Arka dişliyi küçültmenin fayda ve zararları nelerdir?
Reklamlar
-
arkadaşım aslında en sağlıklısı arka dişlini hiç degiştirmemendir çünkü motor üretilirken motorun en iyi performans ını buluncaya kadar testler yapılır ve motora en uygun arka ve ön dişli bulunur he tabiki küçük dişli yüksek viteste birazda hızlı gider ama motoru çok zorlar sen yakıt tasağrufu yapıyor zannedersin ama ama bi fark olmaz artı motor zorlandığı için debriyaj balatasını zorlar ve çabuk bitmesine neden olur yani lafın kısası bence arka dişlini hiç degiştirme kardeşim tabi ben kendi fikrimi söyledim gerisi senin bileceğin iş
Reklamlar
-
04 Aralık 2008, 21:46
#42
Ark..lar bende cbf 150 nin orjinal 42 arka dişlisini 40 diş yaptım. Ön dişliyi bi diş büyütcektim ama bizim frezeye uygun ön dişli piyasada bulamadım.. 2 ufak arka dişli bulabildim ve değiştirdim. Deneyimlerim..
Disli değiştirme işini servis yaptı. Çünki 2 diş ufak olduğu için zincirden 1 bakla çıkartılması gerekiyordu. Bunu yapmayı bilmiyorum. Bu yüzden servise götürdüm. Bu tarz modifikasyonlarda oranı büyük tutmak, sıkıntılı olabileceğinden ön dişte 1 diş yerine arkada 2 diş yapmayı daha mantıklı buldum. Arkada 3 diş küçültmek = Önde bir diş büyültmek olduğunu öğrendim. Yaptığım değişiklik, oran olarak ön dişliyi 1 boy büyütmekten bile daha düşük olduğundan daha da iyi oldu. Hız kazanımı 10 km/h oldu. Şöyle, orj dişli ile 60 km/ h da 5. vitese takardım. Şimdi bu ortalama 70 km/h gibi oldu. 2. viteste 65 km/h ta kesiciye a girdi. Normal şartlarda maksimum hızın dişli değişikliğinden sonra artabilmesi için motorun gücünüde arttırmanız gerekiyor. Yoksa hız artma olayını pek hissetmiyorsunuz. Şöyle ki; dişliyi değiştirdikten sonra motor 5. viteste gücü yetmediği için devrini tamamlayamıyor. Dolayısıyla eski son hızınızdaki devirden daha düşük bi devir kullanarak aynı hızı yapıyorsunuz tam gaz. Ama hafif eğim olursa veya rüzgar karşıdan esmiyorsa o zaman dişlinin hız arttırımını hissediyor ve eski dişlinizle çıkamadığınız hızlara çıkabildiğinizi görüyorsunuz. Aynı hızlarda daha düşük devirler kullanarak seyahat edebiliyorsunuz.
Bu dişli değişikliklerinde oranı fazla yüksek tutmanızı tavsiye etmem. Arkada en fazla 1 -2 diş ten fazlaya kaçmayın, 1 diş küçültseniz bile aynı devir aynı viteste 5 km/h hız kazanımı oluyor ve motor rahatlıyor. Ben bu dişli ömrünü tamamlayınca 41 diş arıyıcam piyasada.. Orj 42 diş. 40 diş ile devrini tamamlayamıyor ve düz yolda aynı hızla kalıyor. Devrini tamlayabilse, motorun gücü yetse, düzde 130 km/h a çıkabilmem gerekiyor ama ıı olmuyor. Dik yokuşlarda arkamda yolcu varken dur kalk biraz sıkıntı oluyor.
Cbf 150 için en idel dişli değişikliği arkada 1 diş küçültmek ve ortalama 5 km/h kazanım arkadaşlar.. Deneyimle sabittir. Bu memleketin her yeri otoban düzlük değil ne yazık ki..
