Arka dişliyi küçültmenin fayda ve zararları nelerdir?
Reklamlar
-
vala bende 3 diş küçültüm kalkışta ve ivmelenmede yada yakıtta pek bişey olmadı ama vites araları uzadı ve son sürat 15 ila 20 km arttı şuan için memnunum ama en son servisime götürdügümde 12000 devirli makina 11000 devre kadar rahat cıkıyordu şimdik 9000 devirde takılıp kalıyo üzerine cıkmaya çalışıncada öksürmeye başlıyor gidip soracam ama bir türlü fırsat bulamıyorum işten güçten acaba bir ayarmı cektiler ne yaptılar bileniniz varmı??
not:ben geçen yaz degiştirmiştim dişliyi
BEN DEGİL,BİZ DİYE ÇIKTIK BU YOLA
Reklamlar
-
bende ön dişliyi bir numara büyüğüyle değiştirdim.hızlanmada fark ediyor dediği gibi kalkışta biraz zayıf kalıyor..
Durdurun Dünyayı İnecek VARRRRR!!!.....
-
ben hıc bu dıslı kucultmeyı anlamamısımdır o kadar muhendıs dusunmuslerkı takmıslar neden buyutup kuculturler kı
-
İnce ayar meselesi; zevkine göre genelden ayrılmak isteyen mühendislerin öngörüsünü değiştirebilir
-
arkadaşlar bana kalırsa tamamen kendi düşüncem yer çekimi kanunu gibi arka dişliyi küçültüp ön dişliyi büyültürsen motorda çekişten düşme son hızda artma olur ne kadar olur bilinmez o ayrı
-
kardes o dıslıyı kucult dık bır rampaya gel kamyonlarla beraberr cıkarsın rampayı
TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU
-
arkadaşlar ben ön dişliyi değiştirmiş biri olarak.sadece!!motoru rahatlatıyor motor biraz daha geç vites istiyor bu kadar..
-
raptor ustası bır abımız on dıslıyı 17 yapın demıstı.performans artısı ıcın.bazı arkadaslar pek sonuc alamamıs..bence orıjınalı bozmamak en ıyısı...
-
Son hızda artma motorun gücün yettiği yere kadar olur. Arka dişlinin küçültülmesi sadece ivmelenmeyi etkilemez yani. İşi abartırsanız motorun son hızı düşebilir.
-
-
muzaffer abicim sana hesap numaramı veriyorum sende bana bi CBR 600 F parası yatırıyosun bide konu açılmışken bende söyleyeyim ybr125 in ön dişlisini büyülttüm son hızı 5-10 km arttı şimsi bide arka dişliyi küçültmeyi düşünüyorum 2 si çok mu kaçar acaba bide zincirin ince yada kalın oluşu motorun performansını nasıl etkiler?
-
konuyu hortlatmak gibi oluyor ama iki sorum var.
1.kymco ck 125 arka dişli için 39T diyor bu ne demek 39 diş mi başka bir şey mi.
2.ben bu dişliyi 1 veya 2 numara küçültmek istiyorum yokuşu olmayan bir yerde oturuyorum ve sadece düz yolda motorla işe gidip gelicem.
böyle yaparsam yakıtı ne kadar düşürürüm.benim için hız değil yakıt önemli.
unutmadan ön dişliyi ellemeden en fazla kaç numara küçüktebiliriz bu dişliyi
DELİKANLI OLUNMAZ DOĞULUR .......KARADENİZ FIRTINASI OFLU ALİ
-
valla önceki cevaplara baktım da. kaç kişi dişlisini küçültip ya da büyültüp yokuşa vurmuş ? hiç yazan olmamış. harflere basmak kolay geliyor millete en kıl oldugum şey. sallıyolar gitsin. yok kamyonla yanyana çıkarsın yok uçarsın gidersin bilmem ne. icraat yapan yazsın kardeşim şu foruma işkembeden sallamayı bırakın artık. bilmiyorsanız da yazmayın hiçbişey. ama amacınız mesaj sayınızı avan yapmaksa bişey söleyemem.
atasoy dostum, yazdıklarımı sakın üstüne alınma ama konu hakkında bilgim yok özür dilerim ama üstteki yazdıklarımı yazmassam içim rahat etmiycekti ...
-
Dümdüz otobanda, sabit hızla ve uzun mesafe gitmeyeceksen eğer yakıt sarfiyatın azalsada sen farkedemeyeceksin.
Yakıt sarfiyatı motorun orasıyla burasıyla oynamaktan çok sürüş alışkanlıklarıyla değişir. Mesela duracağını bildiğin bir yere son gaz gelmektense gaz vermeden sakin sakin gelmek inanılmaz farklar yaratır. Lastik havası, hava filtresi, buji, vs gibi başka konularda var tabi.
-
en sonunda 42 orjinal dişliyi 2 diş küçülterek 40 lık arka dişli taktırdım. performans değişimini paylaşıyim.. Umduğumdan çok daha güzel oldu Şöyle.. Kalkışların ben baya bi zor olacağından endişe ediyordum ama hiçte öyle olmadı. 40 km yol yaptım ve denedim. tam umduğum gibi 8-10 km/h gibi bi hız kazandırdı.. 63/65 km/h gibi 2. viteste kesiciye girdi. Motor çok rahatladı. 65-70 e düştüğün zaman 4. vites istiyo. cbf te yapılabilecek en ideal dişli modifi oranı bu arkadaşlar.. önde bir dişli büyütmek veya arkaya 38 lik takmanın ağır gelebileceğini düşünerek 38 lik taktırmamıştım. Tam düşündüğüm gibi oldu. 38 lik gerçekten ağır gelir. tavsiye ederim. amaç hızlı gitmek değil elbette. 90-100 km/h ile giderken daha düşük devir kullanabilmek ve bu 40 arka dişli bu işi görüyor.. yol koşulları uygun olduğunda lastik hava basınçlarınız düşük değilse gaza yüklendiğinizde son hızdada 8-10 km/h bi artış olduğunu gördüm. Düz yolda rüzgara karşı 115 km/h a çıkabildim. Bunu orj .. dişliyle daha önce yapamamıştım. 4. viteste 110 a çıkıyor. korktuğum gibi ivmelenmede ve çekişte düşüş hissetmedim. belki bu 38 dişlide hissedilebilir. zaten 38 dişli ile yakalanan vites ve hız oranları, yani 1. vites 40 4. vites 120 km/h değerleri 250 cc bi motor performansıyla aynıdır. Bizim motorlar 150 cc olduğundan 150 cc bi motora 250 cc şanzımanı takarsanız ne olur. Sizce olurmu. 150 cc motor o şansımanla o kütleyi istenilen gibi taşımaz. Ama 40 lık arka dişliyi tavsiye ederim ark..lar..
-
bujileri buyultsek ?
Wildgoose Rider - Transalp 650
-
fullthrottle adlı üyeden alıntı
bujileri buyultsek ?
buji sayısını arttıralım F650 GS de iki tane var.biz üç yapalım paralel ateşlesin
-
Dişli mevzularında bilen bilmeyen geyik yapmayı çok seviyor. Tecrübeli arkadaşlarında dediği gibi dışarıdan mühendisleri bilmiyomudu deyimleri fazlaca klişe muhabbetler.
Bende bir yıldır bu mevzuda araştırma yaptım. Motorumu çok seviyor ve cc büyütmemek adına dişli büyütülebilirmi diye kapsamlı araştırmalar yaptım. En sonunda makine ressamı bir arkadaşıma motorun kitabını verdim ve 1-2 hafta hesaplama yapıldı. Ön dişli 2 adet 14 ten 16 ya arttırıldı. Malzeme va su verme işlemi tamamen profesyönel olarak ayarlandı. İşlem bitti ve 250 km gevşek zincir ile rodaj yapıldı. Rodaj sonrası 1.viteste 40Km/h de redline gören motor 60Km/h de redlineye ulaştı. 2 de 90Km/h , 3 te 130Km/h .5. viteste 168Km/h de redline ye girerken iniş aşağı bir yolda 189Km/h gördüm ve henüz redlineye girmemişti. Araştırdığım gibi ne aerodinamik, ne frenajda, ne de hıza bağlı vites geçişlerinde vibrasyon oluştu. Bir çok arkadaşım motorun ortadan ikiye ayrılmasından tutun da depodan krankın kucağıma uçmasına kadar fikir bildirmişti. Gelin görün ki kullanıcıya söz bırakılmıyor.
Yakıt mevzusuna da gelince, eski dişli ile 1 depoda 320-340Km giderken yeni dişli ile 407 Km deyim ve depodan hala benzin sesi geliyor. Tahminimce 2 lt var ve 420Km yi rahat görürüm. Üstelik düzlüklerde 180Km/h gördüm ve sıklıkla tapa gaz yol yaptım. Sadece şehir dışı gitsem eminim 500Km yi görürdüm.
İşin güzel tarafı şehir içinde eski dişli ile 5600devirde 70Km/h görürken yeni dişli ile 4000devirde 73Km/h hız görüyor ve ne balata zorluyor ne de titreşim yapıyor.
Ön müsait olduğu için önü arttırdım. Arka da aynı mantıkta hesaplanıp azaltılabilir. Tecrübeli arkadaşlar da bahsetmişler zaten.(motor Hyosung 250R)
Kazasız belasız..
-
sametagir adlı üyeden alıntı
arkadaşlar bu mct lerin arka dişlilerinin küçültülmesi ile ilgili ne kadar çok bilen var anlamadım.kimisi 30 dişte bile yerinden kalkmaz ditor yok şöyle olur yok böyle..lütfen kimse elini yağlamadan oturup bilgisayar başında ahkam kesmesin.bendede mct var. ön dişliye dokunmadan arkayı önce 30 dişe düşürüp denedim.yetmedi 26 diş yaptım.evet 26 diş.bu dişlileri atölyemizde cnc makinada imal ettim. şöyle olur böyle bozulur diyenler gelsin benim motoru görsün.birisi bunlar pist motoru değil diyor evet o hız anlamında söylüyor .katılıyorum.pist motorları yüksek devirli 12 14000 devir olur.mct mademki chopper gibi yapılmış öyleyse pist motoru gibi biyerlerini yırtarcasına devirlenmemeli.benim amacım daha fazla hız değil makul olan hızı olabilecek en düşük devirde sağlamak.arabasında 6000 7000 devir olan bi adama sorun bakalım hiç bu devirlere çıkıyormu.bizim mct ninde son devri 7000 yada 8000 se mesela 5000 de gidelim kime zararı var?ben oturdum hesap kitap derken imal ettim.motora taktım son derecede memnunum.biraz kullanınca hemen alışırşınız.kalkışınızda, atıyorum elinizi debriyajdan 1 saniyede çekiyorsanın 26 dişli ile de1.25 saniyede çekersiniz olur biter.zaten kalktıktan sonra 26 dişle bile bu motora gazladınızmı hissetmeden devirlenip gidiyor.15 saniyede vitesler bitiyor 6.vites arıyorsunuz.ama ben bunu yaşamıyorum.çünkü motor her viteste vibrasyonsuz olarak tabiri caizse uzuyor....
arkadaşım güzel söylemiş ne kadar çok bilen var.arka dişli küçülürse hız artar motorda bulunan ön diş zinciri çeviren dişli büyürse hız artar...arka diş büyürse kalkış süratlenir..ön diş küçülürse kalış süratli olur...bunun yanında 18 jant olan bir motoru 19 jant yapıp arka dişiliyi küçültürsen gene hız kazanırsın...arka diş küçülünce ön diş büyüyünce vites aralıkları için iyi olur benzin fazla yakmaz..ama bu işler mühendislik işleri MATEMATİK-FİZİK bilgisi ister..biz uzun yıllar önce 2 zmanlı motorlarımızda denerdik bunları para yoktu gençlik vardı heves vardı..motora dışardan uygulancak modifikasyonlar böyle olur...
-
Sadece Hız Yaparsın Bayırlarda Fln Performansı çok Düşer
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler