Eski Model Çekme Belgeli Motosiklet Ruhsat Sorunsalı
Reklamlar
-
04 Haziran 2024, 10:12
#1
Merhaba arkadaşlar.
Umarım iyisinizdir ve gününüz güzel geçiyordur.
Hızlıca konuya girmek isterim. 2005 Model Mondial MCT 250 kullanıcısıyım. Bunun dışında Honda VFR 800 VTEC (2007) ve Kuba Ege 100 (2018) gibi çeşitli marka modellerde UZUN SÜRELİ kullanmışlığım var ancak MCT 250 benim için bir KEYİF meselesi.
Bu motosikleti 2022/02/14 Tarihinde trafikten çektirdim. Parça problemi çektiğim için Boberizmir'e yollayıp motosikleti custom hale getirdim. Başlarda bu kadar kısa sürede tekrar trafiğe sokmayı beklemiyordum ama hızlıca motosikleti toparlayacak bütçeyi toplamayı başardım ve hızlıca toparladım.
Problem şudur ki: motosiklet 'i Tuvtürk muayenesine soktum. Araç renk değişimi de dahil her şeyiyle muayeneden geçti (Problemleri Uzun uzun ek olarak anlatacağım). Aldığım belgeyle notere gittim. Noter bana aracın ruhsatında Güç Ağırlık Oranı, Dingil Sayısı, Vites sayısı gibi kısımların eksik olduğunu söyleyerek araç uyumluluk belgesini Mondial Yetkili Mağazasından almamı söyledi. Bende kendilerine motosikletin 2 yıl öncesine kadar trafikte olduğunu ve bu tarz bilgi eksikliklerine dair tarafımdan bir şey istenmediğini söyledim ancak bir sonuç alamadım. Dendiği gibi bir Mondial Yetkili Satıcısına gidip durumu izah ettim. Kendileri beni müşteri hizmetlerine yönlendirdiler. Not düşmeliyim ki motosikletin ilk sahibi değilim. Kaçıncı sahibi olduğumu da tam olarak bilmiyorum. Hediye olarak geldiği için zamanında sorgulamamıştım.
Müşteri hizmetleriyle konuştuğumda bana satışı yapılmış motosikletlere dair belgeleri en fazla 10 yıl saklama zorunlulukları olduğunu ve bu belgeyi Şase numarasını vermem durumu da dahil hiçbir şekilde vermeyeceklerini söyleyerek Muayeneden geçmiş trafiğe çıkmak için ruhsat yenilemesi ve plaka basımı dışında bir şeyi kalmamış motosikletimi hurdaya vermemi söylediler.
Motosikleti bilenler bilir yaklaşık piyasa değeri 45.000TL (2024.06.04 Tarihine göre) olan bir motosiklete ben zaten değeri kadar masraf yapmış durumdayım.
Son çare Noterliğe gidip durumu izah edip çözüm üretmelerini istedim. Kendileri bana Makine Mühendisleri Odasına giderek bu belgeyi yeniden oluşturtabileceğimi söylediler. Bende gidip kendilerinden durum için yardım istedim. Fotoğrafları ve ruhsat fotokopisini istediler.
Kendilerine istedikleri tüm bilgileri verdim ve şu anda beklemekteyim. Mevcut fiyatlandırmada 1500-1800TL gibi bir ücreti var.
Bu bekleyişim arasında aklıma takıldı. Bu bilgileri doğrulatabileceğim istekte bulunabileceğim ya da benzer durumlardan geçmiş birileri var mı ? MMO'dan alacağım belgeden sonra karşıma ekstra bir sorun çıkabilir mi ? MMO'dan belge almadan ücretsiz bir şekilde bu sorunu çözebileceğim bir yöntem var mı (Firma belge veremem 10 yılı geçmiş diyor ve ilk sahibini tanımıyorum) ?
Hali hazırda bu yolun geri dönüşü yok. 38.000TL'ye yakın bir masraf etmişken artık trafiğe sokup keyfine varmak istiyorum. Biliyorum çin malı Mondial vs diyip kötüleyecek arkadaşlar çıkacaktır. Harley Davidson dahil kullandım ancak bu motosikletin verdiği keyfi seviyorum. Konumuz bu değil. Yaşadığım probleme dair çözümü olan birileri var mı ?
