Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Cruiser Motor Pahalılığı

    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı doberman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bişeyi sevmek, tercih etmek bu kadar zor mu abi ya, seviyorum işte üstüne hiç kafa yormadım neden sevdiğim hakkında. her sabah kahve içmeyi de seviyorum, hiç madde madde neden sevdiğim hakkında kafa yormadım. cruiser seven cruiser sever, ss seven ss sever, kimisi ikisini de sever, kimi hepsini sever kimi de hiç birini sevmez. herkes kendi motorunu sever.
    İmza kaşe paraf.

    Ben bir motosikletin ne sunduğu ile ilgili fikrimi söyledim.
    Bundan kendine pay biçen insanlar görünce gerçekten üzülüyorum.
    Supersport kadar aptalca bir motor türü olamaz diye pankartlar açılsın, SS boktur partisi kurulsun meclise girsin. bana ne abi bundan. Niye kendine alınıyor insanlar böyle şeyleri anlamıyorum.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    İşin özü az yiyip çok çalışıp çok motor almak , valla hem Panigale V4'üm hem de Harleyim olsa çıtırdan bi tanede küçük scooter olsa hayır demem .
    abyasar ve Metehan48 bunu beğendiler.

  3. #23

    Üyelik
    07 Mayıs 2024
    Cruiser klasındaki motosikletler diğer motosikletlere göre pahalı olmalarının bazı nedenleri vardır.
    Biliyorsunuzki metal depo,krom aksesuarlar büyük krombir egzoz ve diğer krem detaylar epey maliyetlidir bunu bir touring motorla karşılaştırsanız daha az metale sahip oldugunu görürsünüz.
    Diğer bir noktada heybetli görünmeleri gerektiği için büyük motor blokları kullanırlar bu yüzden maliyetler artar.
    Ve en önemli nedense alıcının perspektifidir ürüne karşı.Alıcı çok ilgilidir ve sınırlı sayıda üretildikleri içinde pahalıdır.Kim sevmezki kocaman krem bir araca sahip olup gezmeyi.
    okican bunu beğendi.

  4. #24

    Üyelik
    27 Mayıs 2024
    Alıntı kamyoncumemo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cruiser klasındaki motosikletler diğer motosikletlere göre pahalı olmalarının bazı nedenleri vardır.
    Biliyorsunuzki metal depo,krom aksesuarlar büyük krombir egzoz ve diğer krem detaylar epey maliyetlidir bunu bir touring motorla karşılaştırsanız daha az metale sahip oldugunu görürsünüz.
    Diğer bir noktada heybetli görünmeleri gerektiği için büyük motor blokları kullanırlar bu yüzden maliyetler artar.
    Ve en önemli nedense alıcının perspektifidir ürüne karşı.Alıcı çok ilgilidir ve sınırlı sayıda üretildikleri içinde pahalıdır.Kim sevmezki kocaman krem bir araca sahip olup gezmeyi.
    Doğru diyorsunuz ancak cruiser motorlarda ki o eski kişiselleştirilme görüntülerini de bozmaya başladılar artık sportif bir görüntü veya touring tarzı devasa bir görüntüye gitmeye başladıkları için özgürce üzerinde oynama yapamıyorsun (bobber custom). Çoğu modele yakışmayabiliyor yaptığın kişiselleştirme, yakışanlarda eskide ve yüksek km de olduğu için cesaret edip alamıyorsun eski özgürlüğünü çok kısmaya başladılar açıkcası.

  5. #25
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    aynı markanın daha iyi özellikte motorları cruiserlara göre cok daha ucuz oluyor.

    bu ülkede cruiser pişmanlktır

  6. #26
    Punctum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2023
    Şehir
    Giritli
    Motosikleti
    Honda CB750 Hornet / Kanuni Seha 150
    Bazen motosiklet değiştireceğime, ülke mi değiştirsem diyorum

  7. #27
    ERROR88 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    HONDA NC 750 integra 2024 forza 250
    120 bın mı pahalı kac para olsun ıstıyorsun pekı 25 30 mu 2 poüaca bır cay 150 tl olmus

