Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Cruiser Motor Pahalılığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    27 Mayıs 2024
    Merhabalar ülkede cruiser motor sıkıntısının yavaş yavaş bitmeye başladığı yıllarda motorların neden bu kadar pahalı olduğunu merak ediyorum 250 cc çin malı bi cruiser bile 200 den başlıyor 125 ler 150 binlere dayanmış bu pahalılığın sebebi nedir diğer modellere kıyasla satış açısından o kadar hareketli olduğunu da düşünmüyorum.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    yakın zamanda avrupa'dan kesin dönüş mü yaptın vatan topraklarına?
    okican ve ERROR88 bunu beğendiler.

  3. #3

    Üyelik
    27 Mayıs 2024
    Hocam motorların genel pahalılığından ziyade cruiser motorların ekstra pahalılığından bahsediyorum en basit çinli 125 cc cruiser bile 120/130 bandından naked veya ss motorlar daha uygun.

  4. #4

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Bence güzel bir vergilendirme yöntemi :D

    Sabaha kadar cruiser ile dalga geçebilirim de, ciddi düşündüğümüz zaman da cruiser motorlar "şekil" dışında hiç bir şey vaad etmiyorlar, imaj dışında hiç bir şey yapmalarına gerek olmuyor. Bu nedenle de imaj parası yüksek olabilir bu motorlarda.
    espresso ve lehibeny bunu beğendiler.

  5. #5

    Üyelik
    31 Aralık 2023
    Şehir
    acıbadem
    cruiser motorları yalnızca şekilden ibaret sanan ahmaklar yüzünden fiyatlar yüksek. harley ve kruvazör sınıfı cruiserları çoğunlukla yılda 1000km bile yapmayan 50 yaş üstü şekilci beyaz yakalar kullanmaya başladı. iki instagram postunda şekil yaptı mı işlem tamamdır. bu tayfa neden goldwing kullanmıyor anlamıyorum.

    haddizatında domalarak motor kullanmayı sevenlerin cruiser nefretini de anlayabiliyorum. hahaha.

  6. #6

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı maykilceksin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    cruiser motorları yalnızca şekilden ibaret sanan ahmaklar yüzünden fiyatlar yüksek. harley ve kruvazör sınıfı cruiserları çoğunlukla yılda 1000km bile yapmayan 50 yaş üstü şekilci beyaz yakalar kullanmaya başladı. iki instagram postunda şekil yaptı mı işlem tamamdır. bu tayfa neden goldwing kullanmıyor anlamıyorum.

    haddizatında domalarak motor kullanmayı sevenlerin cruiser nefretini de anlayabiliyorum. hahaha.
    Fark etmemişim kusura bakma. Geçen mutfakta da yanlışlıkla kedimin kuyruğuna bastım, cıyakladı yazık. Üzüldüm.

    Böyle mi devam edelim?

    Cruiser'dan nefret edebilirim, sen de supersport'tan nefret edebilirsin, ama ben seni ahmak olarak görmüyorum. Senin de ben senin sevdiğin motordan nefret ediyorum diye benden nefret etmene gerek yok ama, edebilirsin de tabii yani, ok. Hoş ben cruiser'dan nefret de etmiyorum, sevmiyorum sadece yani. İki gün sürdüm, bir daha elimi sürmem dedim sürmedim bu kadar sadece.

    Cruiser motosikletler bir imaj dışında ne sunuyor? Buradan devam edersen bir yanlış söylemim bilgim varsa/yoksa daha manalı bir şey konuşmuş oluruz. Yoksa senin sevdiğin bir şeyi bir başka anlamsız buldu diye kuduracaksan, konuşmak pek mümkün olmuyor.
    zihnigonen, espresso, Mr.wind ve 3 diğerleri bunu beğendiler..

  7. #7

    Üyelik
    27 Mayıs 2024
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence güzel bir vergilendirme yöntemi :D

    Sabaha kadar cruiser ile dalga geçebilirim de, ciddi düşündüğümüz zaman da cruiser motorlar "şekil" dışında hiç bir şey vaad etmiyorlar, imaj dışında hiç bir şey yapmalarına gerek olmuyor. Bu nedenle de imaj parası yüksek olabilir bu motorlarda.
    Cruiser motorların asıl amaçları uzun yollarda kullanılması içindir, yüksek torkları ve otoruş pozisyonundan kaynaklı hem uzun yolda kolay kolay bayılmaz (yol koşulları farketmeksizin) hem de rahatsız hissettirmez.
    fırtınapilot bunu beğendi.

  8. #8
    Osm@n - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2015
    Şehir
    Kastamonu
    Motosikleti
    KTM DUKE 250 - 2016
    Alıntı Eren AKD adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cruiser motorların asıl amaçları uzun yollarda kullanılması içindir, yüksek torkları ve oturuş pozisyonundan kaynaklı hem uzun yolda kolay kolay bayılmaz hem de rahatsız hissettirmez.
    espresso, ERROR88 ve lehibeny bunu beğendiler.

  9. #9

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı Eren AKD adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cruiser motorların asıl amaçları uzun yollarda kullanılması içindir, yüksek torkları ve otoruş pozisyonundan kaynaklı hem uzun yolda kolay kolay bayılmaz (yol koşulları farketmeksizin) hem de rahatsız hissettirmez.
    Cruiser motoru tartışmak amacıyla söylemiyorum bunu ama, bu söylediklerin sanki touring motosikletlerini anlatıyor gibi geldi bana.
    Ayaklar öne gittikçe konfor atmasından ziyade kıça binen yük artıyor.

    Tercihe zevke elbette diyecek bir lafım da yok da.. Yahu bir cruiser nasıl bir TransAlp'ten daha konforlu olabilir uzun yolda? =)
    adı da cruiser yani, etimolojisi de bu yönde.
    düşük oturuş pozisoynu, bu nedenle kolay kullanım, sürüsüne bereket kişiselleştirme seçeneği..

    Peki ben işkembeden atan bir cruiser-hater'ım =)

    Alıntı: docsharleydavidson.com
    "While cruiser motorcycles are built for city riding, touring motorcycles are built for long-distance rides. These models are crafted with endurance in mind - both for the motorcycle's engine and for the rider. You won't find superfluous accessories that only offer an aesthetic benefit. Instead, each aesthetic choice is made with touring trips in mind."


    Alıntı: interstatecycles.com
    "Why Pick Cruisers?
    Cruisers are great general purpose motorcycles. They can conquer the city streets with ease and are ideal for short to medium length city rides."
    Ana başlıklar.. Their Style.. Their Customisation.. Their Power

    "Touring Motorcycles
    While cruisers are great for everyday city riding, touring bikes are great for long-distance riding. Anyone who hopes to ride for hours on end will appreciate the many features found on touring motorcycles. If you hope to commute to work or go on road trips, this is the motorcycle for you."
    Ana başlıklar.. Their comfort.. Their storage

    Ha ben demiyorum ki cruiser ile uzun yol yapılmaz. YBR ile dünya turu yapılıyor yahu..
    Ama hangi cruiser sever bir klasik harley görünce "öf bununla ne uzun yol yapılır" diyor? genelde tasarımın seksiliğinden kişilğini ifade etmesinden vs dip düşmesi oluyor.

    ortada bir kavga var zannedildiğinden bunlar söylenince sanki bir saldırı varmış gibi anlaşılıyor da.. öyle değil
    cruiser motosiklet tercih edenlerin çok büyük kısmı imaj için bu tercihi yapıyor, bunda da en ufak bir yanlışlık yok ki. cruiser motorun görüntüsü, horultusu, hissiyat diyeyim hadi imaj yanlış anlaşılmaya müsait bir kelime oldu. bu his için biniliyor, herhangi bir sınıfın getirdiği gibi bir şey yok - kolay kullanım dışında.

    e durum bu hissiyat olduğu için de sadece bu his için ekstra bir ücret çıkartılabiliyor çünkü bir şeyi hissi için imajı için alabiliyor olmak tüm dünyada tüm endüstriyel ürünlerde niş bir durum.


    -

    hiç öyle vs konusuna getirmeye gerek yok ama supersport'u da sırf şekli için alan insanlar var diyeceksen, büyük safsata olur..
    supersport çok farklı bir sürüş deneyimi vaad ediyor. insanların ne için yaptığının bir önemi yok, o insanların saçmalaması. ben supersport almak isteyen herkese önce "niye, derdin ne ki?" diye soruyorum, ben seviyorum diye yücelttiğim yok yani =)

    ama supersport başka herhangi bir motorda olmayan bir sürüş fiziği ve kapasitesi sunuyor.
    cruiser'ın böyle bir durumu yok. sadece bunu söylüyorum. =)
    bu yüzden de cruiser'ları daha karlı şekilde satıyor olabilirler. =)
    espresso, Cyan, Mr.wind ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  10. #10

    Üyelik
    27 Mayıs 2024
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cruiser motoru tartışmak amacıyla söylemiyorum bunu ama, bu söylediklerin sanki touring motosikletlerini anlatıyor gibi geldi bana.
    Ayaklar öne gittikçe konfor atmasından ziyade kıça binen yük artıyor.

    Tercihe zevke elbette diyecek bir lafım da yok da.. Yahu bir cruiser nasıl bir TransAlp'ten daha konforlu olabilir uzun yolda? =)
    adı da cruiser yani, etimolojisi de bu yönde.
    düşük oturuş pozisoynu, bu nedenle kolay kullanım, sürüsüne bereket kişiselleştirme seçeneği..

    Peki ben işkembeden atan bir cruiser-hater'ım =)

    Alıntı: docsharleydavidson.com
    "While cruiser motorcycles are built for city riding, touring motorcycles are built for long-distance rides. These models are crafted with endurance in mind - both for the motorcycle's engine and for the rider. You won't find superfluous accessories that only offer an aesthetic benefit. Instead, each aesthetic choice is made with touring trips in mind."


    Alıntı: interstatecycles.com
    "Why Pick Cruisers?
    Cruisers are great general purpose motorcycles. They can conquer the city streets with ease and are ideal for short to medium length city rides."
    Ana başlıklar.. Their Style.. Their Customisation.. Their Power

    "Touring Motorcycles
    While cruisers are great for everyday city riding, touring bikes are great for long-distance riding. Anyone who hopes to ride for hours on end will appreciate the many features found on touring motorcycles. If you hope to commute to work or go on road trips, this is the motorcycle for you."
    Ana başlıklar.. Their comfort.. Their storage

    Ha ben demiyorum ki cruiser ile uzun yol yapılmaz. YBR ile dünya turu yapılıyor yahu..
    Ama hangi cruiser sever bir klasik harley görünce "öf bununla ne uzun yol yapılır" diyor? genelde tasarımın seksiliğinden kişilğini ifade etmesinden vs dip düşmesi oluyor.

    ortada bir kavga var zannedildiğinden bunlar söylenince sanki bir saldırı varmış gibi anlaşılıyor da.. öyle değil
    cruiser motosiklet tercih edenlerin çok büyük kısmı imaj için bu tercihi yapıyor, bunda da en ufak bir yanlışlık yok ki. cruiser motorun görüntüsü, horultusu, hissiyat diyeyim hadi imaj yanlış anlaşılmaya müsait bir kelime oldu. bu his için biniliyor, herhangi bir sınıfın getirdiği gibi bir şey yok - kolay kullanım dışında.

    e durum bu hissiyat olduğu için de sadece bu his için ekstra bir ücret çıkartılabiliyor çünkü bir şeyi hissi için imajı için alabiliyor olmak tüm dünyada tüm endüstriyel ürünlerde niş bir durum.


    -

    hiç öyle vs konusuna getirmeye gerek yok ama supersport'u da sırf şekli için alan insanlar var diyeceksen, büyük safsata olur..
    supersport çok farklı bir sürüş deneyimi vaad ediyor. insanların ne için yaptığının bir önemi yok, o insanların saçmalaması. ben supersport almak isteyen herkese önce "niye, derdin ne ki?" diye soruyorum, ben seviyorum diye yücelttiğim yok yani =)

    ama supersport başka herhangi bir motorda olmayan bir sürüş fiziği ve kapasitesi sunuyor.
    cruiser'ın böyle bir durumu yok. sadece bunu söylüyorum. =)
    bu yüzden de cruiser'ları daha karlı şekilde satıyor olabilirler. =)
    cruiser motorların görünüşünden dolayı tercih edilmediğini söylemedim zaten başka amaçları olduğunu da söylemek istedim zaten çoğu insan dediğin gibi şekilcilik için alıyorlar ancak süper sportların şekilcilik olduklarına safsatalık demek de yanlış 125 250 cc süper sportlar nasıl bi duygu yaşatabilir ki? konfor yok hız yok viraj kabiliyeti kısıtlı uzun yol gitmek istesen büyük ihtimalle bel ağrısından 2 aya fıtık olursun aslında baktığın zaman çoğu motor şekilcilik için tercih ediliyor asıl motorun keyifli olduğu şekli hafif siklet endurolardır ktm 250 exc six days veya husqvarna vs gibi şekil yok ama keyif hat safhada.

  11. #11

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Lütfen dikkatli oku.

    Supersport'u da o zaman şekilcilik alıyorlar dersen safsata olur, zira ben insanlar şu yüzden alıyor demiyorum ki?
    Supersport çok spesifik bir sürüş tipi ve başka bir motosiklet türüyle elde edilemeyecek bir hakimiyet sunuyor. Ya bu ağdalı bir övme cümlesi değil ki, o aptal pozisyon bunun için var zaten. Cruiser ise böyle bir şey sunmuyor. Uzun yol diyorsun o touring için. Sehir içi pratiklik desek, o boyut ve gidonla pratiklik tartışlır ama scooter veya hadi o motosiklet değil, naked'dan çok bir farkı yok.
    İnsanlar ne için alırsa alsın. "supersport şekilcilik" falan.. üzgünüm ama kelime tercihlerinden kabilecilik çıkıyor ya da benim yaptığım ön yargısıyla okuyup öyle yanıt veriyorsun..

    125cc supersport ne işe yarıyor diye sorarsan bununla antreman yapan Toprak veya Kenan'a soralım gidip. Uzun yol da yapmış oluruz Düzce'ye. Bir de viraj kabiliyeti kısıtlı mı yazdın 125cc supersport için ben mi yanlış okudum?
    Metehan48 bunu beğendi.

  12. #12

    Üyelik
    27 Mayıs 2024
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Lütfen dikkatli oku.

    Supersport'u da o zaman şekilcilik alıyorlar dersen safsata olur, zira ben insanlar şu yüzden alıyor demiyorum ki?
    Supersport çok spesifik bir sürüş tipi ve başka bir motosiklet türüyle elde edilemeyecek bir hakimiyet sunuyor. Ya bu ağdalı bir övme cümlesi değil ki, o aptal pozisyon bunun için var zaten. Cruiser ise böyle bir şey sunmuyor. Uzun yol diyorsun o touring için. Sehir içi pratiklik desek, o boyut ve gidonla pratiklik tartışlır ama scooter veya hadi o motosiklet değil, naked'dan çok bir farkı yok.
    İnsanlar ne için alırsa alsın. "supersport şekilcilik" falan.. üzgünüm ama kelime tercihlerinden kabilecilik çıkıyor ya da benim yaptığım ön yargısıyla okuyup öyle yanıt veriyorsun..

