Daha önce çin motoru kullanan arkadaşlar cevaplarsa sevinirim ekonominin gidişatıyla birlikte kullanılan parçaların maliyetini düşürmek için her yıl daha da kötü malzeme kullanılıyor gibi düşünüyorum fikriniz nedir?
Daha önce çin motoru kullanan arkadaşlar cevaplarsa sevinirim ekonominin gidişatıyla birlikte kullanılan parçaların maliyetini düşürmek için her yıl daha da kötü malzeme kullanılıyor gibi düşünüyorum fikriniz nedir?
Belli markalar için bunu söyleyemeyiz sanırım. Özellikle Voge markası çok yaygın olmasa da gördüğüm kadarıyla abartmıyorum japondan pek farkı yok. CF Moto zaten çok kaliteli üretmiyor onda sanırım hemfikiriz ama geçmişten günümüze onda da gelişim olduğunu düşünüyorum. RKS ise kalite göremiyorum ben. Parça ve servis konusunda çok kötü.
Gemileri yak kaptan. Sana da motor alalım.
aslında demek istediğim Asya, Mondial, Arora gibi ucuz ve popüler motorların özellikle cg modellerindeki dandiklik. 2024 model cg'lerin vidaları bile doğru dürüst tutmazken 2008 model bi cg'nin daha kondisyonlu durması.
Çin motorlarının hala sağlamları var; ancak komplike parçalar ve özellikler girdiğinde bu motorlar montaj kimi zaman da malzeme kalitesizliğinden error verdirtiyor insana.
Ne kadar elektronik o kadar sıkıntı.
Her dönem aynıydı. Her dönem ne kadar ekmek o kadar köfteydi. Bugün de aynı. ;)
Sentis ad medullis!
Dengeliyorum.com
youtube.com/we2strom
ben 250nk'da o trendi gördüm. İlk önce %30'a çıkan gümrük vergisini egale etmek için montajı türkiye'ye alındı bazı hatalı montajlar yüzünden kalite düştü. sonra da sensör problemleri çıkmaya başladı. kaliperler daha ucuz bir markaya çevrildi. Fiyatı baya uygun tuttular her yer 250nk oldu ama sonuçta.
Alayı çöp. Sadece alırken fiyat avantajı var. Kazanan tek taraf servisleri ve yedek parca tedarikçileri. Uzak durulmasını tavsiye ederim.
Honda'da peşin + 12 ay vade farksız taksit yapılmıyor ki ağabey yoksa CB125F bakıyordum mesela ben ama Voge yaptı bunu o yüzden onu alabiliyorum... Bu fiyatlara, bu ödeme şartlarına ancak Voge var, ikinci elde böyle taksit imkanı da bulabileceğimi zannetmiyorum. Fakir bir motora başlayan olarak yorumun beni derinden yaraladı...
akıllı eskitme, küresel pazarda darlık, 5 yaşındaki bir araç ile 2024 model bir aracın kaporta aksamı kalitesiyle bile ölçebilirsiniz durumu
eski motorum kuba 150cg 2006 model 90000 kmde hala rektefiye olmadı yeni sahibi kullanıyor memnun.
komşunun 2007 mondial cgsi kaç k kmde bilmiyorum haftada 6 gün 20 km işe gidip geliyor hala kullanıyor anahtar değmedi
heleki kanuni bretton diye bir efsane varki benim gözümde yeri zor dolar ne şartlarda kullanılıyor deli gibi yük atılıyor cross motorların girebileceği yerlere giriyorlar.
yani soruya gelecek olursak evet 2012 öncesi satılan cgler 3 4 kat daha sağlam. kuzeminde 2023 mode falcon cg var motorun şasisi kırıldı
Çin motorları da Japon motorlarıda Hint motorları da aynı kalitede.
Kaliteyi belirleyen şey Motorun sağlamlığı veya sorunsuzluğu değildir.
Kaliteyi sağlayan şey Öncelikle motoru satın alacak kitlenin sosyoekonomik durumu
Daha sonra servis ve sorun çözme yetenekleridir.
Bizde Motosiklete zar zor para bulup tamir ücretinden kaçan büyü bir kitle olduğu sürece bu kalite tartışması yetersizdir.
Bizde 600-700 bin motora verip ls2 nin 5 binlik kaskına çok pahalıymış diyen büyük bir kitle varken kalite asla yakalanmaz.
