Hem bir merhaba hemde kısa bir hasbihal...
Reklamlar
-
13 Haziran 2024, 15:37
#1
Forumun tüm kıymetli üyelerini selamlayarak kelama başlamak isterim,
Evvela kendimden bahsetmeyi nezaketin bir gereği addederim. Bendenizin ismi Sinan, 45 yaşındayım. Hayatımda hiç motosiklet kullanmadım, hatta kahir ekseriyette de trafikte hızlı giden ve zikzaklar çizen motorculara kızan bir otomobil sürücüsü olmuşumdur. Haddi zatında pek risk almayı sevmeyen bir kimse oluşumda bunda amil olabilir. Mamafih son zamanlarda motor konusuna pek heves etmiş durumdayım. Askerliğimi Hava Kuvvetlerinde pilotların içerisinde yapmıştım. Öyle olunca bu, kanı hızlı akan delikanlıların motorları sayesinde ilk motor merakım başladı diyebilirim, ekseriyetle chopper-cruiser tarzı motorlar ilgimi celbetmişti ki, ben o vakitlerde bunların ayrı ismi olduğundan bile bir haberdim. Motor motordu nihayetinde. Her neyse, kelamı uzatmak tesirini ziyadesi ile azaltır darbı meselinden yola çıkarak meramımıza gelelim…
Ben Chopper- Cruser tarzı bir motor almak istedim, Youtube da çok güzel incelemeler vs var ama bunların bir çoğu reklam kokan ve albenisi pek yüksek şeyler. Teknik anlamda fazla bir veri yok, parça ve arıza durumları ile ilgili malumat yok denecek kadar az. Bizim gibi gençliğini 2000’li yıların başında geçirenler bu forum ve blog sayfalarının kıymeti harbiyesini pek iyi biliriz, biriktirdiğimiz entelektüel kapasiteyi buralara borçluyuz en nihayetinde. Velhasıl kelam bende aradığım soruların cevaplarının bir kısmını burada buldum, buldum bulmasına amma pekte yaman başka çelişkiler de buldum. Kısaca anladıklarımı bir peşrev geçeyim yüksek müsaadelerinizle,
Çin malından uzak dur, Japona bakacaksın, onda da bir on yılı bulmuştur yeni model gelmiyor, eskileride de tamir edecek usta kalmadı, olanda el yakıyor, chopper-cruiser insanı motordan soğutur, ilk motorun hele ki hiç bu olmasın, elin anahtar tutacak, tutacakta motorla birlikte dertte satın alacaksın. Hızlı gidemezsin ( ki benim hızla hiç işim olmadı bugüne kadar), sarsıntısı pek çoktur, böbrekleri ayna gibi cilalarsın vs…vs…
Şimdi öyle ya, motor bu, iki tekerli, bunun hepsi arabadan dertli, nazlı olacak. O baştan belli. Lakin motor hobisine başlamak içinde alacağın modelin ruhuna da biraz dokunması gerekli azizim. Öyle mi? Şahsi kanaatim o yönde. Biz bu olmazsa ne olabilir diye düşündük, gönlümüze sorduk, oda touring tarzı bir şeye bak, bu olmazsa o olabilir babında bir şeyler geveledi yarım yamalak... Amma şöyle yanında kutusu çantası falan da olsun, biraz afili de olsun, mamafih yaşına da uygun bir şeyler olsun deyiverdi.
Ben iki aydır chopper-cruiser araştırırken, pek kendi ilgim dışında bir şeye bakmamıştım ama sanki Dominar serisi bu tarife uyar gibi göründü gözüme. Tabi ilk motor olacak, parçası servisi vs yaygın ve uygun olursa pek makbule geçer. Birde TVS Apache Rtr 200 var, oda fiyat olarak uygun ve Bajaj gibi Hint mali ve Çine göre zemzemle yunmuş yıkanmış durumda burada yazanlara bakılırsa. Lakin oda biraz genç işi gibi göründü gözüme.
Bütçe de işte borçla harçla, ıkına-sıkıla 150-200 bin TL bandında olur.
Yada sen gönlünü küstürme, git Çinli de olsa sıfır bir Chopper al, bin iki sene sonra sat o gün ki durumuna ve hevesine göre yeni bir motor mu al dersiniz?
Bana bu minvalde önerileriniz olursa pek makbule geçecek. Foruma bu mesajı yazmak gayesi ile yeni katıldım lakin misafir olarak 2 aydır buraları köstebek misali epey bir aşındırdım.
Tüm kıymetli üyelere kazasız ve belasız, keyif içerisinde olacakları güvenli sürüşler dilerim.