Daha öncede yazmışım ben yaw bu başlığa.. Ama o zaman dişliyi değiştireli bi klaç gün olmuştu. O zaman 40 dişi tavsiye etmişim ama şimdi 1 ay sonra 41 diş diyorum cbf 150 için
-
çok güzel açıklamışsın samet agir biz bu dişlileri nerden temin edebiliriz yardımcı olurmusun 30 yada sizin dediğiniz gibi 26
---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:15 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:11 ----------
mondial mct 250 motorun 32-31- dişlisini temin edebileceğim bi yer bilen varsa lütfen arasın yada yazsın 5364994192
-
MCT 34 arka dişli olarak satılıyor. Ön dişilinin olduğu yer dar olduğu için ancak arka dişli değişimi mümkün. Ben MCT kullanırken 34 ten 32 dişliye geçiş yaptım. Bariz bi titreşim kaybı yaşandı buna bağlı olarak ta kalkışlardaki ivmelenmeden çok öyle aman aman bişey de kaybetmedim. Motorun rahatladığı bir gerçek ama bunun başka kısımlarda doğuracağı aksaklıkları zamanla görmek lazım ki bu motorlar zaten öyle UZUN ZAMAN kullanıcıda kalmıyor. Uzun bir yolculuk sonrasında ilk talip olana sattım makinemi.... Bu makineler hem maddi açıdan hemde tecrübe açısından birde motorun mekanik problemlerini görme test etme ve çözüm bulma açısından mükemmel...
DİKKAT..! İleri derecede Cruıser bağımlısı, plastikle yaklaşmayın. Kriz anında yeterli dozda kromaj gösterilmelidir
-
Konu hortlatılmış ama şu anda denemiş biri olarak yorumlarımı yazmak isterim.
125 cc motorumda orjinalinde 15 olan ön dişliyi 17 yaptım. Yaklaşık 1 aydır böyle kullanıyorum. Artçısız kullanımda pek sıkıntı çekmiyorum ama yokuşlarda farkedilir güç kaybı yaşıyorum. Artçılı kullanım işkence gibi zaten.
Orjinal dişliyle son hızım 120 di ve motor redline'a giriyordu. 17 yaptıktan sonra 120 ye bile zor gelir oldu motor hız artışı beklerken. Hızlanma süresi farkedilir şekilde uzadı. Ama 80 gibi hızlarda daha düşük devirlerde gitmesi gibi bir faydasını gördüm. Yağ değişimine gittiğimde 16 yaptıracağım dişliyi hem daha sağlıklı hem daha kullanışlı olacağını düşünüyorum
2010 Kanuni Breton 21.000km|2013 Kuba XR 125 8.000km|2012 Hyosung GT250R 25.500km|2016 Bajaj Pulsar 200NS 14.500km|2018 Motolux Rossi 50(King 139)|2013 Mondial Mash 150 6.000km|2017 Mondial Drift 135 6000km|2021 RKS Azure 50|2022 Arora Freedom 50|2023 Hero Dash 125
-
samet agir arkadaşım bana yyardımcı olabilecekmisin
-
Arkadaşlar bnm motor Windy.Ön dişli=17 Arkda Dİşli=41 4.viteste 120.5.Viteste140.Bu ay sonunda arkda dişliyi 38 yapacam nasıl olacak bilmıorum ama dahada hızlanır diyolar.
-
metemen adlı üyeden alıntı
sarfiyat aksine düşer çünkü düşük devirde aynı hızı elde edersin
bu yanlış bilgi. arka dişli küçülünce tork azalır çekiş düşer. motor daha fazla yakmaya başlar.