Çinli motosikletimi 150 bin km kullandım sorunsuz bakımları zamanında yapıldı değişmesi gereken parçalar zamanında değişti hiç yolda kalmadım
Voge cfmoto qjmotor gibi kaliteli çinli markalar harici, ucuz alternatif olan genellikle burda toplanan cglerde, cublarda ve gy6 bloklu scooterlarda evet kalite en dibe düştü diyebilirim. 125lik veya 50lik gy6 bloklu bi scooterın silindir pistonunun krankının belki 50 tane kalite seviyesi var, kalitelisi kullanıldığında çok fazla sorun da çıkarmıyor ama günümüzde olabilecek en ucuz yani en kalitesiz malzeme alınıp takılıyo motorlara. Böyle olunca 10 15binde rektefiyeler, 2bin kmde krank kırmalar vs. çokça yaşanıyo. Toplamaya kalkan ustaların gy6 bloğu bile bilmemeleri de cabası oluyo, bidaha verim alınamıyo çoğundan.
Şuan alacağınız 50 60bin liralık motorların çoğu sürprizdir. Sorunsuz da götürebilir, sinirden ağlatabilir de. Risk budur diyerek girilmeli, pek bişey beklenmemeli.
Haklısınız ama çin malından o kadar cok dertli insan var ki hatta buna ek başka bir "x" malını da ekleyebilirim ama onun fan boyu cok linç yerim muhtmelen.
bu adv tarzı scooterlar cıktıgında pcx almaya niyetlenmiştim ama stok yoktu ve herkez bu adv tarzı al çin işi dedi ve kendileri de almıstı. Ben tercihimi japon olsun taştan olsun diyerek dio(thailand üretimidir kendisi)yana kullanmıstım. O motor benim terliğim gibiydi tuvalete bile motorla gidecek hale gelmiştim. Kendileri ise servislerle kanka olmustu. O yüzden uzak dururum kendi adıma ve malesef üzülerek belirteceğim ki önyargılıyım. Umarım markalar bu önyargımı ürün, servis ve yedek parca kaliteleri ile çözerek yıkarlar
250 300 motosiklet İstanbul'dan Sakarya tarafına gezi yapmıştı bu forum. O dönem yolda civata sıkmak için çok mola vermişliğimiz vardı.
Tekstil atolyem vardi makinalar hergun dokuz on saat calisir. Japonlarin omru yirmi yili geciyor. Cinliler dort bes yilda dokulmeye basliyor
Linkini attığım videoyu izleyin. Dusuk butceli forumdaslarimiz icin sozum meclisten disari bunu Çin, Hint, Tayvan uretimi ozellikle 150-200 bin Tl ve uzeri bandinda motosiklet alacaklar icin neden Japon motoru alinmasi gerektigini gostermek icin paylastim.
Kalite kontrol uretimin her asamasinda var, Japonlar kulturleri geregi disiplinli insanlar sallamazlar is yaparken. Montajda kullanilan ekipmanlari goruyorsunuz, uretim parca, metal ve plastik kalitesini goruyorsunuz.
Tekrar soyluyorum gidip Bajaj, Cf 200-250 alacaginiza Honda Supercub alın. Tarziniz olmayan sevmediginiz Motosikleti alın, temiz ikinci el alın, yeterki Japon alın. Ayni şey Hindistanda uretilen Aprilia yada KTM nin kucuk segment Motorlari icinde gecerli, perisan olursunuz. Forumda her gun bir sikayet var, etrafta cok daha fazlasi var.
Tecrubeme guvenerek bazen genc arkadaslarimiz geliyor, heyecanlı, şu markanin spor Naked yada Racing modelini alacagim, alma diyorum, Japon Scooter al, Cub al, Cross al.
Bozuluyorlar bu tavsiyeye, Racing Naked ile ne alakasi var diyorlar. Alakasi yok ama uzulerek Ülkemizde o butcelere istedigin tarz Motosiklet yok basina dert alirsin deyince bazilari dinliyor, bazilari dinlemiyor.
Bugun spor motosiklet binmek isteyen bir arkadas, 125 cc uzeri istiyorsa min. R25 almali, ikinci elleri cok kotu sifir almali muhakkak. 125 cc de Suzuki var.
Ondan sonra orta seviyede sporcu yok pek, ya temiz ise cbr500r ve yeni gelen Ninja 500 sonrada 4 silindire geciyor. Ara butceleride sacma sapan Çinliler Hintliler dolduruyor beş kuruş etmezler.
Linki asagiya birakiyorum.
Saygılarımla.
https://www.instagram.com/reel/C7ng3...U1ZGtndjI4Yzhs
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:58 ----------
Bir tanede Yamaha dan video. İşcilik, disiplin ve parça kalitesi.
https://www.instagram.com/reel/C5k6L...c0ajh0bjVtZDU1
Japon Motosikleti alın, Japon Motosikleti aldırın.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)