  8. #28

    Üyelik
    27 Mayıs 2024
    Alıntı ERROR88 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    120 bın mı pahalı kac para olsun ıstıyorsun pekı 25 30 mu 2 poüaca bır cay 150 tl olmus
    Hocam sanırım dediğimi anlamamışsın en dandik 125 lik cruiser 120 diyorum aynı kalite naked motorlar 70/80 bandında cruiserler diğer modellerden %20 %30 daha pahalı

  9. #29
    Osm@n - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2015
    Şehir
    Kastamonu
    Motosikleti
    KTM DUKE 250 - 2016
    Alıntı Eren AKD adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam sanırım dediğimi anlamamışsın en dandik 125 lik cruiser 120 diyorum aynı kalite naked motorlar 70/80 bandında cruiserler diğer modellerden %20 %30 daha pahalı
    Kiloya bile vursak senin hesap yine yanlış.
    En dandik 125 cc Cruiser/Chopper motosiklet 160-170 kg.
    En guvvatlı cıbıldak 2024 KTM DUKE 390 165 kg.
    espresso, ERROR88 ve abyasar bunu beğendiler.
    KTM DUKE 250 ABS - 2016

  10. #30

    Üyelik
    27 Mayıs 2024
    Alıntı Osm@n adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kiloya bile vursak senin hesap yine yanlış.
    En dandik 125 cc Cruiser/Chopper motosiklet 160-170 kg.
    En guvvatlı cıbıldak 2024 KTM DUKE 390 165 kg.
    125 lik cruiser 150 kg
    hemen hemen aynı fiyat olan tvs apache 150 kg 200cc

  11. #31

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı Eren AKD adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    125 lik cruiser 150 kg
    hemen hemen aynı fiyat olan tvs apache 150 kg 200cc
    İşte kilo hesabına göre fiyat tutarlı onu ifade etmişler

    Bir seviyeye kadar kiloya göre fiyat artıyor, bir seviyeden sonra kiloya azaldıkça fiyat artıyor. Böyle enteresen bir fiyatlama eğrisi var motosikletlerin.

    Şaka bir yana; cruiser'ların diğer motorlara göre pahalı olması normal gibi, daha çok malzeme ve süs var + üretim adetleri daha düşük niş ürünler. Üretimi onbinler / yüzbinler mertebesinde olan bir modelin üretimi milyonlar mertebesinde olan bir modelden ucuz olması pek mümkün değil.
    espresso ve Metehan48 bunu beğendiler.

  12. #32

    Üyelik
    27 Mayıs 2024
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İşte kilo hesabına göre fiyat tutarlı onu ifade etmişler
    bloklarına görede tutarsız bende onu ifade etmeye çalışıyorum

  13. #33

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı Eren AKD adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bloklarına görede tutarsız bende onu ifade etmeye çalışıyorum
    Yukarıda ekleme yaptım, konunun blokla hacimle güçle hiçbir ilgisi yok. Beklentiniz yanlış.

  14. #34

    Üyelik
    27 Mayıs 2024
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yukarıda ekleme yaptım, konunun blokla hacimle güçle hiçbir ilgisi yok. Beklentiniz yanlış.
    Dediğiniz gibi adetsel olarak az sayıda üretildiğinden olsa gerek çünkü eskisi gibi artık kişiselleştirme, süsleme işlemlerine pek uygun modeller değiller. Kalite olarak da (düşük cc grupları olarak) diğer modellerden daha alt kalitede oluyorlar genelde fiyat bandında bakarsak. Tabi bence distribütörlerinde iş güzerlığı olduğunu düşünüyorum.

