Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Celik fren hortumu

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    31 Ağustos 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT07
    Selamlar.Rks freccia motorum icin celik fren hortumu taktirmak istiyorum.Piyasada bulunan hangileri uyumludur bilgisi olan arkadaslar yardimci olursa sevinirim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Green Arrow - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Nisan 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Moto Guzzi v7 850 Special + Kymco People S 200
    Sebebi nedir ? Çelik fren hortumundan önce iyi bir fren hidroliği ve balata kullanıyor musunuz ? Markasız universal hortumlar olacaktır ancak ben onlara çokta güvenmemeniz taraftarıyım açıkcası.

  3. #3

    Üyelik
    31 Ağustos 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT07
    Sebebi frenlemenin bana yetersiz gelmesi.
    Motorun kendi üzerinde fren hidroligi ve balatasını kullanıyorum.
    Set olarak öneriniz var ise hepsini birden de değişebilirim.
    Üniversal hortum kullanıp memnun kalmadiginiz bir deneyiminiz ve fren hidroligi ve balata degisiminden sonra tatmin edici bir frenleme elde ettim dediginiz bir tecrubeniz varsa paylasirmisiniz

  4. #4

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Sadece çelik hortumla çok bir fayda oluşacağını sanmıyorum.
    Cagiva Freccia diye bir şey çıktı karşıma aratınca, bu onun aynısı / lisanslı üretimi falansa onun için çelik hortumlar var.

  5. #5

    Üyelik
    23 Kasım 2020
    Şehir
    ist/bahcesehir
    Motosikleti
    symphony200
    Alıntı StiF adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selamlar.Rks freccia motorum icin celik fren hortumu taktirmak istiyorum.Piyasada bulunan hangileri uyumludur bilgisi olan arkadaslar yardimci olursa sevinirim.
    balatalari degistirmeyi denediniz mi?

  6. #6

    Üyelik
    31 Ağustos 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT07
    Cagiva freccia baya farklı bir motor Fren yapınca borular şiştiği için hidroliği tam basınç ile frenlere gönderemiyor gibi bir hissiyat veriyor manette.O yüzden değistirmek istiyorum.

  7. #7
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    bizde bi ara tenere 660 a yetkili serviste çelik fren hortumu takmak istiyoruz dedik usta dedi ki abi bu motor 2004 ten beri üretiliyor bu güne kadar hiç böyle bir gereksinim hisseden olmadı siz neden istiyorsunuz dedi biz cvp veremedik
    abi gerek olsa emin olun yamaha buna çelik fren hortumu koyardı dedi konu kapandı
    espresso ve tommygun bunu beğendiler.

  8. #8
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    biz ölümlülerin o plastik hortumdan kaynaklı şişmeyi hissetmemiz çok zor.

    sen önce balatalardan başla. hem işçiliği de ucuz olur.
    espresso bunu beğendi.

  9. #9
    Osm@n - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2015
    Şehir
    Kastamonu
    Motosikleti
    KTM DUKE 250 - 2016
    Cagiva Freccia


    Rks Freccia

  10. #10
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Al eline ince zımpara U şeklinde katla diskin iki yanına bastır tekeri dinlene dinlene 15 dk çevir frenler zımba , çelik hortuma boşuna para harcama depoyu doldur gez..
    espresso bunu beğendi.

  11. #11

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    oha bunun lisanslısı mı dediğim makinaya bak ahahaha.
    cagiva görünce ulan ne alaka dedim ama olur mu olur dedim ama olacak gibi değilmiş :D

    bi scooterın freninden memnun olmama sebebinin lastik hortumun yarattığı basınç kaybı olacağını sanmıyorum. zaten bu kadar freni vardır, scooter olduğu için arkayla desteklemen gerekiyordur. atıyorum bir cbf1000'de bunu konuşabiliriz, 3.4. frende zaten apaçık ortaya çıkar ama ilk frende de daha az hissedersin ama çeliğe geçince hıı dersin. ama yani sanmıyorum scooterda bundan olduğunu.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:30 ----------

    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bizde bi ara tenere 660 a yetkili serviste çelik fren hortumu takmak istiyoruz dedik usta dedi ki abi bu motor 2004 ten beri üretiliyor bu güne kadar hiç böyle bir gereksinim hisseden olmadı siz neden istiyorsunuz dedi biz cvp veremedik
    abi gerek olsa emin olun yamaha buna çelik fren hortumu koyardı dedi konu kapandı
    işte bu ülkenin en büyük problemlerinden biri de bu usta kılıklı çoğunluk..
    kendi cahilliğini cahil çoğunlukla pekiştirip caka satıyor.. bugüne kadar isteyen olmadı, dayanak noktasına bak..
    R1'de de yok çelik fren hortumu.. demek ki gerek yokmuş Yamaha koymadığına göre..

