400 CC'den geçiş kararsızlığı
Reklamlar
-
04 Haziran 2024, 00:31
#1
Dostlar merhaba, rks 150 ile başlayan motosiklet serüvenim Pulsar, R25, sonra Pulsarın her kasası (keyfi) ardından Dominar 400 ve araya 5 gün MT07 ile devam etti. Ardından MT07 nin bana göre olmadığını, sadece içimde kalan
gençlik hevesi olduğunu ve düşünmek zorunda olduğum bir ailem, eşim olduğunu anlayınca acımadım sattım 5 gün sonra. Şuan Dominar 400 UG ile tekrar devam ediyorum. Fakat orta modelli minimum 2019, +600 CC bir Japon'a geçmek istiyorum ama sevdiğim tarz genellikle sport touring. 07 gibi beni korkutmayacak, eşimin de arkamda rahat edeceği ve artık uzuuun yıllar değişimi düşünmeyecegim bir tavsiye var mı? Ek olarak yıllardır memnun bir bajaj kullanıcısı olarak şuan ki Dominarımdan'da çok memnunum. Sadece bir jübile yapıp, arabaya geçerim 3-4 seneye malum çocuk vs. olabilir. Yaşım 32 abilerim kardeşlerimden varsa sohbetlik tavsiye alırım
Reklamlar
-
04 Haziran 2024, 01:04
#2
Yolcun olacaksa 650 cc Vstrom'u şiddetle tavsiye ederim , NC750 de farklı avantajları ile mutlu edebilir..
-
04 Haziran 2024, 02:11
#3
Triumph tiger sport 660 ve cf moto clx 700.ikisi de sport touring.ikisi de modlu.
Clx 700 ecoda 50 sportta 75hp.triumph 80hp normal.rain modda gaz kesiyor soft surus oluyor ama hp kisiyormu bilmiyorum.
-
04 Haziran 2024, 07:30
#4
Sport touring dediğimizde aklımıza eskinin karenajlı, hafiften ss görünümlü ama yüksek gidon, nispeten dik oturuş motorlar geliyorsa bence eşiniz pek rahat edemeyecektir. Bu segmentte Japonlardan Kawasaki Ninja 650, bir türlü ilanlarda göremiyorum ama Suzuki'nin Gsx 8R, Honda'nın Cbr 650F, Yamaha'nın R7 gibi modelleri mevcut. Ancak günümüzün adv modasıyla şekillenmiş ve sport touring dediğimizde bence bu kategori çok şenleniyor. VStrom, Versys, Tracer 7 harika birer seçenek olurdu, Avrupalılardan da Triumph Tiger, Motoguzzi V85 gibi ilgi çekici ve kaliteli modeller var. Bu 2. tip dediğimiz kategoride eşiniz daha rahat edecektir.
-
04 Haziran 2024, 07:41
#5
hocam oncelikle 600 ve uzeri bakacagin sport touring lerde MT07 den cok asagi kalmaz. sehir ici MT ler iyidir ama uzun yolda yaparim, daha yavas hareket edeyim, aralara daha zor gireyim, beni yoldan daha az cikarsin vs diyorsan YAMAHA TRACER 7 olabilir, daha advernture istiyorsan NC750 olabilir. Eger touring veya adventure alacaksan avrupa modellere de bakmani tavsiye ederim. yada CB650 olabilir yine naked sinifinda, MT ye gore bir tik daha touring hissiyati veriyor.
-
04 Haziran 2024, 07:54
#6
ktm 790 advanture - (cfmoto ortaklığı)
ktm 890 advanture - (made in ktm)
-
04 Haziran 2024, 08:17
#7
NAMASTE7 adlı üyeden alıntı
Dostlar merhaba, rks 150 ile başlayan motosiklet serüvenim Pulsar, R25, sonra Pulsarın her kasası (keyfi) ardından Dominar 400 ve araya 5 gün MT07 ile devam etti. Ardından MT07 nin bana göre olmadığını, sadece içimde kalan
gençlik hevesi olduğunu ve düşünmek zorunda olduğum bir ailem, eşim olduğunu anlayınca acımadım sattım 5 gün sonra. Şuan Dominar 400 UG ile tekrar devam ediyorum. Fakat orta modelli minimum 2019, +600 CC bir Japon'a geçmek istiyorum ama sevdiğim tarz genellikle sport touring. 07 gibi beni korkutmayacak, eşimin de arkamda rahat edeceği ve artık uzuuun yıllar değişimi düşünmeyecegim bir tavsiye var mı? Ek olarak yıllardır memnun bir bajaj kullanıcısı olarak şuan ki Dominarımdan'da çok memnunum. Sadece bir jübile yapıp, arabaya geçerim 3-4 seneye malum çocuk vs. olabilir. Yaşım 32 abilerim kardeşlerimden varsa sohbetlik tavsiye alırım
V Strom 650 (2017 model ve üstü), Ducati MTS 950 S tavsiye edebilirim. Her ikisini de severek kullandım. Bütün seyahatlerime eşimle çıkarım. Artçı konforları iyidir.
