hep düşük devirde vites düşürürüm
    dundanbiri bunu beğendi.

  5. #5
    maximusti, - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ağustos 2015
    Şehir
    Elbistanlı
    Motosikleti
    KTM DUKE 250
    bende bir defa yükselteceğim yerde düşürdüm,doğal olarak bas bas bağırdı motor seninki de böyle birşey oldu muhtemelen.
    sık yapılması uzun vadede şanzumana zararlı tabiki.
    ama yavaşlamak için tatlı tatlı debriyajı bırakarak motor frenı olarak yapılabilir.

  6. #6
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    alışkanlık halinde değilse bi şey olmaz. motora mekanik olarak bi zararı olmaz; ama dediğin gibi olmadık bir anda tekerlek kilitlenip kendini semada uçarken bulabilirsin.

  7. #7

    Üyelik
    03 Eylül 2018
    uzun vadede sanziman dislilerine, zincire zarar veriyor ama surekli yapmazsan bir sey olmaz. burda en kotu senaryo gercekten cok yuksek devirde yaparsan bu isi subablarin pistonla carpismasi halk arasinda subab kesme denilen olay yasanabilir ve motor blogun cok kotu zarar gorur. arka tekerin kitlenip motordan dusme ihtimali de var tabi. yavaslayip dusuk devirde degistirmek en iyisi riske gerek yok bence.

  8. #8
    Gaahl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2019
    Şehir
    yalova
    Motosikleti
    250 nk 2018
    arabacılar money shift derler. Hızlanırken atıyorum 3'ten 4 yerine 2'ye atınca motoru bi güzel kitleyince oluşan durum. Motorun kaldıramayacağı bir devre çıkmışsa zarar vermiş olabilir. Kesin olarak bilmek pek mümkün değil ama şu an kullanımda bi sorun yoksa çok kafaya takmamak lazım.
    hasmet bunu beğendi.

  9. #9

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    10.000 devir çeviren motoru 9500 devirdeyken alt vitese atmak gibi fantastik seviyede değilse bir şey olmaz.

  10. #10

    Üyelik
    16 Mart 2024
    Paylaştığınız bilgiler için çok teşekkür ederim herkese iyi forumlar dilerim kazasız belasız sürüşler tekerinize taş değmesin ��
    maximusti, bunu beğendi.

  11. #11
    -Black- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2005
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Suzuki DL650 2014
    Alıntı AkinoV adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba,

    Bu soruyu sorduğum için üzgünüm internette bir çok emsali var ancak net bir bilgi ne yazık ki bulamadım bugün motosikletimle işe doğru seyahat ederken yaklaştığımda farkında olmadan refleks olarak yüksek devirdeyken vites düşürdüm motor olabildiğince bağırdı ve doğal olarak lastik kilitledi �� daha sonrasında anlık olarak gaz tepkimesinde anlık bir zayıflama oldu daha sonrasında herhangi bir sorun bulamadım. Sormak istediğim yüksek devirdeyken vites düşürmek kısa veya uzun vadede motora nasıl bir zarar verir bu acemice hatayı yaptıktan sonra motor için yapmam gereken bir şey var mı? ��
    Motorların en nihayetinde yüksek devir çevirme gibi bir kabiliyeti de var. Dolayısıyla pürüzsüz bir sürüş için tercih edilmese de, hatayla yüksek devir çevirttiğin için bir şey olmaz. Rahat olup, debriyajı hızlı bırakmazsan, sana gerekli bilgilendirmeyi yapar.
    Sentis ad medullis!
    Dengeliyorum.com
    youtube.com/we2strom

  12. #12
    kryeck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    cbr125
    Alıntı AkinoV adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam motor freni gibi düşünebilirsin vitesimde son devirdeyken debriyaj ve direkt vites düşürüp bıraktım ��
    verilmiş sadakanız varmış derim. motor freni değil normal freni kullanmanızı tavsiye ederim, çünkü motor revize ile fren balatası fiyatları aynı değil.

    kusura bakmayın. sanırım anlık gaz tepkimesini o an zengin veya fakir karışımla dolu olduğu için yapmıştır.

    motor freni arkadaşların dediği gibi zincir, şanzıman ve motora zarar verir. frenleme amacıyla vites düşürmek olmaz.

    kazasız belasız.

