Selamlar.Rks freccia motorum icin celik fren hortumu taktirmak istiyorum.Piyasada bulunan hangileri uyumludur bilgisi olan arkadaslar yardimci olursa sevinirim.
Selamlar.Rks freccia motorum icin celik fren hortumu taktirmak istiyorum.Piyasada bulunan hangileri uyumludur bilgisi olan arkadaslar yardimci olursa sevinirim.
Sebebi nedir ? Çelik fren hortumundan önce iyi bir fren hidroliği ve balata kullanıyor musunuz ? Markasız universal hortumlar olacaktır ancak ben onlara çokta güvenmemeniz taraftarıyım açıkcası.
Sebebi frenlemenin bana yetersiz gelmesi.
Motorun kendi üzerinde fren hidroligi ve balatasını kullanıyorum.
Set olarak öneriniz var ise hepsini birden de değişebilirim.
Üniversal hortum kullanıp memnun kalmadiginiz bir deneyiminiz ve fren hidroligi ve balata degisiminden sonra tatmin edici bir frenleme elde ettim dediginiz bir tecrubeniz varsa paylasirmisiniz
Sadece çelik hortumla çok bir fayda oluşacağını sanmıyorum.
Cagiva Freccia diye bir şey çıktı karşıma aratınca, bu onun aynısı / lisanslı üretimi falansa onun için çelik hortumlar var.
Cagiva freccia baya farklı bir motor Fren yapınca borular şiştiği için hidroliği tam basınç ile frenlere gönderemiyor gibi bir hissiyat veriyor manette.O yüzden değistirmek istiyorum.
bizde bi ara tenere 660 a yetkili serviste çelik fren hortumu takmak istiyoruz dedik usta dedi ki abi bu motor 2004 ten beri üretiliyor bu güne kadar hiç böyle bir gereksinim hisseden olmadı siz neden istiyorsunuz dedi biz cvp veremedik
abi gerek olsa emin olun yamaha buna çelik fren hortumu koyardı dedi konu kapandı
biz ölümlülerin o plastik hortumdan kaynaklı şişmeyi hissetmemiz çok zor.
sen önce balatalardan başla. hem işçiliği de ucuz olur.
Al eline ince zımpara U şeklinde katla diskin iki yanına bastır tekeri dinlene dinlene 15 dk çevir frenler zımba , çelik hortuma boşuna para harcama depoyu doldur gez..
oha bunun lisanslısı mı dediğim makinaya bak ahahaha.
cagiva görünce ulan ne alaka dedim ama olur mu olur dedim ama olacak gibi değilmiş :D
bi scooterın freninden memnun olmama sebebinin lastik hortumun yarattığı basınç kaybı olacağını sanmıyorum. zaten bu kadar freni vardır, scooter olduğu için arkayla desteklemen gerekiyordur. atıyorum bir cbf1000'de bunu konuşabiliriz, 3.4. frende zaten apaçık ortaya çıkar ama ilk frende de daha az hissedersin ama çeliğe geçince hıı dersin. ama yani sanmıyorum scooterda bundan olduğunu.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:30 ----------
işte bu ülkenin en büyük problemlerinden biri de bu usta kılıklı çoğunluk..
kendi cahilliğini cahil çoğunlukla pekiştirip caka satıyor.. bugüne kadar isteyen olmadı, dayanak noktasına bak..
R1'de de yok çelik fren hortumu.. demek ki gerek yokmuş Yamaha koymadığına göre..
Çelik fren hortumu fantezi modifikasyon olur. Almak istersen yine al ama farkı hissetmezsin. Ebc'nin yarı sinterli veya organik balatalarından al. Lastiklerin düzgün tutmuyorsa lastiklerini daha iyisi ile değiştir. Hala istediğin kıvama gelmezse çelik fren hortumu alırsın. Fren balatasını organik olandan alabilirsin. İyi tutar ama daha çabuk biter. Son olarak da fren hidroliği kararmaya/kirlenmeye başladıysa dot4 ile değiştir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:30 ----------
Keyfim öyle istiyor deseydin keşke. Bu yüzden online alışveriş candır. Saçma sapan tipler ile yüz göz olmuyorsun.
aynen ya bakım zamanı gelince de online yaptırırsın
ya arkadaşlar gerçekten şaka gibisiniz adam yetkili serviste usta başı bulunduğu bölgenin en iyisi hatta hatta yamaha sı olmayan bile iyi usta diye bu adama bakıma gidiyor bmw si honda sı kawasaki'si çıraklık kalfalık geçmişini bilmiyorum ama 15 yıldan fazla yetkili serviste çalışıyor yani çin malı tamircisi değil bu adamın söylediği bence muteber eğer sizin dediğiniz tarz da bir usta olsa zaten başka adama bakıma giderdik yetkili servise değil
tenere dediğimiz motor 50 beygir bile değil yani 299 yapmıyor he r1 e çelik fren hortumu tak deseydik eminim konu daha farklı gelişirdi
Valla hocam bende de Kanuni Seha 150 var. Freccia'nın neredeyse birebir aynısı. O motora değil çelik, titanyum hortum taksan nafile. Motorunun fren kapasitesi belli.
Ha bu sınıf ve bu güçte bir motosiklet için kötü mü, değil tabii ki...daha iyi balata ve daha iyi lastikler ile biraz daha iyileştirilebilir ama çelik hortum fantezi. Boşuna para harcama.
Bu arada motor kaç km de? Lastiklerin stok mu?
Arkadaşlar çelik hortumu komple çelikten imal ediliyor zannedenler varsa yanılıyorlar bu bir , ikinci olarak çelik tel örgü kaplı hortumda amaç hidrolik yağını soğutmaktır oradaki örgünün radyatör peteği gibi bir işlevi vardır , hortum yine aynı kauçuk ve iplik karışımıdır , ufak cc motosiklete takmak fantazidir , 250 artı hızda uzun frende yazın faydası hissedilir , belki taş vs çarpmaya karşıda faydası olabilir ama taş gelipde delinen normal fren hortumu ben duymadım henüz..
Motor 2000km de.Geçen gün uzerindeki cst lastiklerle saçma sapan bir kaza/artistik bir yatış yaşadım.Tatlı bir kıvamda asfaltla kucaklaştım diyelim.Farklı motorlarla da cst lastik kullanmıştım.Başıma iş gelene kadar da ne var ya lastik işte diye dusunuyordum.Lastikleri değişmişken fren takımını da değişeyim istedim.Balata degisimi zaten kolay ek olarak fren hortumu güçlendirmesi de yapmak istedim.O yüzden hangi ebatları alacağımı sordum foruma.
Bu arada fiddle motorumun önceki sahibi çelik fren hortumu takmıştı motora.20.000 km de şu an ve hala zınk diye duruyor.Biraz da o yüzden istiyorum.
Şöyle güzel bir video var.
Özetlersek:
Yeni / zamanında değiştirilmiş kauçuk ile çelik hortum arasında "günlük kullanımda" bir performans farkı hissedilmesi pek mümkün değil. Kauçuk hortumların 4-5 yılda bir değiştirilmeleri gerekiyor, yoksa yumuşayarak performans düşüklüğüne sebep olabiliyorlar. Çelik fren hortumları çok daha uzun dayanıyor. Yarış (yani pist) koşullarında ise çelik hortum kullanımı elzem gibi bir şey.
Dolayısıyla; 4-5 yıl geçmediyse fren hortumlarını değiştirmenin frenleme performasına bir etkisi hissedilmeyecektir. 4-5 yıl geçtikten sonra keyfe keder / daha uzun dayansın isteniyorsa çelik fren hortumu ile değiştirmek makul bir yaklaşım olabilir...
Video güzel, dil sorunu olmayanlara tavsiye ederim.
Hocam şimdi yetkili servis ustalarının çoğuyla muhattap olmak zorunda kalmış biri olarak mesajının ilk kısmına ne diyeyim bilemedim.. uzun uzun yazmıştım da sildim kafa ütülemeyeyim. imdb 9.5 alacak yetkili servis maceralarını ayrıca yazayım istersen bi ara =)
ayrıca 15 senedir çin servisi olsa daha itibarlı olurdu benim gözümde. yamaha bozulmuyor ki 15 sene boyunca yağ filtresi değiştirip durmuştur o adam =))
ben R1 derken adamın yaptığı benzetmenin saçmalığını anlatmak istedim. R1'de de mi lazım değil fabrika bunu koymadığı halde? e lazım. e koymuyor ama? Günlük sürüşte, tatlı performans sürüşünde ya da akıcı sürüşte hiç eksikliğini hissetmeyebilirsin çelik fren hortumunun. R1'de de Panigale V4R'da da. Tenere'de de.
Tenere'nin 50-60hp olmasına gelecek olursak;
bu söylediğim riskli bir şey, lütfen lütfen beni yanlış anlama,üsten bakan bir şey söylemiyorum.
50hp tenere'yi toprakta ya da asfaltta da öyle bir kullanırsın ki rabbim üstüme çelik fren hortumu atın diye hint dilencilerine dönersin.
böyle sürmek zorunda değilsin, böyle sürmemek bir eksiklik/yanlışlık/hata/ayıp vs bir gram olumsuz bir sıfata sebep olmaz.
ancak farklı şekilde sürersen herhangi bir 250cc motosiklette bile çelik hortumun faydasını görebilirsin.
sen bunun gereksiz olduğunu düşünebilirsin, motorunu seçerken bunu aramazsın. sıkıntı yok. ama bunu istiyorum diyen adama servis ustasının verdiği cevap onun cahilliğinden başka bir şey anlatmaz.
ha ben boş boş konuşuyorum ok.
neden 93 tenere için bile allahın probrake'i hala çelik hortum satıyor acaba? insanların sormasından pay biçeceksek o ustamıza kimse sormamış ama onlarca firmaya birileri sormuş ki bunlar satışta.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:24 ----------
abi bu biraz eksik olmamış mı?
çelik fren hortumunun birincil amacı hidrolik ısındıktan sonra hortumun genleşmesini ve kalipere transfer edeceği basıncın azalmasını engellemek. çelik hortum kullanıldığı zaman da hidrolik yine ısınıyor, ısındıkça genleşmeye başlıyor, kauçuk hortum bu genleşmeye karşı koyamayıp kalipere giden basınçta kayba sebep oluyor - manette de bu "spongy" denilen yumuşak his oluşuyor çünkü o esnada biz maneti sıktıkça basınç kalipere gidemeden hortumun genleşmesine sebep oluyor. (sıvılar en düşük direnç alanına ilerlemek isterler)
çelik örgülü hortum taktığın zaman hortum içindeki gençleşmeye karşı direnç nedeniyle sıvı da daha düşük dirençle karşılaştığı kalipere iletiyor basıncı.
yoksa çoğu modern çelik örgülü fren hortumunda hidrolik çeliğe değmiyor. teflon var içeride, çelik örgünün amacı direnç noktası oluşturmak, genleşmeyi engellemek.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)