Bir arkadaşın KTM 890 Adv alamama macerası
Reklamlar
-
10 Haziran 2024, 00:04
#1
https://m.youtube.com/watch?v=RKTon_...ature=youtu.be
Seyretmeyenler için özet: Motor aylarca gecikmeli olarak geliyor. Teslimatta yağ basıncı arızası veriyor motor. Sıfır motordan bahsediyoruz ha. Yağ pompasını değiştirip arkadaşı gönderiyorlar. Bir kaç yüz km gidecek. 20-30km sonra yağ basıncı arızası verince motor arkadaş servisi arayıp ne yapayım diye soruyor. Yoluna devam edebilirsin sıkıntı olmaz diyorlar. Tabiki oluyor. Şimdi motor serviste parça bekliyor. Bütün valve train değişecek gibi anladım.
Reklamlar
-
10 Haziran 2024, 00:12
#2
Japonlar ve diğerleri söylemindeki ‘diğerlerinin’ kalıcı seribaşı markası. demirbaş gibi yerleşmiştir o kaliteyi sağlayamamaya. hiçbir zaman o siklette olamayacak.
videodaki başlık uzun olmuş marka pişmanlığı daha yerinde olurdu bence. bazı dostlar, tanıdıklar olmasa işin içerisinde karalardım. bu kadarla eyyorlamamı noktalayayım.
-
10 Haziran 2024, 02:38
#3
Geçmiş olsun da yağ basınç ikazı veren herhangi bir içten yanmalı taşıtın marşına bile basılmaz yahu bunu servise sormaya ne gerek var , evet servisdeki dangalağın suçu daha çok ama üzülen maalesef mal sahibi oluyor böyle bir hatada , bu 890 lar Avusturya'da üretiliyor diyerek Bajaj üretimi alt seriden ayırıyorlardı videolarda , Avusturya üretimi böyleyse Hindistan'ı düşünemiyorum..
-
10 Haziran 2024, 07:27
#4
Büyük geçmiş olsun. İnsanlar "aman başım ağrımasın" diye sıfır motor alıyor ve başa gelenlere bak, çok yazık.
-
10 Haziran 2024, 07:46
#5
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
bu 890 lar Avusturya'da üretiliyor diyerek Bajaj üretimi alt seriden ayırıyorlardı videolarda , Avusturya üretimi böyleyse Hindistan'ı düşünemiyorum..
Çin'de üretilen 790'lar daha sorunsuz diyordu meşhur İngiliz incelemeci.
Hemen hemen her "long-term" KTM incelemelerinde illa ki az çok bir sorun çıkıyor.
-
10 Haziran 2024, 09:44
#6
duke 250 390 serilerinde de sık karşılaşılan bir arıza,
şükür benim başıma gelmedi henüz. sıfır araç alıp böyle sorunlar yaşamak gerçekten insanı hayattan soğutur.
bu makinayı alan arkadaş kesin çin malı alıp başıma bela almayım diye tercih etti bu markayı kesin.
-
10 Haziran 2024, 11:39
#7
Teslimatın bu kadar gecikmesi çok garip, o süreçte 890 Adv alan insanlar var.
KTM'nin hata mesajlarını nasıl ayrıştırdığını bilmiyorum ama, çoğu Avrupalı makinanın mantığında baktığımda "Oil Pressure Sensor" hatası olursa tamam sen git denilebilir, ama Oil Pressure Low bambaşka bir durum, o zaman motorun oynatılmaması gerekir. Sensörde sıkıntı var demiyor alet, yağ basıncını ölçüyorum ve düşük diye uyarıyor. Fabrikada üretim sırasında bir oring'in unutulmasını garipsemiyorum, bir çok 890 ve 1290'da orta mesnet fabrikadan gevşek geliyor =) Ama koca Spormoto'nun düşük basınç uyarısına tamam ya demesi kötü.
Bu arada bu yağ pompası konusundan bağımsız egzantiriğin aşırı aşınması 890'larda yine görülebilen bir şey. Tabi böyle 100-200km'de olacak bir şey değil.
1,5 ay 45 takvim günü ediyor, 40 iş gününün dolmasına çok bir şey kalmamış. Arkadaşın yapması gereken 40. iş günü dolduğu gibi tüketici heyetine gidip oradan yönlendirme desteği alarak hukuki süreci başlatması.
İlerleyen zamanlarda da Spormoto yerine Avcılar'da mı nedir karşıda bir KTM servisi var yetkili, oraya gitmesini öneriyor sahipler.
-
10 Haziran 2024, 12:52
#8
çok geçmiş olsun geçende adv 1290 modeliyle yolda kalan birisi vardı turda.spormoto arkasında okuyabildiğim kadar durmaya çalışıyor ama böyle şeyler aşırı can sıkıcı.ki bu avrupa üretimi olan model çin üretimi cfmoto üretimi olanlar var daha yağ kaçıranlar.dava kesinlikle açın süresi dolunca acıma yok anlaşmayada çalışın bu arada bir yerde kopucak iletişim sakinliği koruyarak gittiği yere kadar uğraşın.motoru bencede artık teslim almayın her hangi bir arızada tekrar reset atarsınız beklersiniz.0km motor ayıplı ürün çıkı olursa paranızı isteyin olmazsa yeni motor isteyin
-
10 Haziran 2024, 14:09
#9
Yalnız ben de çokça yerden ve kötem sahibi bir kaç arkadaştan Çin üretimi olanlarda daha az QA/QC sorunu olduğunu duydum.
Muhtemelen bu Alaman kardeşlerimiz Çin'de planlanan üretim için heriflere güvenmediklerinden çok daha sıkı kalite güvence sistemleri kurdular, o tarafta işler daha sıkı yürüyor. =)
-
13 Haziran 2024, 12:30
#10
Mercedes E serisinden başlar.
Ktm de 1290 dan :d
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:24 ----------
Kırmızı Grom arkadaşım.
Siz de bazı sorunlar yaşamışınız motorunuzda.Okudum, gerçekten üzüldüm.
Esprili bir dil kullanayım dedim sadece.
Bundan sonra ktm alır mınız cidden merak ettim.
Saygılar..
-
13 Haziran 2024, 12:41
#11
John Carmack adlı üyeden alıntı
Mercedes E serisinden başlar.
Ktm de 1290 dan :d
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:24 ----------
Kırmızı Grom arkadaşım.
Siz de bazı sorunlar yaşamışınız motorunuzda.Okudum, gerçekten üzüldüm.
Esprili bir dil kullanayım dedim sadece.
Bundan sonra ktm alır mınız cidden merak ettim.
Saygılar..
Camshaft problemine bir şekilde açıklama/çözüm gelmeden 7/8/990 düşünmüyorum. Belki 390 adv.
-
13 Haziran 2024, 13:36
#12
nicknamer adlı üyeden alıntı
Japonlar ve diğerleri söylemindeki ‘diğerlerinin’ kalıcı seribaşı markası. demirbaş gibi yerleşmiştir o kaliteyi sağlayamamaya. hiçbir zaman o siklette olamayacak.
videodaki başlık uzun olmuş marka pişmanlığı daha yerinde olurdu bence. bazı dostlar, tanıdıklar olmasa işin içerisinde karalardım. bu kadarla eyyorlamamı noktalayayım.
Başkasının kullandığı KTM nin sorunsuz olması nasıl KTM yi sağlam firma yapmazsa, senin Japon motorları ile sorun yaşamaman da Japonları sorunsuz yapmaz. Bu başlıktaki asıl sorun "birşey olmaz" diyen servis elemanı.
-
13 Haziran 2024, 14:20
#13
KTM'de ciddi gelişme var. Bir yılda silindir pistonu elime aldım diye övünürken bir de ne göreyim. Motoru daha eve götürmeden sorun çıkartmayı becermişler. Yuh.
890'lari bilmiyorum ama 1290'lar şaseye monte edilmeden teker teker çalıştırılıp test ediliyorlar. Yağlama çok temel bir sorun. Direk fabrika çıkışı böyle bir sorun çıkması düşük bir ihtimal ama ihtimal dahilinde tabi.
Doğru düzgün tamir edildiğine emin olursanız çok kafaya takmayın. Sonuçta KTM almışsınız, herhalde bunu çok dayanıklı ve güvenilir olduğu için değil, gerçekten çok zevkli ve yol tutuşu mükemmel bir motosiklet istediğiniz için yapmış olmalısınız.
Gerçi aracı daha eve götürmeden sorun çıkarması da ciddi moral bozucu olsa gerek. Zamanında benim de moralim bozulmuştu. Ama sonra tamir edildi (neredeyse 4 ay sürdü bu arada, ama çok çok daha ciddi bir sorundu.) ve şimdi hatırlamıyorum bile. Sonrasında motor çok daha iyi çalıştı ve tek bir sorun bile yaşamadım.
Ancak işi yapan yerin güvenilir olması önemli.
-
13 Haziran 2024, 15:13
#14
hasmet adlı üyeden alıntı
890'lari bilmiyorum ama 1290'lar şaseye monte edilmeden teker teker çalıştırılıp test ediliyorlar. Yağlama çok temel bir sorun. Direk fabrika çıkışı böyle bir sorun çıkması düşük bir ihtimal ama ihtimal dahilinde tabi.
En azından 2019-2022 arası için daha rahat konuşabilirim, neredeyse bütün 1290'ların (SDR Evo'dan ADV'ye) orta mesnet gevşek geliyor fabrikadan :D
KTM bu işleri bilerek de böyle yapıyor olabilir valla inanırım =))
-
13 Haziran 2024, 20:23
#15
killingroad adlı üyeden alıntı
En azından 2019-2022 arası için daha rahat konuşabilirim, neredeyse bütün 1290'ların (SDR Evo'dan ADV'ye) orta mesnet gevşek geliyor fabrikadan :D
KTM bu işleri bilerek de böyle yapıyor olabilir valla inanırım =))
Orta mesnet nedir?