-
04 Haziran 2024, 08:23
#8
sana kawasaki versys gider
-
04 Haziran 2024, 10:20
#9
Tüm değerli yorumlarınız için teşekkürler. Tracer 7'e gözüm kaymadı değil fakat araştırdığım kadarıyla yine nispeten oda kara düzen ve 07'den karakter olarak aşırı farklı değilmiş. Genel anlamda aslında sport touring sevdiğimi söyledim fakat şehir içi kullanıcısı olduğumu atladım. Dolayısıyla çift silindir bakıyorum. Suan en yakın olduğum, daha mazlum ama çokta üzmeyecek benim için seçenekler arasında NC gibi duruyor. KTM genel anlamda pek beni çekmiyor, aslında parça pahalılığı olmasa Verys 07'den önce oda baktığım, göz attığımız bir motordu onu da ondan dolayı elemistim. Dolayisiyla Ducatiyi baştan eledim. NC ilacım gibi duruyor biraz da yakışıklı olsaydı keşke.
-
04 Haziran 2024, 10:41
#10
MT07 neden korkuttu ve neden 600cc üstü yani büyük motor bakıyorsun tekrar? Ben burada biraz karmaşa gördüm :p
@tommy 8R'la R7'yi harcamış bence ama evet dediği doğru, sport touring denen kavram değişiyor gibi. NC'ye falan bu ne be diye bakman gerekirdi sport touring seviyor olsan, ya da kıçında kılları ağarmışların sport touring'den anladığı ile senin dediğin aynı olsa diyelim =)
Uzun yola çıkayım, biraz daha konforlu olsun artçı da olsun diyorsun; ben kendimi senin yerine koyduğumda V-Strom alırdım.
NC750 de üretilmiş en iyi all-rounder motorlardan biri, ama hem artçılı sürüşte konforu zayıf kalacaktır hem de biraz da bozuk yollara (offroad demiyorum, takır tukur yollar) girdiğinde yine V-Strom'a göre hissedilir konfor kaybı olacaktır.
Üzerime vazife değil ama, MT07'den ürküp, Tracer'ı da bu yüzden pek sevmeyip de 600cc motor bakman bena elin biraz kaşınıyor ama bunu halının altına süpürmek istiyorsun izlenimi verdi. NC750'ye traction kontrol eklenmiş olması onu daha güvenli yapmıyor inan. Bu düşünce ile ilerleyen kişilerin bir çoğu doğru gaz kontrolü öğrenemeyip elektronik sistemlere güvenmeye alışıyorlar ve er geç bu bir yerde bir piyangoya sebep oluyor. V-Strom da V2 motor taşıyor, aşağılarda gümbür gümbür gelir. NC750 süt dökmüş kedi gibi gelebilir ama çevirdiğin zaman o da gidiyor.
-
04 Haziran 2024, 10:51
#11
Merhaba yorumun için teşekkür ederim öncelikle, aslında motor piyasasında en çabuk kontrolü kaybedilen motor 07 bana göre, ben de bir hevesle aldım ama üzerine binince kontrolün yüzde yüzünün sende olmadığını gördüm. Bekar olsam binerdim, hakkından da gelirdim tecrübeme ve eğitimlerime güvenirim. Bu şey gibi değil, 07'yi süremeyen nasıl yüksek CC sürsün gibi değil o vazgeçme sadece 07'nin saçma torkundan dolayı. İnanmazdım bende korkutuluyor insanlar diye düşünürken, abi motor gerçekten çok saçma. Yani sana üzerinden elbet bir gün atıcam seni fırsat kokluyorum hissiyatı veriyor. Ben de arada kaşınan bir insanım çünkü. Ondan dolayı, kendimi bildiğim için vazgeçtim. Ayriyeten motorda konfor namına hiçbirsey yok, Dominara tekrar geçince inanır mısınız GS sürmüş hissettim. O yüzden daha hata affedebilir bir şey istiyorum ki arada motorla eğlenebileyim, gaz açabileyim. Yoksa sakin sürüşte 07'de herhangi bir motosiklet gibi. Sorun benim isteklerim. Ve dediğim gibi konfor sorunu hadsafhada idi.
-
04 Haziran 2024, 10:56
#12
ne mt'miş arkadaş? yıllarca kafam kadar tek silindirli 690 duke kullandım hiç sizler gibi hissetmedim?
senin ilacın ya nc ya da maxiscooter.
-
04 Haziran 2024, 10:59
#13
Teşekkürler arkadaşlar değerli yorumlarınız için.
-
04 Haziran 2024, 11:00
#14
Kafa ütüleyeceğim biraz kusura bakma..
Bir noktada düzeltme yapmak isterim naçizane, MT07 kontrolün en çok sende olduğu makinalardan biri. Tamamen kara düzen, çok güzel tepkiler veren bir bloğu var; bunun yanında o hızlanmayı eğer kullanırsan buna yetişemeyecek frenlere, o hızla viraja girmek istersen "ters bir durumda vereceğin tepkilere" yetersiz gelecek süspansiyonlara, üstüne bir de bu baskılara çok uygun olmayan bir şasiye sahip. Benim nazarımda "hızlı kullanmayı öğrenmek isteyenler" için en en öğretici motorlardan biri MT07. Al demiyorum, sadece makinanın tanımlaması bu söylediklerim.
