Naked motosiklet nasıl yıkanmalı?
Reklamlar
-
Merhaba, şu anda bir Svartpilen 401 sahibiyim. Bildiğiniz üzere naked motosikletlerde her şey biraz fazla meydanda olduğundan elimden geldiğince az yıkama taraftarıyım. Hatta bugüne kadar hep yumuşak bir bez ile temizledim(sıfır almıştım 10 ay oldu) fakat artık bir yıkama ihtiyacı doğdu gibi. Sizce yıkama işlemini nasıl yapmalıyım? Yoksa bez ile devam mı dersiniz?
Bonus: Radyatör petekleri nasıl temizlenmeli sizce?
Teşekkürler.
Reklamlar
-
dark200 adlı üyeden alıntı
Merhaba, şu anda bir Svartpilen 401 sahibiyim. Bildiğiniz üzere naked motosikletlerde her şey biraz fazla meydanda olduğundan elimden geldiğince az yıkama taraftarıyım. Hatta bugüne kadar hep yumuşak bir bez ile temizledim(sıfır almıştım 10 ay oldu) fakat artık bir yıkama ihtiyacı doğdu gibi. Sizce yıkama işlemini nasıl yapmalıyım? Yoksa bez ile devam mı dersiniz?
Bonus: Radyatör petekleri nasıl temizlenmeli sizce?
Teşekkürler.
Selamlar, bende de Svartpilen 250 var. Motoru kasım ayında aldım. Aldığımdan bu yana toplam 4 kez yıkadım. İkisinde bir kovada şampuanlı su diğerinde temiz suyla ve süngerle yıkadım. Sonra da durulamak içim şişeyi boca ettim - rastgele değil tabi ki. Bir seferde de Tommygun abimizin bir paylaşımında görmüştüm, basınçlı sprey pompa kullandım. Sudan baya tasarruf ediyorsun. En son da bildiğin hortumla yıkadım, yine bir kovada şampuan ve köpük vardı.
Her seferinde motoru güzelce kuruttum, özellikle koltuk ve elektroniklerin etrafında su bırakmadım. Her seferinde de motor sıkıntısız çalıştı. Sorun yaşayacağınızı düşünmüyorum ama evhamlıysanız tamamen kuruduğuna emin olduktan sonra çalıştırmayı deneyebilirsiniz.
Radyatör için de şampuan ve kesme boya fırçaları yeterli olacaktır. Çok basırmamaya dikkat edin.
Keyifli sürüşler
-
Radyatore asiri pisse yag cozucu sikarsin yoksa suyla beraber fircalarsin.
motorun orta bloguna kadar kismini tazyikli suyla yikayabilirsin jantlar dahil.ayrica jantlar icin yag cozucu.
Geri kalan tum ust kisim icin islak bezle silme yapacaksin.yoksa sele arasindan sase ve vidalara ve akuye ve her turlu kabloya su gider pas yapar oksit yapar.
her turlu yag icin yag cozucu,fren merkezi icin balata spreyi.
Plastik aksam parlamasi icin motul c5 oneriyorum
-
Gösterge paneli ve switch'leri poşetle kapatıyorum (*). Motor, lastik, şase çevresine, özellikle kir birikmiş yerlere degreaser sıkıyorum. Biraz bekledikten sonra 'shower' modunda mümkün olduğunca yukarıdan yağmur yağar gibi (basınç kullanmadan) duruluyorum. Sonra gösterge paneli ve switch'leri camsil ve kağıt havlu kullanarak siliyorum.
(*) Düzgün bir motosikletse gerek olmayabilir buna.
-
göstergeye, boğaz kelebeği kısmına koltuk kısmına çok fazla su tutmayın, tutcaksanızda uzaktan tutun.
-
bende duke 250 var, toplamda 1 senede 3 defa yıkadım, üçünü de petrolde tazyikli su ile, sadece gösterge ve ön koltuk tarafına çok yüzeysel tuttum.
geri kalan yerlere hiç acımadım, özellikle jantlara.
-
Ben hamama götürüp kese attırıyorum.
-
Ben 7 senedir motor kullanıyorum, hiç motor yıkamadım. Genelde siliyorum, varsa motul ürünleriyle. Bir ara silikon bazlı mavi bi camsil tadında bir şey vardı. İnazumayı onla siliyordum. Utanıyorum böyle şeylerde malesef İyi ki bi motoru var derler diye sokağımda yıkayamıyorum. Benzinlikleri de çok sevmiyorum.
-
benzinlikteki basınçlı su ve sabun ile yıkıyorum yıllardır, hiç problem yaşamadım. sadece basınçlı suyu uzaktan tutmaya gayret ediyorum, 30-40 cm mesafeden basmıyorum suyu, en az 1-2 metreden tutuyorum.
-
şu kova ve durağan su ile yıkayanlar arka maşadaki çamuru pisliği nasıl temizliyor bi allasen söyleyin ya
-
-
yani scooter olmadıkça öyle şapur şupur yıkayamazsın çok.belli bir mesafeden tazziğe göre suyunu tut yakın olmadıktan sonra sorun yaşama olayın hiç yok.ekran tarafında daha da uzak tut tamamdır.köpükle durula devam
-
Naked ayrımını bilemiyorum fakat marketlerde, benzinliklerde vs satılan kimyasalları kullanmayın. İçlerinde yoğun şekilde aşındırıcı madde bulunuyor. Kendim motul’un ürünlerini kullanıyorum. Sıcak motora, diske (hatta ılık bile olmaz bende) asla su sıkmayın. Benzinliklerdeki basınçlı yıkama makinelerini ve sabunlarını kullanmayın. Sabunun içeriği çamaşır suyundan farksız. Basınçlı yıkama makinelerinin de basınç ayarları motor boya ve yapısına uygun değil. Otomobillere atılan vernik ve boya mikronlarıyla motorlarınki aynı değil. Onlar arabalara göre ayarlı. Ayrıca çoğu benzinliğin suyu kuyu suyu. Beyaz kireç lekeleri olunca canınız yanar. Kaliteli kimyasallar kullanırsanız bahçe hortumuyla bile pırıl pırıl yaparsınız.
-
Motor çinli değil ve güncel motorların soketlerinin neredeyse tamamı su geçirmezdir. Her su yediğinde paslanacak civataların kullanıldığı motorlardan da zaten hayır gelmez, yıkamadan önce çok daha büyük dertleriniz olur. Yukarda da tavsiye edildiği gibi kaliteli kimyasallarla ve uzaktan tutmak şartıysa basınçlı suyla nahatlıkla yıkayabilirsiniz hiçbişey olmaz. Yıkadıktan sonra motoru kurulayın ve kontak açmadan önce en az 20 30 dakka bekleyin, yeterlidir. Şahsi kullandığım malzemeler honda motosiklet şampuanı(böcek sinek ölülerini çıkarmaya birebirdir) ve jant temizleyici, motul shine&go, inatçı böcek ölüleri için motul insect remover, mxs kontak spreyi ve hareketli parçalar için silah yağı.
Ayrıca bulunduğunuz yerde ozonlu su kullanan illaki bi yıkamacı vardır, bunu araştırabilirsiniz. Kireç lekesi ve pas riski kökünden çözülür.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)