Hasar kayitli motosiklet almak/satmak
Reklamlar
-
Faydali bir baslik olacagini dusundugum icin bu basligi acmak istedim.Malumunuz kazali motosiklet alim-satim konusu biraz sikintili bir konu.
Yaklasik 2 sene once aldigim canim cigerim cb250r motosikletimi dun sattim. Biraz duygusalim gitti goz bebegim
Motosiklet alim arefesindeyken, muadillerinden yuzde 15 daha uygundu. Sebebi ise kaza sonucu olusan tramer kaydi. sase islemsiz, on jant, tek amortisor, gidon mesnet plastik parcalar, egzoz, ve surtunme kaynakli hasar goren hersey yetkili serviste degismis.
Ben alirken fiyati dedigim gibi yuzde 15 uygundu. Arti olarak zincir disli, lastikler, debriyaj yeni idi. Baktim ettim begendim. Guvendigim bir motorcuya gosterdim oda begendi ve aldim.
2 sene hicbir peoblem yasamadan bindim. tek sefer mars basmadigi zaman bile olmadi. Yollarimizin ayrilma zamani geldiginde, ilana koydum. Nasil ki muadillerinden yuzde 15 uyguna aldiysam, muadillerinden yuzde 15 uyguna ilan actim ve motoru 1 haftada sattim.
Arkadaslar hasar kaydi korkulacak birsey degildir. Asil hasar kaydi yok ve tamir gormus motosiklete mesafeli olmak gerekir.
Her motosiklet dusebilir, kaza yapabilir. Yetkili veya duzgun bir ozel serviste usulunce yapilmis motorlar alinir da satilir da.
Saygilar
Reklamlar
-
Tesekkurler konu icin. Cok haklısınız , bununla beraber maalesef ülke algısını degiştirmek imkansıza yakın otomobilde de motosiklette de. Hasarlı aracların kendi musterileri var, kendi aralarında alım satım yapan bir komünite gibi gelir bana hep
-
Üst sınıf bir motosiklet almıyorsam hasar kaydının bir önemi yok (kim ağır hasarlı Panigale almak ister ?), şasede bir yamukluk yoksa isterse kaportası veya ön düzeni milyon kez değişsin bir şey ifade etmez. Burda önemli iki kriter var oda orijinal parça ve düzgün işçilik, bunlar oldukdan sonra arkanıza dahi bakmayın.
-
Hasar kayıtta dikkat edilmesi gerekenler var bence.
-Enflasyon nedeniyle 5 sene önceki motor fiyatı şu an far fiyatı oldu, hasar kaydı hangi tarihte işlenmiş ona göre düşünülmeli
-Değişen parçalar nelerdir, motor blogu ve şasesi saglam ise plastik parça, far vs. önemli değil
Buna göre motor alınabilir bence.
Ancak bu hasar kaydı muhabbeti yüzünden artık insanlar o kadar gerildi ki artık insanlar servise yaptırmak yerine çıkma/çalıtı parçalar ise her haltı düzeltip hasar kayıtsız satıyor.
bizim arkadaş şase işlemli, içinden geçilmiş transalp aldı, hasar kayıtsız
-
Bizim ülke gerçekten ilginçtir...
Her yeri alacalı bulacalı, çürümüş araçlar kazasız boyasız, tramersiz diye alıcı bulur, ama yetkili serviste orijinal bir parçası değişse millet laf eder.
Daha medeni ve daha ahlaklı kitlelerin yaşadığı memleketlerde ise tersi olur. Herhangi bir sarf malzemesi veya kaporta aksamı zarar gördü mü, bunun orijinali ile değişmiş olması zarar değil, değer katar araçlara.
Daha önce de yazdım, bu ülkede insanlar kendileri için değil, bir sonraki sahipleri için araç alırlar. Bunun tabii çok farklı ekonomik, sosyolojik, kültürel, vb. nedenleri var. Ama nihayetinde kırılması çok çok zor bir algıdır...
-
Punctum adlı üyeden alıntı
Bizim ülke gerçekten ilginçtir...
Daha önce de yazdım, bu ülkede insanlar kendileri için değil, bir sonraki sahipleri için araç alırlar. Bunun tabii çok farklı ekonomik, sosyolojik, kültürel, vb. nedenleri var. Ama nihayetinde kırılması çok çok zor bir algıdır...
Ben bu gruptayım örnegin.. Her zaman kolay satabilecegim araçları tercih ederim. Sadece keyfi icin, begendigi X markasına binebilen insanları da cok takdir ediyorum. Ama sonuca gelirsek hasarlı arac almam ve satmam. Tam bir Türkoyum.
-
xtrafrozen adlı üyeden alıntı
Ben bu gruptayım örnegin.. Her zaman kolay satabilecegim araçları tercih ederim. Sadece keyfi icin, begendigi X markasına binebilen insanları da cok takdir ediyorum. Ama sonuca gelirsek hasarlı arac almam ve satmam. Tam bir Türkoyum.
Evet, ve maalesef bu coğrafyada insanlar bir çok insalcıl keyfi deneyimleyemeden göçüp gidiyorlar
-
Eşime Kia Rio almıştık. Araç yenilenen rögar kapağına düşük süratle çarpmış ve airbag leri patlamış. Piyasaya göre makul bir fiyattı. Tüm parçalar kaskodan yetkili serviste değişmiş. Airbagler, ön konsol, emniyet kemerleri vs... Satarken de bu bilgilerle yine makul fiyata sattık. Biraz bekleyince makul bir alıcı bulabiliyorsunuz ama çok kolay olmuyor. Ama enteresandır eşim bile boyalı vs araba almak istemiyor. Kadın erkek herkeste algı aynı.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:23 ----------
okanius adlı üyeden alıntı
Eşime Kia Rio almıştık. Araç yenilenen rögar kapağına düşük süratle çarpmış ve airbag leri patlamış. Piyasaya göre makul bir fiyattı. Tüm parçalar kaskodan yetkili serviste değişmiş. Airbagler, ön konsol, emniyet kemerleri vs... Satarken de bu bilgilerle yine makul fiyata sattık. Biraz bekleyince makul bir alıcı bulabiliyorsunuz ama çok kolay olmuyor. Ama enteresandır eşim bile boyalı vs araba almak istemiyor. Kadın erkek herkeste algı aynı.
Avatarımdaki FZ6 Fazer ilk motorumdu. Bir kamyonet sokak ortasında durup dururkengeri geri geldi ve bana çarptı. Motot düşmedi bile ama far ve ön cam değişti. Bakarsan motorda hasar kaydı var ama önemli bir şey yok aslında. Anlayan adama satabiliyorsun ama kolay olmuyor.
-
İnsanlara güven olsa. Bu motorlardan pek anlayan eksper yok. Önü başka, arkası başka eklenmiş varmıdır acaba?
''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man
-
xtrafrozen adlı üyeden alıntı
Ben bu gruptayım örnegin.. Her zaman kolay satabilecegim araçları tercih ederim. Sadece keyfi icin, begendigi X markasına binebilen insanları da cok takdir ediyorum. Ama sonuca gelirsek hasarlı arac almam ve satmam. Tam bir Türkoyum.
TR piyasasında sayısı bir elin parmaklarını geçmeyen bi motosiklete sahip olduğum için kendimi avrupai hissediyorum.
-
sallami adlı üyeden alıntı
İnsanlara güven olsa. Bu motorlardan pek anlayan eksper yok. Önü başka, arkası başka eklenmiş varmıdır acaba?
Mantıken olabilir, kimi motosikletlerin arka şasesi ön şaseye civata ile bağlı.
-
Herkes eline fırsat geçse birilerini düdükleyeceği için başkaları da bunu yapıyordur diye geriliyor.
Benim de eski Yamaha kazalıydı, yani ben yaptım kazayı. Yazacağımdan 3-5 aşağı yazdım, ilan metnine de kazanın oluşunu işlemleri vs yazdım, buna takılan varsa lütfen beni yormasın dedim satıldı gitti =)
Bir kaç ay önce ilandaydı motor, sahibine mesaj attım, "bildiğim bir kazası yok ben de polisim alırken bakmıştım" dedi.. tramer'e de kayıtlı kaza yetkili serviste yapıldı işlemler =)
-
ben motoru devirdim, sağ tarafı komple değiştirdim depo hariç
hasar kaydı yok, hadi bakalım
-
bende 2012 yılında 2010 model pert kayıtlı nissan juke aldım,
14.000 kmdeydi, değişenler: 1x ön far, panjur, tampon, radyatör, 1x sis farı. tadilat gören motor kaputu (yaklaşık bir avuç bölge düzeltme + boya) ön çamurluk (1yaklaşık 4 cm düzeltme) piyasa fiyatından %30-35 altına almıştım.
-
benim motora arkadan carptilar.kuyruk sinyal ve far degisti.toplam hasar 55bin.nornalde sorun olmamasi lazim ama alici oyle dusunmuyor.
onun disinda arkadas yukarda yazmis.araba aliyorsun mesela adam komple biyamis arabayi,amortisorleri yenilemis,debriyaj yeni vsvsvs.bu arabayi almak daha mantikli.
aq yerinde 150bin kmde araba satip degisen yok diyen var.80bindr amortisor biter,debriyaj biter,150binde triger biter en az 3 jez fren degismesi lazim falam.anladiniz durumu.
ben arabada sattim satarken soyledim.motor takozu ve 4 amortisor degisti eskimeye bagli.gayet normal.yalniz ulke cahil oldugu icin adamin kafasindaki soru neden degisti
-
Aracın gidişini, mekaniğini ciddi şekilde etkileyecek bir hasar olmadığı takdirde hasar kayıtlı araç alınır.
Bozulan veya kırılan parçalar yenisiyle değiştirilebilir, bu gayet normal bir şey.
Zaten bunun için sök tak şeklinde tasarlanıyorlar.
Bizim ülkede aşırı bir takıntı var hasar kaydına karşı.
Yıllar önce 11 senelik aracımı satarken arayıp "Çizik var mı?" diye soranlar oluyordu.
"Hadı açıklamayı okumadın tüm bilgileri verdiğim halde, 11 senelik arabada tek bir çizik olmaması mümkün mü?"
"Çizik var diye almayacaksan sen hiç araba alma" demiştim içimden.
-
Hasar kayıtlı araç alınır da satılır da ama ciddi bir fiyat avantajı olmalı. Hasar kayıtlıya hatasız fiyatı isteyen çok angut var. Çok uygun da olsa şahsen ben almam. Ülkedeki ortalama işçilik kalitesi ortada. Kaza yapıp onarılmış araçlara baktığınızda kaç tanesine “adam fabrika çıkışı gibi yapmış helal olsun” diyorsunuz? Çok nadirdir
-
Kazanın niteliğine de bağlı bu.
Aynı şey değil otomobil servisleri arasında çok iyi olanlar da var da, benzer konu sonuçta. Benim önceki arabada bugün 250bin TL gibi görünecek bir hasar kaydı vardı. Yapan servis bilgisi belli, değişen parçalar belli, bunlara bakarak aldım. 80bin km gibi aldım, 180bin'de sattım, kaza ile veya çevresi ile ilgili olabilecek en ufak bir sıkıntı bile yaşamadım, alırken de kafam rahattı.
Ama başka hasar var 80bin TL'dir, yapan yer, yapılan işlem (hem kalite hem işlemin ne olduğu vsvs ) insanın midesini bulandırabilir.
-
boşa kürek.
50k km değişensiz, içi açılmamış motoru alırlar, 20-30k'da subap ayarı görmüş ya da debriyaj balatası değişmiş motora dönüp bakmaz angutlar.
-
Yalniz şase islemli araclara cok dikkatli yaklasmak lazim. Bunla ilgili yapilan bazi kaza testi videolari var.
ayni marka model ve yaşta 2 araba var. Biri orjinal, digeri şase işlemli. 2 aracta sirayla onden hasar alacak sekilde kaza yaptiriliyor.
Orjinal arac kaza esnasinda kabinde govde butunlugunu koruyabiliyor ve surucu ezilmiyor, yasam boslugunda kaliyor.
Sase islemli arac ayni kazada surucuyu tost gibi eziyor.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)