Tekerlek döndüğü sürece hedefine varırsın. Önemli olan hedefe ulaşabilmektir, erken varmak değil. CBF 150[/COLOR]
-
gumuskalp21 adlı üyeden alıntı
samet agir arkadaşım bana yyardımcı olabilecekmisin
zincir ölçülerine göre araştırmalısın..sonra göbek ve civata delikleri uymasa bile sorun değil uydurulabilir..bir torna atölyesi işini görür...
ramzeyin yada şöyle diyeyim ramzeyde,kanunide mondialde ve birçok başka motorda mct nin motorunun aynısı kullanılıyor...her markada arka dişlinin kaç diş olduğunu araştırabilirsin....
elimdeki hesaplama yaptığım kağıtların hepsini attım...motordan ayrılalı 2 seneden fazla olduğu ve tekrar aynı motora sahip olma olasılığımın olmadığını düşündüğüm için ihtiyacım olmaz diye düşündüm..elimde olan 30 dişliyide bu forumdan bir arkadaşa hediye etmiştim...
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
-
-
Birkaç saçma klişeye mantıklı cevaplar vermeye çalışalım.
SORU:"Mühendisi bunu düşünememişmi ?"
CEVAP:Her motorun bir kullanım amacı ve bu amaca hizmet veren dişli oranları vardır. Full cross bir motorun en son vitesteki dişli oranı birçok yol motorunun 1. vitesi ile neredeyse aynıdır çünki amaç arka tekerlekte güç elde etmektir , hız yada yakıt ekonomisi değil.
Yukarıda bahsi geçen günlük kullanım için imal edilmiş motorlardaki amaç ise ne son hız ne de ataklıktır. Bu tür motorlarda son dişli oranı "hedeflenen ortalama hız için maksimum torkun üretildiği devir bandı dır" . Yani mühendis bu tür makinalar için son hız veya ataklıktan çok uzun ömür ve konforlu sürüşü hedefler.
SORU : Son dişliyi küçültürsem motorum rahatlar yakıtım düşermi ?
CEVAP : Özellikle şehir içerisinde kullanılan bu tür motorlarda yakıtın asıl tüketildiği durumlar kalkış anlarıdır , yani motorunuz ciddi yakıt sarfiyatını kalkış anında yapar hızını almış ve yürümüş bir motor için dişli oranı farkı çok fazla birşey ifade etmez. Eğer Konya ovasında yaşıyor ve sadece bir kez kalktıktan sonra hiç yavaşlamadan hedefinize varabilecek durumda iseniz dişliyi küçültmeniz yakıtınızda küçük miktarda düşme sağlayacaktır.
SORU : Son dişliyi küçültürsem motor rahatlarmı.
CEVAP : Bkz. yukarıdaki cevap Konya ovasında yaşıyorsanız evet diğer durumlarda ise "hayır" . 5. vites ile gidebileceğiniz yerde 3. vitesi kullanmak zorunda kalıyorsanız motoru rahatlatmış olmazsınız.
SORU : Son dişliyi küçültürsem hızım artarmı ?
CEVAP : Yokuş aşağı gazlıyorsanız "evet" bunun dışındaki durumlarda genellikle "hayır" hızınız artmaz aksine düşer. Ayrıca bolca dur-kalk yaşanan şehir içindeki trafikte standart dişlisi olan bir makina ortalamada sizden çok daha çabuk gideceği yere ulaşır.
Şimdilik aklıma gelenler bunlar başka sorusu olan varsa seve seve cevaplarım.
Sevgiler
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
-
eczaci101 adlı üyeden alıntı
Yokuş yukarı (35-40 derece) çıkmıyor bilginiz olsun....
Hayatında 35-40 derecelik bir yokuş görebileceğinden emin misin?
savaskayan adlı üyeden alıntı
buji sayısını arttıralım F650 GS de iki tane var.biz üç yapalım paralel ateşlesin
"Seri ateşlesin, vatandaş rahat etsin abiciim... Takır Takır!!!" (Sene 96, dizi "Bizimkiler", karakter "Katil Yavuz" )
-
metemen adlı üyeden alıntı
Ben bir mct 250 kullanıcısıyım şun diş sayısı 34 olan bir arka dişli kullanıyorum fakat bu dişliyi 31 dişli ile değiştirmek istiyorum
Bu işlemin eksileri ve artıları nelerdir acaba?
ne olursa olsun ister artısı ister eksisi olsun unutmaman gerkene şey tüm motorsikletlerde ve diger araçlarda fabrika çıkışı olan tüm parça we aksesuarlar aracın için en uygun en ideal en sorunsuz olabilicek şekilde üretilmektedir gerisi sana kalmış istersen değiştir
-
03 Ağustos 2012, 19:45
#54
slm arkadaşlar en500 olan motorumun arka dişlisi 42 dişti 37 ye düşürdüm tek kulandıgım için daha keyifli olmaya başladı bilginize arkadaşlar
-
03 Ağustos 2012, 20:37
#55
fabrika en uygun şekilde ayarlar...değiştirmek zararlıdır motoru yersin vs vs bunlar tamamen yanlış bilgilerdir...
fabrika kendince ve en uygun bir ayarda motoru üretir ama kullanıcı kendince modifiye yapması normaldir...vede faydalıdır...
motorun teknik özellikleri kullanıcını kilosundan lastik kalitesine kadar değişiklik gösterir....mevcut duruma göre dişli büyültmek
yanlış değil bilhakis gereklilik dahi olabilir...
-
03 Ağustos 2012, 20:45
#56
Motor kalkışlarda çok kolay tekere geliyosa arka dişli küçültmek elzemdir. Mesela Mondial Hyena 100'ün orjinalinde 1. vites o kadar kısa ki kalkışlarda tekere gelmesin diye çaba sarf etmeniz gerekiyo. Motorun önü hafif tabi 3'e 4'e takarken bile sert gaz verince önü havalanıyo. Ben 100'lük motorla 1. vitesi tek tekerde bitiriyodum orjinal dişlilerle
-
03 Ağustos 2012, 21:10
#57
Şimdi arkadaşlar kafam tamamen allak bullak oldu, konuyu okumadan önce nispeten daha netti.
Otomobilden bildiğim üzere,aynı son sürate sahip 4 vites bir araçtansa 6 ileri bir araç, daha seri, daha az yakıt harcayan, vites aralıkları kısa fakat her viteste güzel bir ivmelenme mevcut değilmidir.
Motosikletim CB 125 E, süratten hiç haz duymayan biriyim, fakat serilik aksine tercih sebebim olabilir. Bu doğrultuda son süratim olduğundan bahsedilen ( ben en fazla 85 km/h yaptım o da otobanda )
110-115 km/h son süratimin 90km/h a kadar düşmesine gönül rahatlığı ile razı olabilirm. Fakat dişli değiştirme işlemini yaptırmayı düşünmüyorum, bilginize. Algılamam açısından soruyorum,
Bu doğrultuda duruma tersten yaklaşırsam aşağıdakilerden hangisi veya hangileri yanlıştır
SORU : Son dişliyi büyütürsem yakıtım düşermi ?
CEVAP : Özellikle şehir içerisinde kullanılan bu tür motorlarda yakıtın asıl tüketildiği durumlar kalkış anlarıdır, yani motorunuz ciddi yakıt sarfiyatını kalkış anında yapar.
Hızını almış ve yürümüş bir motor için dişli oranı farkı çok fazla birşey ifade etmez.
Bol dur kalklı trafiği ile meşhur İstanbul' da kalkışı rahatlattığımız (tork) için yakıtımızda bir miktar azalma olabilir.
Ve ortalama son süratiniz olan 70-75 km/h hızda bile 5. vitesi de verimli bir şekilde kullanabilirsiniz.
SORU : Son dişliyi büyütürsem motor rahatlarmı.
CEVAP : Bkz. yukarıdaki cevap 7 tepe İstanbul da yaşıyorsanız evet, diğer durumlarda ise "hayır" . 3. vites ile gideceğiniz yerde 5. vitesi kullanıyorsanız motoru rahatlatmış olursunuz.
SORU : Son dişliyi büyütürsem hızım düşer mi?
