Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Kaza sonrası motor kullanmak

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    17 Aralık 2023
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    Cf moto 250 NK
    Merhaba sevgili grup üyeleri, 22 mayısta arabayı solladıktan sonra işe geç kaldığımdan hızlıca yetişmek için önümdeki arabayı sağdan sollamaya kalktım, ana caddeye arabanın hatalı park etmesi sonucu bi ihtimal kurtarırım diye kaldırıma motorla çıktım motor beni üstünden attı uçtum taklalar attım motor trafoya vurdu ve hastaneye gittiğimde kalçamın kırık olduğu amaliyat olacağımı öğrendim. Şuan kalçamda platin var ancak size sormak istediğim hala motora hevesliyim motor pantolonum yoktu alıp devam etsem başka bi kazada sıkıntı çıkar mı? Sakat kalma durumum olur mu tekrar kırılırsa?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    f0cus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2019
    Motosikleti
    CF Moto 700CL-X SPORT
    Öncelikle geçmiş olsun, bu sorunun cevabını ancak doktor verebilir.
    Pantolon konusunda yanlış bilmiyor isem kalçalar için ekstra bir koruma yok, çoğunluğu erime olmasın diye dayanıklı ve dizleri koruma amaçlıyor

  3. #3

    Üyelik
    10 Ocak 2013
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Yamaha Süper Tenere XT1200ZE & SYM Joyride 300
    Adam gibi kullanırsan bir sıkıntı olmaz
    Osm@n, abyasar, espresso ve 3 diğerleri bunu beğendiler..

  4. #4
    Tokus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ağustos 2023
    sağdan sollama bi şey olmaz
    tickles my pickle to see that motor wiggle

  5. #5

    Üyelik
    09 Ağustos 2020
    Kaza her insanın başına gelir. Bizim bir arkadaşında kalçası kırıldı platin takıldı. Aradan 2 sene geçti motorla yağda kayıp düştü aynı kalçanın üstüne bu sefer çok daha büyük sıkıntı oldu ve topal kaldı. Daha büyük operasyon geçirdi.
    _recoo bunu beğendi.

  6. #6
    Punctum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2023
    Şehir
    Giritli
    Motosikleti
    Honda CB750 Hornet / Kanuni Seha 150
    Öncelikle çok geçmiş olsun. Umarım en kısa zamanda sağlığına kavuşursun...

    Lakin burada sorduğun soru bu forumun, hatta herhangi bir forumun konusu değil. Kalçana bundan sonra gelebilecek herhangi bir zararın boyutunu ve sonucunu biz nereden bilelim? Tekrar motor sür, bir şey olmaz veya aman sakın yaklaşma sakat kalırsın kim diyebilir?

    Ancak şunu söyleyebiliriz. İşte tam da bu örnekte olduğu gibi, trafikte gördüğümüz %90'ı ekipmansız veya sadece kask takan tipler son derece büyük risk alıyorlar. Benim başıma gelmez rahatlığı inanılacak gibi değil! Korumalı pantolon tabii ki çok önemli. Bunlarda kalça korumaları da var. Mutlaka ama mutlaka tam ekipman kullanılmalı. Mont giyiliyorsa mutlaka sırt koruma da takılmalı. Omurgaya gelecek hasar, kalıcı problemlere yol açar.

    Neyse, umarım bundan sonra daha dikkatli olursunuz.
    Mallaca, espresso ve zihnigonen bunu beğendiler.

  7. #7
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı f0cus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle geçmiş olsun, bu sorunun cevabını ancak doktor verebilir.
    Pantolon konusunda yanlış bilmiyor isem kalçalar için ekstra bir koruma yok, çoğunluğu erime olmasın diye dayanıklı ve dizleri koruma amaçlıyor
    Tam aksine bir çok motosiklet pantolonunun yanlarında kalça koruması olmaktadır. Şiddetli bir çarpmada ne derece korur bilemem ama hiç yoktan iyidir.
    Mr.wind bunu beğendi.

  8. #8
    otopsici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2009
    Şehir
    van
    Motosikleti
    Yamaha tracer 900 - Yamaha tracer 700
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tam aksine bir çok motosiklet pantolonunun yanlarında kalça koruması olmaktadır. Şiddetli bir çarpmada ne derece korur bilemem ama hiç yoktan iyidir.
    Gayet iyi koruyor orjinal korumaları çıkarıp yerine impactech koyuyorsunuz.
    bizzat tarafımdan defalarca test edildi ve onaylandı.
    espresso bunu beğendi.
    Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
    Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
    Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez

  9. #9
    Mallaca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2019
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    BMW R 1250 GS ADV
    Kask veya korumalar belli km lerde ki kazalara karşı koruma sağlayabilir. Yan yatma, düşme , sürtünme vb hususlarda yine diyorum belli bir km ye kadar koruma sağlamakta. Fakat Başka araçların veya yüksek hızlarda yapılan kazalarda korumalar sadece vücut bütünlüğünü koruyabilir.

