Kaza sonrası motor kullanmak
Reklamlar
-
02 Haziran 2024, 16:43
#1
Merhaba sevgili grup üyeleri, 22 mayısta arabayı solladıktan sonra işe geç kaldığımdan hızlıca yetişmek için önümdeki arabayı sağdan sollamaya kalktım, ana caddeye arabanın hatalı park etmesi sonucu bi ihtimal kurtarırım diye kaldırıma motorla çıktım motor beni üstünden attı uçtum taklalar attım motor trafoya vurdu ve hastaneye gittiğimde kalçamın kırık olduğu amaliyat olacağımı öğrendim. Şuan kalçamda platin var ancak size sormak istediğim hala motora hevesliyim motor pantolonum yoktu alıp devam etsem başka bi kazada sıkıntı çıkar mı? Sakat kalma durumum olur mu tekrar kırılırsa?
Reklamlar
-
02 Haziran 2024, 17:03
#2
Öncelikle geçmiş olsun, bu sorunun cevabını ancak doktor verebilir.
Pantolon konusunda yanlış bilmiyor isem kalçalar için ekstra bir koruma yok, çoğunluğu erime olmasın diye dayanıklı ve dizleri koruma amaçlıyor
-
02 Haziran 2024, 17:04
#3
Adam gibi kullanırsan bir sıkıntı olmaz
-
02 Haziran 2024, 17:07
#4
sağdan sollama bi şey olmaz
tickles my pickle to see that motor wiggle
-
02 Haziran 2024, 17:10
#5
Kaza her insanın başına gelir. Bizim bir arkadaşında kalçası kırıldı platin takıldı. Aradan 2 sene geçti motorla yağda kayıp düştü aynı kalçanın üstüne bu sefer çok daha büyük sıkıntı oldu ve topal kaldı. Daha büyük operasyon geçirdi.
-
02 Haziran 2024, 17:48
#6
Öncelikle çok geçmiş olsun. Umarım en kısa zamanda sağlığına kavuşursun...
Lakin burada sorduğun soru bu forumun, hatta herhangi bir forumun konusu değil. Kalçana bundan sonra gelebilecek herhangi bir zararın boyutunu ve sonucunu biz nereden bilelim? Tekrar motor sür, bir şey olmaz veya aman sakın yaklaşma sakat kalırsın kim diyebilir?
Ancak şunu söyleyebiliriz. İşte tam da bu örnekte olduğu gibi, trafikte gördüğümüz %90'ı ekipmansız veya sadece kask takan tipler son derece büyük risk alıyorlar. Benim başıma gelmez rahatlığı inanılacak gibi değil! Korumalı pantolon tabii ki çok önemli. Bunlarda kalça korumaları da var. Mutlaka ama mutlaka tam ekipman kullanılmalı. Mont giyiliyorsa mutlaka sırt koruma da takılmalı. Omurgaya gelecek hasar, kalıcı problemlere yol açar.
Neyse, umarım bundan sonra daha dikkatli olursunuz.
-
02 Haziran 2024, 21:53
#7
f0cus adlı üyeden alıntı
Öncelikle geçmiş olsun, bu sorunun cevabını ancak doktor verebilir.
Pantolon konusunda yanlış bilmiyor isem kalçalar için ekstra bir koruma yok, çoğunluğu erime olmasın diye dayanıklı ve dizleri koruma amaçlıyor
Tam aksine bir çok motosiklet pantolonunun yanlarında kalça koruması olmaktadır. Şiddetli bir çarpmada ne derece korur bilemem ama hiç yoktan iyidir.
-
03 Haziran 2024, 06:59
#8
tommygun adlı üyeden alıntı
Tam aksine bir çok motosiklet pantolonunun yanlarında kalça koruması olmaktadır. Şiddetli bir çarpmada ne derece korur bilemem ama hiç yoktan iyidir.
Gayet iyi koruyor orjinal korumaları çıkarıp yerine impactech koyuyorsunuz.
bizzat tarafımdan defalarca test edildi ve onaylandı.
Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez
-
03 Haziran 2024, 08:16
#9
Kask veya korumalar belli km lerde ki kazalara karşı koruma sağlayabilir. Yan yatma, düşme , sürtünme vb hususlarda yine diyorum belli bir km ye kadar koruma sağlamakta. Fakat Başka araçların veya yüksek hızlarda yapılan kazalarda korumalar sadece vücut bütünlüğünü koruyabilir.
Red mist ' e girmeden, acelem var vb mazeret üretmeden kurallara uyarak, bilinçli ve eğitimli bir şekilde motosiklet kullanırsak kazasız belasız yolculuk şansımız yüksek (olmaz kimse diyemez) ama ekipmansız ve eğitimsiz olduğumuz sürece her an kaza ve ölüm tehlikesi yanı başımızda.
-
03 Haziran 2024, 09:10
#10
otopsici adlı üyeden alıntı
Gayet iyi koruyor orjinal korumaları çıkarıp yerine impactech koyuyorsunuz.
bizzat tarafımdan defalarca test edildi ve onaylandı.
Motosiklet pantalonlarına gelen korumalar zaten impatec ya da sastec denen malzemeler değil mi ki?
-
03 Haziran 2024, 09:11
#11
dün yere atılmış patates kızartması ve yağı nedeniyle 1 ayda 2. kez motoru devirmiş birisi olarak artık bende tedirgin olmaya başladım.
5 yıl vukuatsız sürüşten sonra ardarda 2 kez içimi sıktı. sen platin taktırmışsın, öyle birşey olsa sanırım 50cc üstüne cıkmam motorda
-
03 Haziran 2024, 10:58
#12
bana trol bir konu gibi geldi ama. neyse geçmiş olsun.
-
03 Haziran 2024, 11:27
#13
Dün trafik ışıklarında bekliyorum...hafif aşağı meyilli bir yer ve ortada döner kavşak var. Kavşaktan sola döneceğim. Tedirginim çünkü dönüş çapı, yolun eğimi, yolun asfalt kalitesini, vs. beğenmedim.
Yanıma gençten iki tip geldi. Motorlar vitesli ama ağlıyorlar Üzerlerinde hiçbir şey yok. Önce bana baktılar falan. Belli ki bir apaçilik yapılacak.
Neyse yeşil yandı, biri motoru stop ettirdi, eli ayağına dolaştı. Diğeri hışımla çıktı, tam sola dönerken pat motoru yatırdı önümde...
Hemen durdum tabii. Var mı bir şeyin falan?..."yok abi nasıl oldu anlamdım, hiç olmazdı böyle" gibi bir şeyler diyor. Dedim bak, ne kask var, ne eldiven, ne mont, ne ayakkabı. Tehlikeli değil mi böyle? Doğru diyorsun abi de, işte kem küm vs. bir sürü bahane...
Yani dostlar, kısaca durumumuz vahim. Ankara sürücüsü berbattır ama motosiklet kullananı daha da berbat...biz burada ne dersek diyelim, kent kültürü ve kent kuralları ile yoğrulmadığımızdan, bu gerçeklik ile daha çok uzun süre yaşayacağımız belli. Ben gerçekten trafikte otomobilden çok, motosikletlilerden korkuyorum.
-
03 Haziran 2024, 11:42
#14
tommygun adlı üyeden alıntı
Tam aksine bir çok motosiklet pantolonunun yanlarında kalça koruması olmaktadır. Şiddetli bir çarpmada ne derece korur bilemem ama hiç yoktan iyidir.
Hemen hemen hiç bir işe yaramıyorlar maalesef. Olsun tabii de..
Ben soruyu anlamadım. İyileşme süreci bitmeden mi sürmek istiyorsun?
Öyle ise, bin bin hiç bir şey olmaz.
-
03 Haziran 2024, 12:27
#15
Büyük konuşmak istemem ama ben olsaydım yoluma araba ile devam eder bir tane de enduro bisiklet alırdım. En azından 2 teker ormana gir hopla zıpla hevesini al.
Ben de geçtiğimiz cumartesi arabayla kaza yaptım. Ehliyetsiz sigortasız genç bi çocuk arkadan frene bile basmadan çarptı. O gün de motosiklet pantolonu almaya gidecektim. İşlerimi hallettim yola çıktım ama yolda geçirdiğim sürenin 3/4'ü aynaya bakarak geçti. Zaten o korkuyla emniyet şeridinden çıkmadım bile nerdeyse. Gerçekten insanın başına gelince işin ciddiyetinin farkına varıyor. Allah kimseye en ufak kaza bile yaşatmasın.
Cumartesi günü cenabet bir gündü. Sıcak havanın etkisiyle herkes dışarı çıkmış tüm kasaplar yoldaydı. Kadıköy'den eve gidene kadar en az 6-7 kişiyle tartışmışımdır. Arabasından tut elektrikli bisiklete binen 15 yaşındaki veletlere kadar.
-
03 Haziran 2024, 13:21
#16
Motosiklet pantolonunun yan tarafındaki jel benzeri Level 1 korumalar bahsettiginiz tarzda bir koruma sağlamaz. Sadece düşük hızlarda surtunme durumunda doku hasarı riskini azaltır. Hava yastıgı dısında (kask hariç) hiç bir ekipman sizi çarpma vb. durumda tam olarak koruyamaz. Ekipmanlar default halde eksiksiz olmalı elbette ama aslolan durabilecegimiz şekilde sürebilmek..
-
03 Haziran 2024, 13:44
#17
Peki bir şey sorayım,
Günlük sürüşlerde (ki forumun %90'u piste çıkmıyordur sanırım), korumalı motosiklet pantolonu dışında ne kullanabiliriz? Tulum vb. günlük kullanımda hem pratik değil, hem kullanışlı değil. Dizlik desen, o da kaza anında dönüp, belki daha çok zarar veriyor bedene.
Ne giyeceğiz altımıza?
-
03 Haziran 2024, 13:54
#18
Punctum adlı üyeden alıntı
Peki bir şey sorayım,
Günlük sürüşlerde (ki forumun %90'u piste çıkmıyordur sanırım), korumalı motosiklet pantolonu dışında ne kullanabiliriz? Tulum vb. günlük kullanımda hem pratik değil, hem kullanışlı değil. Dizlik desen, o da kaza anında dönüp, belki daha çok zarar veriyor bedene.
Ne giyeceğiz altımıza?
Başka seçenege neden gerek duyuyoruz ? Motosiklet pantolonundan daha güvenli bir sey mi arıyorsunuz ? Bu kadar dusuk maliyetle isini bu ölcüde yapan baska birsey yok .
-
03 Haziran 2024, 14:14
#19
Kaza riskini sifira hicbir zaman indiremeyiz sonucta bizim disimizda gelisen birsuru etken var.
Ama Duzgun bir surus stili ile riski minimuma indirebiliriz. Isini duzgun yaptigin surece risk cok azalir.
Adam 1000 den fazla wingsuit atlayisi yapmis. Oburu 30 senedir ekipmansin elleriyle 500 metre kaya tirmanisi yapiyor. Schumaher hayati boyunca kac tane yarisa cikti dunyanin en tehlikeli sporunu yapti burnu nile kanamadi. Neden? isini duzgun yapti. riski minimuma indirdi. Ama riski minimuma indiremedigi bir kayak aktivitesinde hayatindan oldu.
Cahil defansif surus deyince kaplumbaga gibi tin tin gidilecek zannediyor. Yeri gelir 200 ile gittigin surus 50 ile gittiginden daha guvenli olur.
Egitimini alacaksin. Yetmeyecek Kendini gelistireceksin. Hepimiz ya bizden kaynakli ya baskasindan kaynakli tehlikeli durumlara dusuyoruz.
Gecen dusundum kilpayi kurtultugum kazalari toplasan dunyanin en sansli insani secilirim sanirim. Ama sans degil iste.
Velhasil baslik sahibine gecmis olsun, Bi uzman gorusu alman lazim. Bu konu cok genis. Bacagi alcida motora binmeye devam eden adam da var, Kaza sonrasi stres bozuklugunu asamayip motora veda eden de var.
-
03 Haziran 2024, 14:46
#20
xtrafrozen adlı üyeden alıntı
Başka seçenege neden gerek duyuyoruz ? Motosiklet pantolonundan daha güvenli bir sey mi arıyorsunuz ? Bu kadar dusuk maliyetle isini bu ölcüde yapan baska birsey yok .
Kendim için sormadım zaten
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)