TUVTURK Sorunsalı EK Bilgi: Motosikletin arka çamurluğunun üzerine oturtulmuş yaklaşık 10cm x 10cm boyutlarında standart bir insanın sığamayacağı boylarda bir artçı koltuğum vardı. Çamurluğun değişmesiyle birlikte bu da gitmiş oldu. Motosikleti tek seleye indirdim. Bunun dışında depoyu değiştirdim ki eski deponun hem boyası kötüydü hem de grenajları piyasada yoktu. Yan kapakları dahil bulamıyordum akü bölmesini kapatan.
Değişimden sonra motosikletin orijinal halinin aksine bir tek koltuğu tek kişilik olmuştu. Motosikletin sahip olduğu gücüde hesaba katarsak iki kişilik haliyle hantal kalıyordu zaten. Muayne istasyonunda motosikleti 3 ağır kusurdan bıraktılar. İkisi benim gözümden kaçan kusurlardı ve hızlıca düzelttirdim. Fren hortumunda yıpranmadan kaynaklı bir problem vardı. Bir diğeri ise Arka stop lambamın oksitlenme nedeniyle yanmamasıydı. Ciddi problemlerdi ve kolayca düzelttim. Üçüncü Problem ise motosikletin ruhsatında yazan koltuk sayısının 2'den 1'e düşmesiydi.
Kendilerine motosikleti tek koltuklu olarak kullanmak istediğimi gerekiyorsa bunu ruhsata işletmek istediğimi söyledim ancak ne bir yol gösterdiler ne de kabul ettiler. Bende Custom olarak Şase üzerine kaynak yaptırarak tak çıkart şeklinde bir koltuk demiri yaptırdım. Koltuğu kullanmak istemediğim içinde demir haliyle bıraktım ve yeniden muayene 'ye soktum (Motosikleti en son 2018 yılında Muayene'ye sokmuş ve sonrasında kullanmayıp 2022 yılında trafikten çektirmiş olmama rağmen 2012 yılından beri muayene olmadığını söyleyerek 5000tl gibi bir ücret aldıklarını, durumu söylememe rağmen kayıtlarında çıkmadığı için el mahkum ücreti ödemek zorunda kaldığımı da eklemeliyim.)
İstasyonda bana selenin bir çanta demirine benzediğini söylediler.
Sarayda doğmuş olan arkadaş buna ek olarak "Demirin üzerine mi oturtacaksın insanları ?" diye sorduğunda kendisine
"Oturmak isteyenin oturabileceğini eski model motosikletlerde demir selelerinde olduğunu ve hayatında hiç bisiklet selesine oturup oturmadığını" sordum.
Kendisi sarayda doğduğu için oturmadığını söyledi.
Bunun üzerine bana: "Arka selenin üzerini sünger bantlayıp gelme kabul etmem düzgünce kaplama yaptır süngerin üzerine deri olsun" dedi.
O gün sabrımın sınırlarını zorlayan arkadaşa sakin davranıp sökülüp takılabilen bir sele kaplaması yaptırdım.
Son gittiğim muayenede tam bu sefer de geçmeyecek elimden bir kaza çıkacak derken geçtiğimi öğrendim.
İsim vermekten çekinmediğim için bu problemi yaşadığım istasyon Çanakkale Merkez TUVTURK muayene istasyonu olduğunu sizlere söylemeyi bir borç bilirim. Kafasına göre orijinallik ve standart belirleyen istasyon çalışanlarının bulunduğu bir yer halinde bu günlerde.
Birkaç insanla konuştuğumda benzer durumlar yaşandığını da duydum. Eski model bir aracın kornası neden direksiyon simidinin ortasına basınca çalışıyor neden silecek koluna basınca ötmüyor gibi saçma sebeplerden ötürü parçası ve mekanizması orijinal olmasına rağmen onlara göre orijinal olmadığı kanaatine vardıkları noktalarda araçları muayeneden bırakabiliyorlar.
Ya da Bazı arkadaşların fren testlerinde problem yaşamaları durumunda hiçbir uyarıda bulunmuyorlar. Halbuki fren telinin sıkılaşması için fren somununun birkaç defa döndürülmesiyle düzelecek durumlarda bile işleri güçleri insanlara zorluk çıkartmak olmuş durumda.