CEVAP : Yokuş yukarı gazlıyorsanız "hayır" bunun dışındaki durumlarda genellikle "evet" hızınız düşer. ( benim kabul edebileceğim bir kriter )
Ayrıca bolca dur-kalk yaşanan şehir içindeki trafikte, standart dişlisi olan bir makina ortalamada sizden çok daha geç gideceği yere ulaşır.
Anladığım kadarıyla dişli küçültüp son sürattense, süratten hiç haz duymayan şahsım adına Dünya daha güzel bir hale mi gelecek demek bu dişli büyütmek işlemi
Yani tork artacak, serilik artacak, kalkışlar rahatlayacak, yakıt düşecek, son sürat hiç değişmeyecek ( benim son süratim 85-90 km/h üstüne de asla çıkmam ). Böyle birşey söz konusu mudur
Bu soru ve cevapların tamamı doğru ise durumu anlamışım demektir, aksi taktirde hafızamı resetleyip, herşeyi sil baştan anamaya çalışacağım
Yaşasın
MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın
METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın
TORK, kahrolsun beygir | ...
-
03 Ağustos 2012, 21:28
#58
ben memnunum. Ön 15 ten 16 ya büyüttüm, arkayı 40 tan 38 e düşürdüm. Motoruda 125 ten 150 cc ye yükselttim bunlardan önce. Şimdi her haliyle memnunum
-
03 Ağustos 2012, 21:39
#59
Sen durumdan oluşabilecek kayıbı CC ile kapatmışsın abi zaten, memnun olman normal bir nevi orjinal olmuş yanlışmıyım
Benim sorum arka dişliyi küçültmek değil, büyütmek
Yaşasın
MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın
METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın
TORK, kahrolsun beygir | ...
-
03 Ağustos 2012, 21:51
#60
Bir yıldan fazla geçmiş ben buraya mesaj yazalı Dişliler motorların fabrikadan çıkmadan önce kullanım amacına göre ayarlanır. Mesela 125 cc bir commuter şehiriçi kullanım ve çok uzun olmayan mesafeler için tasarlanmıştır. Eğer motorunuzla uzun yol yapıyorsanız veya kullandığınız yol fazla dur-kalklı değilse ön dişli büyütmenin aksine faydası vardır. Yakıt tüketimi azalacak ve aynı hızda daha düşük devirde seyredecektir.Benim motorum Kanuni Breton 125. Buraya yazdıktan sonra sübap ayarı yapıldı motoruma. Şu ana kadar izlenimlerim şöyle;
-Uzun yolda 80km sabit hızla 100km yi 2.8 lt yakan motorumun yakıtı 2.2 lt ye düştü.
-Aynı hızda ses ve titreşim azaldı.
-Vites araları uzadı, 1. vites traktör vitesi gibi olmaktan çıktı
-Şehir içi verim azaldı, debriyajı daha aktif kullanır oldum. Kullanım açısından bi sıkıntı olmuyor fakat balatayı biraz erken bitireceğim gibi.
-Düşük devirde tork azaldı, ara hızlanmalar yavaşladı fakat 6.000 devirden sonra motor atikliğini koruyor.
-Düşük devirde torkun düşmesi nedeniyle şehir içinde ani hızlanmak için mutlaka vites düşürmek zorunda kalıyorum.
-Son hızda düz yolda 7-10 km artış oldu, fakat benim için düşük devirde yüksek hız önemli.
Sonuç olarak bazı eksilerine karşı memnunum. Orjinal dişlisiyle yapamam artık, hemen 5. vitesi bulmak can sıkıcı.
2010 Kanuni Breton 21.000km|2013 Kuba XR 125 8.000km|2012 Hyosung GT250R 25.500km|2016 Bajaj Pulsar 200NS 14.500km|2018 Motolux Rossi 50(King 139)|2013 Mondial Mash 150 6.000km|2017 Mondial Drift 135 6000km|2021 RKS Azure 50|2022 Arora Freedom 50|2023 Hero Dash 125
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)
Bu Konudaki Etiketler