Anket: Motosikletlerdeki Kanatları Beğeniyor Musun?
- Katılımcı sayısı
- 23. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
-
Evet kesinlikle çok güzeller
-
Güzel ama bazen beğenmediğim oluyor
-
Olmasalar daha iyi ama çok da kötü değiller
-
Kesinlikle çok kötü
Motosiklette Kanatların Bir Anlamı Var mı?
Reklamlar
-
Bir süredir artık bütün üreticiler supersport motosikletlerinde bu trene atlamış durumdalar. Hepsi M1000RR'daki gibi dayanılmaz kötülükte tasarımlar olmasa da, neredeyse hepsi kötü tasarımlar. Hatta bununla ilgili bir video da yapmıştım.
https://www.youtube.com/watch?v=55jCrWIzvyU
Kısa bu kanatların hepsinin "kötü" tasarım olmasından ötürü nefret ediyorum. Beğenebilirsiniz, bu tasarımın iyi kötü olmasından bağımsız bir şey ama, aynı zamanda bir işlevi de yok. Varmış gibi öykündüğü yarış motorları var ve orada bile çokça başa bela olmuş durumda bu kanatlar.
İşin başka bir komik yanı da bir arkadaşıma yolladım linki, çat diye bana FortNine'ın linkini attı. O da bir gün önce 18 Mayıs'ta yüklemiş sanırım, aynı konuda bir video çekmiş daha izleyemedim. Normalde Cuma yükleyecektim ama kampa gittiğim için unuttum kaldı, iyi ki "aman haftasonu geçti" diye sonraki haftaya bırakmamışım =))
Siz beğeniyor musunuz bu kanat denen zırtopoları?
Reklamlar
-
Kötü derken ? aerodinamik olarak mı kötü etkileri olduğunu söylüyorsun yoksa estetik olarak mı ?
-
Hocam Bernoulli ilkelerini kullanan bir mekanik bu. Havayı sıkıştırıp hızlandırıyor ve motorun önüne aşağı doğru bir kuvvet uyguluyor. Aynısı arabalardaki diffuserlarda var. Bu da motosikletlerin istenmeyen zamanlarda tek teker yapmasını zorlaştırıyor.
Ha şunu söyleyeyim, bu aynı arabalardaki sahte diffuser ve sahte egzozlar gibi düşük güçlü motosikletlerde de var artık. O tamamen şov ve boşuna ağırlık
-
fortnine da aynı şekilde zort demiş kanatlara, piste çıkmayacaksanız gereksiz sürtünme yapıyor diyor özetle.
-
Winglet demeyelim ama Moto Guzzi Madello'da belli bir hızdan sonra açılan kanatlar çok şık duruyor. İşlevi ya da aerodinamiye olumlu etkisi var mıdır bilemem ama tatlı görünüyor.
-
Panigale dahil hepsi cok cok kötü...Bu yuzden bastım eksiyi..
-
_recoo adlı üyeden alıntı
Yani evet de, bu ecnebilerde bizimki kadar pahalı bir hobi değil bu. Onlarda pist günlerine özel motosiklet sahibi olmak daha mümkün bize göre :D
Bizde kanattan daha çok süspansiyon önemli gibi, malum yollar ergen abyasar'ın yüzü gibi sivilceli çukurlu
-
Motosiklette kanat deyince Galactica dizisindeki kanatlı uçan motosikletler aklıma geldi.
-
S1000XR üzerindeki koca göbegim ve asiri büyük kamyon tentesi gibi gövdemin eksilerini düzeltebilecek motosiklet aerodinamigi henüz icat edilemedi. Millet laf sokar diye eski Cawalarda kullanilan koca cam ve bacak örtüsünü de takamiyorum. Beni anca Helga paklar canim Helgacim.
-
killingroad adlı üyeden alıntı
...
İşin başka bir komik yanı da bir arkadaşıma yolladım linki, çat diye bana FortNine'ın linkini attı. O da bir gün önce 18 Mayıs'ta yüklemiş sanırım, aynı konuda bir video çekmiş daha izleyemedim. Normalde Cuma yükleyecektim ama kampa gittiğim için unuttum kaldı, iyi ki "aman haftasonu geçti" diye sonraki haftaya bırakmamışım =))
...
Videonun bildirisi gelince "Yahu F9 bunun videosunu daha yeni yaptı, bu nasıl bir bahtsızlık?" dedim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:16 ----------
espresso adlı üyeden alıntı
O bölümü hatırlıyorum, direkt TV'de 80'lerin çok başında dizi yayındayken seyretmiştim. (Ülem yaşımız çıktı ortaya iyi mi?)
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:18 ----------
tommygun adlı üyeden alıntı
Winglet demeyelim ama Moto Guzzi Madello'da belli bir hızdan sonra açılan kanatlar çok şık duruyor. İşlevi ya da aerodinamiye olumlu etkisi var mıdır bilemem ama tatlı görünüyor.
https://i.hizliresim.com/4cjb1un.JPG
Vücuda rüzgar gelmesini engelleyen bir işlevi var diye algıladım. Bana bir konfor eklentisi gibi geldi.
-
tommygun adlı üyeden alıntı
Winglet demeyelim ama Moto Guzzi Madello'da belli bir hızdan sonra açılan kanatlar çok şık duruyor. İşlevi ya da aerodinamiye olumlu etkisi var mıdır bilemem ama tatlı görünüyor.
Kanatlar açıldığında, aynı anda sürücü de osurursa Jet İtkisi yabıyormuş. Tayyar abim söyledi.
-
motogp teknolojisi yollarda işte.tabiki güzel tartışmaya gerek bile yok.çok havalı gözüktüğü gibi hemde estetik yani.4 5 kilo ve üzeri yere ağırlık iletiyorlar ciddi derecede önemli bir detay.bunlar standandında gelenler bide puig vs nin rüzgar tünelinde test ettiği opsiyonel takılan çoğu motora özel üretimleri var.etkisi yabana atılcak bir şey değil tabiki çok işlevsel.hep otomobillere yapıyorlardı motorlarada sonunda el attılar.aerodimanizim için değil tabiki rüzgarı yakalamak yönlendirmek için yapılan bir detay.ben bu aralar en çok fren kaliperi soğutucularına düştüm harika duruyorlar
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Kötü derken ? aerodinamik olarak mı kötü etkileri olduğunu söylüyorsun yoksa estetik olarak mı ?
Benim temelde nefret etme sebebim iki açıdan. Sokak motorlarında estetik olarak kötü tasarımlara yol açması ve bunu işlevsizken yapması, yarışlar açısından ise MotoGP'deki heyecanı azaltması ve tehlikeyi artırması.
tommygun adlı üyeden alıntı
Winglet demeyelim ama Moto Guzzi Madello'da belli bir hızdan sonra açılan kanatlar çok şık duruyor. İşlevi ya da aerodinamiye olumlu etkisi var mıdır bilemem ama tatlı görünüyor.
Piaggio bunun bel bölgesine gelen rüzgarı 27% azalttığını söylüyor ama yani bele gelen rüzgar bir cacık değilse azalmasının da çok bir önemi yok ki =) Ben açıkçası herhangi bir fark hissetmedim, yağmurda daha az ıslanmaya sebep olacağı kesin sadece, onun dışında boş beleş görsellik işte =)
Cyan adlı üyeden alıntı
Videonun bildirisi gelince "Yahu F9 bunun videosunu daha yeni yaptı, bu nasıl bir bahtsızlık?" dedim.
Vallahi mesaj gelince ilk başta çok ürktüm, 2-3 haftalık bişey olsa (ki öyle olsa izlemiş olurdum yani aslında) iyice moralim bozulurdu =)
tarzan rıfkı adlı üyeden alıntı
motogp teknolojisi yollarda işte.tabiki güzel tartışmaya gerek bile yok.çok havalı gözüktüğü gibi hemde estetik yani.4 5 kilo ve üzeri yere ağırlık iletiyorlar ciddi derecede önemli bir detay.bunlar standandında gelenler bide puig vs nin rüzgar tünelinde test ettiği opsiyonel takılan çoğu motora özel üretimleri var.etkisi yabana atılcak bir şey değil tabiki çok işlevsel.hep otomobillere yapıyorlardı motorlarada sonunda el attılar.aerodimanizim için değil tabiki rüzgarı yakalamak yönlendirmek için yapılan bir detay.ben bu aralar en çok fren kaliperi soğutucularına düştüm harika duruyorlar
Niye tartışmayalım yahu? MotoGP'de pilotların büyük kısmı istemiyor, Dorna da MSMA da aeronun olumsuz yan etkileriyle başa çıkmaya çalışıyor. 2027'de çok daha sert yasaklar gelmesi bekleniyordu, herkes şaşkın ama yine bazı kısıtlamalar geldi.
Etkisi yabana atılacak değil dediğin şeyi sokakta anlıyorum diyen kendisini kandırır =) Yarışta belli alanlarda olumlu, belli alanlarda olumsuz etkileri var, ancak hiç bir pozitif etkisi olmasa dahi arkadan geleni bozduğu için bile MotoGP takımı bunu kullanmaya devam edebilir. Ancak sokak motorlarında sadece arkadakine tehlike yaratmak ve tartışmalı bir görsellik sunmaktan ibaret. Beğeniyor olmana bir şey diyemem tabii ki bu zevk işi, ama beğeniden ziyade iyi tasarım kötü tasarım diye bir durum var ve bunlar çook kötü tasarımlar.
-
çok kötü tasarımlar deyip bir de bunun icin anket açmak
12 kisinin bunu oylamasi ve sadece 1 kisinin, ki o da muhtemelen konu sahibi bunlari beğenmemesi.
Buradan cikarilacak ders şu: bazi konularda iddiali laflar etmemek gerekiyor.
Ayrica dikkate alırsıniz almazsanız bilemem ama video da "pezevenk" falan... bunlar luzumsuz ve ergence işler bence.
-
Videoyu seyretmedim. Ama kanatlı bir motora binip limitlerini zorladıktan sonra, kanatları çıkarıp limitlerini zorlayıp aradaki farkı mı bize söylüyorsunuz yada kanat sizin hoşunuza mı gitmiyor sadece?
''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man
-
killingroad adlı üyeden alıntı
Yarışta belli alanlarda olumlu, belli alanlarda olumsuz etkileri var, ancak hiç bir pozitif etkisi olmasa dahi arkadan geleni bozduğu için bile MotoGP takımı bunu kullanmaya devam edebilir. Ancak sokak motorlarında sadece arkadakine tehlike yaratmak ve tartışmalı bir görsellik sunmaktan ibaret.
Arkadan gelene kötü etkisi neymiş kanatların? Motosikletlerin arkası genelde vortex dolu zaten. Kanatla bunların miktarı çok mu artıyormuş?
-
sallami adlı üyeden alıntı
Videoyu seyretmedim. Ama kanatlı bir motora binip limitlerini zorladıktan sonra, kanatları çıkarıp limitlerini zorlayıp aradaki farkı mı bize söylüyorsunuz yada kanat sizin hoşunuza mı gitmiyor sadece?
Kenan Sofuoglu Osmangazi köprüsünde 400 km/s yaptığı şovdan önce Kawasaki mühendislerine H2R ın kanatlarını sökmeyi teklif etmiş ama kabul etmemişlerdi , bu kadar tecrübeli ve profesyonel biri bunu nasıl ister diye şaşırmıştım otomobil kullanan bir profesyonel bunu teklif etmez diye düşünüyorum sanırım iki teker dünyası henüz o kanatlara hazır değil :D
-
Niye tartışmayalım yahu? MotoGP'de pilotların büyük kısmı istemiyor, Dorna da MSMA da aeronun olumsuz yan etkileriyle başa çıkmaya çalışıyor. 2027'de çok daha sert yasaklar gelmesi bekleniyordu, herkes şaşkın ama yine bazı kısıtlamalar geldi.
Etkisi yabana atılacak değil dediğin şeyi sokakta anlıyorum diyen kendisini kandırır =) Yarışta belli alanlarda olumlu, belli alanlarda olumsuz etkileri var, ancak hiç bir pozitif etkisi olmasa dahi arkadan geleni bozduğu için bile MotoGP takımı bunu kullanmaya devam edebilir. Ancak sokak motorlarında sadece arkadakine tehlike yaratmak ve tartışmalı bir görsellik sunmaktan ibaret. Beğeniyor olmana bir şey diyemem tabii ki bu zevk işi, ama beğeniden ziyade iyi tasarım kötü tasarım diye bir durum var ve bunlar çook kötü tasarımlar.[/QUOTE]
evet elbette günlük bir sürüşte bu detay sadece süsten ibaret olur.bunun farkını anlayacak rossi bile olmaz çünkü yüksek hızlarda aktif olan bir sistem.anca ben bir basmaya gidiyim performanslı sürüş yapiyim dediğin zaman downforce etkisini görebilirsin.bununda etkisi zaten motoru yere basması olucak öyle anlayabiliceğimiz bir detay olmicak sadece daha hisli daha yola güzel oturan bir motor olucak.ama bu dediğim gibi 200+ hızlarda yaşacağımız bir tecrübe olucak yani aslında sorunun cevabı evet tamamen gösteriden ibaret desek yalan olmaz.200+ süren biri için ama ihtiyaç kategorisine girer ön tarafın yere 3 4 kilo daha basması o hızlarda cidden fark yaratıcak.ben max 150 160 yaparım diyen biri için hiiiçç bir anlam ifade etmiyor kanatmış spoilermiş vs
-
sallami adlı üyeden alıntı
Videoyu seyretmedim. Ama kanatlı bir motora binip limitlerini zorladıktan sonra, kanatları çıkarıp limitlerini zorlayıp aradaki farkı mı bize söylüyorsunuz yada kanat sizin hoşunuza mı gitmiyor sadece?
İkisini de söylüyorum aslında.
Benim beğenip beğenmemem son derece kişisel bir şey tabii ki ve videoda da dile getirdim, beğenene de niye beğeniyorsun asla demem. Ama bir şeyin xyz kişilerine güzel gelmesi başka bir şey, iyi/kaliteli tasarım başka bir şey. Hiç bir kanat uygulaması "iyi" tasarım değil.
Ayrıca diğer söylediğin kısma da değiniyorum. Yolda "gram" faydası yok, pistte protitip seviyesindeki yarışlarda (MotoGP) tartışmalı bir konu, onun altındaki hemen her seviyede ise faydası tartışmalı. MotoGP'de de geçtiğimiz 3 yılda Yamaha ve Honda'nın kanatsız karenajlar ile testleri var ve özellikle trafikte değil ama tek başlarına gittiklerinde daha iyi turlar attıklarını ve yarışa da kanatsız karenaj ile çıktıklarını görmek mümkün. Geçen sene ve ileride bunu göremeyiz çünkü bu kanatlar ile havanın etkilendiği yarış kalabalığında kanatsızlık dezavantaj oluyor evet.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:27 ----------
hasmet adlı üyeden alıntı
Arkadan gelene kötü etkisi neymiş kanatların? Motosikletlerin arkası genelde vortex dolu zaten. Kanatla bunların miktarı çok mu artıyormuş?
Gerçek anlamda vortex dolu olmasına sebep oluyor kanatlar. Kanat olmayan durumda sürücünün arkasında oluşan küçük boşluklar var ancak kanatlar geldikten sonra bu kanatlar yüzünden yaşanan kazalar (Avusturya, Phillip Island) çok ürkütücü. Kanadın temel prensibi kanadın üstündeki ve altındaki havanın akış hızını değiştirmek olduğu için bu hız farkı arka tarafta büyük soruna yol açıyor. Öndeki pilota yakın gittiği için fren atsa da duramayan pilotları gördük. İşin kötüsü, kanadın bütün artılarını eksilerini yazsak, içlerinde sokakta belki de tek hissedileni arkadakinin bu bozuk havaya düşecek olması. Dün akşam izledim biraz ayak üstü, Ryan F9 da video sonunda buradaki tehlikeden bahsetmiş.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:31 ----------
tarzan rıfkı adlı üyeden alıntı
evet elbette günlük bir sürüşte bu detay sadece süsten ibaret olur
.bunun farkını anlayacak rossi bile olmaz çünkü yüksek hızlarda aktif olan bir sistem.anca ben bir basmaya gidiyim performanslı sürüş yapiyim dediğin zaman downforce etkisini görebilirsin.bununda etkisi zaten motoru yere basması olucak öyle anlayabiliceğimiz bir detay olmicak sadece daha hisli daha yola güzel oturan bir motor olucak.ama bu dediğim gibi 200+ hızlarda yaşacağımız bir tecrübe olucak
yani aslında sorunun cevabı evet tamamen gösteriden ibaret desek yalan olmaz.200+ süren biri için ama ihtiyaç kategorisine girer ön tarafın yere 3 4 kilo daha basması o hızlarda cidden fark yaratıcak.ben max 150 160 yaparım diyen biri için hiiiçç bir anlam ifade etmiyor kanatmış spoilermiş vs
Nedir abi o ciddi fark peki? Yere basmanın ne demek olduğunu biliyorum tabii de, şöyle diyeyim, Panigale 1299 mesela yere basamıyor muydu? Dümdüz giderken tank slapper mı yiyordu? Bu yere basma ihtiyacı nereden geldi, neden 2014'te aklına gelmedi bu Ducati'nin mesela (MotoGP'de Ducati başlattığı için böyle diyorum)
ve 200kmh üstünde viraja girdiğin zaman motoru dışarı itmesini ne yapacağız?
-
Elimde olsa Drift'i me takacağım :D O derece hoşuma gidiyor.
Gemileri yak kaptan. Sana da motor alalım.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)