Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Motorumu askerlik nedeniyle zorunlu olarak 6-7 ay kapalı garajda yatırmak zorundayım

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    11 Nisan 2024
    Arkadaşlar iyi geceler bir sorum olacak ben askerlik dolasıyla motorumu 6-7 ay yatırmak zorunda kalıcam brandam var kapalı garajımda var kısa zamanda askere gideceğim için maalesef yatırmak zorundayım Yatırmadan önce neleri sökmeliyim ve neler yapmalıyım bilenler yardımcı olursa çok sevinirim


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    SerdarC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Haziran 2023
    Şehir
    Kastamonu
    Motosikleti
    Kuba Dragon50 Custom ve Ramzey Cup100
    Kapalı alanda bırakacaksan çok bir şey yapmana gerek yok, depoyu boşalt derler genelde ama tam tersi depo boş olmasın yoksa depo paslanmaya başlar, birde istersen kutup başını sökebilirsin, koyduğun zemin betonsa lastiklerin altına tahta v.s bir şeyler koyabilirsin.

  3. #3

    Üyelik
    01 Mart 2024
    SerdarC arkadaşın dediği gibi lastiklerin altına tahta yerleştirip DEPOYU FULLEMEN paslanmaması için gerekli. Onun haricinde çok nemli bir ortam vs. değilse problem olmayacaktır. Varsa ailenden birisine anahtarı bırak haftada bir kere marş bassın bıraksın. Ben öyle yapıyordum.

  4. #4

    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Motosikletin deposunu fulleyin, lastik basınçlarını 5-10 psi fazla basın, aküsünü sökün, imkanınız varsa motosikletin ön ve arka tekerini yerden temasını kesin. Motosikleti kısa süreli çalıştırmak fayda vermesinin aksine daha çok zarar vermektedir bu yüzden motosikleti siz yokken gereksiz yere marşa bastırmayın, aküsünü sökmeniz ve akü kaliteliyse ayda 1 şarjı kontrol edilmelidir buda yeterli olacaktır. Geldiğinizde motosikleti çalıştıracağınız zaman bujiyi söküp yanma odasına 1 çay kaşığı kadar yağ dökmenizde ilk çalıştırmada olacak yağsızlığı engelleyecektir.
    tommygun, espresso, erensel ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  5. #5
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    Akü kutup başını sökün, varsa orta ayağa alarak lastiklerin yerle temasını kesin, zincirini yağlayın, paslanması muhtemel metal yüzeyleride hafif yağlı bir bez ile silebilirsiniz.

    Kapalı garaj olması çok iyi bir avantaj
    espresso bunu beğendi.

  6. #6
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Kışın motoru kullanmayacağım zaman motoru kapalı garaja dolu depoyla bırakıp bahar geldiğinde marşa basıp yola çıkıyordum. Tekerleklerin altına direkt betona temas etmemesi için strafr koyuyordum başka bir şey yapmıyordum, bir de sağlam zincir kilitler tabi ki. bu şekilde motorun 6-7 ay durduğu oldu. Kapalı garaj evime uzak olduğu için aylarca görmeden duruyordu.
    Bir şey olmaz, bırakın, en fazla akü kutup başını sökün akü bitmesin.
    F54, Metehan48 ve fazil bunu beğendiler.

  7. #7
    Metehan48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Haziran 2021
    Şehir
    Fethiye
    Motosikleti
    Triumph Rocket 3 GT 221 Edition
    Bilader de askerde 5 ay oldu gideli. İki motoru var, ikisini de kapalı garajda muhafaza ediyoruz. Siz askerdeyken motorla ilgilenecek birisi varsa tekerleklerin altına betonla arasını kesecek bir şey koymaktan başka yapmanız gereken bir şey yok. 2-3 hafta da bir dışarı çıkıp yarım saat kullansa yeter. 5 aydır öyle yapıyorum bir sorun yaşamadım.

    İlgilenecek birisi yoksa da herkes gereğini yazmış zaten. Hayırlı teskereler.

  8. #8
    kryeck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    cbr125
    Tekerin betonla teması neticesinde ne olabilir? Canlı değil ki bu üşümesin.
    Benim bildiğim havası inerse ve aynı pozisyonda bir ay kalırsa lastik çatlar

  9. #9

    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Alıntı kryeck adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tekerin betonla teması neticesinde ne olabilir? Canlı değil ki bu üşümesin.
    Benim bildiğim havası inerse ve aynı pozisyonda bir ay kalırsa lastik çatlar
    Benim yerden temasının kesilmesi kastım komple olarak havada durmasıydı, mesela arabalarda uzun süre yatarsa lastik tabanlarında düzleşme durumu olmaktadır buda yolda sekme yapmaktadır. Bunuda en aza indirmek için 5-10 psi fazla hava basmak.

  10. #10
    fazil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Şehir
    kadıkoy
    Motosikleti
    xv250 / fz6
    Ben bir de bunlara ek uzun süre kullanılmayacaksa depoyu doldurup içine bir miktar benzin stablizatörü koyuyorum. Depodaki benzindeki su dibe çökünce depoyu paslandırmasın diye.

    https://www.autocher.com/liqui-moly-...0-ml-5107-6333

  11. #11

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı kryeck adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tekerin betonla teması neticesinde ne olabilir? Canlı değil ki bu üşümesin.
    Benim bildiğim havası inerse ve aynı pozisyonda bir ay kalırsa lastik çatlar
    Sürekli aynı noktadan motorun ağırlığını taşıması lastiğin yapısına biraz zarar verir. Ne kadar zarar vereceği motorun kaç kilo olduğundan hali hazırda ne durumda olacağına ve kullanan kişinin en anladığına kadar değişir.

    ben bu kadar yatıracak olsam deney olsun diye aküyü de sökmem =)
    depom plastik, az benzin bırakırım, çalıştıracağım zaman taze benzin eklerim öyle çalıştırırım. bi zarar vereceğinden değil de, benzin de biraz dandikleşiyor uzun süre yatınca.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)