Sinan.
Reklamlar
-
13 Haziran 2024, 16:26
#2
İsbaraalp adlı üyeden alıntı
Bendenizin ismi Sinan, 45 yaşındayım. Askerliğimi Hava Kuvvetlerinde pilotların içerisinde yapmıştım. Öyle olunca bu, kanı hızlı akan delikanlıların motorları sayesinde ilk motor merakım başladı diyebilirim, ekseriyetle chopper-cruiser tarzı motorlar ilgimi celbetmişti ki, ben o vakitlerde bunların ayrı ismi olduğundan bile bir haberdim.
Askerliğimi ben de Hava Kuvvetlerinde yapmıştım. (Kasım89 - Mayıs91 Hava Teknik Okullar Komutanlığı Gaziemir-İzmir)
O zamanlar pilot subayların motosikleti bırak, bisiklete bile binmesi yasaktı.
-
13 Haziran 2024, 16:45
#3
Ben Hava Harp Okulundaydım. Dediğiniz gibi bir yasak vardı ama dinleyeni görmedim ben. Baya baya biniyordu adamlar. Birde f4 ve f16 kullanan insanlara motorun tehlikeli olduğunu anlatmak pek gereksiz bir uğraş olur zaten... Biz karargah kısmındaydık, subayların bir kısmı master ve doktora yapmak için gelirlerdi. Asıl bağlı oldukları filo komutanlıklarında olmadıkları içinde baya serbestlerdi. Yani pek karışan görüşen yoktu.
-
13 Haziran 2024, 18:48
#4
Ağzınıza sağlık güzel bir açılış olmuş. Google amcada anlamını bilmediğim kelimeleri aratarak da antrenman yapmış oldum sayenizde :D Hoş geldiniz.
-
13 Haziran 2024, 19:29
#5
Aramıza hoş geldiniz. Gönlünüzden geçen motosiklete bir an önce kavuşmanızı dilerim.
Ne zaman "mamafih" sözünü duysam aklıma Türk dizi tarihinin en orijinal karakterlerinden "Savcı Turgut" geliyor.
-
13 Haziran 2024, 22:22
#6
bücürmotor adlı üyeden alıntı
Ağzınıza sağlık güzel bir açılış olmuş. Google amcada anlamını bilmediğim kelimeleri aratarak da antrenman yapmış oldum sayenizde :D Hoş geldiniz.
Çok teşekkür ediyorum.
tommygun adlı üyeden alıntı
Aramıza hoş geldiniz. Gönlünüzden geçen motosiklete bir an önce kavuşmanızı dilerim.
Ne zaman "mamafih" sözünü duysam aklıma Türk dizi tarihinin en orijinal karakterlerinden "Savcı Turgut" geliyor.
https://i.hizliresim.com/rcz1bbm.jpg
Çok teşekkürler. Evet kendisi pek bir mübalağalı kullanırdı bu kelimeyi.
Motor konusu daha epey bir uğraştıracak gibi bendenizi...
-
13 Haziran 2024, 22:29
#7
Öncelikle hoş geldiniz. Daha önce motor kullanmadığınızı belirtmişsiniz buna istinaden ucuz düşsek sağı solu kırılsa acımayacağınız bir motor almanızı tavsiye ederim, ucuz çin malı 125cc falan hem üzerinde hakimiyetinizi artırırsınız hemde dediğim gibi motoru devirme vs durumu olursa acımazsınız, zaten 1 2 sene içinde size yetersiz gelecek değiştirmek isteyeceksiniz. Motor işi biraz böyle sürekli bir üstünü almak istiyor insan o arada kendinize uygun tarzı da bulmuş olursunuz.
-
13 Haziran 2024, 22:49
#8
Buda akılcı bir seçenek, bunuda göz ardı etmiyorum. Şu sıralar Adana'dayım ve burada evlere şenlik bir durum var. Kask falan hak getire ki bu sıcakta kask takan insanın beyni neye döner izahı zor. Öyle böyle değil sıcak ve nem. Rüzgar bile sıcak esiyor. Buranın güzel tarafı şu ki motor çok fazla ve bende şöyle gözlemliyorum, 20'li yaşlardaki delikanlılar genelde Rks,Bajaj,Tvs gibi sport motorlara biniyorlar, birde kübanın çok gürültülü bir motoru var, çita galiba adı, ona binen çok ama o fena bir şey. Otobanda üzerine yatıp sürdüklerini gördüm ki akıllara zarar bir görüntüydü... Arada Regal falan görüyorum Raptorlardan, ağır abi kabilinden. İnsanlar kızıp eleştiriyor da bu işe başlayanlarda sanırım hep Çinli ve Hintli markalarla başlıyorlar. Esasında pazarda onların eline geçmiş durumda kanımca. Biraz daha üretim prosedürlerini rehabilite etseler kimse bu adamların eline su dökemez şahsi mütalaam. Filhakika ben Çin'li üreticilerin Hintlilerden daha yüksek standartlara sahip olduklarına inanıyorum, geçtiğimiz 20 yıl boyunca dünyanın üretim üssü konumundaydılar ve o şimdilerde hızla Hindistan'a doğru kayıyor. Ve gerçekte olanda Hintlilerin inanılmaz bir hızla kendini geliştirdikleri. Hindistan devlet yapısı ve doktrini olarak İngiliz sistemini kullanan bir ülke. Ülkenin gelişmiş şehirleri vs var ama biz genelde arabesk takılmayı sevdiğimiz için sokak satıcıları ile hercümerç olmuş vaziyetteyiz. Sanıyoruz ki ülkede herkes Ganj nehrinde hem yıkanıyor hemde su içiyor. Hasılı kelam teknoloji olarak Japonlardan geride her iki ülkede mamafih arayı çok hızlı kapatıyorlar. Suzuki GSX R125 modelini izledim, bu saydığım Asyalı motorların 400'lüklerinin çıkamadığı hıza çıkıyor. Ben 1 yıldır fasılalı, 2 aydır da hummalı bir şekilde motor araştıran tecrübesiz ama teknik kısımlara ehemmiyet veren ve analitik düşünebilen birisi olarak bunları kaleme aldım. Muhakkak ki sürçü lisan etmişizdir, üstadların yanında bize kelam etmek düşmez, affola...
-
13 Haziran 2024, 23:35
#9
birde kübanın çok gürültülü bir motoru var, çita galiba adı
Bunların markadan bağımsız genel adı cg, parçaları ucuz basit yapıları nedeniyle oynamaya müsait konforsuz titreşimden böbrek taşı döktüren ama baya ucuz oldukları için, özetle motosikletin tofaşı bunlar, bunları kullanan arkadaşların değişik modifiye anlayışları vardır motoru basık yaparlar vs %90 ı kask bile takmaz genelde motor camiasında hor görülürler.
Adana motosiklet cenneti şehir 2. elde özellikle al sat ta çok vakit kaybetmez seçenek bulmakta da zorlanmazsınız.
Çin malı motosikletler halen istendikleri seviyede değiller ama ilk çıkan modeller gibide değiller, ilk ürettikleri telefonlarla da dalga geçiliyordu şimdi neredeler. Ama halen bir hintli bir japon seviyesinde değil geçer mi geçmez mi zaman gösterecek, şuan mevcut olanlar hiç binilmeyecek halde de değiller müthişte değiller, uygun fiyatlı bulundukların da öğrenmek ve alışmak için alınabilirler. Biraz narindir bu arkadaşlar yağ bakımı 2000km de falan değişmesi gerekir nedenini tam anlamasam da metal kalitesinden midir nedir yağı çabucak bozuyor, yağı zamanında değiştirilecek vidalar 1000km de bir gevşemişse sıkılacak gibi biraz nazlı araçlar. Al sat zarar ederim derseniz bu ülkede herşey para eder hurda hale getirmediğiniz sürece aldığınızdan çokta zarar etmezsiniz hele şu şartlarda daha yükseğe bile satarsınız. Birde bunların üzerinde olabilecek en ucuz en dandik lastik vardır onu değiştirmek gerekebilir. Bazılarında kronik sorunlar vardır, onlarıda forumda youtube v.s çözümlerini bulabilrsiniz, biraz yalap şalap yapılmış motorlar hesapsız şeyler olabiliyor mesela, benim motorda orta sepha kaldırma kısmı yan sephaya okadar yakınki oraya basıp motoru kaldırmak nerdeyse imkansız gibi bişi yapmış olmak için yapmışlar, bu tarz hatalar vardır. Şimdi bu kadar kötü motor neden alınır peki tamamen maddiyat. Önerirmiyim daha iyi imkanlarınız varsa hayır, Başlangıç için önerirmiyim evet tam onun motorları acımayacağın, düşürsen içinin yanmayacağı aletler.
-
14 Haziran 2024, 00:03
#10
İsbaraalp adlı üyeden alıntı
......kelamı uzatmak tesirini ziyadesi ile azaltır darbı meselinden yola çıkarak meramımıza gelelim…..