    125cc supersport ne işe yarıyor diye sorarsan bununla antreman yapan Toprak veya Kenan'a soralım gidip. Uzun yol da yapmış oluruz Düzce'ye. Bir de viraj kabiliyeti kısıtlı mı yazdın 125cc supersport için ben mi yanlış okudum?
    sende çok fazla süper sport fanatikliği var belliki evet 125 ve 250 cc süper sport alanların %90 ı şekilcilik için alıyor azıcık instada gezersen görürsün zaten veya motora başlamak isteyen herhangi birine neden almak istiyorsun diye sorarsan, her 125 cc ile başlayan toprak veya kenan olmuyor sonuçta değil mi? ben burada cruiser savunmuyorum zaten evet cruiser ı süper sportlara tercih ederim bu tamamen tercih meselesi ama süper sportu göklere çıkartmanın bi manası yok her motorun yapabildiği iyi ve kötü yanları vardır, ayrıca cruiser ın şekil ve yol için olduğunu söyledim zaten tekrar söylüyorum şekil ve yol yani şekil için olduğunu zaten söylüyorum inatla touring demenin anlamı yok.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:58 ----------

    Alıntı maykilceksin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    cruiser motorları yalnızca şekilden ibaret sanan ahmaklar yüzünden fiyatlar yüksek. harley ve kruvazör sınıfı cruiserları çoğunlukla yılda 1000km bile yapmayan 50 yaş üstü şekilci beyaz yakalar kullanmaya başladı. iki instagram postunda şekil yaptı mı işlem tamamdır. bu tayfa neden goldwing kullanmıyor anlamıyorum.

    haddizatında domalarak motor kullanmayı sevenlerin cruiser nefretini de anlayabiliyorum. hahaha.
    önceden cruiser modellerin eksikliğinden olanlarda pahalıydı ancak son zamanlarda çok fazla model gelmeye başladı ancak sanırım biraz da getirenlerin açgözlülüğünden fiyatlar yüksek kaldılar çünkü bahsettiğin gibi domalarak motor kullananlarda çok fazla cruiser nefreti var ve bu yüzden yeni başlayanlarda cruisera talep az olduğu için fiyatların daha düşük olmaları gerekirdi.

  13. #13

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı Eren AKD adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sende çok fazla süper sport fanatikliği var belliki evet 125 ve 250 cc süper sport alanların %90 ı şekilcilik için alıyor azıcık instada gezersen görürsün zaten veya motora başlamak isteyen herhangi birine neden almak istiyorsun diye sorarsan, her 125 cc ile başlayan toprak veya kenan olmuyor sonuçta değil mi? ben burada cruiser savunmuyorum zaten evet cruiser ı süper sportlara tercih ederim bu tamamen tercih meselesi ama süper sportu göklere çıkartmanın bi manası yok her motorun yapabildiği iyi ve kötü yanları vardır, ayrıca cruiser ın şekil ve yol için olduğunu söyledim zaten tekrar söylüyorum şekil ve yol yani şekil için olduğunu zaten söylüyorum inatla touring demenin anlamı yok.

    Alana derdin ne diye sorarım diyorum, adam göklere çıkartıyorsun fanatiklik manatiklik..
    senin okumaktan nefret etmenle ilgili sorununu ben çözemem.
    Hayırlı günler.
    Metehan48 bunu beğendi.

  14. #14
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence güzel bir vergilendirme yöntemi :D

    Sabaha kadar cruiser ile dalga geçebilirim de, ciddi düşündüğümüz zaman da cruiser motorlar "şekil" dışında hiç bir şey vaad etmiyorlar, imaj dışında hiç bir şey yapmalarına gerek olmuyor. Bu nedenle de imaj parası yüksek olabilir bu motorlarda.
    İmaj dışında ne veriyorlar?

    Düşük devirde inanılmaz yüksek tork verebilen, gazı verdiğinde kocaman motosikleti yerinden fırlatan bir motor.

    Alçak sele, biniş kolaylığı.

    Koltukta oturma rahatlığı.

    Tren yolu üzerinden geçtiğinde hissettirmeyen ağırlık ve süspansiyon.

    Hacmine göre çok ince olan motorun verdiği hareket imkanı ve rahatlık.

    Sadece dar açılı bir V2'nin verebileceği süper bir ses.

    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    "Cruisers are great general purpose motorcycles. They can conquer the city streets with ease and are ideal for short to medium length city rides."

    "Touring Motorcycles
    While cruisers are great for everyday city riding, touring bikes are great for long-distance riding."
    Sadece uzun yol için üretilen cruiser motosikletler hep oldu, bugün de varlar: Harley Electra Glide, Yamaha Venture, Kawasaki Voyager'ın hepsi Goldwing'e muadil touring amaçlı cruiserlar. "Cruiser motosikletler şehir içi ve orta uzunlukta mesafeler içindir" diye genellemek saçma.



    Hava soğutmalı V2 motorlu Yamaha Venture cruiser.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:16 ----------

    Başlıktaki soruya gelecek olursam, bahis mevzu Çinli motosikletleri bilemiyorum ama iki etken aklıma geliyor:

    1. Daha az piyasası olan bir motosikletin fiyatının, daha çok satılan bir üründen daha yüksek olması normal, sürümden dolayı.

    2. Naked motosiklet, adı üstünde, motor dışında çok fazla bir şey içermeyen basit bir şey. Cruiser öyle değil. Hele hele Çin örneğinde tahminim naked modellerde kullandıkları aynı motoru kullanıp cruiser stilinde motosiklet üretiyorlar, bu da anca maliyeti arttırır.
    fazil ve Metehan48 bunu beğendiler.

  15. #15

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Bloğun özellikleri ne alaka abi ya
    Neyse orası çok önemli değil de..

    Yukarıdaki motosikleti cruiser kabul ediyorsanız tamam. =))
    Ben Yamaha V-Max'i cruiser, Venture Royal'i touring diye sattığı için şaşırdım. Ya da bahsettiğin Harley-Davidson modelleri Harley'in sitesinde "Grand American Touring" diye bir klasmandalar, cruiser ayrı bir klasman diye de şaşırmış olabilirim. =)

    Pek merak ettiğim bir sınıf değil, o yüzden diyecek pek fazla bir şeyim yok.
    Neden cruiser'lar pahalı sorusuna benim yanıtım; cruiser motorların farklı bir sürüş dinamiğinden ziyade sınıfsal, duygusal anlatımlarla satılıyor olmasından ötürü bunun da kapitalizmde son derece basit bir şekilde daha yüksek kar marjına dönüştürülebilir olmasıydı. Yanılıyorumdur. =)

  16. #16

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı maykilceksin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ...
    haddizatında domalarak motor kullanmayı sevenlerin cruiser nefretini de anlayabiliyorum. hahaha.
    Kimisi ss'te domalmayı sever kimisi cruiser'da bacak açmayı sever, lütfen pozisyon faşizmi yapmayalım.
    F54, pea, espresso ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  17. #17
    doberman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Kasım 2022
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2010 Dyna Wide Glide
    harley, indian, victory gibi markalar dışında hiç bir cruiser/chopper motorun ederinde satıldığını düşünmüyorum, özellikle çin menşeili 125-200 vs. cc'lerde olanların hevesli kerizleri hedef aldığını düşünüyorum. 25 yaşına gelmiş drag star klasmanı motorları hiç saymıyorum bile ne 400 verilir ne 300 verilir 200 belki verilir miladı dolmuş makineler hepsi, yanlışlıkla elin kaysa yüksek devir çevirsen ilk seferinde motor kol çıkarır.

