Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Anket: Motosikletlerdeki Kanatları Beğeniyor Musun?

Katılımcı sayısı
23. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
  • Evet kesinlikle çok güzeller

    10 43.48%
  • Güzel ama bazen beğenmediğim oluyor

    7 30.43%
  • Olmasalar daha iyi ama çok da kötü değiller

    5 21.74%
  • Kesinlikle çok kötü

    1 4.35%
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Motosiklette Kanatların Bir Anlamı Var mı?

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Bir süredir artık bütün üreticiler supersport motosikletlerinde bu trene atlamış durumdalar. Hepsi M1000RR'daki gibi dayanılmaz kötülükte tasarımlar olmasa da, neredeyse hepsi kötü tasarımlar. Hatta bununla ilgili bir video da yapmıştım.


    https://www.youtube.com/watch?v=55jCrWIzvyU






    Kısa bu kanatların hepsinin "kötü" tasarım olmasından ötürü nefret ediyorum. Beğenebilirsiniz, bu tasarımın iyi kötü olmasından bağımsız bir şey ama, aynı zamanda bir işlevi de yok. Varmış gibi öykündüğü yarış motorları var ve orada bile çokça başa bela olmuş durumda bu kanatlar.

    İşin başka bir komik yanı da bir arkadaşıma yolladım linki, çat diye bana FortNine'ın linkini attı. O da bir gün önce 18 Mayıs'ta yüklemiş sanırım, aynı konuda bir video çekmiş daha izleyemedim. Normalde Cuma yükleyecektim ama kampa gittiğim için unuttum kaldı, iyi ki "aman haftasonu geçti" diye sonraki haftaya bırakmamışım =))

    Siz beğeniyor musunuz bu kanat denen zırtopoları?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Kötü derken ? aerodinamik olarak mı kötü etkileri olduğunu söylüyorsun yoksa estetik olarak mı ?

  3. #3
    abyasar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ağustos 2022
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Yok :(
    Hocam Bernoulli ilkelerini kullanan bir mekanik bu. Havayı sıkıştırıp hızlandırıyor ve motorun önüne aşağı doğru bir kuvvet uyguluyor. Aynısı arabalardaki diffuserlarda var. Bu da motosikletlerin istenmeyen zamanlarda tek teker yapmasını zorlaştırıyor.


    Ha şunu söyleyeyim, bu aynı arabalardaki sahte diffuser ve sahte egzozlar gibi düşük güçlü motosikletlerde de var artık. O tamamen şov ve boşuna ağırlık
    killingroad bunu beğendi.

  4. #4
    _recoo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    KTM 950 Supermoto
    fortnine da aynı şekilde zort demiş kanatlara, piste çıkmayacaksanız gereksiz sürtünme yapıyor diyor özetle.

    abyasar bunu beğendi.

  5. #5
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Winglet demeyelim ama Moto Guzzi Madello'da belli bir hızdan sonra açılan kanatlar çok şık duruyor. İşlevi ya da aerodinamiye olumlu etkisi var mıdır bilemem ama tatlı görünüyor.

    _recoo, espresso ve Cyan bunu beğendiler.

  6. #6

    Üyelik
    04 Temmuz 2019
    Panigale dahil hepsi cok cok kötü...Bu yuzden bastım eksiyi..

  7. #7
    abyasar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ağustos 2022
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Yok :(
    Alıntı _recoo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    fortnine da aynı şekilde zort demiş kanatlara, piste çıkmayacaksanız gereksiz sürtünme yapıyor diyor özetle.

    https://www.youtube.com/watch?v=438Opa7XXSo
    Yani evet de, bu ecnebilerde bizimki kadar pahalı bir hobi değil bu. Onlarda pist günlerine özel motosiklet sahibi olmak daha mümkün bize göre :D

    Bizde kanattan daha çok süspansiyon önemli gibi, malum yollar ergen abyasar'ın yüzü gibi sivilceli çukurlu
    espresso, _recoo ve killingroad bunu beğendiler.

  8. #8
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Motosiklette kanat deyince Galactica dizisindeki kanatlı uçan motosikletler aklıma geldi.

    Cyan ve tommygun bunu beğendiler.

  9. #9
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    S1000XR üzerindeki koca göbegim ve asiri büyük kamyon tentesi gibi gövdemin eksilerini düzeltebilecek motosiklet aerodinamigi henüz icat edilemedi. Millet laf sokar diye eski Cawalarda kullanilan koca cam ve bacak örtüsünü de takamiyorum. Beni anca Helga paklar canim Helgacim.

    tommygun, Green Arrow ve abyasar bunu beğendiler.

  10. #10

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ...
    İşin başka bir komik yanı da bir arkadaşıma yolladım linki, çat diye bana FortNine'ın linkini attı. O da bir gün önce 18 Mayıs'ta yüklemiş sanırım, aynı konuda bir video çekmiş daha izleyemedim. Normalde Cuma yükleyecektim ama kampa gittiğim için unuttum kaldı, iyi ki "aman haftasonu geçti" diye sonraki haftaya bırakmamışım =))
    ...
    Videonun bildirisi gelince "Yahu F9 bunun videosunu daha yeni yaptı, bu nasıl bir bahtsızlık?" dedim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:16 ----------

    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosiklette kanat deyince Galactica dizisindeki kanatlı uçan motosikletler aklıma geldi.

    https://i.pinimg.com/736x/fc/ba/7d/f...galactica-.jpg
    O bölümü hatırlıyorum, direkt TV'de 80'lerin çok başında dizi yayındayken seyretmiştim. (Ülem yaşımız çıktı ortaya iyi mi?)

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:18 ----------

    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Winglet demeyelim ama Moto Guzzi Madello'da belli bir hızdan sonra açılan kanatlar çok şık duruyor. İşlevi ya da aerodinamiye olumlu etkisi var mıdır bilemem ama tatlı görünüyor.

    https://i.hizliresim.com/4cjb1un.JPG
    Vücuda rüzgar gelmesini engelleyen bir işlevi var diye algıladım. Bana bir konfor eklentisi gibi geldi.
    killingroad, tommygun ve espresso bunu beğendiler.

  11. #11
    Osm@n - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2015
    Şehir
    Kastamonu
    Motosikleti
    KTM DUKE 250 - 2016
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Winglet demeyelim ama Moto Guzzi Madello'da belli bir hızdan sonra açılan kanatlar çok şık duruyor. İşlevi ya da aerodinamiye olumlu etkisi var mıdır bilemem ama tatlı görünüyor.
    Kanatlar açıldığında, aynı anda sürücü de osurursa Jet İtkisi yabıyormuş. Tayyar abim söyledi.
    espresso, tommygun ve abyasar bunu beğendiler.

  12. #12

    Üyelik
    24 Aralık 2019
    Motosikleti
    Yamaha MT09 2021+yadea g5
    motogp teknolojisi yollarda işte.tabiki güzel tartışmaya gerek bile yok.çok havalı gözüktüğü gibi hemde estetik yani.4 5 kilo ve üzeri yere ağırlık iletiyorlar ciddi derecede önemli bir detay.bunlar standandında gelenler bide puig vs nin rüzgar tünelinde test ettiği opsiyonel takılan çoğu motora özel üretimleri var.etkisi yabana atılcak bir şey değil tabiki çok işlevsel.hep otomobillere yapıyorlardı motorlarada sonunda el attılar.aerodimanizim için değil tabiki rüzgarı yakalamak yönlendirmek için yapılan bir detay.ben bu aralar en çok fren kaliperi soğutucularına düştüm harika duruyorlar

  13. #13

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kötü derken ? aerodinamik olarak mı kötü etkileri olduğunu söylüyorsun yoksa estetik olarak mı ?
    Benim temelde nefret etme sebebim iki açıdan. Sokak motorlarında estetik olarak kötü tasarımlara yol açması ve bunu işlevsizken yapması, yarışlar açısından ise MotoGP'deki heyecanı azaltması ve tehlikeyi artırması.

    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Winglet demeyelim ama Moto Guzzi Madello'da belli bir hızdan sonra açılan kanatlar çok şık duruyor. İşlevi ya da aerodinamiye olumlu etkisi var mıdır bilemem ama tatlı görünüyor.
    Piaggio bunun bel bölgesine gelen rüzgarı 27% azalttığını söylüyor ama yani bele gelen rüzgar bir cacık değilse azalmasının da çok bir önemi yok ki =) Ben açıkçası herhangi bir fark hissetmedim, yağmurda daha az ıslanmaya sebep olacağı kesin sadece, onun dışında boş beleş görsellik işte =)

    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Videonun bildirisi gelince "Yahu F9 bunun videosunu daha yeni yaptı, bu nasıl bir bahtsızlık?" dedim.
    Vallahi mesaj gelince ilk başta çok ürktüm, 2-3 haftalık bişey olsa (ki öyle olsa izlemiş olurdum yani aslında) iyice moralim bozulurdu =)

    Alıntı tarzan rıfkı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motogp teknolojisi yollarda işte.tabiki güzel tartışmaya gerek bile yok.çok havalı gözüktüğü gibi hemde estetik yani.4 5 kilo ve üzeri yere ağırlık iletiyorlar ciddi derecede önemli bir detay.bunlar standandında gelenler bide puig vs nin rüzgar tünelinde test ettiği opsiyonel takılan çoğu motora özel üretimleri var.etkisi yabana atılcak bir şey değil tabiki çok işlevsel.hep otomobillere yapıyorlardı motorlarada sonunda el attılar.aerodimanizim için değil tabiki rüzgarı yakalamak yönlendirmek için yapılan bir detay.ben bu aralar en çok fren kaliperi soğutucularına düştüm harika duruyorlar
    Niye tartışmayalım yahu? MotoGP'de pilotların büyük kısmı istemiyor, Dorna da MSMA da aeronun olumsuz yan etkileriyle başa çıkmaya çalışıyor. 2027'de çok daha sert yasaklar gelmesi bekleniyordu, herkes şaşkın ama yine bazı kısıtlamalar geldi.

    Etkisi yabana atılacak değil dediğin şeyi sokakta anlıyorum diyen kendisini kandırır =) Yarışta belli alanlarda olumlu, belli alanlarda olumsuz etkileri var, ancak hiç bir pozitif etkisi olmasa dahi arkadan geleni bozduğu için bile MotoGP takımı bunu kullanmaya devam edebilir. Ancak sokak motorlarında sadece arkadakine tehlike yaratmak ve tartışmalı bir görsellik sunmaktan ibaret. Beğeniyor olmana bir şey diyemem tabii ki bu zevk işi, ama beğeniden ziyade iyi tasarım kötü tasarım diye bir durum var ve bunlar çook kötü tasarımlar.

  14. #14
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    16 Mayıs 2024
    çok kötü tasarımlar deyip bir de bunun icin anket açmak
    12 kisinin bunu oylamasi ve sadece 1 kisinin, ki o da muhtemelen konu sahibi bunlari beğenmemesi.

    Buradan cikarilacak ders şu: bazi konularda iddiali laflar etmemek gerekiyor.
    Ayrica dikkate alırsıniz almazsanız bilemem ama video da "pezevenk" falan... bunlar luzumsuz ve ergence işler bence.
    Punctum bunu beğendi.

  15. #15
    sallami - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kymco Downtown350i/Dominar 400/Suzuki GSX-8S
    Videoyu seyretmedim. Ama kanatlı bir motora binip limitlerini zorladıktan sonra, kanatları çıkarıp limitlerini zorlayıp aradaki farkı mı bize söylüyorsunuz yada kanat sizin hoşunuza mı gitmiyor sadece?
    ''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man

  16. #16
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yarışta belli alanlarda olumlu, belli alanlarda olumsuz etkileri var, ancak hiç bir pozitif etkisi olmasa dahi arkadan geleni bozduğu için bile MotoGP takımı bunu kullanmaya devam edebilir. Ancak sokak motorlarında sadece arkadakine tehlike yaratmak ve tartışmalı bir görsellik sunmaktan ibaret.
    Arkadan gelene kötü etkisi neymiş kanatların? Motosikletlerin arkası genelde vortex dolu zaten. Kanatla bunların miktarı çok mu artıyormuş?

  17. #17
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı sallami adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Videoyu seyretmedim. Ama kanatlı bir motora binip limitlerini zorladıktan sonra, kanatları çıkarıp limitlerini zorlayıp aradaki farkı mı bize söylüyorsunuz yada kanat sizin hoşunuza mı gitmiyor sadece?
    Kenan Sofuoglu Osmangazi köprüsünde 400 km/s yaptığı şovdan önce Kawasaki mühendislerine H2R ın kanatlarını sökmeyi teklif etmiş ama kabul etmemişlerdi , bu kadar tecrübeli ve profesyonel biri bunu nasıl ister diye şaşırmıştım otomobil kullanan bir profesyonel bunu teklif etmez diye düşünüyorum sanırım iki teker dünyası henüz o kanatlara hazır değil :D

  18. #18

    Üyelik
    24 Aralık 2019
    Motosikleti
    Yamaha MT09 2021+yadea g5
    Niye tartışmayalım yahu? MotoGP'de pilotların büyük kısmı istemiyor, Dorna da MSMA da aeronun olumsuz yan etkileriyle başa çıkmaya çalışıyor. 2027'de çok daha sert yasaklar gelmesi bekleniyordu, herkes şaşkın ama yine bazı kısıtlamalar geldi.

    Etkisi yabana atılacak değil dediğin şeyi sokakta anlıyorum diyen kendisini kandırır =) Yarışta belli alanlarda olumlu, belli alanlarda olumsuz etkileri var, ancak hiç bir pozitif etkisi olmasa dahi arkadan geleni bozduğu için bile MotoGP takımı bunu kullanmaya devam edebilir. Ancak sokak motorlarında sadece arkadakine tehlike yaratmak ve tartışmalı bir görsellik sunmaktan ibaret. Beğeniyor olmana bir şey diyemem tabii ki bu zevk işi, ama beğeniden ziyade iyi tasarım kötü tasarım diye bir durum var ve bunlar çook kötü tasarımlar.[/QUOTE]

    evet elbette günlük bir sürüşte bu detay sadece süsten ibaret olur.bunun farkını anlayacak rossi bile olmaz çünkü yüksek hızlarda aktif olan bir sistem.anca ben bir basmaya gidiyim performanslı sürüş yapiyim dediğin zaman downforce etkisini görebilirsin.bununda etkisi zaten motoru yere basması olucak öyle anlayabiliceğimiz bir detay olmicak sadece daha hisli daha yola güzel oturan bir motor olucak.ama bu dediğim gibi 200+ hızlarda yaşacağımız bir tecrübe olucak yani aslında sorunun cevabı evet tamamen gösteriden ibaret desek yalan olmaz.200+ süren biri için ama ihtiyaç kategorisine girer ön tarafın yere 3 4 kilo daha basması o hızlarda cidden fark yaratıcak.ben max 150 160 yaparım diyen biri için hiiiçç bir anlam ifade etmiyor kanatmış spoilermiş vs

  19. #19

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı sallami adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Videoyu seyretmedim. Ama kanatlı bir motora binip limitlerini zorladıktan sonra, kanatları çıkarıp limitlerini zorlayıp aradaki farkı mı bize söylüyorsunuz yada kanat sizin hoşunuza mı gitmiyor sadece?
    İkisini de söylüyorum aslında.
    Benim beğenip beğenmemem son derece kişisel bir şey tabii ki ve videoda da dile getirdim, beğenene de niye beğeniyorsun asla demem. Ama bir şeyin xyz kişilerine güzel gelmesi başka bir şey, iyi/kaliteli tasarım başka bir şey. Hiç bir kanat uygulaması "iyi" tasarım değil.
    Ayrıca diğer söylediğin kısma da değiniyorum. Yolda "gram" faydası yok, pistte protitip seviyesindeki yarışlarda (MotoGP) tartışmalı bir konu, onun altındaki hemen her seviyede ise faydası tartışmalı. MotoGP'de de geçtiğimiz 3 yılda Yamaha ve Honda'nın kanatsız karenajlar ile testleri var ve özellikle trafikte değil ama tek başlarına gittiklerinde daha iyi turlar attıklarını ve yarışa da kanatsız karenaj ile çıktıklarını görmek mümkün. Geçen sene ve ileride bunu göremeyiz çünkü bu kanatlar ile havanın etkilendiği yarış kalabalığında kanatsızlık dezavantaj oluyor evet.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:27 ----------

    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadan gelene kötü etkisi neymiş kanatların? Motosikletlerin arkası genelde vortex dolu zaten. Kanatla bunların miktarı çok mu artıyormuş?
    Gerçek anlamda vortex dolu olmasına sebep oluyor kanatlar. Kanat olmayan durumda sürücünün arkasında oluşan küçük boşluklar var ancak kanatlar geldikten sonra bu kanatlar yüzünden yaşanan kazalar (Avusturya, Phillip Island) çok ürkütücü. Kanadın temel prensibi kanadın üstündeki ve altındaki havanın akış hızını değiştirmek olduğu için bu hız farkı arka tarafta büyük soruna yol açıyor. Öndeki pilota yakın gittiği için fren atsa da duramayan pilotları gördük. İşin kötüsü, kanadın bütün artılarını eksilerini yazsak, içlerinde sokakta belki de tek hissedileni arkadakinin bu bozuk havaya düşecek olması. Dün akşam izledim biraz ayak üstü, Ryan F9 da video sonunda buradaki tehlikeden bahsetmiş.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:31 ----------

    Alıntı tarzan rıfkı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet elbette günlük bir sürüşte bu detay sadece süsten ibaret olur.bunun farkını anlayacak rossi bile olmaz çünkü yüksek hızlarda aktif olan bir sistem.anca ben bir basmaya gidiyim performanslı sürüş yapiyim dediğin zaman downforce etkisini görebilirsin.bununda etkisi zaten motoru yere basması olucak öyle anlayabiliceğimiz bir detay olmicak sadece daha hisli daha yola güzel oturan bir motor olucak.ama bu dediğim gibi 200+ hızlarda yaşacağımız bir tecrübe olucak yani aslında sorunun cevabı evet tamamen gösteriden ibaret desek yalan olmaz.200+ süren biri için ama ihtiyaç kategorisine girer ön tarafın yere 3 4 kilo daha basması o hızlarda cidden fark yaratıcak.ben max 150 160 yaparım diyen biri için hiiiçç bir anlam ifade etmiyor kanatmış spoilermiş vs
    Nedir abi o ciddi fark peki? Yere basmanın ne demek olduğunu biliyorum tabii de, şöyle diyeyim, Panigale 1299 mesela yere basamıyor muydu? Dümdüz giderken tank slapper mı yiyordu? Bu yere basma ihtiyacı nereden geldi, neden 2014'te aklına gelmedi bu Ducati'nin mesela (MotoGP'de Ducati başlattığı için böyle diyorum)
    ve 200kmh üstünde viraja girdiğin zaman motoru dışarı itmesini ne yapacağız?
    youtube.com/@bisuruyorum

  20. #20
    motorine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2022
    Şehir
    İzmir - Van
    Motosikleti
    Cfmoto 250SR 2024
    Elimde olsa Drift'i me takacağım :D O derece hoşuma gidiyor.
    Gemileri yak kaptan. Sana da motor alalım.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)