sıkı balata ve isinan disk
Reklamlar
-
02 Haziran 2024, 21:59
#1
Arkadaslar sifir km aldigim scooterin rodajini yapiyorum. Suan 200 kmdeyim. Tabi suruslerden sonra sagini solunu vidalarini baglanti noktalarini, terleme olup olmadigini vs kontrol ediyorum.
Az once fark ettim diskler sicak. tekeri elle cevirdigimde rahat bir donme yok. Balatalar biraz sıkı gibi sanki. Oyle tekeri dondurmeyecek kadar siki degil. 40 dakikalik surus sonunda disk biraz sicak.
Velhasil hem sesten, hem diskin isinmasindan cikardigim sonuc balatalar diske surtuyor.
Sorular:
1- Motor rodajda oldugu icin bu dogal bir durummudur?
2- Bu bir problem midir?
3-problem ve benim cozebilecegim basit bir cozumu var ise bu cozum nedir?
Saygilar
Reklamlar
-
02 Haziran 2024, 22:37
#2
Hocam 40 dakikalık sürüşte illa ki fren yapıyorsunuzdur, diskin belli ölçüde sıcak olması normal. Rodajla bağlantısı olacak bir durum değil en baba balatalar yeni olduğu için aşınma evresindedir. Ha diyelim ki ayarı çok sıkı bunu da ancak anlayan birisine göstererek sonuca ulaştırabilirsiniz. Elle tekeri bisiklet tekeri gibi çeviremezsiniz illa ki ağır oluyor. Motor konusunda yeni misiniz? Ona göre cevap sıralayalım :D
-
02 Haziran 2024, 23:19
#3
Kaliper düzgün çalışmıyor olabilir, yani kaliper milinin bir tanesi rahatça hareket ederken diğeri rahat haraket etmiyorsa frenlerde böyle bir durum görülebilir, buda düzensiz balata aşınmasına ve azda bir sürtmeye sebebiyet verebilir ama bu ihtimaller sıfır motosiklette çok düşük.
-
03 Haziran 2024, 00:00
#4
1-2 km düz gidip hiç frene dokunmadan yavaşlayarak durup kontrol et , yeni balata bazen ilk 200-300 km diske hafif dokunur , elle çevirip bırakınca teker yarım tur atıyorsa sorunlu denemez..
-
03 Haziran 2024, 00:26
#5
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
1-2 km düz gidip hiç frene dokunmadan yavaşlayarak durup kontrol et , yeni balata bazen ilk 200-300 km diske hafif dokunur , elle çevirip bırakınca teker yarım tur atıyorsa sorunlu denemez..
Elimle biraz kuvvetli cevirince tam tur donuyor, balatanin diske surtme sesini de duyabiliyorum ama. Yarin bi frensiz surus testi yapacagim bakalim. Frensiz surus testinde disk isinmaz ise sorun yoktur dogru mu anlamisim?
ilk 200km lik surusten sonra motor 5.6 litre benzin aldi. 100km de 2.8 litre yakmis.
Ani gaz acmadan surekli ayni devirde gitmeden, 6500 devri gecmeden kullandim. tuketim ilk depo icin normal sanirim.
Balatalar isirsa tuketime direk yansirdi sanirim. Tekeri cevirince balata isiriyor hissi almadim. Teker rahat rahat donuyor hisside almadim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:19 ----------
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
Kaliper düzgün çalışmıyor olabilir, yani kaliper milinin bir tanesi rahatça hareket ederken diğeri rahat haraket etmiyorsa frenlerde böyle bir durum görülebilir, buda düzensiz balata aşınmasına ve azda bir sürtmeye sebebiyet verebilir ama bu ihtimaller sıfır motosiklette çok düşük.
Fren manetinin serbest tepe noktasi ve manetini ezince frenlemenin basladigi yerdeki fren manetinin konumu arasinda cok az fark var.
Fren hidrolinin fazla konulmasi veya fren borusunun hava yapmasi gibi ihtimaller de varmi sence hocam?
-
03 Haziran 2024, 00:32
#6
Rodajda 2,8 litre gayet makul , rodajdan sonra aynı sakinlikte sürersen 2,5 a kadar düşer rodaj bitti biraz kırbacı vurayım dersen ki genellikle böyle olur 3 lt yi görürsün , benim Peugeot nun depo 5,5 lt ama 4 litreden fazla doldurmak için tabancayı manuele alıp gıdım gıdım basmak lazım , en büyük sorunum bu 160 km civarı ışık yanıyor , senin depo daha büyük sanırım , bence frenle ilgili sorun yok varsada geçici , bazen yeni balata takınca 300-500 km hafif sürtünüyor..
-
03 Haziran 2024, 07:35
#7
Mr.wind adlı üyeden alıntı
Fren manetinin serbest tepe noktasi ve manetini ezince frenlemenin basladigi yerdeki fren manetinin konumu arasinda cok az fark var.
Fren hidrolinin fazla konulmasi veya fren borusunun hava yapmasi gibi ihtimaller de varmi sence hocam?
Frendeki ilk boşluk hissiyatı üreticilerden üreticilere değişen bir konu, fren hidroliğinin fazla koyulması hissiyatta bir değişiklik yaşatmaz ancak ya kaliperdeki pistonların veya pimlerin düzgün çalışmaması lazım ya da sistemdeki hidroliğin aşırı kötü veya sistemde hava olması lazım. Bence sizin motosikletinizde problem yok, genelde ilk balata takıldığında belli bir kilometre diskte boştayken sürtünme yapar ve kullandıkçada geçer. Bir kaç araba ve motosikletin balatalarını değiştiğimde tüm izlediğim gözlemler bu yöndeydi.
-
03 Haziran 2024, 10:25
#8
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
Frendeki ilk boşluk hissiyatı üreticilerden üreticilere değişen bir konu, fren hidroliğinin fazla koyulması hissiyatta bir değişiklik yaşatmaz ancak ya kaliperdeki pistonların veya pimlerin düzgün çalışmaması lazım ya da sistemdeki hidroliğin aşırı kötü veya sistemde hava olması lazım. Bence sizin motosikletinizde problem yok, genelde ilk balata takıldığında belli bir kilometre diskte boştayken sürtünme yapar ve kullandıkçada geçer. Bir kaç araba ve motosikletin balatalarını değiştiğimde tüm izlediğim gözlemler bu yöndeydi.
Cok saol dostum degerli yorumun icin. Biraz gozlemleyecegim bakalim gelismelerden haberdar ederim.
Bu arada motorun fren performansi gercekten cok iyi. On fren 3 asagi 5 yukari butun motorlarda iyi artik, fakat Arka fren diye birsey varmis bu hayatta ogrenmis olduk
Bi garipsedim symphonyi basta ne yalan soyleyim ama bu fiyata sunduklari cok cok hosuma gitti. Hergun daha cok seviyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:12 ----------
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Rodajda 2,8 litre gayet makul , rodajdan sonra aynı sakinlikte sürersen 2,5 a kadar düşer rodaj bitti biraz kırbacı vurayım dersen ki genellikle böyle olur 3 lt yi görürsün , benim Peugeot nun depo 5,5 lt ama 4 litreden fazla doldurmak için tabancayı manuele alıp gıdım gıdım basmak lazım , en büyük sorunum bu 160 km civarı ışık yanıyor , senin depo daha büyük sanırım , bence frenle ilgili sorun yok varsada geçici , bazen yeni balata takınca 300-500 km hafif sürtünüyor..
Evet hocam benim depo 7 yada 7.5 litre olmasi lazim bi 250km menzil verecek gibi gozukuyor, ki bu bana rahat rahat yeter.
Bende fren durumunun gecici olacagini dusunuyorum. Diskin yuzeyi ince torna puruzleri ile doluydu zaten ilk aldigimda. O puruzler yavas yavas azaliyor.
Yani sanki disk uretilirken en sonda atilacak en ince zimpara es gecilmis de, kilcal puruzleri zimparalama isini balata yapiyor gibi.
-
06 Haziran 2024, 11:00
#9
Guncelleme:
Dun soyle bir test yaptim. 5 kmlik guzerhagta ayni guzergahta sadece ön freni kullanarak arka freni hic kullanmayarak kullandim.
Sonra ayni testi sadece arka fren kullanarak yaptim. sonuc soyle oldu:
Sadece on freni kullandigimda, durunca arka disk cok az isinmisti. Demek oluyor ki bi isirma durumu yok hafif surtuyor.
Sadece arka freni kullandigimda on diskte hic isinma yoktu.
Sadece arka freni kullandigim testte(freni bilincli olarak daha cok kullandim) motoru durdurup orta sehpaya alinca, arka tekeri elle dondurunce surtme cok artti. Diskler genlesmis baya anlasilan.
Yakinimdaki bi ustaya anlattim, pozisyon temiz oyna devam dedi.
Fren testlerini yaparken abs nin nerede devreye girdigini, arka tekerin ne zaman kitledigini kontrollu bir sekilde test ettim.
Frenler gercekten cok basarili. Arka tekeri kitlemek icin bildigin hayvan gibi sikmak gerekti. Absyi devreye sokabilmek icin de hayvan gibi asildim.
Velhasil beklentilerimi bir cok yonuyle aşti bu motor. Dusunen varsa kesinlikle tavsiye ederim.
-
06 Haziran 2024, 11:10
#10
200km çok erken daha fren için.henüz rodajı tamamlanmadan bir şey söylenmesi zor.balata alışıcak diskin yüzeyi bi miktar çizilcek ondan sonra performans almaya başlancak.şu an 0 olduğu için sürtünme daha çok hiç frene basmasan bile.eskiyince bile olur ısınma tabi yine basmasanda.ışıklarda dururken vs ufak frenle dur sürtünme tüm disk yüzeyinde eşit olsun.
-
06 Haziran 2024, 13:23
#11
Ciddi bir baskı oluşsaydı bu kmlere gelene kadar diskin renk değiştirdiğini falan görebilirdin.
Bir de arka disk daha fazla sıcak kalabilir zira ön disk gibi temiz havayla buluşamıyor.
-
06 Haziran 2024, 14:11
#12
tarzan rıfkı adlı üyeden alıntı
200km çok erken daha fren için.henüz rodajı tamamlanmadan bir şey söylenmesi zor.balata alışıcak diskin yüzeyi bi miktar çizilcek ondan sonra performans almaya başlancak.şu an 0 olduğu için sürtünme daha çok hiç frene basmasan bile.eskiyince bile olur ısınma tabi yine basmasanda.ışıklarda dururken vs ufak frenle dur sürtünme tüm disk yüzeyinde eşit olsun.
Tabi tabi daha yumusak fren yapip diskleri alistirmaya calisiyorum, saol yorumun icin.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:02 ----------
killingroad adlı üyeden alıntı
Ciddi bir baskı oluşsaydı bu kmlere gelene kadar diskin renk değiştirdiğini falan görebilirdin.
Bir de arka disk daha fazla sıcak kalabilir zira ön disk gibi temiz havayla buluşamıyor.
Bak bu acidan dusunmemistim, dogru arka disk gec sogur. Okuyanlar diyecek ne pimpirikli adamsin bas gec cok dusunme.
Da soyle bir durum var, satin aldigim yer masallah satmak disinda hicbir seyden anladiklari yok. Hani motor showroomdan servise iner, her turlu kontrolu yapilir suruse hazir edilir, musteriye verilir. Boyle bir durum yok aldigim yerin servisi yok. Her civatasina kadar kendim kontrol ettim.
Hatta enteresan bi konu geldi aklima alirken. Motor 2022 model 2 senedir yatiyor. Icinde fabrikanin koydugu motor yagi var. Icime kuet dustu bu yag ne derece islev gosterir diye..
Magaza sikinti yok devam dedi, tanidigim bi saglam usta yagi degistir oyle yola cik dedi, 2 ayri sym servisi ister degistir ister fabrika yagi ile git kafana gore dedi.
Hatirlarsiniz forumun cok degerli bilgili uyesi Kuralz var idi. Onu aradim sordum, degistirme rodaj yagi kalsin bozulmaz o kolay kolay dedi. Bende kendi bilgisine cok guvendigim icin ellesmedim rodaj yagina.
-
06 Haziran 2024, 15:13
#13
200 km balatanın diske alışması için uzun bir kullanım değil, ortalama bir süre, 500-600'e kadar kullanmaya devam et. Yokuşlardan inerken hafifçe freni kullanarak eriterek in. Eğer devam ediyorsa balatanın montajında ve parçalarda sorun olabilir. Fakat şöyle bir durum var, son on yıldır üretilen balatalarda asbest kullanımı yasak olduğundan çok dayanıksız ve kötü performanslı oluyorlar. Herkes balatalarda şikayetçi, bunu da göz önünde bulundurun. Tabii ki sürtme normal değil onu ayrı tutuyorum.
-
06 Haziran 2024, 22:52
#14
Motor ne SYM Symphony değil mi? Zannetmiyorum rodaj yağı ile geldiğini fabrikadan.
Ben olsam değiştirirdim ama şimdi pimpiriklenme yani kolonyaya dönüşmüyor özelliğini kaybetmeye başlayınca da.
*
Yahu o kadar uzun neden tutuyorsunuz fren rodajını? Bu süre uzadıkça frenlerin düzgün tutmadığı bir dönemi uzatmış oluyorsunuz.
Ben balata değiştirince 50-60km içinde halletmeye çalışıyorum.
-
07 Haziran 2024, 00:53
#15
killingroad adlı üyeden alıntı
Motor ne SYM Symphony değil mi? Zannetmiyorum rodaj yağı ile geldiğini fabrikadan.
Ben olsam değiştirirdim ama şimdi pimpiriklenme yani kolonyaya dönüşmüyor özelliğini kaybetmeye başlayınca da.
*
Yahu o kadar uzun neden tutuyorsunuz fren rodajını? Bu süre uzadıkça frenlerin düzgün tutmadığı bir dönemi uzatmış oluyorsunuz.
Ben balata değiştirince 50-60km içinde halletmeye çalışıyorum.
Icinde ince sari temiz bir yag vardi, yag seviyesise ust sinirdaydi. Boyle 0w20 gibi bi yag. Dedim acaba rodaj yagi biraz ince mi oluyor, kafam karisti acikcasi. Ilginc bir sekilde bilgisine cok guvendigim 3 kisinin 2si "sacmalama oglum ne degistirmesi" dedi. Digeri de "yagi degistirmeden teker donmesin" dedi. 2 ayri servisi de aradim "hayatimda ilk defa boyle bi soru aliyoruz, ister degistir ister degistirme kafana gore takil dedi."
Varmi aranizda bayide 1-2 sene yatmis 0 motor alip yagini degistiren?
Fren Rodaji derken cahilligime ver dostum, yumusak yumusak fren yapip balata ve diskleri alistirmak disinda yapabilecegim birsey varmi? Ciddi ciddi soruyorum bu arada
Frenler zipkin gibi suan, daha da iyi olacaksa vallahi helal olsun sym ye Belki hiz aligisi degistigi icindir bilemiyorum ama frenler eski motorum cb250r dan daha iyi. Cb de arka fren varla yok arasi birseydi, bide hem on hem arka abs cabuk katiliyordu aramiza. Bunun abs dozaji daha iyi.
-
07 Haziran 2024, 01:23
#16
Abi servisleri boşuna aramışsın. Yanine biliyorlar da ne anlatsınlar =)
Rodaj yağı diye bir kere daha yazarsak @Nikk gelip kafamıza çıkacak şimdi :D Çok az sayıda motorda var artık bu, o markalardan biri de 170cc scoterından koymuyor bunu. Scooterlardaki motorlar çok güzel dayanıklı fırt fırt çalışan motorlar, öyle çok değişik bir sürece ihtiyaçları yok.
Yağı değiştirmeden teker dönmesin de abartı. O kadar da değil. Ben değiştirirdim diyorum da, ben rahatsızım abi o başka konu:D
Estağfurullah, şöyle bir şey fren rodajı dediğim.
Biraz uzundan alıcam. Disk frenlerde frenlemeyi sağlayan şey balatanın diskin yüzeyine sürtmesi değil. Balatanın diskin yüzeyine aktarılmış olan balata tozuna, kendi materyaline sürtmesi. Fren rodajı denen şey de bu malzeme transferinin diyelim tamamlanması.
Şehirde çok yumoş şekilde sürersen bu 500km'leri bulabilir çünkü sürekli çok yumuşak fren yaptığın için bu malzeme transferi uzun sürecek. Bir motor ilk kez alındıysa motorun sağına soluna alışmak için bu yöntem takip edilebilir belki ama, e bu da 0 süre boyunca düzgün tutmayan fren demek.
Çok kabaca, hafif şekilde basılı tutarak diskin biraz ısınmasını sağlayıp sonra motorun frenlerin türüne göre 150'den 50'ye sert fren yapıp, sonra yavaşça hızlanıp diskin soğumasına izin verip sonra bunu tekrar etmek diyelim. Bu şekilde arka arkaya tekrarlar yaparak fren rodajı çok kısa sürede tamamlanabilir.
*
Sym'de cb'den iyi arka fren hissetmen normal çünkü o bir scooter. Scooterların ön freni asla normal motosiklet kadar güçlü olmaz, normal motosikletin arka freni de scooter gibi olamaz çoğu zaman. Motorların geometrisi ile alakalı.
