Enduro Severler Sizce Ne Almalı? ( Kafam çok karışık )
Reklamlar
-
06 Haziran 2024, 17:31
#21
CrossBursa adlı üyeden alıntı
Dostlarım selam, öncelikle özet geçmek gerekirse, şirketimin üzerine almak için sıfır enduro bir motosiklet arayışım var. Boy 1.88 olduğu için üzerinde sırıtmamak adına kalıplı bir motosiklet arıyorum. Yaklaşık bir ay kadardır ne alsam diye araştırma yapıyorum toplamda 4 tane model var aklımda, sizce ne yapmalı diye bir sormak istiyorum. Fikir ve önerilerinizi iletebilirseniz çok sevinirim. QJ modelleri hoşuma gidiyor özellikle SRT 800 X modeli fakat yarın öbür gün başımızı ağırtırmı onu kestiremiyorum. Ayrıca Benelli ile QJ motorun bir ortaklığı vs mi var diye sormak istiyorum SRT 800 X ile TRK 702 X neredeyse aynı motoru üretmişler. Bu modeller harici şunada bakabilirsin diyebileceğiniz bir marka model varsa onuda paylaşırsanız çok iyi olur.
Modeller
1- Voge 525 Dsx ( 47.6 HP )
2- Benelli TRK 702 X ( 69,06 HP )
3- QJ Motor SRT 800 X ( 91.20 HP )
4- QJ Motor SVT 650 X ( 75 Hp )
Bana göre Hepsi de çöp motor büyük ihtimalle son sahibi olursun ya da zararına satarsın
Her açıdan kötüler bildiğim kadarıyla çok yakıyorlar parçaları bulunmuyor pahalı aynı zamanda servisleri kalitesiz çoğu yerde Servis yok bir kere Çin aldım bir daha asla almak istemem sıfır çin amaktansa ikinci el Japon ya da Avrupalı motor çok daha iyi olur
Reklamlar
-
06 Haziran 2024, 20:59
#22
hn33 adlı üyeden alıntı
Bana göre Hepsi de çöp motor büyük ihtimalle son sahibi olursun ya da zararına satarsın
Her açıdan kötüler bildiğim kadarıyla çok yakıyorlar parçaları bulunmuyor pahalı aynı zamanda servisleri kalitesiz çoğu yerde Servis yok bir kere Çin aldım bir daha asla almak istemem sıfır çin amaktansa ikinci el Japon ya da Avrupalı motor çok daha iyi olur
Öneriniz nedir hocam, ne alalım?
-
07 Haziran 2024, 10:09
#23
Kesin bu markalardan biri olacaksa Benelli TRK 502X bakabilirsiniz. Aslında diğer herkezin yazdıklarına katılıyorum, bu paralara çıkınca avrupalı/japon bir sürü seçenek çıkıyor ama TRK 502X hem biraz daha uygun fiyat hemde diğer modellere bir süredir devamı olan ve belli bir kullanıcı kitlesi oluşmuş.
Ödeme kolaylığı/avantajı varsa belki olabilir.
-
08 Haziran 2024, 01:22
#24
Trk702 varken srt800x elemeni öneririm, çünkü her ne kadar şasi ve kasa aynı gibi görünse de malzeme, boya kalitesi olarak bariz fark var. Srtnin bloğu kağıt üstünde daha güçlü gibi görünse de ivmelenme ve son hız pratikte aynı.
Svt650x vstrom650nin bloğunu kullanıyo, gayet sağlam ve yedek parça konusunda da muadil bol bol bulabileceğiniz blok. Tarz olarak voge ve benelliden biraz sıyrılarak araziye daha yatkın.
Vogeyi direk eleyerek onun yerine qjmotor srt550x ekleyeyim müsaadenizle zira cfmoto ve vogenin elektronik ve tasarımsal olarak her ne kadar ilerlese de sağlamlık olarak asla qjmotorun seviyesini çıkamayacağını düşünüyorum.
Sonuç olarak araziye çok girerim derseniz svt650x, daha çok yol yaparım ama arazi kabiliyeti de olsun derseniz seçeneklerden en iyisi trk702x olur. Bütçemi azıcık kısayım her işimi görsün az yaksın derseniz de srt550x öneriyorum. Bütçe önemli değil diyosanız tek seçeneğe indirip trk702x diyerek kapatıyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:11 ----------
Edit: Hiçbirinde kalıp olarak sorun yaşamazsınız. Ayrıca eski bi srt700 sahibi olarak (trk702nin bloğuyla aynı) tork ve gücünden kesinlikle çok memnun kalırsınız. 180+ hızlara çok rahat çıkar, son hız da 205-210lardadır. Bu kısmı da ek bilgu olarak eklemek istedim.
