İlk defa motor aldıktan sonra dikkat edilmesi gerekenler
Reklamlar
-
Konuyu motosikletler hakkında daha minimum seviye sahibi ve yeni ehliyet almış biri olarak açıyorum.
Sadece işe gidip gelmesi sorun haline geldiği için motosiklet satın alan ve aldıktan sonra bu işten keyif alan, ilgisini çeken birine ne öneride bulunursunuz?
Özellikle bu sıfır motor aldıktan sonra sadece bakımlara gidiyoruz sanıyordum ama her gün işe gidip geleceğim için yağmurlu günlerde sürersem mesela zincir yağlamam gerekiyormuş düzenli olarak değil mi ?
Ne kadar kitapçığı okusam da videolar izlememde tecrübesiz adamın kafasını karıştıracak bilgiler mevcut internette
Reklamlar
-
1 - Her zaman tam koruma kullan. Bakkala kadar gidiyorum bile deme. Ben üç ay önce durduğum yerde motosikleti devirdim sol bileğimde ufak bir kırık oluştu. İki ay çektim.
2 - Trafik kurallarına uy elinden geldiğince. Dürüst olmak gerek ara sıra hepimiz ufak tefek ihlaller yapıyoruz.
3 - Yol benim diye atlama, yol senin de olsa sonunda en çok zararlı çıkan sen olursun.
4 - Motosikletinin bakımlarını her zaman tam ve en iyi ustada yaptır. Gerçi bizim ustaların hepsi en iyi.
5 - Kimseyle, ve zamanla yarışma.
6 - Döneceğin sapağı kaçırırsan panik yapma, dönmeye çalışma bir sonra ki sapaktan dönersin varsın olsun yol biraz uzasın.
7 - Kesinlikle, kesinlikle hız yapma. Kazaların yüzde doksan sebebi hız.
-
zincir pas tutmasın yeter, zırt-pırt zincir yağlanmaz.
-
Yaslive acemi guzel yazmis.teknik konular icin yabanci forumlari okuyabilirsin.
Turk forumlari yanlis bilgi ve subejktif gorus doku aklin bulanir.
motosikletin karsina gec ve incele.zaten ciplak hersey ortada.calisma mwntigini ,surus mantigini motosikletin karisinda 10 dakka dikilerek dusun icine sindir.
Yag degisimi haric en kisa bakim sunlar.
icine kurt dustugu her an,ben genellik surus bitince eve gelince yapitorum yag seviyesini ve antdriz seviyesini kontrol etmek.en az ayda 1 lastik havalari.zincir ortalama 300-500 km de yaglanir,ortalama 1000km de gerdirilir.yeni zincir 2500e kadar germeden fidiyo.
yagmur sonrasi evet zincir yagi gidiyo tekrar yqglican.
Diger seyleri arkadaslar yazar.
Kafanda araba surusu ve motosiklet surusunu ayir,farklari ne sencr dusun tart.
yol hakki senin olsada gecme,aksilikde sen zarar gorursun.
arabalarin surucu mahallinden iceri bak surucu nereye bakiyor,seni goruyormu yuzunden bakis yonunden anlarsin
-
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:46 ----------
[/COLOR]
motomad adlı üyeden alıntı
Yaslive acemi guzel yazmis.teknik konular icin yabanci forumlari okuyabilirsin.
Turk forumlari yanlis bilgi ve subejktif gorus doku aklin bulanir.
motosikletin karsina gec ve incele.zaten ciplak hersey ortada.calisma mwntigini ,surus mantigini motosikletin karisinda 10 dakka dikilerek dusun icine sindir.
Yag degisimi haric en kisa bakim sunlar.
icine kurt dustugu her an,ben genellik surus bitince eve gelince yapitorum yag seviyesini ve antdriz seviyesini kontrol etmek.en az ayda 1 lastik havalari.zincir ortalama 300-500 km de yaglanir,ortalama 1000km de gerdirilir.yeni zincir 2500e kadar germeden fidiyo.
yagmur sonrasi evet zincir yagi gidiyo tekrar yqglican.
Diger seyleri arkadaslar yazar.
Kafanda araba surusu ve motosiklet surusunu ayir,farklari ne sencr dusun tart.
yol hakki senin olsada gecme,aksilikde sen zarar gorursun.
arabalarin surucu mahallinden iceri bak surucu nereye bakiyor,seni goruyormu yuzunden bakis yonunden anlarsin
Motor Rs200, kimisi diyor ki senin zincir eskisi gibi değil bunları öyle her yağmurda herşeyde yağlamaya gerek yok kimisi diyor su gördü mü yağlayacaksın kafam karıştı
-
Gjea adlı üyeden alıntı
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:46 ----------
[/COLOR]
Motor Rs200, kimisi diyor ki senin zincir eskisi gibi değil bunları öyle her yağmurda herşeyde yağlamaya gerek yok kimisi diyor su gördü mü yağlayacaksın kafam karıştı
Bunun kanunu kuralı yok herkes tecrübesine göre yazıyor. Öyle büyütülecek kasılacak bir konu değil. Bir kaç ay sonra sende akıl vermeye başlarsın.
Temiz havada 500 / 1000 kilometre arasında yağmurlu günde devamında da yağmur yoksa sürüşten sonra yağlarsın. Havalar yağmurluysa devamlı kullanıyorsan bir kaç günde bir hatta hafta da bir yağlarsın.
-
Karmasik bir konu degil.yagmurda surduktan sonra gozle kontrol edersin,yag kalmadiysa yaglarsin.
zincirin omru 8bin-15bin arasi degisir motora,zincirin kalitesine ve kullanima bagli
-
yaşlıveacemi adlı üyeden alıntı
Bunun kanunu kuralı yok herkes tecrübesine göre yazıyor. Öyle büyütülecek kasılacak bir konu değil. Bir kaç ay sonra sende akıl vermeye başlarsın.
Temiz havada 500 / 1000 kilometre arasında yağmurlu günde devamında da yağmur yoksa sürüşten sonra yağlarsın. Havalar yağmurluysa devamlı kullanıyorsan bir kaç günde bir hatta hafta da bir yağlarsın.
Nasıl görünüyor sizce?
-
Gjea adlı üyeden alıntı
Zincir gayet güzel gözüküyor ama kuru mu, değil mi anlayamadım.
Fotoğraftan da ne kadar anlaşılır bilmiyorum.
Neyse fazla pimpirikli olmaya gerek yok. Sprey türü yağlayıcı ile bir yağla 500 km sonra bir daha kontrol et.
Bir kaç sefer sonra olayı çözersin.
-
Acemi bir motorcu olarak ne zaman yağlamam gerektiğini anlamak için şöyle yaptım ben:
Önce bi zincirleri yağladım. Yağlanmış zincirlere sürerek kendime bir referans noktası oluşturdum. "Heee demek ki böyle hissediyormuş yağlayınca" (Fesatlaşmayın okuyunca ben de güldüm ) dedim. Şimdi de o histen uzaklaşınca yağlıyorum. Herhalde 1000-1500km'de bire denk geliyordur. Toplam 4 kere yağlamışımdır herhalde aldığımdan beri.
-
referans amaçlı bir kaç yazı oku, video izle ve kendi kafanda içine sinen bir referans oluştur.
forumda, facebook ve wp gruplarında daima sorduğun sorulara çok zıt cevaplar alacaksın, kimisi her 100 km de diyecek kimisi her 1000 km de, kimiside her yıkama sonrası.
ben 700 800 km kullanmışsam ve o gün motorla uğraşmak istiyorsam yıkadıktan sonra yağlıyorum mesela.
-
Sadece motosikletin genel temizliği vs. için
Motosikleti temizleme konusunda da bu forumda, internetin kalanından daha iyi bilgiler var. Burada arayarak bulmanı öneririm.
-
düşmemeye özen gösterin, yeni başlayanlar genelde çok basit hatalar yüzünden sıkça motordan düşüyorlar.
Fren yapmayı, viraja girmeyi, trafikte seyretmeyi olası tehlikeleri kısa sürede öğrenmeye çalışın, youtube üzerinde zaferakçay ve altın elbiseli adamın videoları faydalı olacaktır.
iyi sürüşler dilerim.
-
Eğitim alın.
Kapalı alanda hakimiyet eğitimini kesinlikle alın ve 1-2 yılda bir veya her motosiklet değişiminde tekrar alın.
Daracık parkurda yavaş dönüşler, 30km üzeri hızda daracık kukalar arası slalom, bakışı kaçırdın mı kaçırmadın mı hocanın sürekli dürtmesi, eni fren, hızla gelirken engelin etrafından aniden kontra ile kaçış manevrası falan derken bir günde fena yorucu bir eğitim oluyor ama buna değiyor.
-
Ben farklı bir açıdan yaklaşayım.
Kendi güvenliğinizi ekipmanlarla sağladığınızı varsayıyorum.
Önce motosikletinizin güvenliğini sağlamalısınız.
Eğer eviniz giriş katta değilse motoru içeri alamıyorsanız, kapalı garajınız yoksa yada yakınınızda güvenlikli kapalı otopark yoksa bence ilk yapmanız gereken şey motosikletinizi sağlama almak olmalı.
Zincir kilit, disk kilidi, zemin ankrajı, motosiklet brandası, motosiklet takip sistemi vs. örnekler çoğaltılabilir.
Diğer her şey bir şekilde yoluna girecektir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)