  15. #35
    -Black- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2005
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Suzuki DL650 2014
    Alıntı Eren AKD adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam motorların genel pahalılığından ziyade cruiser motorların ekstra pahalılığından bahsediyorum en basit çinli 125 cc cruiser bile 120/130 bandından naked veya ss motorlar daha uygun.
    Daha az talep görmesini/sürüm yapmasını her zaman olumlu bir durummuş gibi düşünmemek lazım. Stok maliyetinin daha yükseleceğini, fırsat maliyetinin artacağını hesaba kattın mı?
    Zorunlu yedek parçalar yatıyor. Bu motordan 5 kazanacakken diğer hızlı satılan motordan iki tane satsam aynı parayı kazancaktım zaten vs. vs.
    Sentis ad medullis!
    Dengeliyorum.com
    youtube.com/we2strom

  16. #36
    Metehan48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Haziran 2021
    Şehir
    Fethiye
    Motosikleti
    Triumph Rocket 3 GT 221 Edition
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cruiser motoru tartışmak amacıyla söylemiyorum bunu ama, bu söylediklerin sanki touring motosikletlerini anlatıyor gibi geldi bana.
    Ayaklar öne gittikçe konfor atmasından ziyade kıça binen yük artıyor.

    Tercihe zevke elbette diyecek bir lafım da yok da.. Yahu bir cruiser nasıl bir TransAlp'ten daha konforlu olabilir uzun yolda? =)
    adı da cruiser yani, etimolojisi de bu yönde.
    düşük oturuş pozisoynu, bu nedenle kolay kullanım, sürüsüne bereket kişiselleştirme seçeneği..

    Peki ben işkembeden atan bir cruiser-hater'ım =)

    Alıntı: docsharleydavidson.com
    "While cruiser motorcycles are built for city riding, touring motorcycles are built for long-distance rides. These models are crafted with endurance in mind - both for the motorcycle's engine and for the rider. You won't find superfluous accessories that only offer an aesthetic benefit. Instead, each aesthetic choice is made with touring trips in mind."


    Alıntı: interstatecycles.com
    "Why Pick Cruisers?
    Cruisers are great general purpose motorcycles. They can conquer the city streets with ease and are ideal for short to medium length city rides."
    Ana başlıklar.. Their Style.. Their Customisation.. Their Power

    "Touring Motorcycles
    While cruisers are great for everyday city riding, touring bikes are great for long-distance riding. Anyone who hopes to ride for hours on end will appreciate the many features found on touring motorcycles. If you hope to commute to work or go on road trips, this is the motorcycle for you."
    Ana başlıklar.. Their comfort.. Their storage

    Ha ben demiyorum ki cruiser ile uzun yol yapılmaz. YBR ile dünya turu yapılıyor yahu..
    Ama hangi cruiser sever bir klasik harley görünce "öf bununla ne uzun yol yapılır" diyor? genelde tasarımın seksiliğinden kişilğini ifade etmesinden vs dip düşmesi oluyor.

    ortada bir kavga var zannedildiğinden bunlar söylenince sanki bir saldırı varmış gibi anlaşılıyor da.. öyle değil
    cruiser motosiklet tercih edenlerin çok büyük kısmı imaj için bu tercihi yapıyor, bunda da en ufak bir yanlışlık yok ki. cruiser motorun görüntüsü, horultusu, hissiyat diyeyim hadi imaj yanlış anlaşılmaya müsait bir kelime oldu. bu his için biniliyor, herhangi bir sınıfın getirdiği gibi bir şey yok - kolay kullanım dışında.

    e durum bu hissiyat olduğu için de sadece bu his için ekstra bir ücret çıkartılabiliyor çünkü bir şeyi hissi için imajı için alabiliyor olmak tüm dünyada tüm endüstriyel ürünlerde niş bir durum.


    -

    hiç öyle vs konusuna getirmeye gerek yok ama supersport'u da sırf şekli için alan insanlar var diyeceksen, büyük safsata olur..
    supersport çok farklı bir sürüş deneyimi vaad ediyor. insanların ne için yaptığının bir önemi yok, o insanların saçmalaması. ben supersport almak isteyen herkese önce "niye, derdin ne ki?" diye soruyorum, ben seviyorum diye yücelttiğim yok yani =)

    ama supersport başka herhangi bir motorda olmayan bir sürüş fiziği ve kapasitesi sunuyor.
    cruiser'ın böyle bir durumu yok. sadece bunu söylüyorum. =)
    bu yüzden de cruiser'ları daha karlı şekilde satıyor olabilirler. =)
    Triumph Rocket 3 sürüyorum, 22'sinde İstanbul'a gittim, şuan İzmir'deyim, 2000 km'yi geçik yol yaptım. Daha Fethiye'ye döneceğim sabah bi 400km civarıda o var.

