Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Orta sehpasız zincir yağlama için bu ürünü kullanan var mı?

    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    08 Eylül 2023
    Şehir
    egenin incisi .
    Motosikleti
    vardı bir şeyler
    ben bildiğin mekanik otomobil krikosu kullanıyorum , evet sadece 1 cm kaldırıp gereken temizlik ve yağlamayı yapıyorum .
    fakat yanımda taşıyamıyom.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    01 Nisan 2024
    Ben bu ürünü almıştım ama kullanılmış be baya zarar görmüş bir ürün göndermişlerdi o yüzden iade ettim ama sırt çantama felan sığıyordu gittiğim yerlere götürmüştüm 2-3 gün boyunca

    Simmak Motorsiklet Krikosu Kaldırma Sehpası
    https://app.hb.biz/whFd4B7FPmvr

  3. #23

    Üyelik
    11 Kasım 2020
    Alıntı Punctum adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Valla tebrik ederim. Şekilden şekile giriyormuşsun Daa, ne gerek var

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:51 ----------



    Evet pahalı. Birkaç ay önce 800 TL civarındaydı. Artık paranın değeri kavramı çorba oldu zaten. Ancak bu tür bir kez alınan ürünlerde, az da olsa fazla verip kullanmayı tercih ediyorum.
    di mi ne gerek var önerin varsa sen söyle orta sehpasız motorda tek başına zinciri yağlayabilmek adına şekilden şekle girmeden yetkili birine benziyorsun dinlemek isterim )

  4. #24
    Punctum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2023
    Şehir
    Giritli
    Motosikleti
    Honda CB750 Hornet / Kanuni Seha 150
    Alıntı Barisozde adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    di mi ne gerek var önerin varsa sen söyle orta sehpasız motorda tek başına zinciri yağlayabilmek adına şekilden şekle girmeden yetkili birine benziyorsun dinlemek isterim )
    E ama okumuyorsun konuyu Barış. Ben ne yapabilirim? Bak ne yazmışım konu sahibine. Her meseleyi tartışma formatına sokmaya gerek yok ki...

    Alıntı Punctum adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şunu al. İnanılmaz rahat bir ürün. Zaten arka lastiği yerden 1 cm kesseniz yetiyor. Yük daha çok ön lastik üzerinde. Yan ayağa pek yük binmez. Ön freni sıkacak bir kemer ve taşıma çantası ile geliyor. Ben ekstra güvenlik için ön tekerin önüne bir plastik takoz da koyuyorum.

    https://www.trendyol.com/bikelift/motosiklet-krikosu-bike-lift-kaldirma-sehpasi-arka-hediyelik-paddock-p-36802849?boutiqueId=61&merchantId=145036

  5. #25

    Üyelik
    11 Kasım 2020
    Alıntı Punctum adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    E ama okumuyorsun konuyu Barış. Ben ne yapabilirim? Bak ne yazmışım konu sahibine. Her meseleyi tartışma formatına sokmaya gerek yok ki...
    Ne garip insanlar var ya :D aynen kardeşim benim hayırlı forumlar

  6. #26
    Punctum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2023
    Şehir
    Giritli
    Motosikleti
    Honda CB750 Hornet / Kanuni Seha 150
    Alıntı Barisozde adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ne garip insanlar var ya :D aynen kardeşim benim hayırlı forumlar
    Nesi garip yahu? Sordun cevap verdim. Son derece de pratik ve kolay bir yöntem. Bilmiyordun demek, öğrendin. Yani bu kadar basit bir aparat için meseleyi irrite etmeye ne gerek var?

    Gerçekten garip adamlar var forumda

  7. #27

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Arka lastiği bunun üzerine alırsak motor nasıl dik duracak?

  8. #28
    Beto87 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Haziran 2018
    Şehir
    Üsküdar
    Motosikleti
    Honda CB 650F
    Kriko da bu aparat da yan ayağa yük bindirir. 1 yıl bir şey olmaz ama sonra yamulabilir yan ayak. Ayrıca zincire ulaşım zor olur motor sola yatık iken. Eziyete dönüşür bir süre sonra. Yer sıkıntısı yoksa en rahatı v aparatlı paddock standı. Kayar mı düşer mi sıkıntısı da olmaz. Yurt dışında satılan abba stand tarzı bir şey olsa ülkemizde en kralı o aslında.

  9. #29
    Punctum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2023
    Şehir
    Giritli
    Motosikleti
    Honda CB750 Hornet / Kanuni Seha 150
    Sevgili arkadaşlar,

    Zincir bakım ve yağlama için en uygun, en güvenli, en sağlam aparat tabii ki padok standı (kaldırma sehpası). Ancak bazı motosikletlerde (örneğin Honda Hornet) bu standı oturtacak arkada makara olmadığından (gerçi Aliexpress'te satılıyor ama bu kez de zincir ayar somunu iptal oluyor), bunu maşaya oturtmak gerekiyor. Ayrıca stand yer kaplıyor, seyahatlerde taşınamıyor, vs.