Reklamlar
-
04 Haziran 2024, 10:37
#2
öncelikle geçmiş olsun, şu an mevcutta trafiğe çıkarabildinmi onu anlamadım ama, epey bir uğraştırmışlar.
aracımızın muayneden geçmeme sebebi malesef bakan teknisyenin önceki gece hanımıyla performansıyla alakalı, canı ister geçirir, canı ister bırakır.
gerçekten dünyada hiç bu kadar standartı olmayan bir standardizasyon oluşumu yoktur.
hiç motosiklet sokmadım muayneye ama otomobillerle çok enteresan anılarım var benimde.
çok emin değilim ama, iki kişilik selesi olan bir motora tek kişilik bisiklet selesi gibi custom sele olanları geçirmiyorlar diye biliyorum.
onun haricinde mct 250 daha önce kullandığım gerçekten çok çok iyi bir makinadır. harcadığın her kuruşa değer.
hatta bahsi arttırayım, sıfır km cfmoto mu, yoksa formunda 50k devirmiş mct250 mi diye sorsunda 0,1 saniyede mct250 derim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:36 ----------
motorun son halinin fotoğraflarını da bekliyoruz.
-
04 Haziran 2024, 10:55
#3
Sevgili arkadaşım bu ülkede maalesef her şey tanıdık ve iyi geçinmekle yürüyor. Saçma sapan konular denetlemeden gayet normal bir biçimde geçerken, aslında kanuni engeli olmayan ama usule uymayan mevzulara takıp insanı çıldırtıyorlar. Geçmiş olsun,yolunda başarılar ve sabırlar dilerim.
-
04 Haziran 2024, 12:29
#4
Selesiz halinin resmini sona ekledim. Önceki halini de ekledim. Henüz trafiğe çıkaramadım. Makine mühendisleri odasından uygunluk belgesi bekliyorum ki ruhsattaki eksik bilgileri dolduracak geçerli bir belge sunabileyim noterliğe. Bu belgeyi sunduktan sonra aracı trafiğe sokmak için hiçbir engel kalmıyor. Ardından Plaka basımını yapıp kullanmaya başlıycam.
Tabi ki motosiklet elime bu şekilde geçmedi. Geçen yıllar içerisinde temel bakımları dışında yapılan hatalardan ve bu hataların sonucu eksilen parçaların yerine yenisinin piyasa da bulunamamasından dolayı bu hale gelmişti. Zaten bu nedenle bu motosikleti proje motoru haline getirip custom yaptırmaya karar verdim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:04 ----------
nightingale8 adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar.
Umarım iyisinizdir ve gününüz güzel geçiyordur.
Hızlıca konuya girmek isterim. 2005 Model Mondial MCT 250 kullanıcısıyım. Bunun dışında Honda VFR 800 VTEC (2007) ve Kuba Ege 100 (2018) gibi çeşitli marka modellerde UZUN SÜRELİ kullanmışlığım var ancak MCT 250 benim için bir KEYİF meselesi.
Bu motosikleti 2022/02/14 Tarihinde trafikten çektirdim. Parça problemi çektiğim için Boberizmir'e yollayıp motosikleti custom hale getirdim. Başlarda bu kadar kısa sürede tekrar trafiğe sokmayı beklemiyordum ama hızlıca motosikleti toparlayacak bütçeyi toplamayı başardım ve hızlıca toparladım.
Problem şudur ki: motosiklet 'i Tuvtürk muayenesine soktum. Araç renk değişimi de dahil her şeyiyle muayeneden geçti (Problemleri Uzun uzun ek olarak anlatacağım). Aldığım belgeyle notere gittim. Noter bana aracın ruhsatında Güç Ağırlık Oranı, Dingil Sayısı, Vites sayısı gibi kısımların eksik olduğunu söyleyerek araç uyumluluk belgesini Mondial Yetkili Mağazasından almamı söyledi. Bende kendilerine motosikletin 2 yıl öncesine kadar trafikte olduğunu ve bu tarz bilgi eksikliklerine dair tarafımdan bir şey istenmediğini söyledim ancak bir sonuç alamadım. Dendiği gibi bir Mondial Yetkili Satıcısına gidip durumu izah ettim. Kendileri beni müşteri hizmetlerine yönlendirdiler. Not düşmeliyim ki motosikletin ilk sahibi değilim. Kaçıncı sahibi olduğumu da tam olarak bilmiyorum. Hediye olarak geldiği için zamanında sorgulamamıştım.