Hocam hoşgelmişsin
-
14 Haziran 2024, 08:20
#11
-
14 Haziran 2024, 08:23
#12
"Binanaleyh" hoş geldiniz.
''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man
-
14 Haziran 2024, 08:29
#13
Hoş bulduk, hoşta bulunduysak ne ala azizim.
-
14 Haziran 2024, 11:16
#14
45 ten sonra çapur çupurla uğraşılmaz en nihayetinde demir yığını.
15 yıl önce çinlisini 48K kullandım. Şimdi bedava verseler kullanmam.
Bundan sonra tek motto konfor olmalı.
-
14 Haziran 2024, 11:43
#15
El hak katılıyorum zikrettiklerinize.
Hangi sınıf, hangi marka ve hangi modeller olmalı sizce.
Şimdi ben biteviye okuyorum forumu, ama kimisinin ak dediğine bir diğeri kara demiş. Bunlar biraz mütereddit bırakıyor insanı.
Şu ana kadar anladığım kesen, akçen müsaitse Japon al. Değilse Hint'e bak mealinde...
Japon da Suzuki ön plana çıkıyor, ama Japonlar da da parça pahalı deniliyor. Kimisi Honda'yı tek geçiyor, Kimi Yamahayı.
Biraz fanlıkta var anladığım kadarı ile...
Haddi zatında bende kilo falan yok, sporcu da birisiyim, race motoruna binsem neye bindin buna diyende olmaz ama yaş 45 artık 20 değil. Race motorları bizi yorar bu vakitten sonra diye düşünüyorum.
-
14 Haziran 2024, 11:50
#16
sallami adlı üyeden alıntı
"Binanaleyh" hoş geldiniz.
Yazınızı okuyunca S. Demirel geldi aklıma. Vel hasıl kelam, yazı diliniz ziyadesiyle eski muhterem.
Çok uzun yollar katetmeyi düşünmüyorsanız, scooter yeterli gelecektir. Vitesli olsun derseniz commuterde işinizi görür üstadım.
''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man
-
14 Haziran 2024, 11:52
#17
hoşgeldin
hyosung QH250 220 bin tl civarına satılıyor. kore malıdır. bu modelinin kalitesi hakkında bilgim olmasa da eskiden kullandığım marka olduğundan, değerlendirmeni öneririm
-
14 Haziran 2024, 11:55
#18
Eksik olmayın mirim.
Fazla okuyup yazınca gramer ve kelam gelişiyor haliyle...
Azizim şimdi 45 yaşından sonra motora binecek olunca vitesli olsun, arada dağa bayıra da sürelim, görüntüde biraz cezbedici olsun diyoruz.
Sanırım Naked denilen motorlar bizi tatmin eder. Cu Chopper-Cruiser modelinden tamamen soğudum buraları okuyunca. Bildiğin püsküllü bela bunlar anlaşıldığı kadarı ile...
-
14 Haziran 2024, 12:16
#19
Şimdi bu motor işi biraz karışık. Zamanla değişebilen bir şey. Tarz için ilk önce bir motoru sürmek lazım bir süre. Şekil şemali daha sonra seçmek lazım. Kullanmadığın motor uzaktan hoş gelebilir ama kullanınca memnun olmayabilirsin. Vücud yapısı ve kas sağlığı kullanacağın araçta çok önem arz ediyor. chooper da afedersin kıçının üstünde gezersin, racingte toplarının üstünde. Maxi scooter ve chooper selesi padişah koltuğu gibidir ama dar yere girmekte zorlanırsın. Naked ve diğer tarzlar daha dar alanlara girebilirsin. Büyük lastik daha fazla konfor, küçük lastik biraz daha zıplatır. Benim tecrübelerim bunlar.
''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man
-
14 Haziran 2024, 13:51
#20
Evvel emirde motosiklete olan merakınızın menşei nedir? Motosikletin şâşâsı mı, sizin motosiklet ile nasıl görüneceğiniz mi? Vâsıl olmak istediğiniz hürriyet mi? Amerikan taklîdi mi? Neden chopper yahud cruiser nev’î motosiklet talep ediyorsunuz? Bu suallere bir cevâbınız varsa, Çin malı yahud başka bir şey, alın bir chopper yahud cruiser. Suallere cevâbınız yoksa, asfalt zeminde gezecekseniz, Suzuki GW250F tavsiye edeceğim motordur. Eğer ki toz toprak, dağ bayır gezmek daha cazip geliyorsa, Honda CRF 250 yahud Kawasaki KLX 250. Elbet önünüze çıkan ilk motoru almayın. Temiz kullanılmış, bakımlı bir motosiklet olsun.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)