    Kaldırma sehpası yerine ikame edilecek en mantıklı ürünler ise, benim de linkini verdiğim ancak farklı çeşit ve fiyatta bulunabilen krikolar. Bunlar hem küçük, hem sağlam, hem de taşınabilir aparatlar. Krikolar kullanılırken de motor öyle sola doğru devrilecek gibi yatmıyor. Arka lastiği yerden kesseniz yetiyor. Ön lastiği de sabitlediğinizden (fren ve/veya takoz ile) yük zaten ön lastik ve yan ayak arasında bölüştürülmüş oluyor. Dolayısı ile eğer yan ayağınız çok çok dandik bir şey değilse, yamulması, kırılması, ezilmesi mümkün değil...ayrıca motor sanki yan ayak üzerindeymişcesine, zincire ve dişlilere ulaşım kolay oluyor....

    Konunun başında linki verilen ürün ise kullanışsız. Bir kere arka teker bu makaraya tam basmalı ve tekeri hareket ettirirken yere sabitlenmiş olmalı. Yoksa mümkün değil çalışmaz. Ayrıca motor yan ayak üzerindeyken de teker dik oturmayacağından dönmesi iyice zorlaşır.

    Bunu yazdık çünkü öneri ve yorum istendi. Ama yine her zamanki gibi polemiğe kurban gidiyor o da enteresan...

  10. #30

    Üyelik
    11 Kasım 2020
    Senelerce bikelift kullandım, gayet memnundum.

  11. #31

    Üyelik
    08 Eylül 2023
    Şehir
    egenin incisi .
    Motosikleti
    vardı bir şeyler
    düşünmüşler ve yapmışlar , yaklaşık 100 yıl önce .
    ariel marka İngiliz üretimi motosikletlerde .

    https://www.youtube.com/watch?v=qxQ1ckPMZmc

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:27 ----------

    Alıntı Osm@n adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şöyle bir çözüm geliştirilemez mi acaba? "Vaktinde piskilete yabmışlar."

    https://i0.shbdn.com/photos/16/75/51...5167551yhs.jpg
    100 yil önce yapılmışı var .

    https://www.youtube.com/watch?v=qxQ1ckPMZmc

  12. #32
    caner aydın - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2023
    Şehir
    gaziantep
    Motosikleti
    Honda CBX750p Benelli bn251 Yamaha Nouvo
    Bende onu düşündüm.
    Geçenlerde lastiğim patlamıştı arka lastik. lastikçi benim bunu kaldıracak malzemem yok lastiği söküp getir dedi. Gp nin sehpasıyla söktüm yaptırdım geri taktım.
    Motor böyle eğik vaziyetteyken lastik nasıl takılacak çok uğraştırır bence

  13. #33
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı pea adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşın Husqvarna 401'inde seleye otururken bile yamuluyor ayaklık

    Ama motorun üstüne oturmak nere, zincir yağlamak için ağırlığı aktarmak nere. O kadar da dandik olmaz ayaklık.
    Eskiden bildiğin çelik boru kullanılıyordu yan ayak için. Cruiserlarda hala öyle. Ama artık hafifliğe ciddi özen gösterildiğinden olsa gerek çok hafif alaşımlar kullanıyorlar yan ayak için, ve tahminim işini görecek kadar güçlü yapıyorlar. Çünkü park edilmesi dışında yan ayak tamamen ölü ağırlık bir motosiklet için.

    Malum, yol bisikletlerinden de yan ayak gideli yıllar oldu... Millet durduğunda bisikleti sabitleyecek direk ya da kaldırım basamağı arıyor...

    Başlıktaki soruyla ilgili çok bir yorumum yok. Eskiden motosikleti yavaş yavaş iteleyerek hallediyordum işimi. Motosikleti değiştirince paraya kıyıp tek taraflı maşa için sağlam bir stand almıştım. Sonradan arka lastiği değiştirirken de işe yaradıydı. Ama kesinlikle fiyat/performans ürünü değil.


  14. #34

    Üyelik
    19 Haziran 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    KTM 390 Adventure
    Bu başlığı ben açmıştım ama daha yeni kullandım. Hem az kullanıyorum hem de 1000 km rodaj bakımında serviste zincir yağlanmıştı, dün aldıktan 3 ay sonra ilk kez kullandım. Kesinlikle çok iyi.

    KTM 390 Adv, arka tekeri bu aleti üzerine aldım. İlk başta dik durumda arkadaşım tutarken denedim, bir elle çeviremedim arka tekeri. Sonra yan ayağa yatırdım motoru ve tek başıma bir elle tekeri çevirip diğer elle zinciri yağladım.

    Geri bildirim yapayım dedim. Padoktan çok daha az yer kaplıyor, çantada çok az yer kaplıyor.

    Not: İlk girideki linkten ürün kaldırılmış. “Ne diyor bu?” diyen olursa, şunun turuncusuydu : https://www.amazon.com.tr/PitStop-Mo...A3JOQAN9U7YGMK


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)