  13. #13
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Lastik kilitlemesinden kurtulacak kadar şanslıysanız başınıza gelebilecek en kötü şeylerden biri zincirin kopma tehlikesidir. Zincir koptuğunda bloğunuzu da parçalayabilir bacağınızı da yaralayabilir. Mühendisler ön ve arka tekere fren koymuşlar, hatta günümüz en tırto motorda bile Abs var. Neden çat çat çat vites düşürerek durmaya çalışıyorsunuz.

  14. #14
    yamtareroglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mart 2018
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Satıldı :(
    Motosiklette vites tek tek düşürülüp yükseltildiği için bir alt vitese düşmek sadece motor kompresyonu sağlar. Ancak debiyajı bırakmayıp birkaç vites düşürürsen yüksek viteslerde motoru dağıtabilirsin ya da tekeri kilitleyip ölümcül biçimde düşebilirsin.

  15. #15
    maximusti, - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ağustos 2015
    Şehir
    Elbistanlı
    Motosikleti
    KTM DUKE 250
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Lastik kilitlemesinden kurtulacak kadar şanslıysanız başınıza gelebilecek en kötü şeylerden biri zincirin kopma tehlikesidir. Zincir koptuğunda bloğunuzu da parçalayabilir bacağınızı da yaralayabilir. Mühendisler ön ve arka tekere fren koymuşlar, hatta günümüz en tırto motorda bile Abs var. Neden çat çat çat vites düşürerek durmaya çalışıyorsunuz.
    bende de yavaşlarken mutlaka yığdırma huyu var, normalde ktm lerin frenleri gerçekten çok kuvvetli ama, vazgeçemediğim bir alışkanlık olarak mutlaka yavaşlarken vites düşürüp tatlı tatlı bırakarak debriyajı yığdırıyorum mutlaka.

  16. #16
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı maximusti, adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bende de yavaşlarken mutlaka yığdırma huyu var, normalde ktm lerin frenleri gerçekten çok kuvvetli ama, vazgeçemediğim bir alışkanlık olarak mutlaka yavaşlarken vites düşürüp tatlı tatlı bırakarak debriyajı yığdırıyorum mutlaka.
    Ani durman gereken bir durumda bu alışkanlığın başına iş açabilir.
    maximusti, bunu beğendi.

  17. #17
    -Black- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2005
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Suzuki DL650 2014
    Alıntı maximusti, adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bende de yavaşlarken mutlaka yığdırma huyu var, normalde ktm lerin frenleri gerçekten çok kuvvetli ama, vazgeçemediğim bir alışkanlık olarak mutlaka yavaşlarken vites düşürüp tatlı tatlı bırakarak debriyajı yığdırıyorum mutlaka.
    Fren balatası, hem zincir-dişli setinden, hem de bloktan ucuzdur. Vazgeçersen, paran cebinde kalır.
    maximusti, bunu beğendi.
    Sentis ad medullis!
    Dengeliyorum.com
    youtube.com/we2strom

  18. #18

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Zincir dişli setinden pahalı balatalar da var :(

    Yan destek olabilir de, ciddi yavaşlama için vites düşürüldüğünü düşünmemiştim ben. Ne gerek var hakkaten

  19. #19
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zincir dişli setinden pahalı balatalar da var :(

    Yan destek olabilir de, ciddi yavaşlama için vites düşürüldüğünü düşünmemiştim ben. Ne gerek var hakkaten
    Kimi zaman güzel oluyor ya , sıkıştırması yüksek bir bloksa üst devirden salıyorum çatara patara yavaşlıyor. Hoşuma gitmiyor değil .

  20. #20

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kimi zaman güzel oluyor ya , sıkıştırması yüksek bir bloksa üst devirden salıyorum çatara patara yavaşlıyor. Hoşuma gitmiyor değil .
    Ya keyif için ben de yapıyorum ona bişey diyemem.
    Euro5 sağolsun buhar kalmış canisterda, onu atıyor egzoza, egzozun da ümüğü sıkılmış, kendi içinde homurdanıyor meczup gibi :D
    Şöyle güzel bir viraja gelip tak tak tak indirip arkayı salması falan keyifli şeyler de, önüme bir şey çıkıp gerçekten yavaşlamak istediğimde hiç uğraşmam yani =)
    youtube.com/@bisuruyorum


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)