Ayrıca qjmotor tıpkı burdaki mj group gibi(kuba, rks, benelli, segway, arctic cat distribütörü) zincir bi şirkettir ve aynı zamanda üreticidir, benellinin tamamının sahibidir(hissedar değildir). Bu yüzden qjmotor ve Benelli bazı motorları ve parçaları ortaktır, fakat buna rağmen benelli bi italyan markası olduğundan her zaman diğer modellerinden daha üstün tutmakta ve daha kaliteli üretmekte.
-
14 Haziran 2024, 23:31
#25
Uzun zamandır motosiklet arayışım devam ediyordu, ve bugün tercihimi TRK 702X ten yana kullandım. İnşallah beklediğim gibi sorunsuz bir sürüş keyfi yasatir. Kullanmaya başladıkça deneyimlerimi paylasirim inşallah.
-
15 Haziran 2024, 12:34
#26
Adige42 adlı üyeden alıntı
Uzun zamandır motosiklet arayışım devam ediyordu, ve bugün tercihimi TRK 702X ten yana kullandım. İnşallah beklediğim gibi sorunsuz bir sürüş keyfi yasatir. Kullanmaya başladıkça deneyimlerimi paylasirim inşallah.
Kullanıcı deneyimlerinizi duymak isterim memnun kaldınız mı?
-
15 Haziran 2024, 21:44
#27
-
15 Haziran 2024, 21:52
#28
Abi o paralar japon muadiller var lütfen adam akıllı bir motor al ya yapma kendine bunu ben trk dan memnunum ama verdiğim para belli senin vereceğin para çok yüksek bu motorlara. Değiştirdiğim zaman sonraki motor olarak tracer yada africa 2016 alacağım. İlk 700 tenere kasalarına bak kullanılmamış 10000 binde motorlar var birazda ilan kovalasan taksitli satana illaki denk gelirsin
-
03 Temmuz 2024, 14:04
#29
Konu güncel halen bir karar verebilmiş değiliz.
-
Yeni konu açmıştım ama varmış aynı kararsızlık yaşayanlar
Ne yapalım? 😃
-
karar vermeniz için tüm deneyimli kullanıcılar bişeyler demiş. hepsini görmezden gelip konu güncel diyorsun. napsın adamlar dötünü açıp dans mı etsin
-
Ben Tuareg almaya niyetlenmiştim. Boyum 175 cm. Durur halde çok aklma yatmamıştı. Tek sol ayakla yere basabiliyordum. Bu nedenlerle Moto Guzzi Mandello V100 aldım.
Eylül' de Tuareg 660 test sürüşü yaptım. Resmen oyuncak gibi geldi. Yani kullanımı o kadar kolay ki. Bir tane de bundan mı alsam diye düşünmeye başladım. Japon enduro veya adv kullanmadım. Tenere Tuareg' den de yüksek. O yüzden hiç yaklaşmamıştım. 51 yaşında birisi için oturma pozisyonu çok güzel. Bildiğin dimdik oturuyorsun. Senin boyun için Tenere de rahat olacaktır.
Yolu görüş süper. Ekran fena değil. Uzun yollar için çok ideL. Her yola gider. Hız merakın yoksa keyifli bir sürüş vadediyor. Çantayla ortalama 120 km/saat gibi gidebilirsin diye düşünüyorum.
Bence elektronikleri, özellikleri, fiyatı karşılaştırıp İtalyan, Japon veya Triumph vs de alabilirsin.
Tuareg 660 çantalarıyla taksitli kampanyası güzel fiyatlara gelebilir. Mutlaka test sürüşü yapıp almak lazım.
-
Fure61 adlı üyeden alıntı
Ben Tuareg almaya niyetlenmiştim. Boyum 175 cm. Durur halde çok aklma yatmamıştı. Tek sol ayakla yere basabiliyordum. Bu nedenlerle Moto Guzzi Mandello V100 aldım.
Eylül' de Tuareg 660 test sürüşü yaptım. Resmen oyuncak gibi geldi. Yani kullanımı o kadar kolay ki. Bir tane de bundan mı alsam diye düşünmeye başladım. Japon enduro veya adv kullanmadım. Tenere Tuareg' den de yüksek. O yüzden hiç yaklaşmamıştım. 51 yaşında birisi için oturma pozisyonu çok güzel. Bildiğin dimdik oturuyorsun. Senin boyun için Tenere de rahat olacaktır.
Yolu görüş süper. Ekran fena değil. Uzun yollar için çok ideL. Her yola gider. Hız merakın yoksa keyifli bir sürüş vadediyor. Çantayla ortalama 120 km/saat gibi gidebilirsin diye düşünüyorum.
Bence elektronikleri, özellikleri, fiyatı karşılaştırıp İtalyan, Japon veya Triumph vs de alabilirsin.
Tuareg 660 çantalarıyla taksitli kampanyası güzel fiyatlara gelebilir. Mutlaka test sürüşü yapıp almak lazım.
Mandello da çok ama çok rahat bu arada; bana Mandello mu Tuareg diye mi sorsalar ben Mandello'yu tercih ederim açıkçası. DL650'm var, alan hemen herkes gidon yükseltme geri çekme falan uyguluyor, bense çok az eğilerek kullanılıyor olmasını seviyorum mesela. Nötr sürüş pozisyonu çok güzel, çok dik olunca motosikletten kopukluk hissi oluyor. O motorun üzerine birazcık bile olsa eğilmek lazım bence.
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Mandello da çok ama çok rahat bu arada; bana Mandello mu Tuareg diye mi sorsalar ben Mandello'yu tercih ederim açıkçası. DL650'm var, alan hemen herkes gidon yükseltme geri çekme falan uyguluyor, bense çok az eğilerek kullanılıyor olmasını seviyorum mesela. Nötr sürüş pozisyonu çok güzel, çok dik olunca motosikletten kopukluk hissi oluyor. O motorun üzerine birazcık bile olsa eğilmek lazım bence.
bendeki vstrom'da da gidon yükseltme var ama yine de çok dik oturamıyorum. dik oturuş için iyice önde oturmam gerekiyor ve senin kadar uzun olmadığım için çok dik oturunca kollarım dirseklerden kırılmıyor, o şekilde çok rahat edemiyorum, hafif öne eğik oturuşu çok rahat. sigara molası vermek istemesem kontağı çevirip 2 saat ya da 200km hiç durmadan sürermişim gibi geliyor.
-
benelliyi çinli qj group satın aldı
dolayısıyla aynı firma bünyesinden çıkıyor bu motorlar
ama benelli bir tık daha iyi görünüyor, standartları farklı
burada bir faktörü daha bilmeye ihtiyaç var. motosiklet tecrübesi var mı yeterli bu hacimler için?
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Mandello da çok ama çok rahat bu arada; bana Mandello mu Tuareg diye mi sorsalar ben Mandello'yu tercih ederim açıkçası. DL650'm var, alan hemen herkes gidon yükseltme geri çekme falan uyguluyor, bense çok az eğilerek kullanılıyor olmasını seviyorum mesela. Nötr sürüş pozisyonu çok güzel, çok dik olunca motosikletten kopukluk hissi oluyor. O motorun üzerine birazcık bile olsa eğilmek lazım bence.
Burada biraz net şekilde kişinin kullanım senaryosunu belirlemesi gerekiyor.
Mandello Öhlins EC2.0 ile biraz bozuk yolda daha konforlu bile olabilir ama kati suretli bir asfalt dolanma makinası.
Tuareg malum, Dakar kraliçesi ama asfaltta da sınıfına göre tatlı şeyler sunuyor zira ağırlık merkezi aşağıda, çok güzel ayarlanmış şasi de süspansiyon da.
Asfalt canavarlığı için Mandello, her yolun meraklısı için Tuareg baskın. Şehir içinde de bu arada o gidona yüksekliğe rağmen Tuareg daha rahat.
-
Mandello v100'ü bayide incelemiştim malzeme kalitesi ciddi yüksekti, her detayı kaliteliydi, karizmatik motordu, üstüne oturmadım sürmedim.. aynı gün radarımda tuareg olduğu için onuda incelemistim, o da gayet kaliteli işçiliği yüksekti, yerden yüksek olmasına ragmen motor yan ayaktan çok rahat kaldırılıyordu. Kafamda tuareg tamamdır derken satıcının fikir değiştirmesiyle ibre africa twin'e döndü ve sahibi oldum. Tuareg'i sürmedim bilmiyorum ama ağırlık olarak africa yan ayaktan tuareg gibi kolay gelmiyor
-
Seçenekler arasında neden ''enduro'' yok?
-
killingroad adlı üyeden alıntı
Burada biraz net şekilde kişinin kullanım senaryosunu belirlemesi gerekiyor.
Mandello Öhlins EC2.0 ile biraz bozuk yolda daha konforlu bile olabilir ama kati suretli bir asfalt dolanma makinası.
Tuareg malum, Dakar kraliçesi ama asfaltta da sınıfına göre tatlı şeyler sunuyor zira ağırlık merkezi aşağıda, çok güzel ayarlanmış şasi de süspansiyon da.
Asfalt canavarlığı için Mandello, her yolun meraklısı için Tuareg baskın. Şehir içinde de bu arada o gidona yüksekliğe rağmen Tuareg daha rahat.
Orası öyle, benim yaklaşımım tamamen oturuş ergonomisi kapsamındaydı.
649cc / 204kg bir motosiklet şehir içinde 1042cc / 238kg bir motosikletten hemen hemen her zaman daha rahat olacaktır. Büyük ihtimal Tuareg'in gidon turu da daha başarılıdır Mandello'dan, sırf bu bile şehir içinde onu öne çıkarır zaten.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)