  12. #12
    Beto87 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Haziran 2018
    Şehir
    Üsküdar
    Motosikleti
    Honda CB 650F
    Çelik fren hortumu fantezi modifikasyon olur. Almak istersen yine al ama farkı hissetmezsin. Ebc'nin yarı sinterli veya organik balatalarından al. Lastiklerin düzgün tutmuyorsa lastiklerini daha iyisi ile değiştir. Hala istediğin kıvama gelmezse çelik fren hortumu alırsın. Fren balatasını organik olandan alabilirsin. İyi tutar ama daha çabuk biter. Son olarak da fren hidroliği kararmaya/kirlenmeye başladıysa dot4 ile değiştir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:30 ----------

    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bizde bi ara tenere 660 a yetkili serviste çelik fren hortumu takmak istiyoruz dedik usta dedi ki abi bu motor 2004 ten beri üretiliyor bu güne kadar hiç böyle bir gereksinim hisseden olmadı siz neden istiyorsunuz dedi biz cvp veremedik
    abi gerek olsa emin olun yamaha buna çelik fren hortumu koyardı dedi konu kapandı
    Keyfim öyle istiyor deseydin keşke. Bu yüzden online alışveriş candır. Saçma sapan tipler ile yüz göz olmuyorsun.
    dundanbiri bunu beğendi.

  13. #13
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    Alıntı Beto87 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çelik fren hortumu fantezi modifikasyon olur. Almak istersen yine al ama farkı hissetmezsin. Ebc'nin yarı sinterli veya organik balatalarından al. Lastiklerin düzgün tutmuyorsa lastiklerini daha iyisi ile değiştir. Hala istediğin kıvama gelmezse çelik fren hortumu alırsın. Fren balatasını organik olandan alabilirsin. İyi tutar ama daha çabuk biter. Son olarak da fren hidroliği kararmaya/kirlenmeye başladıysa dot4 ile değiştir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:30 ----------



    Keyfim öyle istiyor deseydin keşke. Bu yüzden online alışveriş candır. Saçma sapan tipler ile yüz göz olmuyorsun.

    aynen ya bakım zamanı gelince de online yaptırırsın
    ya arkadaşlar gerçekten şaka gibisiniz adam yetkili serviste usta başı bulunduğu bölgenin en iyisi hatta hatta yamaha sı olmayan bile iyi usta diye bu adama bakıma gidiyor bmw si honda sı kawasaki'si çıraklık kalfalık geçmişini bilmiyorum ama 15 yıldan fazla yetkili serviste çalışıyor yani çin malı tamircisi değil bu adamın söylediği bence muteber eğer sizin dediğiniz tarz da bir usta olsa zaten başka adama bakıma giderdik yetkili servise değil
    tenere dediğimiz motor 50 beygir bile değil yani 299 yapmıyor he r1 e çelik fren hortumu tak deseydik eminim konu daha farklı gelişirdi

  14. #14
    Punctum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2023
    Şehir
    Giritli
    Motosikleti
    Honda CB750 Hornet / Kanuni Seha 150
    Valla hocam bende de Kanuni Seha 150 var. Freccia'nın neredeyse birebir aynısı. O motora değil çelik, titanyum hortum taksan nafile. Motorunun fren kapasitesi belli.

    Ha bu sınıf ve bu güçte bir motosiklet için kötü mü, değil tabii ki...daha iyi balata ve daha iyi lastikler ile biraz daha iyileştirilebilir ama çelik hortum fantezi. Boşuna para harcama.

    Bu arada motor kaç km de? Lastiklerin stok mu?
    yayan1 bunu beğendi.

  15. #15
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Arkadaşlar çelik hortumu komple çelikten imal ediliyor zannedenler varsa yanılıyorlar bu bir , ikinci olarak çelik tel örgü kaplı hortumda amaç hidrolik yağını soğutmaktır oradaki örgünün radyatör peteği gibi bir işlevi vardır , hortum yine aynı kauçuk ve iplik karışımıdır , ufak cc motosiklete takmak fantazidir , 250 artı hızda uzun frende yazın faydası hissedilir , belki taş vs çarpmaya karşıda faydası olabilir ama taş gelipde delinen normal fren hortumu ben duymadım henüz..
    espresso, F54 ve tommygun bunu beğendiler.