Müşteri hizmetleriyle konuştuğumda bana satışı yapılmış motosikletlere dair belgeleri en fazla 10 yıl saklama zorunlulukları olduğunu ve bu belgeyi Şase numarasını vermem durumu da dahil hiçbir şekilde vermeyeceklerini söyleyerek Muayeneden geçmiş trafiğe çıkmak için ruhsat yenilemesi ve plaka basımı dışında bir şeyi kalmamış motosikletimi hurdaya vermemi söylediler.
Motosikleti bilenler bilir yaklaşık piyasa değeri 45.000TL (2024.06.04 Tarihine göre) olan bir motosiklete ben zaten değeri kadar masraf yapmış durumdayım.
Son çare Noterliğe gidip durumu izah edip çözüm üretmelerini istedim. Kendileri bana Makine Mühendisleri Odasına giderek bu belgeyi yeniden oluşturtabileceğimi söylediler. Bende gidip kendilerinden durum için yardım istedim. Fotoğrafları ve ruhsat fotokopisini istediler.
Kendilerine istedikleri tüm bilgileri verdim ve şu anda beklemekteyim. Mevcut fiyatlandırmada 1500-1800TL gibi bir ücreti var.
Bu bekleyişim arasında aklıma takıldı. Bu bilgileri doğrulatabileceğim istekte bulunabileceğim ya da benzer durumlardan geçmiş birileri var mı ? MMO'dan alacağım belgeden sonra karşıma ekstra bir sorun çıkabilir mi ? MMO'dan belge almadan ücretsiz bir şekilde bu sorunu çözebileceğim bir yöntem var mı (Firma belge veremem 10 yılı geçmiş diyor ve ilk sahibini tanımıyorum) ?
Hali hazırda bu yolun geri dönüşü yok. 38.000TL'ye yakın bir masraf etmişken artık trafiğe sokup keyfine varmak istiyorum. Biliyorum çin malı Mondial vs diyip kötüleyecek arkadaşlar çıkacaktır. Harley Davidson dahil kullandım ancak bu motosikletin verdiği keyfi seviyorum. Konumuz bu değil. Yaşadığım probleme dair çözümü olan birileri var mı ?
TUVTURK Sorunsalı EK Bilgi: Motosikletin arka çamurluğunun üzerine oturtulmuş yaklaşık 10cm x 10cm boyutlarında standart bir insanın sığamayacağı boylarda bir artçı koltuğum vardı. Çamurluğun değişmesiyle birlikte bu da gitmiş oldu. Motosikleti tek seleye indirdim. Bunun dışında depoyu değiştirdim ki eski deponun hem boyası kötüydü hem de grenajları piyasada yoktu. Yan kapakları dahil bulamıyordum akü bölmesini kapatan.
Değişimden sonra motosikletin orijinal halinin aksine bir tek koltuğu tek kişilik olmuştu. Motosikletin sahip olduğu gücüde hesaba katarsak iki kişilik haliyle hantal kalıyordu zaten. Muayne istasyonunda motosikleti 3 ağır kusurdan bıraktılar. İkisi benim gözümden kaçan kusurlardı ve hızlıca düzelttirdim. Fren hortumunda yıpranmadan kaynaklı bir problem vardı. Bir diğeri ise Arka stop lambamın oksitlenme nedeniyle yanmamasıydı. Ciddi problemlerdi ve kolayca düzelttim. Üçüncü Problem ise motosikletin ruhsatında yazan koltuk sayısının 2'den 1'e düşmesiydi.
Kendilerine motosikleti tek koltuklu olarak kullanmak istediğimi gerekiyorsa bunu ruhsata işletmek istediğimi söyledim ancak ne bir yol gösterdiler ne de kabul ettiler. Bende Custom olarak Şase üzerine kaynak yaptırarak tak çıkart şeklinde bir koltuk demiri yaptırdım. Koltuğu kullanmak istemediğim içinde demir haliyle bıraktım ve yeniden muayene 'ye soktum (Motosikleti en son 2018 yılında Muayene'ye sokmuş ve sonrasında kullanmayıp 2022 yılında trafikten çektirmiş olmama rağmen 2012 yılından beri muayene olmadığını söyleyerek 5000tl gibi bir ücret aldıklarını, durumu söylememe rağmen kayıtlarında çıkmadığı için el mahkum ücreti ödemek zorunda kaldığımı da eklemeliyim.)
İstasyonda bana selenin bir çanta demirine benzediğini söylediler.