Bilerek yaptıklarını zannetmiyorum çünkü garanti kapsamında tamir etmek durumunda kalmıyorlar mı?
Bu arada komplo teorisi olarak şöyle bir şey aklıma geldi: Japon firmaları KTM firmasındaki bazı işçileri satın alıp abuk subuk hatalar yaptırıyor olabilir mi?
Olamaz tabii ki ama şimdi bunu okuyup ta inanan olur mu? Bence olur
-
13 Haziran 2024, 21:01
#16
hasmet adlı üyeden alıntı
Orta mesnet nedir?
Bilerek yaptıklarını zannetmiyorum çünkü garanti kapsamında tamir etmek durumunda kalmıyorlar mı?
Bu arada komplo teorisi olarak şöyle bir şey aklıma geldi: Japon firmaları KTM firmasındaki bazı işçileri satın alıp abuk subuk hatalar yaptırıyor olabilir mi?
Olamaz tabii ki ama şimdi bunu okuyup ta inanan olur mu? Bence olur
Türkçe özrüm çıkacak ortaya, triple clamp'in altta olanı gidona bağlanan değil de ortadaki diye orta mesnet diye attım ama galiba alt mesnet oluyor :D
Ya bilerek yapılması bir gerilla marketing olabilir. Elbette bir masraf da bir şekilde böyle ruh hastası bir marka imajının parçası mı acaba.
Çok zorlama bir fikir tabii ki bu ama yani olan şeylerin çok büyük kısmı montajdan kaynaklı, servisin eli değince genelde hallolan şeyler. Ari ırktan adamlar bunu engelleyecek prosedürleri elli kere oluşturabilirler.
-
13 Haziran 2024, 21:34
#17
killingroad adlı üyeden alıntı
Türkçe özrüm çıkacak ortaya, triple clamp'in altta olanı gidona bağlanan değil de ortadaki diye orta mesnet diye attım ama galiba alt mesnet oluyor :D
Ya bilerek yapılması bir gerilla marketing olabilir. Elbette bir masraf da bir şekilde böyle ruh hastası bir marka imajının parçası mı acaba.
Çok zorlama bir fikir tabii ki bu ama yani olan şeylerin çok büyük kısmı montajdan kaynaklı, servisin eli değince genelde hallolan şeyler. Ari ırktan adamlar bunu engelleyecek prosedürleri elli kere oluşturabilirler.
Yani KTM ilginç bir marka. Sürekli motosikletlerini güncelliyor aslında. Ama problemleri çözmeye dair bir motivasyon kesinlikle yok. Mesela 790'da ne "ya bu çok büyük problem mutlaka bir sonraki sene çözerler" ne de "aman bu çok ıvır zıvır bir problem, altı üstü vida sıkılacak" şeklinde yorumladığım problemlerin hiç biri çözülmedi. Örnek camshaft problemi, 4-5 sene oldu çözülmüyor. Motor bir revizyona bile girdi. Yeni 990da da devam edeceğini tahmin ediyorum. Örnek, radyatör suyu kaçırma problemi. Altı üstü bir vida sıkılacak ya da hortumlar değiştirilecek bir şey yapılacak ama KTM yapmıyor. 2024 model motorlar su kaçırıyor hala. ¯\_(ツ)_/¯
-
14 Haziran 2024, 01:03
#18
Ducati, Ktm Triumph hep sorunlu makinalardir, gecmistede oyleydi simdide pek bir degisen yok. Ducatiler en azindan elektrik arizasi vermiyor
Motosiklet Japondur. Hatta Japonda bile Honda ve Suzuki tercihimdir, ardindan Yamaha ve son sirada Kawa gelir. Suzukiler Motosikletin Toyota sıdır.
-
14 Haziran 2024, 08:22
#19
BoraKara adlı üyeden alıntı
Ducati, Ktm Triumph hep sorunlu makinalardir, gecmistede oyleydi simdide pek bir degisen yok. Ducatiler en azindan elektrik arizasi vermiyor
Motosiklet Japondur. Hatta Japonda bile Honda ve Suzuki tercihimdir, ardindan Yamaha ve son sirada Kawa gelir. Suzukiler Motosikletin Toyota sıdır.
Kawasaki neden son sırada oldu şimdi
Bana göre de kawasaki ilk sırada.
6 yıldır versys 1000 kullanıyorum.75000 km de.Sıfır sorun.
Motosikletin toyotası honda dır.
Tasarımları genel olarak iyi,sorunsuz ama uzerine binmek isteyeceğim en son japon.
Seni heyecanlandıran bir honda modeli var mı ?
Birde kawasaki modellerine bak.
-
14 Haziran 2024, 09:06
#20
eyy supermoto yetkilileri bu ne kurumsalsızlıktır?? süpermarket yönetirsiniz anca bu kafayla
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)