    Red mist ' e girmeden, acelem var vb mazeret üretmeden kurallara uyarak, bilinçli ve eğitimli bir şekilde motosiklet kullanırsak kazasız belasız yolculuk şansımız yüksek (olmaz kimse diyemez) ama ekipmansız ve eğitimsiz olduğumuz sürece her an kaza ve ölüm tehlikesi yanı başımızda.
    TIGERSHARK ve espresso bunu beğendiler.

  10. #10
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı otopsici adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gayet iyi koruyor orjinal korumaları çıkarıp yerine impactech koyuyorsunuz.
    bizzat tarafımdan defalarca test edildi ve onaylandı.
    Motosiklet pantalonlarına gelen korumalar zaten impatec ya da sastec denen malzemeler değil mi ki?

  11. #11
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    dün yere atılmış patates kızartması ve yağı nedeniyle 1 ayda 2. kez motoru devirmiş birisi olarak artık bende tedirgin olmaya başladım.

    5 yıl vukuatsız sürüşten sonra ardarda 2 kez içimi sıktı. sen platin taktırmışsın, öyle birşey olsa sanırım 50cc üstüne cıkmam motorda

  12. #12
    maximusti, - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ağustos 2015
    Şehir
    Elbistanlı
    Motosikleti
    KTM DUKE 250
    bana trol bir konu gibi geldi ama. neyse geçmiş olsun.

  13. #13
    Punctum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2023
    Şehir
    Giritli
    Motosikleti
    Honda CB750 Hornet / Kanuni Seha 150
    Dün trafik ışıklarında bekliyorum...hafif aşağı meyilli bir yer ve ortada döner kavşak var. Kavşaktan sola döneceğim. Tedirginim çünkü dönüş çapı, yolun eğimi, yolun asfalt kalitesini, vs. beğenmedim.

    Yanıma gençten iki tip geldi. Motorlar vitesli ama ağlıyorlar Üzerlerinde hiçbir şey yok. Önce bana baktılar falan. Belli ki bir apaçilik yapılacak.

    Neyse yeşil yandı, biri motoru stop ettirdi, eli ayağına dolaştı. Diğeri hışımla çıktı, tam sola dönerken pat motoru yatırdı önümde...

    Hemen durdum tabii. Var mı bir şeyin falan?..."yok abi nasıl oldu anlamdım, hiç olmazdı böyle" gibi bir şeyler diyor. Dedim bak, ne kask var, ne eldiven, ne mont, ne ayakkabı. Tehlikeli değil mi böyle? Doğru diyorsun abi de, işte kem küm vs. bir sürü bahane...

    Yani dostlar, kısaca durumumuz vahim. Ankara sürücüsü berbattır ama motosiklet kullananı daha da berbat...biz burada ne dersek diyelim, kent kültürü ve kent kuralları ile yoğrulmadığımızdan, bu gerçeklik ile daha çok uzun süre yaşayacağımız belli. Ben gerçekten trafikte otomobilden çok, motosikletlilerden korkuyorum.
    espresso bunu beğendi.

  14. #14

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tam aksine bir çok motosiklet pantolonunun yanlarında kalça koruması olmaktadır. Şiddetli bir çarpmada ne derece korur bilemem ama hiç yoktan iyidir.
    Hemen hemen hiç bir işe yaramıyorlar maalesef. Olsun tabii de..


    Ben soruyu anlamadım. İyileşme süreci bitmeden mi sürmek istiyorsun?
    Öyle ise, bin bin hiç bir şey olmaz.

  15. #15
    lehibeny - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2023
    Motosikleti
    KTM Duke 250
    Büyük konuşmak istemem ama ben olsaydım yoluma araba ile devam eder bir tane de enduro bisiklet alırdım. En azından 2 teker ormana gir hopla zıpla hevesini al.

    Ben de geçtiğimiz cumartesi arabayla kaza yaptım. Ehliyetsiz sigortasız genç bi çocuk arkadan frene bile basmadan çarptı. O gün de motosiklet pantolonu almaya gidecektim. İşlerimi hallettim yola çıktım ama yolda geçirdiğim sürenin 3/4'ü aynaya bakarak geçti. Zaten o korkuyla emniyet şeridinden çıkmadım bile nerdeyse. Gerçekten insanın başına gelince işin ciddiyetinin farkına varıyor. Allah kimseye en ufak kaza bile yaşatmasın.

