Yüksek devirde vites düşürmek
-
27 Haziran 2024, 09:03
#1
Merhaba,
Bu soruyu sorduğum için üzgünüm internette bir çok emsali var ancak net bir bilgi ne yazık ki bulamadım bugün motosikletimle işe doğru seyahat ederken yaklaştığımda farkında olmadan refleks olarak yüksek devirdeyken vites düşürdüm motor olabildiğince bağırdı ve doğal olarak lastik kilitledi 🥴 daha sonrasında anlık olarak gaz tepkimesinde anlık bir zayıflama oldu daha sonrasında herhangi bir sorun bulamadım. Sormak istediğim yüksek devirdeyken vites düşürmek kısa veya uzun vadede motora nasıl bir zarar verir bu acemice hatayı yaptıktan sonra motor için yapmam gereken bir şey var mı? 😂
Reklamlar
-
27 Haziran 2024, 09:10
#2
aslında vites düşürürken devir bir miktar yükseltilir, doğru vites düşürme böyledir zaten. sen herhal vites düşürme istemeyen bir devirdeydin
debriyaja bas, gazı hafif aç, vites düşür
bu şekilde
-
27 Haziran 2024, 09:12
#3
Hocam motor freni gibi düşünebilirsin vitesimde son devirdeyken debriyaj ve direkt vites düşürüp bıraktım
-
27 Haziran 2024, 09:57
#4
debriaj hızlı salma zaten anlarsın bir problem oldugunu.
ben alışkanlık hep düşük devirde vites düşürürüm
-
27 Haziran 2024, 11:20
#5
bende bir defa yükselteceğim yerde düşürdüm,doğal olarak bas bas bağırdı motor seninki de böyle birşey oldu muhtemelen.
sık yapılması uzun vadede şanzumana zararlı tabiki.
ama yavaşlamak için tatlı tatlı debriyajı bırakarak motor frenı olarak yapılabilir.
-
27 Haziran 2024, 11:23
#6
alışkanlık halinde değilse bi şey olmaz. motora mekanik olarak bi zararı olmaz; ama dediğin gibi olmadık bir anda tekerlek kilitlenip kendini semada uçarken bulabilirsin.
-
28 Haziran 2024, 16:21
#7
uzun vadede sanziman dislilerine, zincire zarar veriyor ama surekli yapmazsan bir sey olmaz. burda en kotu senaryo gercekten cok yuksek devirde yaparsan bu isi subablarin pistonla carpismasi halk arasinda subab kesme denilen olay yasanabilir ve motor blogun cok kotu zarar gorur. arka tekerin kitlenip motordan dusme ihtimali de var tabi. yavaslayip dusuk devirde degistirmek en iyisi riske gerek yok bence.
-
28 Haziran 2024, 16:59
#8
arabacılar money shift derler. Hızlanırken atıyorum 3'ten 4 yerine 2'ye atınca motoru bi güzel kitleyince oluşan durum. Motorun kaldıramayacağı bir devre çıkmışsa zarar vermiş olabilir. Kesin olarak bilmek pek mümkün değil ama şu an kullanımda bi sorun yoksa çok kafaya takmamak lazım.
-
28 Haziran 2024, 19:20
#9
10.000 devir çeviren motoru 9500 devirdeyken alt vitese atmak gibi fantastik seviyede değilse bir şey olmaz.
-
28 Haziran 2024, 20:21
#10
Paylaştığınız bilgiler için çok teşekkür ederim herkese iyi forumlar dilerim kazasız belasız sürüşler tekerinize taş değmesin
-
29 Haziran 2024, 07:37
#11
AkinoV adlı üyeden alıntı
Merhaba,
Bu soruyu sorduğum için üzgünüm internette bir çok emsali var ancak net bir bilgi ne yazık ki bulamadım bugün motosikletimle işe doğru seyahat ederken yaklaştığımda farkında olmadan refleks olarak yüksek devirdeyken vites düşürdüm motor olabildiğince bağırdı ve doğal olarak lastik kilitledi daha sonrasında anlık olarak gaz tepkimesinde anlık bir zayıflama oldu daha sonrasında herhangi bir sorun bulamadım. Sormak istediğim yüksek devirdeyken vites düşürmek kısa veya uzun vadede motora nasıl bir zarar verir bu acemice hatayı yaptıktan sonra motor için yapmam gereken bir şey var mı?
Motorların en nihayetinde yüksek devir çevirme gibi bir kabiliyeti de var. Dolayısıyla pürüzsüz bir sürüş için tercih edilmese de, hatayla yüksek devir çevirttiğin için bir şey olmaz. Rahat olup, debriyajı hızlı bırakmazsan, sana gerekli bilgilendirmeyi yapar.
Sentis ad medullis!