Sarayda doğmuş olan arkadaş buna ek olarak "Demirin üzerine mi oturtacaksın insanları ?" diye sorduğunda kendisine
"Oturmak isteyenin oturabileceğini eski model motosikletlerde demir selelerinde olduğunu ve hayatında hiç bisiklet selesine oturup oturmadığını" sordum.
Kendisi sarayda doğduğu için oturmadığını söyledi.
Bunun üzerine bana: "Arka selenin üzerini sünger bantlayıp gelme kabul etmem düzgünce kaplama yaptır süngerin üzerine deri olsun" dedi.
O gün sabrımın sınırlarını zorlayan arkadaşa sakin davranıp sökülüp takılabilen bir sele kaplaması yaptırdım.
Son gittiğim muayenede tam bu sefer de geçmeyecek elimden bir kaza çıkacak derken geçtiğimi öğrendim.
İsim vermekten çekinmediğim için bu problemi yaşadığım istasyon Çanakkale Merkez TUVTURK muayene istasyonu olduğunu sizlere söylemeyi bir borç bilirim. Kafasına göre orijinallik ve standart belirleyen istasyon çalışanlarının bulunduğu bir yer halinde bu günlerde.
Birkaç insanla konuştuğumda benzer durumlar yaşandığını da duydum. Eski model bir aracın kornası neden direksiyon simidinin ortasına basınca çalışıyor neden silecek koluna basınca ötmüyor gibi saçma sebeplerden ötürü parçası ve mekanizması orijinal olmasına rağmen onlara göre orijinal olmadığı kanaatine vardıkları noktalarda araçları muayeneden bırakabiliyorlar.
Ya da Bazı arkadaşların fren testlerinde problem yaşamaları durumunda hiçbir uyarıda bulunmuyorlar. Halbuki fren telinin sıkılaşması için fren somununun birkaç defa döndürülmesiyle düzelecek durumlarda bile işleri güçleri insanlara zorluk çıkartmak olmuş durumda.
Sorunu yeterince kısa ve net söyleyemediğimi fark ettim.
Ruhsatta çekme belgeli yazıyor. Trafiğe sokmak istediğinizde Ruhsatınızı yeniden bastırıyorsunuz. Bunun için aracın muayeneden geçmesi ve Tuvturk'den bir belge almanız şart.
Ancak bende Tuvturk'den belge olmasına rağmen daha önce ruhsat işlemleri Polis Trafik Şube'de iken boş bırakılan kısımlar olmuş. Noterlikler bu boş kalan ruhsattaki bilgileri dolduramıyor.
Bu nedenden dolayı sistemleri yeni ruhsat basımına izin vermiyor.
Motosikletin ilk satışı 10 yıldan önce gerçekleştiği için de bu bilgileri doldurmak için gerekli belgeyi Mondial bana veremeyeceğini söylüyor.
Durum böyle olunca Ruhsat yeniletemiyorum. Dolayısıyla da Plaka bastıramıyorum.
-
04 Haziran 2024, 12:39
#5
nightingale8 adlı üyeden alıntı
bu hali gerçekten oldukça şık olmuş, güle güle kullanırsın inşallah bir an önce.
-
04 Haziran 2024, 15:33
#6
Merhaba , aynı sorunu bir hafta önce yaşadım. Çekme belgeli aldığım motorumu aynı şekil renk değişikliği ve trafiğe çıkış için muayeneye soktum ve muayeneden geçtim. Ardından trafiğe çıkış ve plaka basımı için notere gittiğimde ruhsatta bulunan Güç - Ağırlık oranı yazmadığı için tescil veremeyeceklerini ilettiler. Çözüm olarak ya bayiden araç uygunluk belgesi ya da MMO'dan aynı belgeyi (tabi çok yüksek meblağ karşılığı) alabileceğimi ilettir. Ertesi gün Yamaha Türkiye'yi aradım ve durumdan bahsettim onlar da benden ruhsat ve kişisel bilgilerimi alıp işimin görüleceği belgeyi en kısa sürede tarafıma ileteceklerini ilettir. Daha sonra bir gün bile geçmeden akşama belge mail yoluyla tarafıma ulaştı. Belge olarak araç teknik bilgilerini içeren sıradan kaşe imzalı bir evraktı , yani öyle tse standartlarında bir belge falan değil bildiğimiz sıradan worldde yazılmış kaşe imzalı yaz ama Yamaha genel müdürü Hakan Bey'in imzası vardı üstünde. Neyse bir gün sonra buradaki 4. notere gittim tüm evrakları ve bayiden gelen belgeyi teslim ettiğimde noter bir de ne desin , Bu belge bir değer taşımamaktadır , bunun üzerinde ıslak kaşe imza olması lazım falan filan dediler. Ben de aynı belgeleri gittim başka notere teslim ettim ve araya birisini soktuğumda 2. noter işimi haletti , özet geçmek gerekirse elinde genel bayiden alınmış ıslak imzalı ve fotokopili bir belge varsa bir noter işini görmese bile başka notere gidersen işini çözecektir çünkü tamamen noterlerin inisiyatifine kalmış bir durum. MMO işine hiç bulaşma derim çünkü çok tuzlu...
-
14 Haziran 2024, 08:10
#7
Cevaplar için herkese teşekkür ediyorum. Sorunu çözdüm.
MMO üzerinden belge almak için gittim. 1500tl kadar bir ücret karşılığında yaklaşık 2-3 gün içerisinde bir belge düzenlediler. Üstü mühürlü bir zarf olarak gidip aldım. Belgeyi tam açacakken mührün bozulması halinde belgenin geçersiz olacağını söylediler. Belgeyi açmadan Notere götürdüm. Eksik kalan kısımları doldurdular. Bunun içinde 240tl kadar bir ücret daha aldılar. Son olarak ruhsatım yenilendi. 1250tl kadar da yeni ruhsat basım ücreti ödedim. Verdikleri belgelerle Plaka basımına gidip 200tl bir ücret ödedikten sonra plakamı basıp hızlıca motosikletime taktım ve trafiğe çıktım.
Dediğiniz gibi bir yerde olmayan işiniz başka noterlikte yapılıyor olabilir. Ancak benim bu çevredeki noterliklerde bir tanıdığım yoktu. Aracı trafiğe sokmak için bekleyecek bir sabrımda kalmamıştı. Cevap yazdığınız saatlerde ben MMO'da belge işlemlerini yaptırıyordum. Bayiden belge alabilmiş olsam bile başıma ne geleceğini öğrendiğim iyi oldu. Birde oradan çıldıracakmışız.
Mevcut durumda gelecekte benzer bir durumu yaşayanlara yol göstermesi adına yapılan işlemleri yazdım.
Çekme Belgeli Aracı Trafiğe Sokmak için Yapılacaklar:
1. Araca Muayne Öncesi Sigorta Yaptırmanız gerekli. Muayne randevusu alırken yazdığı gibi bir borcu olmaması gerekiyor.
2. Aracı Muayne ye sokun. Renk değişikliğinde fatura ibraz etmeniz gerekecektir. Eğer renk değişikliği yaptıysanız boyayı yapan firmadan aracın yeni rengi de dahil yazan kaşeli imzalı bir fatura isteyin.
Eğer boya yapan firma reddediyorsa problem yaşıyorsanız bir kaportacı vb. iş yapan yerden fatura kestirebilirsiniz ancak KDV tutarını sizden isteyeceklerdir. 1500 TL lik bir faturanın KDV'si 300tl kadar tutuyor. Şahsen ben bu problemi yaşadım.
3. Muayneden geçtikten sonra elinizdeki Tuvturk kağıdı ile birlikte Noterliğe gidip aracı trafiğe sokmak istediğinizi çekme belgeli halde olduğunu söyleyip işlemleri başlatın.
4. Ruhsatta bir eksik çıkar ise yukarıdaki arkadaşın verdiği örnekte görüldüğü gibi bayiden belge isteyin. Araç 10'yıldan yaşlıysa bu belgeyi vermeyi reddeden markalar mevcut örneğin Mondial. 10 Yıldan eski değil ise müşteri hizmetleri aracılığıyla ilk satış sırasında sunulan kaşe imzalı belgeleri isteme hakkına sahipsiniz. Bunun için aracın size ait olduğunu kanıtlamanızı da isterler. Ruhsat, Noter Satış belgesi, kimlik vb yöntemlerle.
5. Bayi belge vermiyorsa Makine Mühendisleri Odası kısaca MMO'ya giderek. Ruhsatımda eksik bilgiler var doldurulması için bu bilgileri yazan bir belge istiyorum diyerek Hangi bilgilerin eksik olduğunu eksiksiz bir şekilde karşı tarafa aktarın. Belge düzenlendikten sonra yeniden işlem ücreti ödemek zorunda kalmayın.
6. Belgenizi alınca açmayın. Noterliğe gidip gerekli evrakları : Ruhsat, Kimlik, Varsa Boya faturası, Tuvturk belgesi, MMO'nın verdiği zarf. Noterliğe verin.
7. Yeni ruhsatınız basılacaktır. Ruhsat basım ücreti ve ruhsatta güncelleme yapma ücreti olarak iki ayrı ücret istenecektir. 1240tl basım 240tl değişiklik ücreti şu anda.
8. Verilen belgeyle Şoförler Ve Otomobilciler Esnaf Odası'na gidin. Plaka basım ücreti benim burada 200tl idi. Ücreti ve belgeleri verin.
9. Plaka basım odasına elinize verilen boş plakalığı teslim edin. Hızlıca basıyorlar genellikle. Ardından işiniz bitmiştir.
10. Sağlam bir plakalık alın sonra yeniden plaka basımıyla uğraşmayın.
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:05 ----------
Konu kapatılabilir.
-
14 Haziran 2024, 09:58
#8
Konuyla direk alakası olmasa bile ek bir bilgide ben vereyim.
Bir noter problem çıkardı diye başka bir notere gittiğinizde her nasıl oluryorsa daha önce işlem yaptırmaya çalıştığnızı görüyorlar ve işler dahada b*ka sarıyor.
-
14 Haziran 2024, 17:48
#9
Renk değişiminde boyayı kendiniz yaparsanız muayeneden geçmiyor mu demek oluyor bu?
-
14 Haziran 2024, 20:02
#10
nightingale8 adlı üyeden alıntı
Sorunu yeterince kısa ve net söyleyemediğimi fark ettim.
Ruhsatta çekme belgeli yazıyor. Trafiğe sokmak istediğinizde Ruhsatınızı yeniden bastırıyorsunuz. Bunun için aracın muayeneden geçmesi ve Tuvturk'den bir belge almanız şart.
Ancak bende Tuvturk'den belge olmasına rağmen daha önce ruhsat işlemleri Polis Trafik Şube'de iken boş bırakılan kısımlar olmuş. Noterlikler bu boş kalan ruhsattaki bilgileri dolduramıyor. Bu nedenden dolayı sistemleri yeni ruhsat basımına izin vermiyor.
Motosikletin ilk satışı 10 yıldan önce gerçekleştiği için de bu bilgileri doldurmak için gerekli belgeyi Mondial bana veremeyeceğini söylüyor. Durum böyle olunca Ruhsat yeniletemiyorum. Dolayısıyla da Plaka bastıramıyorum.
Açılın eski tescilci geldi.
Her motorlu aracın uygunluk belgesi ilk tescil edildiği bürodaki dosyasında dosyasında muhafaza edilmek zorundadır. Plaka değişikliği yapılsa bile o plakaya tescil edilen yeni/eski araçların belgeleri sıralı olarak o dosyada saklanır. Motosikletin ilk tescil eğildiği yerdeki trafik tescil büro amirliğinde uygunluk belgesinin bulunması gerekir. Tescil işlemlerinin noterlere devri sırasında bu belgelerde devredilmiştir.
İlk tescili yapan kuruluşa/noterliğe müracaat ediniz.
01/05/2010 tarihinden önceki tescil işlemlerinde güç ağırlık oranı gibi bilgiler zorunlu olmadığı için EK-1 düzenleyen muameleciler o haneleri boş geçiyordu. Bu tür eksiklikler yüzünden muayene yaptıramayan bir sürü vatandaşla karşılaştım. İlk tescil bizim bürodan yapılmış ise dosyasından uygunluk belgesini bulmak suretiyle sorunu çözüyorduk. Veya aynı model sıfır tescil yapılmış bir araç var ise onun dosyasından fotokopi alıp bilgileri ve evrakı tamamlıyorduk. Tescil işlemi noterlere devredilmeden önce ben emniyetten ayrıldım. Son durum hakkında tam bilgi sahibi değilim.
12 koltuklu traktör, 0 koltuklu 302 otobüs görmüşlüğüm var.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:50 ----------
fazil adlı üyeden alıntı
Renk değişiminde boyayı kendiniz yaparsanız muayeneden geçmiyor mu demek oluyor bu?
Boyacılıkla iştigal eden vergi mükellefi iseniz, kendi kendinize fatura kesebiliyorsanız neden olmasın?
Bu arada bu konuyu ben bugün gördüm. Belki dediklerim bir başkasının işine yarar.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler