Manuel fitesçilere bir darbe de BMW'den geldi. Automated Shift Assistant
Reklamlar
-
BMW de çağın gerçeklerine ayak uydurdu ve otomatik vitesli motorların 2025 yılından itibaren müşterilere sunulacağını duyurdu
https://www.instagram.com/p/C6eHvr2ifu-/?img_index=1
Automated Shift Assistant adı verilen sistem Honda'nın DCT'si gibi çalışacak gördüğüm kadarıyla. Manuel modda ayaktan debriyajsız vites değiştirme var. Otomatik moda alınca da aynı DCT'de olduğu gibi seçilen moda uygun olarak motor kendisi vites değiştiriyor. Bu da videosu
https://www.instagram.com/reel/C6eGfdytOMA/
Reklamlar
-
Honda'nın Dct sinden farkı tek debriyajlı daha basit bir ünite olması ama kontrol mekanizması daha hassas çalışacak gibi , milim milim ilerleyen trafikte gaza dokununca DCT gibi zart diye debriyajı bırakmazsa güzel olur..
-
çok detay vermemişler ama bmw gibi bir markanın da bu alana girmesi sevindirici. yorumlarda ""böyle olursa herkes motor kullanacak böyle şey mi olur" diye itiraz eden kullanıcılar var, çok komik.
-
freasy adlı üyeden alıntı
çok detay vermemişler ama bmw gibi bir markanın da bu alana girmesi sevindirici. yorumlarda ""böyle olursa herkes motor kullanacak böyle şey mi olur" diye itiraz eden kullanıcılar var, çok komik.
Ünitenin röntgen gibi fotoğrafı var işte linkte şehir içinde ufak hacimli sukuturda falan ok de koskoca motora vites yüzündenmi binemiyormuş bu insanlar , 250 kg deve gibi motoru kontrol edecek cesaretleri var vites değiştirecek cesaretleri mi yok ? bu tip uzun rotalarda kullanılacak motosikletlerde otomatik vites benim için en son ihtiyaç , otomatik vites yerine Touratech'ten konfor sele tercih ederim :D
-
Zaten quickshifter var bence gereksiz olmuş biraz , kalkarkende debriyaj kullanı verin ne olacak sanki. Otomatik motosiklet köftesiz rotaya benzer .
-
otomatik vitesle ilgili eski motorcuların yorumları aynı "peki zeki müren de bizi görecek mi" seviyesinde. kardeşim şunu neden anlamıyorsunuz: vitesle uğraşmak, amacı vitesle uğraşmak olanlar dışında, vitesle oynamaktan zevk alanlar dışında HERKES İÇİN AMA HERKES İÇİN zor bir şey.
ben vitesi seviyorum diyen tommygun gibi abilere saygım sonsuz fakat:
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
şehir içinde ufak hacimli sukuturda falan ok de koskoca motora vites yüzündenmi binemiyormuş bu insanlar , 250 kg deve gibi motoru kontrol edecek cesaretleri var vites değiştirecek cesaretleri mi yok ?
cesaretle alakası yok abi. 250 kiloluk motoru sürmek zaten yeterince zor bir şeyken, ufak bir yazılım ve donanımın yapacağı hamallığı yapmak istemiyor birçok insan. bunu anlamak neden bu kadar zor.
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
Zaten quickshifter var bence gereksiz olmuş biraz
, kalkarkende debriyaj kullanı verin ne olacak sanki. Otomatik motosiklet köftesiz rotaya benzer
.
niye kullanalım abi mecbur değilsek? tekrar söylüyorum, vitesten debriyajdan zevk alana sözüm yok, onlar kullanmaya devam etsin. mesela bana dururken kalkarken debriyaja basmak zorunda kalmak aşırı saçma geliyor. markalar da benim gibileri görüyor ki bu kadar yatırım yapıyorlar bu alana.
-
freasy adlı üyeden alıntı
niye kullanalım abi mecbur değilsek? tekrar söylüyorum, vitesten debriyajdan zevk alana sözüm yok, onlar kullanmaya devam etsin. mesela bana dururken kalkarken debriyaja basmak zorunda kalmak aşırı saçma geliyor. markalar da benim gibileri görüyor ki bu kadar yatırım yapıyorlar bu alana.
Ya bana bu sisteme para vermek bir tık saçma geliyor en az 100.000 TL vardır. 100.000 Tl ile küçük bir scooter alır fıtı fıtı şehir içinde gezer uzun yolada bunu kullanırım. Hem şanzımandan gelen arızaların bir çoğu için motorun içi açılması gerekirken motor arızalarında ise dışardan bile çözüm olabiliyor. Uzun yol için kullanıcaksam manuel olması ve az elektronik olması çok daha iyi.
-
Çoğu zaman yeni, eskinin yerine geçer. Evet doğrudur, ben otomatik vites olayından çok hoşlanmıyor ve bu işin ruhunu öldürdüğünü, erkeği hımbıl bir hale soktuğunu düşünüyorum. Hatta utanmasam modlara bile karşı olduğumu itiraf edeceğim. Velhasıl yenilik, yeniliktir. Belki de bu işin geleceği budur.
-
freasy adlı üyeden alıntı
otomatik vitesle ilgili eski motorcuların yorumları aynı "peki zeki müren de bizi görecek mi" seviyesinde. kardeşim şunu neden anlamıyorsunuz: vitesle uğraşmak, amacı vitesle uğraşmak olanlar dışında, vitesle oynamaktan zevk alanlar dışında HERKES İÇİN AMA HERKES İÇİN zor bir şey.
ben vitesi seviyorum diyen tommygun gibi abilere saygım sonsuz fakat:
cesaretle alakası yok abi. 250 kiloluk motoru sürmek zaten yeterince zor bir şeyken, ufak bir yazılım ve donanımın yapacağı hamallığı yapmak istemiyor birçok insan. bunu anlamak neden bu kadar zor.
niye kullanalım abi mecbur değilsek? tekrar söylüyorum, vitesten debriyajdan zevk alana sözüm yok, onlar kullanmaya devam etsin. mesela bana dururken kalkarken debriyaja basmak zorunda kalmak aşırı saçma geliyor. markalar da benim gibileri görüyor ki bu kadar yatırım yapıyorlar bu alana.
Ayakta manuel vites değişimi bu sistemde de yapılabiliyor zevk açısından aynı hissiyatı yaşatır diye tahmin ediyorum , Honda nın DCT sinde manuel değişim gidonda idi ben keyif alamadım yada uzun süre kullanıp alışmak lazım , asıl söylemek istediğim bu motorlarla ufak cc sukuter gibi sürekli durkalk yapılmıyor ki debriyaj kullanmak dert olsun , ha Honda Forza 750 Xadv gibi hem şehir içi hem şehir dışı kullanılabilecek bir motorda ok derim ama bu seferde 230 kg motor şehir içi trafikte otomatik bile olsa yorar rahatsız eder ki ben 185 kg 250 cc Xmax ı bile şehir içi yoğun trafikli güzergahlarda gereksiz hantal bulan biriyim..
-
tommygun adlı üyeden alıntı
Çoğu zaman yeni, eskinin yerine geçer. Evet doğrudur, ben otomatik vites olayından çok hoşlanmıyor ve bu işin ruhunu öldürdüğünü, erkeği hımbıl bir hale soktuğunu düşünüyorum. Hatta utanmasam modlara bile karşı olduğumu itiraf edeceğim. Velhasıl yenilik, yeniliktir. Belki de bu işin geleceği budur.
İsteyen geliştirsin isteyen kullansın elbette ama işin geleceği bu değil.
Terlik kategorisinde arabalar daha bu 10 yıl içinde manueli yok edecek kadar otomatiğe büründüler ki hala gürültü çıkıyor.
Motosiklet gibi hem terliği zaten cvt olan hem de kitlesinin büyük kısmı hala osbire motor alan bir taşıtta "manueli yok edecek" şekilde bir otomatik vites devrimi olmaz. Otomatikler daha hafif yapılabildikçe bununla ilgili gelişmeler olur. Yoksa FJR AE yıllardır var zaten. Son yıllarda ivme kazanması biraz ilüzyon.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:23 ----------
freasy adlı üyeden alıntı
cesaretle alakası yok abi. 250 kiloluk motoru sürmek zaten yeterince zor bir şeyken, ufak bir yazılım ve donanımın yapacağı hamallığı yapmak istemiyor birçok insan. bunu anlamak neden bu kadar zor.
Bu kadar çok insan sana sürekli aynı tepkiyi veriyorsa belki de vardır bir kerameti =)
Motosiklette tam kontrol için manuel debriyaj şart. Gündelik hayatında her an bunu kullanıyor olmasa da buna artık sahip olunamayacağı versiyon insanlara korkutucu/saçma gelebilir. Atıyorum gaz kolun var ama %60'a kadar açılabiliyor gibi. "O ne lan öyle " dedirtmeye müsait.
-
killingroad adlı üyeden alıntı
...Motosiklette tam kontrol için manuel debriyaj şart...
Konuyu tek cümle ile özetliyor. Otomatik vitesle kontrol bende imiş gibi hissedemiyorum, bu da güven sorunu nedeniyle sürüşümü ve bundan aldığım zevki etkiliyor. Honda'nın yeni debriyajlı sistemine lafım yok, isterim onu. Ama debriyajsız bir motosikleti asla istemem.
(Bunu anlamak için o hamallık denen şeyi iyi bir öğrenmiş olmak lazım; orayı aşmadan çok sağlıklı yorum yapılamaz, çünkü neyi kazanıp kaybettiğini değerlendirebilecek bir bilgiye sahip olmuyor insan...)
-
Burada neyi anlıyoruz demekki herkesin kullanım amacı, zevki vs farklı. Otomatik isteyen otomatiğe binsin, manuel isteyen manuele binsin. Manuel belki adama lazım olmuyor. Başkasının zevkine niye karışıyoruz anlamıyorum. Adamlar üretsin, alan alır. Alan olmazsa bir daha üretmezler zaten. Diğer taraf ee kaka tütü olmasına gerek yok
-
bu sistem zaten biliyoruz mv agusta bunu yapıyor ama bunu tabi üst segment olarak herkese hitap etmeyen bir marka olarak yapıyordu.yıllar sonra ilk taşı honda attı.bu sene çıkarttılar sistemi honda e clutch cbr650 de sanırım ilk olarak sunulmaya başlandı.sonra isteyen satın alıp takıcak diye biliyorum.bunu gören yamaha da geçenlerde okudum haberlerde seneye sanırım yamaha e clutch tanıtacak.bmw de bu işe erken girmiş açıkcası şaşırttı.bu otomatik vites değil o sistem zaten rezalet ötesi hondanın yaptığı falan para vermeleri lazım sürmem için.ama bu manuel sistemleri otomatik gibi kullandıran bu olay güzel bir şey.düşün istediğin motoru alıp bu sistemi üzerine takıcaksın motosiklette devrim yani resmen.ben kullanmam gerek yok zaten quick shifter sız motor almıyorum bi zahmet dururkende debriyajı çekerim zevkte alıyorum oynamaktan.sadece kalkışta kullanılıcak bir olay ama böyle böyle her motorun opsiyonu olursa güzel olur tabiki.
OTOMATİK VİTES DEĞİL !! YARI OTOMATİKLEŞTİRİLMİŞ MANUEL VİTES.siz vites atmazsanız atmicak vites.motosiklet ruhuna bence gayet uygun bulunmuş güzel bir çözüm.
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Ayakta manuel vites değişimi bu sistemde de yapılabiliyor zevk açısından aynı hissiyatı yaşatır diye tahmin ediyorum , Honda nın DCT sinde manuel değişim gidonda idi ben keyif alamadım yada uzun süre kullanıp alışmak lazım.
Kontrolun nerede oldugundan ziyade, ne kadar kontrol hissi verdigi onemli. Vites otomatik olduktan sonra manuel kontrolu gidondan da yapsan, ayakla da yapsan, mekanik baglanti hissi sifir olacak, sanziman her zamanki gibi seni dinleyip yine bildigini okuyacak, dedigini hemen degil yarim saniye sonra yapacak, belki zamanlamasini ve devir araligini uygun bulmayip hic yapmayacak... Yarim saniye kulaga az gelebilir ama orta hizla viraj ortasinda hic oyle degil. Velhasil performansli motosiklet kullananlarin isi olmaz ama motosikleti binek olarak ulasim maksadiyla kullananlar ya da performanstan ziyade gezinti maksadiyla kullananlar tercih edebilir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:35 ----------
freasy adlı üyeden alıntı
amacı vitesle uğraşmak olanlar dışında, vitesle oynamaktan zevk alanlar dışında
@freasy, boyle ifadeler kullanirsan tabii ki tepki alirsin... Vites amac degil, bir arac. Zevk alinan sey vitesi minciklamak degil, motorun gucunu yere aktarma noktasindaki eksiksiz kontrol. Bunu otomatik yapsin, otomatige gecelim.
Eger insanlar seni anlasin istiyorsan, once bir zahmet sen de insanlari anlamaya calis.
-
hasmet adlı üyeden alıntı
@freasy, boyle ifadeler kullanirsan tabii ki tepki alirsin... Vites amac degil, bir arac. Zevk alinan sey vitesi minciklamak degil, motorun gucunu yere aktarma noktasindaki eksiksiz kontrol. Bunu otomatik yapsin, otomatige gecelim.
Eger insanlar seni anlasin istiyorsan, once bir zahmet sen de insanlari anlamaya calis.
Hay ağzın bal yesin
-
hasmet adlı üyeden alıntı
@freasy, boyle ifadeler kullanirsan tabii ki tepki alirsin... Vites amac degil, bir arac. Zevk alinan sey vitesi minciklamak degil, motorun gucunu yere aktarma noktasindaki eksiksiz kontrol. Bunu otomatik yapsin, otomatige gecelim.
Eger insanlar seni anlasin istiyorsan, once bir zahmet sen de insanlari anlamaya calis.
insanlar bana niye tepki gösteriyor demiyorum ki ben. durup durup niye aynı şeyleri tekrar ediyorsunuz diyorum. ayrıca beğenmediğin o ifadeler de düzgün bir şekilde yazdığım mesaja gelen ezbere cevaplardan sonra geldi. ne zaman otomatik vitesle ilgili gelişmeleri paylaşsam birileri gelip aynı şeyleri yazıyor. motorun gücünü yere aktarma noktasındaki eksiksiz kontrole ben otomatik vitesle ulaşmak istiyorum arkadaş. markalar da bunu sağlamak için gece gündüz çalışıyor sağolsunlar
-
freasy adlı üyeden alıntı
insanlar bana niye tepki gösteriyor demiyorum ki ben. durup durup niye aynı şeyleri tekrar ediyorsunuz diyorum. ayrıca beğenmediğin o ifadeler de düzgün bir şekilde yazdığım mesaja gelen ezbere cevaplardan sonra geldi. ne zaman otomatik vitesle ilgili gelişmeleri paylaşsam birileri gelip aynı şeyleri yazıyor. motorun gücünü yere aktarma noktasındaki eksiksiz kontrole ben otomatik vitesle ulaşmak istiyorum arkadaş. markalar da bunu sağlamak için gece gündüz çalışıyor sağolsunlar
Bence kimse gece gündüz çalışmıyor. Arabalarda on yıllardır mevcut olan teknoloji bu. Ciddi talep olsaydı, insanların tercihlerinde önemli bir faktör olsaydı, çoktaaaan her motosikletin otomatik versiyonu olurdu bugün.
Rahatlık için otomatik vites tercih edeni anlarım ama eksiksiz kontrol isteyenin otomatik vitesle ne işin olabilir?
Bir de bunlar tercih meselesi. Manuel tercih edene vites fetişisti, otomatik tercih edene tembel ve beceriksiz demenin kime ne faydası var? Herkes eksik tek biz doğruyuz. Herkes kendi bakış açısından yazıyor doğal olarak. Biraz tahammül...
-
Bu sene içinde honda, kawasaki ve bmw yeni otomatik vites çözümlerini piyasaya sürdü. bence bu konuya bir odaklanma olduğunu gösterir.
-
Debriyaj trafikte dur kalkta yardimci oluyor guven veriyor. Hicbir otomatik vites de kusursuz degil. Motosiklette dctli Honda kullanmadim ama virajlardaki vites kararliligi, sikisik trafikte yarattigi guvensizlik hep konusuluyor.
Araba da cesit cesit farkli sistem var ve hepsinin kusuru var. Tork konverterlu klasik sanziman gucu torpuluyor, tiptronik sarsintili calisiyor, cvt ruhsuz oglu ruhsuz, cift kavramalilar da asiri pahali, karmasik, sorun cikarmaya musait.
Otomatigin kusurlu konforuna gonlu razi olmayanlar manueli tercih debilir
-
Honda motosikletlerde DCT sunalı kaç yıl oldu? 12 yıl.
An itibariyle kaç modeline koyuyor Honda DCT'yi? Topu topu 4.
Honda'nın 12 yıldır sunduğu teknoloji ciddi bir avantaj oluşturuyor olsaydı, BMW şimdiye dek on kez sürmüştü piyasaya rakip otomatik şanzımanlı modellerini...
Velhasıl yer yerinden oynamadı, zil takıp oynayacak bir durum da yok.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)