Dengeliyorum.com
youtube.com/we2strom
-
30 Haziran 2024, 20:53
#12
AkinoV adlı üyeden alıntı
Hocam motor freni gibi düşünebilirsin vitesimde son devirdeyken debriyaj ve direkt vites düşürüp bıraktım ��
verilmiş sadakanız varmış derim. motor freni değil normal freni kullanmanızı tavsiye ederim, çünkü motor revize ile fren balatası fiyatları aynı değil.
kusura bakmayın. sanırım anlık gaz tepkimesini o an zengin veya fakir karışımla dolu olduğu için yapmıştır.
motor freni arkadaşların dediği gibi zincir, şanzıman ve motora zarar verir. frenleme amacıyla vites düşürmek olmaz.
kazasız belasız.
-
30 Haziran 2024, 21:15
#13
Lastik kilitlemesinden kurtulacak kadar şanslıysanız başınıza gelebilecek en kötü şeylerden biri zincirin kopma tehlikesidir. Zincir koptuğunda bloğunuzu da parçalayabilir bacağınızı da yaralayabilir. Mühendisler ön ve arka tekere fren koymuşlar, hatta günümüz en tırto motorda bile Abs var. Neden çat çat çat vites düşürerek durmaya çalışıyorsunuz.
-
30 Haziran 2024, 21:37
#14
Motosiklette vites tek tek düşürülüp yükseltildiği için bir alt vitese düşmek sadece motor kompresyonu sağlar. Ancak debiyajı bırakmayıp birkaç vites düşürürsen yüksek viteslerde motoru dağıtabilirsin ya da tekeri kilitleyip ölümcül biçimde düşebilirsin.
-
30 Haziran 2024, 22:21
#15
tommygun adlı üyeden alıntı
Lastik kilitlemesinden kurtulacak kadar şanslıysanız başınıza gelebilecek en kötü şeylerden biri zincirin kopma tehlikesidir. Zincir koptuğunda bloğunuzu da parçalayabilir bacağınızı da yaralayabilir. Mühendisler ön ve arka tekere fren koymuşlar, hatta günümüz en tırto motorda bile Abs var. Neden çat çat çat vites düşürerek durmaya çalışıyorsunuz.
bende de yavaşlarken mutlaka yığdırma huyu var, normalde ktm lerin frenleri gerçekten çok kuvvetli ama, vazgeçemediğim bir alışkanlık olarak mutlaka yavaşlarken vites düşürüp tatlı tatlı bırakarak debriyajı yığdırıyorum mutlaka.
-
30 Haziran 2024, 23:04
#16
maximusti, adlı üyeden alıntı
bende de yavaşlarken mutlaka yığdırma huyu var, normalde ktm lerin frenleri gerçekten çok kuvvetli ama, vazgeçemediğim bir alışkanlık olarak mutlaka yavaşlarken vites düşürüp tatlı tatlı bırakarak debriyajı yığdırıyorum mutlaka.
Ani durman gereken bir durumda bu alışkanlığın başına iş açabilir.
-
01 Temmuz 2024, 01:34
#17
maximusti, adlı üyeden alıntı
bende de yavaşlarken mutlaka yığdırma huyu var, normalde ktm lerin frenleri gerçekten çok kuvvetli ama, vazgeçemediğim bir alışkanlık olarak mutlaka yavaşlarken vites düşürüp tatlı tatlı bırakarak debriyajı yığdırıyorum mutlaka.
Fren balatası, hem zincir-dişli setinden, hem de bloktan ucuzdur. Vazgeçersen, paran cebinde kalır.
Sentis ad medullis!
Dengeliyorum.com
youtube.com/we2strom
-
01 Temmuz 2024, 10:48
#18
Zincir dişli setinden pahalı balatalar da var :(
Yan destek olabilir de, ciddi yavaşlama için vites düşürüldüğünü düşünmemiştim ben. Ne gerek var hakkaten
-
01 Temmuz 2024, 11:18
#19
killingroad adlı üyeden alıntı
Zincir dişli setinden pahalı balatalar da var :(
Yan destek olabilir de, ciddi yavaşlama için vites düşürüldüğünü düşünmemiştim ben. Ne gerek var hakkaten
Kimi zaman güzel oluyor ya , sıkıştırması yüksek bir bloksa üst devirden salıyorum çatara patara yavaşlıyor. Hoşuma gitmiyor değil .
-
01 Temmuz 2024, 11:21
#20
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
Kimi zaman güzel oluyor ya
, sıkıştırması yüksek bir bloksa üst devirden salıyorum çatara patara yavaşlıyor. Hoşuma gitmiyor değil
.
Ya keyif için ben de yapıyorum ona bişey diyemem.
Euro5 sağolsun buhar kalmış canisterda, onu atıyor egzoza, egzozun da ümüğü sıkılmış, kendi içinde homurdanıyor meczup gibi :D
Şöyle güzel bir viraja gelip tak tak tak indirip arkayı salması falan keyifli şeyler de, önüme bir şey çıkıp gerçekten yavaşlamak istediğimde hiç uğraşmam yani =)
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)