ben bildiğin mekanik otomobil krikosu kullanıyorum , evet sadece 1 cm kaldırıp gereken temizlik ve yağlamayı yapıyorum .
fakat yanımda taşıyamıyom.
ben bildiğin mekanik otomobil krikosu kullanıyorum , evet sadece 1 cm kaldırıp gereken temizlik ve yağlamayı yapıyorum .
fakat yanımda taşıyamıyom.
Ben bu ürünü almıştım ama kullanılmış be baya zarar görmüş bir ürün göndermişlerdi o yüzden iade ettim ama sırt çantama felan sığıyordu gittiğim yerlere götürmüştüm 2-3 gün boyunca
Simmak Motorsiklet Krikosu Kaldırma Sehpası
https://app.hb.biz/whFd4B7FPmvr
Arka lastiği bunun üzerine alırsak motor nasıl dik duracak?
Kriko da bu aparat da yan ayağa yük bindirir. 1 yıl bir şey olmaz ama sonra yamulabilir yan ayak. Ayrıca zincire ulaşım zor olur motor sola yatık iken. Eziyete dönüşür bir süre sonra. Yer sıkıntısı yoksa en rahatı v aparatlı paddock standı. Kayar mı düşer mi sıkıntısı da olmaz. Yurt dışında satılan abba stand tarzı bir şey olsa ülkemizde en kralı o aslında.
Sevgili arkadaşlar,
Zincir bakım ve yağlama için en uygun, en güvenli, en sağlam aparat tabii ki padok standı (kaldırma sehpası). Ancak bazı motosikletlerde (örneğin Honda Hornet) bu standı oturtacak arkada makara olmadığından (gerçi Aliexpress'te satılıyor ama bu kez de zincir ayar somunu iptal oluyor), bunu maşaya oturtmak gerekiyor. Ayrıca stand yer kaplıyor, seyahatlerde taşınamıyor, vs.
Kaldırma sehpası yerine ikame edilecek en mantıklı ürünler ise, benim de linkini verdiğim ancak farklı çeşit ve fiyatta bulunabilen krikolar. Bunlar hem küçük, hem sağlam, hem de taşınabilir aparatlar. Krikolar kullanılırken de motor öyle sola doğru devrilecek gibi yatmıyor. Arka lastiği yerden kesseniz yetiyor. Ön lastiği de sabitlediğinizden (fren ve/veya takoz ile) yük zaten ön lastik ve yan ayak arasında bölüştürülmüş oluyor. Dolayısı ile eğer yan ayağınız çok çok dandik bir şey değilse, yamulması, kırılması, ezilmesi mümkün değil...ayrıca motor sanki yan ayak üzerindeymişcesine, zincire ve dişlilere ulaşım kolay oluyor....
Konunun başında linki verilen ürün ise kullanışsız. Bir kere arka teker bu makaraya tam basmalı ve tekeri hareket ettirirken yere sabitlenmiş olmalı. Yoksa mümkün değil çalışmaz. Ayrıca motor yan ayak üzerindeyken de teker dik oturmayacağından dönmesi iyice zorlaşır.
Bunu yazdık çünkü öneri ve yorum istendi. Ama yine her zamanki gibi polemiğe kurban gidiyor o da enteresan...
Senelerce bikelift kullandım, gayet memnundum.
düşünmüşler ve yapmışlar , yaklaşık 100 yıl önce .
ariel marka İngiliz üretimi motosikletlerde .
https://www.youtube.com/watch?v=qxQ1ckPMZmc
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:27 ----------
100 yil önce yapılmışı var .
https://www.youtube.com/watch?v=qxQ1ckPMZmc
Bende onu düşündüm.
Geçenlerde lastiğim patlamıştı arka lastik. lastikçi benim bunu kaldıracak malzemem yok lastiği söküp getir dedi. Gp nin sehpasıyla söktüm yaptırdım geri taktım.
Motor böyle eğik vaziyetteyken lastik nasıl takılacak çok uğraştırır bence
Eskiden bildiğin çelik boru kullanılıyordu yan ayak için. Cruiserlarda hala öyle. Ama artık hafifliğe ciddi özen gösterildiğinden olsa gerek çok hafif alaşımlar kullanıyorlar yan ayak için, ve tahminim işini görecek kadar güçlü yapıyorlar. Çünkü park edilmesi dışında yan ayak tamamen ölü ağırlık bir motosiklet için.
Malum, yol bisikletlerinden de yan ayak gideli yıllar oldu... Millet durduğunda bisikleti sabitleyecek direk ya da kaldırım basamağı arıyor...
Başlıktaki soruyla ilgili çok bir yorumum yok. Eskiden motosikleti yavaş yavaş iteleyerek hallediyordum işimi. Motosikleti değiştirince paraya kıyıp tek taraflı maşa için sağlam bir stand almıştım. Sonradan arka lastiği değiştirirken de işe yaradıydı. Ama kesinlikle fiyat/performans ürünü değil.
Bu başlığı ben açmıştım ama daha yeni kullandım. Hem az kullanıyorum hem de 1000 km rodaj bakımında serviste zincir yağlanmıştı, dün aldıktan 3 ay sonra ilk kez kullandım. Kesinlikle çok iyi.
KTM 390 Adv, arka tekeri bu aleti üzerine aldım. İlk başta dik durumda arkadaşım tutarken denedim, bir elle çeviremedim arka tekeri. Sonra yan ayağa yatırdım motoru ve tek başıma bir elle tekeri çevirip diğer elle zinciri yağladım.
Geri bildirim yapayım dedim. Padoktan çok daha az yer kaplıyor, çantada çok az yer kaplıyor.
Not: İlk girideki linkten ürün kaldırılmış. “Ne diyor bu?” diyen olursa, şunun turuncusuydu : https://www.amazon.com.tr/PitStop-Mo...A3JOQAN9U7YGMK
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)