Ama güzel açıkladın neden sevmediğini/istemediğini. Bu durumda sen arada elinin kaşındığını da güzelce kendine söylemişsen, NC de bu noktada sana sorun yaşatabilir. MT07 kadar şiddetli gelen bir torku da yok, onun kadar hafif de değil, ancak diğer yönde benzer eksileri taşıyor ve senin zihnine de daha güvenli şekilde kazınacağı için elin kaşındığı zamanlarda için daha rahat edecek, o yüzden daha rahat davranacaksın, piyango davetiyesi.
Benim önerim V-Strom olur. Konfor açısından da yine NC ile hissedilir bir fark olacaktır arada. Biraz belki ağırlığı negatif olabilir, ona da sürüp sen karar vereceksin. Benim de Tuareg yerine V-Strom 800DE almamamdaki sebeplerden bir tanesi ekstra 20kg ağır olmasıydı. Geldi mi Türkiye'ye bilmiyorum ama bütçeye de uygunsa yeni V-Strom 800'ün 19 alaşım jantlı RE modeli gelecek, dene derim.
-
04 Haziran 2024, 11:03
#15
NC750X: Az yakar hatta çok az yakar, ömürlük motor bloğuna sahip, süspansiyon ve frenleme ortalarda. Selesi ise serttir.
Versys 650: Güncel motor getiriyorlar mı bilmiyorum. Her şeyiyle güzeldir ama yedek parça sıkıntısı çekebilirsiniz.
V-Strom 650: Rahmet AEA gitmiyo, durmuyo derdi ama her şeyiyle ortalama bir motordur. Sizi üzmez. İmkanınız varsa 800 modeline bakabilirsiniz.
-
04 Haziran 2024, 11:09
#16
V-Stromu listeme aldım. Bir deneme sürüşü yaptıktan sonra neden olmasın. Bu bağlamda sizlerin de tavsiyesi ağırlık olarak V-Strom oldu zaten sizlerin değerli tecrübesini düşüneceğim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:08 ----------
Killingroad değerli vaktin için ayrıca teşekkür ederim
-
04 Haziran 2024, 11:12
#17
NAMASTE7 adlı üyeden alıntı
Tüm değerli yorumlarınız için teşekkürler. Tracer 7'e gözüm kaymadı değil fakat araştırdığım kadarıyla yine nispeten oda kara düzen ve 07'den karakter olarak aşırı farklı değilmiş. Genel anlamda aslında sport touring sevdiğimi söyledim fakat
şehir içi kullanıcısı olduğumu atladım. Dolayısıyla çift silindir bakıyorum. Suan en yakın olduğum, daha mazlum ama çokta üzmeyecek benim için seçenekler arasında NC gibi duruyor. KTM genel anlamda pek beni çekmiyor, aslında parça pahalılığı olmasa Verys 07'den önce oda baktığım, göz attığımız bir motordu onu da ondan dolayı elemistim. Dolayisiyla Ducatiyi baştan eledim.
NC ilacım gibi duruyor biraz da yakışıklı olsaydı keşke.
MT07 sizi korkutuyor, şehir içi kullanıcısınız, çift silindir istiyorsunuz ve kontrolün sizde olmasını önemsiyorsunuz...
E siz Honda CB750 Hornet tarif etmişsiniz
-
04 Haziran 2024, 15:37
#18
v storm der susarım
her yola gider beygir artçılı kullanıma yeter v motor parçası piyasası var yeni kasaları çok şık
-
04 Haziran 2024, 16:56
#19
F54 adlı üyeden alıntı
v storm der susarım
her yola gider beygir artçılı kullanıma yeter v motor parçası piyasası var yeni kasaları çok şık
Ben v-strom alana kadar farkında değildim, çok temiz bir v-strom bulunca aldım, acayip konforlu geldi. gücü de bana fazlasıyla yetiyor hatta gücünün sınırlarına çıkmadım daha. Hem orta hacim her yola gelir hem tekerlekleri büyük bu da çukurlu yollarda konforlu oluyor, mıcırlı, toprak köy yollarında bile çekinmeden giriyorum.
Şehir içinde henüz kendimi o kadar rahat hissetmiyorum ama bu da benim acemiliğim, ilk vitesli motorum, ama forumdan Cyan istanbulun en trafikli yerlerinde vstrom ile gayet rahat gidiyor demek şehir içi de uygun.
-
04 Haziran 2024, 20:20
#20
killingroad adlı üyeden alıntı
@tommy 8R'la R7'yi harcamış bence ama evet dediği doğru, sport touring denen kavram değişiyor gibi.
Yok yanlış anlaşılmışım, tam aksine 8R ile R7'yi ben tavsiye ettim.
Nc'ye yakın zamanda Hyperpro ön süspansiyon değişimi yapıp yine de verim alamayan bir arkadaşımız var aramızda, Bmw aldı da kurtuldu. Bence 1 - 1,5 lt daha az yakacağım diye beğenmediğiniz, size tam anlamıyla hitap etmeyen bir motoru almayın.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)