bunun ani frenlemeler dışında ne gibi tehlikeleri var merak ediyorum tecrübesi olanlar yazsın. dün şehir içi çevre yolunda ruzgar ve yağmur yemeden 20 km yol gittim. gayet rahat ve keyifliydi.
bunun ani frenlemeler dışında ne gibi tehlikeleri var merak ediyorum tecrübesi olanlar yazsın. dün şehir içi çevre yolunda ruzgar ve yağmur yemeden 20 km yol gittim. gayet rahat ve keyifliydi.
Kamyonların eskiyen lastiklerine kaplama yapıyorlar yollarda görmüşsünüzdür o kaplama bir anda kopup düşer , çok yakın gidiyorsanız 1 metrelik o lastik parçasına çarpabilir dengenizi kaybedebilirsiniz..
otoyolda motosikletle yapılacak en sakıncalı hareket ne diye sorsalar bunu söylerim.
Çok tehlikeli. Düşük cc motosiklete sahipseniz ve otoyola çıkmak zorundaysanız bu riskten kaçamıyorsunuz. Sollamaya kalkınca tırı geçemiyorsunuz. Diğer şeride geçince arkadan taciz ediyorlar. Her ne kadar yüksek cc tehlikeli deseler de ben tam tersini düşünüyorum. Hız sadece öldürmez, bazen de hayatınızı kurtarır.
Gemileri yak kaptan. Sana da motor alalım.
Gözleri bağlayıp sürmeyle eşdeğer görüyorum, tehlike sadece önden gelmez.
Kamyonun, tırın kör noktasında kalmadığınızdan emin olun. Adamlar önlerindeki daha yavaş kamyonu sollamak için laps diye sol şeride çıkıyorlar. Siz de kör noktada kalmanız yüzünden sollama esnasında Allah korusun başınıza berbat işler gelebilir.
Düşük cc motosiklet kullanıyorsanız, büyük araçlardan ne kadar uzak durursanız bu yararınıza olacaktır.
Zaten onun tehlikesi senin başına bir kez gelir, bir daha burada yazı bile yazamassın Aman kardeşim kamyon, otobüs, tır gibi araçlardan çok uzak dur, yanından geçeceksen çok hızlı geç ve uzaklaş, motosikletinin gücü düşük ise biraz yavaşla, daha geriden git. Yani uzak dur.
Lastiği parçalanır üstüne gelir.
Taş fırlatır kafanı yarar.
Yolda yağ/mazot vardır, ortalar geçer senin ruhun duymaz.
Yolda kaya vardır, kamyonu ortalar geçer senin ruhun duymaz, yere konduğun an neden havaya uçtuğunu sorguluyor olursun.
Ani fren yapman gereken durumlardan bihaber olacağını ve bu freni yapamayacağını kendin yazmışsın. Daha fazlasını tecrübeli birilerinden duyman şart mı sence? Bunun için tecrübeye gerek var mı?
bırak motoru otomobille bile hiç bir zaman tır kamyon, hafif ticari aracın arkasından gidilmez,
hatta camları film kaplı otomobillerinde,
güvenli seyir için önündeki aracın önündekini açık bir şekilde görmen gerek.
Seni yerden spatula ile kazırlar, tır şoförünün ruhu bile duymaz. Yağmurluk giyip yağmurdan korunabilirsin. Rüzgardan korunmak için ön cam taktırabilirsin.
Amma velakin, tekerden ezilip asfaltta dümdüz kalırsan hava pompası ile eski hâline getirilemezsin.
Sakın yapma öyle bişey sağından solundanda duruyorken bile geçmeyin lastik patlarsa selanız okunur.Yada lastik arasına düşersin adam görmez kalkar ezilirsin. Ayrıca önünü görmediğin için kör gibi gidiyorsun. Olurda araç yüklüyse azda olsa yük vs. düşme tehlikesi var. Tüm bu yazdıklarım askerken yaşadığım olaylardır.
Motorda gördüğüm bütün büyük araçlardan uzaklaşarak sürmeye çalışırım ve doğru olanında bu olduğunu düşünüyorum kamyon ve otobüslere yaklaşmak filan ne bileyim hocam çok tehlikeli geliyor yani bana dikkat edin aman Allah korusun...
Güncel arabalar genelde motosikletlerden daha iyi duruyorlar, peki trafikteki kamyon ve tirlar da öyle mi?
Ben büyük araç gördüğüm zaman mümkün mertebe önün geçmeye çalışıyorum. Midibüs kamyonet dahil.
Aradaki mesafeyi mümkün mertebe uzun tutarak şerit değiştirerek solluyorum. Diğer türlü rüzgarı tokat manyağı yapıyor arkasında.
Sadece sen değil, tüm yeni/tecrübesiz arkadaşların kulağına küpe olması gereken bir konunun altını çizeyim.
Konu genişletilebilir ama temel olarak . "Her tür taşıttan, olabildiğince uzak durun.HER ZAMAN!"
Yağmuru da ye, rüzgarı de ye, ama uzak dur.
Sentis ad medullis!
Dengeliyorum.com
youtube.com/we2strom
Bunu sahtekar bisikletçiler Strava'da KOM almak için çok yapar Öndeki aracın yarattığı hava tünelini kullanıp daha rahat hızlanılır ve daha az güç harcayarak daha uzun süre gidilir falan...ben yapmadım tabii, arkadaşlardan duyuyoruz
Motosiklette bunu yapmak için pek neden yok. Ama yapmamak için daha çok sebep var gibi
Yapma.
Ama mecbur kalırsan, ya iyice yaklaş (frenlerine güveniyorsan), ya da hiç yaklaşma uzaklaş. Çünkü araçların arkasında oluşan türbülanslar genellikle X şeklinde olur. Misal, hızına ve aracın cinsine göre değişmekle birlikte, 80-90 km hızla giden bir tırın arkasında ki en tehlikeli nokta, 10-12 metre arkasıdır.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)