Yağ bakımından sonra filtrenin üstü hep yağ!
Reklamlar
-
Arkadaşlar motorum Dominar 250 dün yağ bakımı yaptırdım filtre yeni 1.7 litre castrol 15w-50 kondu ilk başta yağ ikaz ışığı söndü ama şimdi [CENTER]tekrar yanıyor. Marşa bastığımda sönüyor 10 15 dakika kullandıktan sonra tekrar yanıyor, fotoğraflarda görüldüğü üzere alt takıma yağ akmış durumda ve sıcaklıktan dolayı motoru kullandıktan sonra duman çıkıyor yağ yandığı için ve diğer fotoğrafta da görüldüğü üzere filtre kapağının etrafı hep yağ olmuş bunun sebebi nedir tekrar gidip para vermek istemiyorum açıkçası lütfen akıl verin en son çare tekrar ustaya götürmek istiyorum. forumda bakındım biraz ama konuyu birebir bulamadım
https://ibb.co/WGh47Q0
https://ibb.co/w0mC8gN
https://ibb.co/gm7TNx7
https://ibb.co/ZTd0hyH
İlk mesajım kusura bakmayın fotoğrafları nasıl yüklerim bulamadım böyle yüklemek zorunda kaldım...
Reklamlar
-
Yağ filtresi kapağını tam sıkmamış, oringini zedelemiş veya daha kötüsü yağ filtresini ters takmış olabilirler. 2 Tane onluk civata tutuyor bir söküp bak istersen. Geri takarken dikkat et orası 8-10nm arası sıkılması lazım biraz abanmayla bile yalama oluyor. Bir de nerede yaptırdın bilmiyorum ama diğer ihtimal usta orayı yalama etmiş olabilir
-
abi sen servis açmışssın demekki ustasın bi yağ filtresini adam gibi takamıyosan o servisi kapat git
oringin ırzına geçmiş herhalde filtreyi değiştirmek gerekebilir
-
eski oring'i üstünde unutmuş olabilir. (ben unuttum kendi motosikletimde.)
Yalnız o yağın rengi yeşilimsi gibi mi? Antifriz rengi değildir değil mi?
-
yok hocam yeşil değil arkamda çalı vardı onun yansıması, yarın götürücem tekrardan bakalım kendim açmaya çalıştım yalama yapacak gibi oldu bıraktım 1 kuruş para vermem düzeltsin valla
-
Motor kaç binde daha önce ordaki oring değişmediyse artık sızdırmaya başlamıştır. Bir zararı yok az sızdırıyorsa zaten soğukken sızdırmazda endişe etme 5 dklık işi var. Sen dokunma onlar makineyle sıkıyor (sıkılmaması lazım) yalama edersin gerek yok yapsın.
-
Endişelenecek bir yanı yok 2 adet 8 anahtar civata tutuyor, onları söküp kapaktaki contayı değiştirin ve tatlı sıkı sıkın. Eğer filtre ters çıkarsa metal kısmı kapağa bakması gerekmektedir.
-
avecakagoko adlı üyeden alıntı
tekrar gidip para vermek istemiyorum açıkçası lütfen akıl verin en son çare tekrar ustaya götürmek istiyorum.
Ben anlamıyorum bu işi. Düzgün yapmadığı işi düzeltmesi için gittiğinizde ne hakla para isteyecek?
Yok istiyorsa ve müşteri de bunu kabulleniyorsa o usta işini niye düzgün yapsın ki? Her gelen bir daha gelsin, hatta 3-4 kez gelsin ve daha çok kazansın usta... Olur mu öyle şey?
Hadi olur da sebebi çok zor anlaşılacak bir meseledir, deneme yanılmadan başka çare yoktur, anlarım, saatlik ücret alınır çözümden bağımsız. Ama mesele motor yağı değiştirmek yahu.
Yerinizde olsam üç kuruş fazla verir, adamakıllı yaptığı işin arkasında duran bir servise götürürdüm. Ya da daha güzeli, kendim yapardım. Çok basit bir iş motosiklet yağı değiştirmek. KTM özelinde internette servis kitapçıkları mevcut. Fotoğraflarla gösteriyor işlemlerin nasıl yapılacağını ve tüm vidaların tork değerleri yazılı.
-
Arkadaşların dediği gibi filtre ters takılıp sıkılmış ise ezilmiş olabilir , çıkarınca yeni diye düzeltip takmayın bence tekrar yenileyin , gözle görünmeyen yerinde yırtık olabilir yağı filtre edemeyebilir..
-
Gittim bugün filtre ters takılmamış, o ringi yeniledik, güzelce sıktı 5KM SONRA YİNE AYNISI OLDU...... arkadaş neymiş bu! Başka bir yere götüreyim bir de orası baksın bari var mı güzel bir yer (motomania hariç) İzmir'de..
-
Filtrede problem olabilir mi? Filtreyi yenileseniz?
-
Bir balata spreyi ile temizleyin. Tekrar oluşuyorsa bir problem vardır. Yoksa koyarken üstüne akıtmış olabilir temizlememiştir. Birde yağ seviyesini kontrol edin.
''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man
-
Oringi yeniledik macunumsu (ne oldugunu bilmiyorum) bir şey ile ekstra kat çekti kenara kaçırmaması için benzin ile temizledik hemen ardından fotoğraf çektim akıyor mu diye inince bakmak için bugün 95 km yol yaptım indim bir baktım fotoğraf ile karşılaştırmaya gerek duymadım o derece tekrar akmış zaten ışık da yaktı, direkt yetkili servise goturucem 2 kat fiyat çeksin en azından yapsın yağ filtresi değişimi de yapacağım 600 km önce yaptım ama tekrar yapalım sorun değil ışık asabı bozuyor😄
-
Yağ ışığı düşük yağ basıncından dolayı yanıyor. O şekilde dolaşma motorla kucağına alma sonra. Youtubedan motorunun yağ filtresi değişim videosunu izle usta tekrar yanlış takarsa uyarırsın. Tekrardan o şekilde motorla fazla gezme sorun çözülene kadar.
-
Yağ ışığı yandıysa motoru rolantide bile çalıştırma, yağı eksildiyse yağ ekle.
-
Yağ müşürü arızalı olabilir garantiden başvuru yapsınlar, bazen filtreyi sökmek için tornavida ile kastırarak çıkarma yapıyorlar buda blok kapağında ezilmeye neden olmuş olabilir ayrıyeten oringle beraber yağ filtre kapağını da değişin onu da deforme etmiş olabilirler, motorunuz daha önce işlem görmüş sanki blok kapağı contası farklı belki montajda yanlış bir işlem yapıp oda yağlamanın yapılmamasına neden olur müşürü yakar ayrıyeten basınç nedeni ile yağ filtre kapağı kısmından geri basınç yapıyor da olabilir, şaşalıda Ekrem gönülçalan var bajaj servisi götürüp baktırın.
-
Hepinize teşekkürler yarın tekrar bu yorumların hepsini dikkate alarak servise gideceğim. İnşallah yarın hallolacak. İyi forumlar.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler