Ben bir mct 250 kullanıcısıyım şun diş sayısı 34 olan bir arka dişli kullanıyorum fakat bu dişliyi 31 dişli ile değiştirmek istiyorum
Bu işlemin eksileri ve artıları nelerdir acaba?
Ben bir mct 250 kullanıcısıyım şun diş sayısı 34 olan bir arka dişli kullanıyorum fakat bu dişliyi 31 dişli ile değiştirmek istiyorum
Bu işlemin eksileri ve artıları nelerdir acaba?
...tın tın giderim abi....
Dostum arka disliyi kucultunce motorun kalkisi zayiflar ataklaigini kaybeder ama sen hizlandikca dusuk devirde yuksek hiz kazanirsin.5. vitese gectiginde motorun cok rahat yol alir. Buyuk ihtimalle dislin 42 numaradir ve sen onu 31 e dusuremezsin motorun yerinden kalkmaz ama 38 numara senin icin yeterli olacaktir.Yanliz yakit sarfiyati sehir icinde biraz artacaktir. Bende kendi motorumda disli ufaltim ve memnun kaldim.
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
haklisin dostum herseyi ile dogru ekleyecegim..bi sey var bende disliyi kuculttum..benim ki xr600r honda..yanlizca 3 dis kuculttum arkadasima yaptirmistim yaklasik 30 km falan fark etti yani sen 31 dusurecen hayal o dusundugun ve deneme..elinde kalir motor kalkmaz..bi sorun daha var benim tsktigim dislinin sertlestirmesini (suyunu) bi turlu ayarliyamadik..bu yuzden cabuk yiprandi ama..motorun ozelliginide bozuyor..yani eger o motor yapan adam ibreyi 140 koymussa 140 ile git abii yoksa motorun aerodinamigine aykiri bi is yapmis olursun ALLAH korusun kaza bile yaparsin benim basima geldi ben gene eskiyi kullandim..hele bide cin mali motorda bunu yaparsaniz vay halinize ..ucarsiniz yada motorun parcalarini yoldan toplarsiniz artik..
once AKIRA sonrada NECDET abi... yuregimi yaktiniz..bu ekran karanlik kalacak ve yuregimi yansitacak..mekaniniz cennet olsun..:pale:
[COLOR="Red"][SIZE="2"][B]Dostlarım bana müslüm baba der.[/B][/SIZE][/COLOR]
arka dişli bagajda henüz değiştiremedim ama mct 250 topicinde değiştiren arkadaşlar mevcut dişliyi istanbulda bulamadım tamamen özel yapım izmirden geldi bi dostuum sayesinde
...tın tın giderim abi....
1-Servisten çıkma veya bozuk bir dişli bulursanız numune olarak iyi olur.
2-Sanayide bir tornacı veya frezeci bulup danışabilirsiniz.
3-Bir tanede yaptırsanız 10 tanede yaptırsanız fiyat çok farketmez.
4-Ç 4140 veya Ç 8620 malzemeden uygun çapta ve kalınlıkta malzeme kestiriniz.(sucuk dilimi gibi)
5-Dişliyi açacak arkadaş bu malzemeyi işledikten sonra ıstaş ta su verilebilir.
Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.
Motorunun arka dişli sayısını ön dişli sayısına böldüğün zaman motorunun Gear Ratio (Dişli Oranı diyelim) sayısına ulaşırsın.Ben bir mct 250 kullanıcısıyım şun diş sayısı 40 küsür olan bir arka dişli kullanıyorum fakat bu dişliyi 31 dişli ile değiştirmek istiyorum
Bu işlemin eksileri ve artıları nelerdir acaba?
Diyelim ki senin motorun ön 15T arka 40T; 40/15=2.66 çıkar bu senin motorunun tork hızlanma vs eğrilerinin fabrika verisi oraınıdır. Sen eğer bu rakamı büyültürsen daha fazla tork elde edersin yani ara hızlanmaların artar son hızın düşer. Küçültürsen de tam tersi. Ama 15/31=2.06 diye bir oran yok yani bu ani değişimin ön dişli ve burcundaki etkisini sonra ikinci viteste kalkmak istermiş gibi yiyeceğin debriyajını belki artık hiç kullanamayacağın 5. vitesini falan söylemiyeyim istersen. Dişli değişme işlemlerinde önde oynayacağın bir diş arkada üç diş demek oluyor, orantı bu şekilde gider kabaca. Bu işi kademe kademe yapmak gerekiyor ayrıca motorun alışması için. Bir süre ön dişlide tek diş büyütmek ve kullanmak gerek. Yani arka dişlide üç diş.
Arka dişli değiştirmenin bir kolay yolu da bir orijinal dişli bir de değiştirilecek diş adedinde dişli alınıp, tornada orijinal dişlinin iç kısmı dğer dişlinin de dış kısmı çıkartılıp iç içe geçirilip kaynaklanır.baba müslüm isimli üyeden;
Arka dişliyimi değiştirdin, öne dokunmadınmı, dişliyi nereden buldun biraz detay verirmisin.Ben çok uğraştım bu dişli işiyle ama hep öndeki dişliyi değiştirmeye çalıştım ama yerine farklı dişli sığmadı, tabi bu arada benim motor regal 250
Bişnev in ney çün şikâyet mîküned, Ez cüdâyîhâ hikâyet mîküned...
debriyaj balatalarını çabuk yersin öyle yaparsan.
bence pek sağlıklı bir olay değil, motor içinde sürücü içinde. o motoru yapan kişiler bu gibi hesapları yaparak o parçaları kullanıyorlar ve en verimli ölçüler de onlar bence.
bu muhabbetler hep olur ve hep aynı cevaplar verilir.
[FONT="Georgia"][FONT="Verdana"][B][COLOR="Blue"][SIZE="2"]Biliyorsan konuş,ibret alsınlar.Bilmiyorsan sus, adam sansınlar..[FONT="Georgia"][/FONT][/SIZE][/COLOR][/B][/FONT][/FONT]
sarfiyat aksine düşer çünkü düşük devirde aynı hızı elde edersin
...tın tın giderim abi....
hız yükselir çekiş kalkışta düşer kalkışta çok azda olsa benzin sarfiyatı yükselir ancak kafaya takılacak kadar değil 125 likte mesela 120 yapan bi motor 140 rahatlıkla görür bilginize hız olarak fayda sağlar bi zararı yoktur
Dişli küçültmesi yapılacak model MCT250 ise zaten ilk modellerde 34 diş var ve bendekide öğle.... Ve şuan piyasada gene MCT250 ler için üretilmiş 31 ve 30 olmak üze 2 dişli mevcut... 31 olan direktman ön dişli değişmeden uygulanmakta ve zaten 1. viteste aşırı devir yapıp kalkan mct250 için çok daha az devirde çok rahat kaldırmakta... Yakıta gelince artmıyor dahada düşüyor.. 30 luk olan ise 1 diş küçültülmüş ön dişli ile kullanılmalı ama en randımanlısı 31 lik dişli... MCT250 ler yani ilk üretimler 2006 nın ortasına kadar 34 lük dişli ile geldiler ve bu dişli makinaya aşırı devir yaptırmakta... MCT250 nizi çok rampalı yerlerde 2 kişi kullanmayacaksanız dişliyi küçültmenizi tavsiye ederim... 34 lükle düzgün açılmış mct250 125km yi zor görmekte... 31 lik dişli ile bu son sürat 155 km ye çıkmakta ama amaç bu dişliyi takıp makinanın çıkardığı fazla torku düşürmek ve 100km lik hızla 3600dk/d ile yakıt tasarrufu yapmak. 34 lük ile 100km de makina 5700dk/d yapmakta artık gerisini siz düşünün hangisi daha ideal...
faydası=uçarak gidersin, epey hızlanırsın
zararı=yokuşa gelince morarırsın, çıkamassın
Bunun üzerine o kadar çok şey yazılabilirkiii
Ben kısa yolu seçiyorum bu saatte: Eğer motorun üzerinde iyi bir mühendislik çalışması varsa değiştirlmemeli. Amprik olarak denenmiş bir metod ise amprisizme devam edin derim Çok kabaca sürat artışı ancak Tork yani ivmelenme düşüşü beklenmelidirDüşük devirlerde yüksek tork üreten makinelerde, daha da düşük devirlerde tork lineer olarak değilde diferansiyel olarak aşırı düşebilir. sandığınızdan karmaşık bir durum. Ancak deneyip de sonuç alınmış ise dinlemeye bayılırım
Poturdak
bende benimkini küçülttüm kalkışta zorlanır yol gittikçe hızlanırsın ayrıca yokuşu çıkamassın
herkez kardeşttir, ayıran kalleştir.
Yokuş yukarı (35-40 derece) çıkmıyor bilginiz olsun....
[B][COLOR="Red"]"Kendinizi Cesurca Gösterin! Trafikte Farkettirin! Yaşamanız Sadece Buna Bağlıdır!!!"[/COLOR][/B]:bounce:
arkadaşlar bu mct lerin arka dişlilerinin küçültülmesi ile ilgili ne kadar çok bilen var anlamadım.kimisi 30 dişte bile yerinden kalkmaz ditor yok şöyle olur yok böyle..lütfen kimse elini yağlamadan oturup bilgisayar başında ahkam kesmesin.bendede mct var. ön dişliye dokunmadan arkayı önce 30 dişe düşürüp denedim.yetmedi 26 diş yaptım.evet 26 diş.bu dişlileri atölyemizde cnc makinada imal ettim. şöyle olur böyle bozulur diyenler gelsin benim motoru görsün.birisi bunlar pist motoru değil diyor evet o hız anlamında söylüyor .katılıyorum.pist motorları yüksek devirli 12 14000 devir olur.mct mademki chopper gibi yapılmış öyleyse pist motoru gibi biyerlerini yırtarcasına devirlenmemeli.benim amacım daha fazla hız değil makul olan hızı olabilecek en düşük devirde sağlamak.arabasında 6000 7000 devir olan bi adama sorun bakalım hiç bu devirlere çıkıyormu.bizim mct ninde son devri 7000 yada 8000 se mesela 5000 de gidelim kime zararı var?ben oturdum hesap kitap derken imal ettim.motora taktım son derecede memnunum.biraz kullanınca hemen alışırşınız.kalkışınızda, atıyorum elinizi debriyajdan 1 saniyede çekiyorsanın 26 dişli ile de1.25 saniyede çekersiniz olur biter.zaten kalktıktan sonra 26 dişle bile bu motora gazladınızmı hissetmeden devirlenip gidiyor.15 saniyede vitesler bitiyor 6.vites arıyorsunuz.ama ben bunu yaşamıyorum.çünkü motor her viteste vibrasyonsuz olarak tabiri caizse uzuyor....
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)