-
07 Haziran 2024, 01:39
#17
killingroad adlı üyeden alıntı
Abi servisleri boşuna aramışsın. Yanine biliyorlar da ne anlatsınlar =)
Rodaj yağı diye bir kere daha yazarsak @Nikk gelip kafamıza çıkacak şimdi :D Çok az sayıda motorda var artık bu, o markalardan biri de 170cc scoterından koymuyor bunu. Scooterlardaki motorlar çok güzel dayanıklı fırt fırt çalışan motorlar, öyle çok değişik bir sürece ihtiyaçları yok.
Yağı değiştirmeden teker dönmesin de abartı. O kadar da değil. Ben değiştirirdim diyorum da, ben rahatsızım abi o başka konu:D
Estağfurullah, şöyle bir şey fren rodajı dediğim.
Biraz uzundan alıcam. Disk frenlerde frenlemeyi sağlayan şey balatanın diskin yüzeyine sürtmesi değil. Balatanın diskin yüzeyine aktarılmış olan balata tozuna, kendi materyaline sürtmesi. Fren rodajı denen şey de bu malzeme transferinin diyelim tamamlanması.
Şehirde çok yumoş şekilde sürersen bu 500km'leri bulabilir çünkü sürekli çok yumuşak fren yaptığın için bu malzeme transferi uzun sürecek. Bir motor ilk kez alındıysa motorun sağına soluna alışmak için bu yöntem takip edilebilir belki ama, e bu da 0 süre boyunca düzgün tutmayan fren demek.
Çok kabaca, hafif şekilde basılı tutarak diskin biraz ısınmasını sağlayıp sonra motorun frenlerin türüne göre 150'den 50'ye sert fren yapıp, sonra yavaşça hızlanıp diskin soğumasına izin verip sonra bunu tekrar etmek diyelim. Bu şekilde arka arkaya tekrarlar yaparak fren rodajı çok kısa sürede tamamlanabilir.
*
Sym'de cb'den iyi arka fren hissetmen normal çünkü o bir scooter. Scooterların ön freni asla normal motosiklet kadar güçlü olmaz, normal motosikletin arka freni de scooter gibi olamaz çoğu zaman. Motorların geometrisi ile alakalı.
Eyvallah doatum yine cok faydali bilgiler verdin. Bu scooter isi fena degilmis yalniz sarmaya basladi
-
07 Haziran 2024, 09:05
#18
Mr.wind adlı üyeden alıntı
Cb de arka fren varla yok arasi birseydi, bide hem on hem arka abs cabuk katiliyordu aramiza.
Arka fren konusuna katılıyorum. Ön fren için ABS konusuna katılmıyorum.
Mr.wind adlı üyeden alıntı
Eyvallah doatum yine cok faydali bilgiler verdin. Bu scooter isi fena degilmis yalniz sarmaya basladi
Yeter artık övme makineyi,senin yüzünden SYM bakıyorum kaç gündür.
-
07 Haziran 2024, 16:11
#19
Mr.wind adlı üyeden alıntı
Eyvallah doatum yine cok faydali bilgiler verdin. Bu scooter isi fena degilmis yalniz sarmaya basladi
Çok teşekkürler.
Evet scooterın pratikliği ve kıvraklığı başka hiç bir şeyde yok. Ben hala korkuyorum scooter sürerken ama takribi 4-5 motor olan ideal garaj hayalimde de her zaman bir scooter olur. Ara sıra eski BWS 100 alayım diyorum da neyse ki daha aksiyona geçmedim :D
-
07 Haziran 2024, 21:53
#20
yec adlı üyeden alıntı
Arka fren konusuna katılıyorum. Ön fren için ABS konusuna katılmıyorum.
Yeter artık övme makineyi,senin yüzünden SYM bakıyorum kaç gündür.
Ahah hocam ben boyle az paraya cok ozellik sunan ürunleri cok seviyorum. Tavsiye ederim
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:01 ----------
killingroad adlı üyeden alıntı
Çok teşekkürler.
Evet scooterın pratikliği ve kıvraklığı başka hiç bir şeyde yok. Ben hala korkuyorum scooter sürerken ama takribi 4-5 motor olan ideal garaj hayalimde de her zaman bir scooter olur. Ara sıra eski BWS 100 alayım diyorum da neyse ki daha aksiyona geçmedim :D
Bi beverly 400 de yakisir o garaja
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)