    Cruiser hem şekil, hem uzun yol için fena sayılamayacak bir motor bence. Ayaklar öne gittikçe konfor azalmıyor. Bele yüklenmiyorsunuz. 2000km fazla yol yaptım belimde en ufak bir ağrı yok hocam.

  17. #37

    Üyelik
    11 Haziran 2024
    Şehir
    Adana-Kayseri
    Motosikleti
    Şimdilik bir beygir taban rs1
    Bende esasında chopper-cruiser tarzı bir motor istiyorum, ama sık sorun çıkartması, sağının solunun gevşemesi vb gibi bir sürü olumsuz yorum okudum forumda.

    Mesela son dönemde çıkan Musatti dark pow 250 bence çok güzel bir motor.

    https://musattimotor.com/arac-detay/dark-pow/1

  18. #38
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı İsbaraalp adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende esasında chopper-cruiser tarzı bir motor istiyorum, ama sık sorun çıkartması, sağının solunun gevşemesi vb gibi bir sürü olumsuz yorum okudum forumda.

    Mesela son dönemde çıkan Musatti dark pow 250 bence çok güzel bir motor.

    https://musattimotor.com/arac-detay/dark-pow/1
    Gayet normal. Sonuçta fonksiyonel bir cruiser gibi değil de üç boyutlu, hareketli bir poster gibi düşünün. Asıl olayı görüntü.

    Yoksa aklı başında kim maksimum torkunu taa 6500 devirde verebilen 250cc motorun taşımak zorunda kaldığı 235kg şaseye kocaman artçı selesi, saddle bag, top case ve fairing takıp "full dresser" görüntüsü vermeye çalışır ki?
    İsbaraalp bunu beğendi.

  19. #39
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı İsbaraalp adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende esasında chopper-cruiser tarzı bir motor istiyorum, ama sık sorun çıkartması, sağının solunun gevşemesi vb gibi bir sürü olumsuz yorum okudum forumda.

    Mesela son dönemde çıkan Musatti dark pow 250 bence çok güzel bir motor.

    https://musattimotor.com/arac-detay/dark-pow/1
    Hocam sevginizi, tutkunuzu anlıyorum ama samimi söyleyeyim boş ağırlığı 235 kg olan ve 8500 devirde vere vere 25 bg veren Çinli bir motordan bir halt olmaz. Bunalırsınız.

    Bir de bu garabete 330.000 TL para ödemek? Uyuşturucu mu satıyorsunuz? Kara para mı aklıyorsunuz? Parayı kolay mı kazanıyorsunuz? O paralara Dragstar var, Shadow var. Musatti nedir mübarek?
    espresso, abyasar, Motoseverrr ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  20. #40
    abyasar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ağustos 2022
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Yok :(
    Alıntı İsbaraalp adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende esasında chopper-cruiser tarzı bir motor istiyorum, ama sık sorun çıkartması, sağının solunun gevşemesi vb gibi bir sürü olumsuz yorum okudum forumda.

    Mesela son dönemde çıkan Musatti dark pow 250 bence çok güzel bir motor.

    https://musattimotor.com/arac-detay/dark-pow/1
    Yuh, adı sanı olmayan 250cc motora 330k isteyen pazarlamacının alnını karışlarlar Bi de 250cc çift silindir diyor. Cruiserların olayı Tork değil mi? Çift silindirle o torku 250cc'de nasıl sağlayacak bu?

    Olduğu gibi görünmeyen veya göründüğü gibi olmayan motorlara çok gıcık oluyorum. Bilmeyen insanları kandırmaktan başka hiçbir işe yaramıyorlar. Buna sürücüler de izleyiciler de dahil...

    https://www.kawasaki.com.tr/Home/FiyatListesi

    Eliminator 500 368k lira. İsteyen istediği motoru alsın tabii ki, sonuçta herkes kendi motoruna biniyor.
    tommygun ve Beto87 bunu beğendiler.


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)