  16. #16

    Üyelik
    31 Ağustos 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT07
    Motor 2000km de.Geçen gün uzerindeki cst lastiklerle saçma sapan bir kaza/artistik bir yatış yaşadım.Tatlı bir kıvamda asfaltla kucaklaştım diyelim.Farklı motorlarla da cst lastik kullanmıştım.Başıma iş gelene kadar da ne var ya lastik işte diye dusunuyordum.Lastikleri değişmişken fren takımını da değişeyim istedim.Balata degisimi zaten kolay ek olarak fren hortumu güçlendirmesi de yapmak istedim.O yüzden hangi ebatları alacağımı sordum foruma.
    Bu arada fiddle motorumun önceki sahibi çelik fren hortumu takmıştı motora.20.000 km de şu an ve hala zınk diye duruyor.Biraz da o yüzden istiyorum.

  17. #17

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Şöyle güzel bir video var.



    Özetlersek:
    Yeni / zamanında değiştirilmiş kauçuk ile çelik hortum arasında "günlük kullanımda" bir performans farkı hissedilmesi pek mümkün değil. Kauçuk hortumların 4-5 yılda bir değiştirilmeleri gerekiyor, yoksa yumuşayarak performans düşüklüğüne sebep olabiliyorlar. Çelik fren hortumları çok daha uzun dayanıyor. Yarış (yani pist) koşullarında ise çelik hortum kullanımı elzem gibi bir şey.

    Dolayısıyla; 4-5 yıl geçmediyse fren hortumlarını değiştirmenin frenleme performasına bir etkisi hissedilmeyecektir. 4-5 yıl geçtikten sonra keyfe keder / daha uzun dayansın isteniyorsa çelik fren hortumu ile değiştirmek makul bir yaklaşım olabilir...

    Video güzel, dil sorunu olmayanlara tavsiye ederim.
    espresso bunu beğendi.

  18. #18
    Punctum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2023
    Şehir
    Giritli
    Motosikleti
    Honda CB750 Hornet / Kanuni Seha 150
    Alıntı StiF adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor 2000km de.Geçen gün uzerindeki cst lastiklerle saçma sapan bir kaza/artistik bir yatış yaşadım.Tatlı bir kıvamda asfaltla kucaklaştım diyelim.Farklı motorlarla da cst lastik kullanmıştım.Başıma iş gelene kadar da ne var ya lastik işte diye dusunuyordum.Lastikleri değişmişken fren takımını da değişeyim istedim.Balata degisimi zaten kolay ek olarak fren hortumu güçlendirmesi de yapmak istedim.O yüzden hangi ebatları alacağımı sordum foruma.
    Bu arada fiddle motorumun önceki sahibi çelik fren hortumu takmıştı motora.20.000 km de şu an ve hala zınk diye duruyor.Biraz da o yüzden istiyorum.
    Fren rodajı için yeteri kadar zaman geçmiş gibi. Lastik ve balata değişimi yetecektir. Hangi koşullarda kaza yaptınız bilemiyoruz tabii ama bu motorlar öyle fazla yatmaya, viraja falan gelmiyorlar. Bu arada asfaltın kalitesi hatta hava sıcaklığı bile önemli. Geçmiş olsun.

  19. #19
    Beto87 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Haziran 2018
    Şehir
    Üsküdar
    Motosikleti
    Honda CB 650F
    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aynen ya bakım zamanı gelince de online yaptırırsın
    ya arkadaşlar gerçekten şaka gibisiniz adam yetkili serviste usta başı bulunduğu bölgenin en iyisi hatta hatta yamaha sı olmayan bile iyi usta diye bu adama bakıma gidiyor bmw si honda sı kawasaki'si çıraklık kalfalık geçmişini bilmiyorum ama 15 yıldan fazla yetkili serviste çalışıyor yani çin malı tamircisi değil bu adamın söylediği bence muteber eğer sizin dediğiniz tarz da bir usta olsa zaten başka adama bakıma giderdik yetkili servise değil
    tenere dediğimiz motor 50 beygir bile değil yani 299 yapmıyor he r1 e çelik fren hortumu tak deseydik eminim konu daha farklı gelişirdi
    Garip garip konuşma. Bakım yaparken tek tek parça mı soruyor adam sana, yapılacak işlem belli listesi var. Adama yedek parça sormuşsun adam t.şk geçmiş seninle.

  20. #20

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aynen ya bakım zamanı gelince de online yaptırırsın
    ya arkadaşlar gerçekten şaka gibisiniz adam yetkili serviste usta başı bulunduğu bölgenin en iyisi hatta hatta yamaha sı olmayan bile iyi usta diye bu adama bakıma gidiyor bmw si honda sı kawasaki'si çıraklık kalfalık geçmişini bilmiyorum ama 15 yıldan fazla yetkili serviste çalışıyor yani çin malı tamircisi değil bu adamın söylediği bence muteber eğer sizin dediğiniz tarz da bir usta olsa zaten başka adama bakıma giderdik yetkili servise değil
    tenere dediğimiz motor 50 beygir bile değil yani 299 yapmıyor he r1 e çelik fren hortumu tak deseydik eminim konu daha farklı gelişirdi
    Hocam şimdi yetkili servis ustalarının çoğuyla muhattap olmak zorunda kalmış biri olarak mesajının ilk kısmına ne diyeyim bilemedim.. uzun uzun yazmıştım da sildim kafa ütülemeyeyim. imdb 9.5 alacak yetkili servis maceralarını ayrıca yazayım istersen bi ara =)
    ayrıca 15 senedir çin servisi olsa daha itibarlı olurdu benim gözümde. yamaha bozulmuyor ki 15 sene boyunca yağ filtresi değiştirip durmuştur o adam =))

    ben R1 derken adamın yaptığı benzetmenin saçmalığını anlatmak istedim. R1'de de mi lazım değil fabrika bunu koymadığı halde? e lazım. e koymuyor ama? Günlük sürüşte, tatlı performans sürüşünde ya da akıcı sürüşte hiç eksikliğini hissetmeyebilirsin çelik fren hortumunun. R1'de de Panigale V4R'da da. Tenere'de de.

    Tenere'nin 50-60hp olmasına gelecek olursak;
    bu söylediğim riskli bir şey, lütfen lütfen beni yanlış anlama,üsten bakan bir şey söylemiyorum.
    50hp tenere'yi toprakta ya da asfaltta da öyle bir kullanırsın ki rabbim üstüme çelik fren hortumu atın diye hint dilencilerine dönersin.
    böyle sürmek zorunda değilsin, böyle sürmemek bir eksiklik/yanlışlık/hata/ayıp vs bir gram olumsuz bir sıfata sebep olmaz.

    ancak farklı şekilde sürersen herhangi bir 250cc motosiklette bile çelik hortumun faydasını görebilirsin.
    sen bunun gereksiz olduğunu düşünebilirsin, motorunu seçerken bunu aramazsın. sıkıntı yok. ama bunu istiyorum diyen adama servis ustasının verdiği cevap onun cahilliğinden başka bir şey anlatmaz.


    ha ben boş boş konuşuyorum ok.
    neden 93 tenere için bile allahın probrake'i hala çelik hortum satıyor acaba? insanların sormasından pay biçeceksek o ustamıza kimse sormamış ama onlarca firmaya birileri sormuş ki bunlar satışta.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:24 ----------

    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ikinci olarak çelik tel örgü kaplı hortumda amaç hidrolik yağını soğutmaktır oradaki örgünün radyatör peteği gibi bir işlevi vardır
    abi bu biraz eksik olmamış mı?
    çelik fren hortumunun birincil amacı hidrolik ısındıktan sonra hortumun genleşmesini ve kalipere transfer edeceği basıncın azalmasını engellemek. çelik hortum kullanıldığı zaman da hidrolik yine ısınıyor, ısındıkça genleşmeye başlıyor, kauçuk hortum bu genleşmeye karşı koyamayıp kalipere giden basınçta kayba sebep oluyor - manette de bu "spongy" denilen yumuşak his oluşuyor çünkü o esnada biz maneti sıktıkça basınç kalipere gidemeden hortumun genleşmesine sebep oluyor. (sıvılar en düşük direnç alanına ilerlemek isterler)

    çelik örgülü hortum taktığın zaman hortum içindeki gençleşmeye karşı direnç nedeniyle sıvı da daha düşük dirençle karşılaştığı kalipere iletiyor basıncı.
    yoksa çoğu modern çelik örgülü fren hortumunda hidrolik çeliğe değmiyor. teflon var içeride, çelik örgünün amacı direnç noktası oluşturmak, genleşmeyi engellemek.
    caner aydın bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)