Yok olmadı işin içine ön dişlide girince kafa karışıklığı iki katına çıktı.
Sanırım ben tam tersini düşünüyorum hala
ön dişliyi küçülteyim veya arka dişliyi büyüteyim aynı şey zaten, hemen 5. vitese geleyim max hız 90km olsun, benim için daha iyi olur sürekli şehir içi için.
Şehir içinde 2 litre civarı yakan motosikletim, 1.7 ye düşer
Aynı hızda ses ve titreşim değişmez ki sonuçta ona göre vites atıyoruz.
Vites araları kısalsın, 1. vites işini yapsın yani sadece kalkış yapsın yeter.
Şehir içi verim artsın, debriyaj balatası ömrüde uzamış olur
Düşük devirde tork artsın, ara hızlanmalar serileşsin, 2000-3000 devirde bile motor atikliğini korusun
Düşük devirde tork arttığı için şehir içi ani hızlanma için vites düşürmiyeyim
Son hızda düz yolda 7-10 km düşüş olsun önemli değil, benim için düşük devirde daha seri hareket edebilen motosiklet önemli
Şimdi tersinden düşündüm yine bu üstte yazdıklarımın hepsi olur ozaman???
Muhteşem bişey bu benim için
Şehirlerarası karayollarında bile 70-75 ile gidiyorum zaten, max yasal süratte genelde bu oluyor ( otoban hariç) ne 4. viteste yüksek devir, nede 5. viteste çok düşük devir
keyif vermiyor.
Şehirlerarasında bile bana faydası olur bu işin.
Yüksek viteste düşük devirde yakıta katkıdan çok zararı var bildiğim kadarı ile. 5. vites 75 km 2000 devirde yapacağına 3500 de yapsın daha iyi değil mi ?