    Cumartesi günü cenabet bir gündü. Sıcak havanın etkisiyle herkes dışarı çıkmış tüm kasaplar yoldaydı. Kadıköy'den eve gidene kadar en az 6-7 kişiyle tartışmışımdır. Arabasından tut elektrikli bisiklete binen 15 yaşındaki veletlere kadar.

  16. #16

    Üyelik
    04 Temmuz 2019
    Motosiklet pantolonunun yan tarafındaki jel benzeri Level 1 korumalar bahsettiginiz tarzda bir koruma sağlamaz. Sadece düşük hızlarda surtunme durumunda doku hasarı riskini azaltır. Hava yastıgı dısında (kask hariç) hiç bir ekipman sizi çarpma vb. durumda tam olarak koruyamaz. Ekipmanlar default halde eksiksiz olmalı elbette ama aslolan durabilecegimiz şekilde sürebilmek..

  17. #17
    Punctum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2023
    Şehir
    Giritli
    Motosikleti
    Honda CB750 Hornet / Kanuni Seha 150
    Peki bir şey sorayım,

    Günlük sürüşlerde (ki forumun %90'u piste çıkmıyordur sanırım), korumalı motosiklet pantolonu dışında ne kullanabiliriz? Tulum vb. günlük kullanımda hem pratik değil, hem kullanışlı değil. Dizlik desen, o da kaza anında dönüp, belki daha çok zarar veriyor bedene.

    Ne giyeceğiz altımıza?

  18. #18

    Üyelik
    04 Temmuz 2019
    Alıntı Punctum adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Peki bir şey sorayım,

    Günlük sürüşlerde (ki forumun %90'u piste çıkmıyordur sanırım), korumalı motosiklet pantolonu dışında ne kullanabiliriz? Tulum vb. günlük kullanımda hem pratik değil, hem kullanışlı değil. Dizlik desen, o da kaza anında dönüp, belki daha çok zarar veriyor bedene.

    Ne giyeceğiz altımıza?
    Başka seçenege neden gerek duyuyoruz ? Motosiklet pantolonundan daha güvenli bir sey mi arıyorsunuz ? Bu kadar dusuk maliyetle isini bu ölcüde yapan baska birsey yok .
    espresso bunu beğendi.

  19. #19

    Üyelik
    23 Kasım 2020
    Şehir
    ist/bahcesehir
    Motosikleti
    symphony200
    Kaza riskini sifira hicbir zaman indiremeyiz sonucta bizim disimizda gelisen birsuru etken var.

    Ama Duzgun bir surus stili ile riski minimuma indirebiliriz. Isini duzgun yaptigin surece risk cok azalir.

    Adam 1000 den fazla wingsuit atlayisi yapmis. Oburu 30 senedir ekipmansin elleriyle 500 metre kaya tirmanisi yapiyor. Schumaher hayati boyunca kac tane yarisa cikti dunyanin en tehlikeli sporunu yapti burnu nile kanamadi. Neden? isini duzgun yapti. riski minimuma indirdi. Ama riski minimuma indiremedigi bir kayak aktivitesinde hayatindan oldu.

    Cahil defansif surus deyince kaplumbaga gibi tin tin gidilecek zannediyor. Yeri gelir 200 ile gittigin surus 50 ile gittiginden daha guvenli olur.

    Egitimini alacaksin. Yetmeyecek Kendini gelistireceksin. Hepimiz ya bizden kaynakli ya baskasindan kaynakli tehlikeli durumlara dusuyoruz.

    Gecen dusundum kilpayi kurtultugum kazalari toplasan dunyanin en sansli insani secilirim sanirim. Ama sans degil iste.

    Velhasil baslik sahibine gecmis olsun, Bi uzman gorusu alman lazim. Bu konu cok genis. Bacagi alcida motora binmeye devam eden adam da var, Kaza sonrasi stres bozuklugunu asamayip motora veda eden de var.
    espresso ve killingroad bunu beğendiler.

  20. #20
    Punctum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2023
    Şehir
    Giritli
    Motosikleti
    Honda CB750 Hornet / Kanuni Seha 150
    Alıntı xtrafrozen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Başka seçenege neden gerek duyuyoruz ? Motosiklet pantolonundan daha güvenli bir sey mi arıyorsunuz ? Bu kadar dusuk maliyetle isini bu ölcüde yapan baska birsey yok .
    Kendim için sormadım zaten


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)