  18. #18
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bloğun özellikleri ne alaka abi ya
    Neyse orası çok önemli değil de..

    Yukarıdaki motosikleti cruiser kabul ediyorsanız tamam. =))
    Ben Yamaha V-Max'i cruiser, Venture Royal'i touring diye sattığı için şaşırdım. Ya da bahsettiğin Harley-Davidson modelleri Harley'in sitesinde "Grand American Touring" diye bir klasmandalar, cruiser ayrı bir klasman diye de şaşırmış olabilirim. =)
    Bence çok tartışma gerektirmeyen, bir motosikleti cruiser yapan birincil etken:

    1. Ergonomi ve şase: Sele alçak, pegler önde, koltuğa oturur gibi oturma pozisyonu. Yüksek açılı rake.

    İstisnaları olan ve tartışılabilir ikincil etkenler:

    2. Düşük devirde yüksek tork verebilen, sesi karakterli orta ya da yüksek hacim V2 motor, ağır şase, vs.

    Bu açıdan bir VMAX standart ile cruiser arası bir motosiklet aslında.

    Electra Glide'ın krenajını, çantalarını ve artçı selesini (daha doğrusu koltuğunu) sökersen geriye sana daha bilindik gelen klasik bir cruiser kalır. Velhasıl bunlar sapına kadar cruiser motosikletler.
    Metehan48 bunu beğendi.

  19. #19
    doberman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Kasım 2022
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2010 Dyna Wide Glide
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence çok tartışma gerektirmeyen, bir motosikleti cruiser yapan birincil etken:

    1. Ergonomi ve şase: Sele alçak, pegler önde, koltuğa oturur gibi oturma pozisyonu. Yüksek açılı rake.

    İstisnaları olan ve tartışılabilir ikincil etkenler:

    2. Düşük devirde yüksek tork verebilen, sesi karakterli orta ya da yüksek hacim V2 motor, ağır şase, vs.

    Bu açıdan bir VMAX standart ile cruiser arası bir motosiklet aslında.

    Electra Glide'ın krenajını, çantalarını ve artçı selesini (daha doğrusu koltuğunu) sökersen geriye sana daha bilindik gelen klasik bir cruiser kalır. Velhasıl bunlar sapına kadar cruiser motosikletler.
    bişeyi sevmek, tercih etmek bu kadar zor mu abi ya, seviyorum işte üstüne hiç kafa yormadım neden sevdiğim hakkında. her sabah kahve içmeyi de seviyorum, hiç madde madde neden sevdiğim hakkında kafa yormadım. cruiser seven cruiser sever, ss seven ss sever, kimisi ikisini de sever, kimi hepsini sever kimi de hiç birini sevmez. herkes kendi motorunu sever.
    killingroad bunu beğendi.

  20. #20
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    @killingroad'un ilk başta "sırf imaj" demesi b0k atmak olarak anlaşıldığından ötürü sonra "his" olarak değiştirmiş.

    Bence his çok yanlış ta değil. Sonuçta verdiği his için motosiklet kullanıyor bir çok kişi. Bir SS'in virajda verdiği hakimiyet hissi SS tercihinde birincil etken olması lazım idealde... Foruma bakınca durumun çok da öyle olmadığı görülüyor sanki. Daha çok şekil hakim tercihlere. Cruiser olayında da öyle olması doğal.

    Dediğiniz gibi bir motosiklet tipini ve dolayısıyla da kullanıcılarını yaftalamamak en iyisi. Sonuçta "imaj" umrunda olmayan SS ve Cruiser kullananan motosiklet severler mevcut.

    Şahsen ikinci bir motosiklet edinecek olsam bir cruiser edinirdim. Tadı hâlâ damağımda çünkü.
    İsbaraalp ve Metehan48 bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)