Manuel fitesçilere bir darbe de BMW'den geldi. Automated Shift Assistant
-
x adv ve nc 750 dct kullandım kamp a dağa bayıra çamura girmeyecek olsam kesinlikle afrika yı gidip dct alırdım hatta hatta gidip afrika değil forza 750 alırdım al d ye yaslan geriye ver gazı bas git hatta 15 gün önce muayene istasyonunda tanıştığım golwing i olan arkadaşa ilk sorduğum soru dct mi oldu
gerçekten büyük devrim hiç deneyen ve beğenmeyenler 1 defa deneyin ondan sonra görüşelim ön yargılarınızı bir kenara bırakın
bmw de güzel bir iş ortaya çıkaraktır eminim imkanlar el verse mutlaka uzun yolda kullanmak için bir tane otomatik motosiklet alırdım
Reklamlar
-
F54 adlı üyeden alıntı
gerçekten büyük devrim hiç deneyen ve beğenmeyenler 1 defa deneyin ondan sonra görüşelim ön yargılarınızı bir kenara bırakın
olay burada zaten. 10 yıl evvel birisi demiş ki dct viraja yatınca vites değiştiriyor. 10 yıldır herkes aynı lafı söylüyor. dct kullandın mı yok, ama dct virajda vites değiştiriyor. nc750 gibi motoru şehir içinde scooter gibi rahat bir şekilde kullanıyorsun mesela çoğu insanın bundan haberi yok ama haberi olmadığı halde düşman.
-
freasy adlı üyeden alıntı
nc750 gibi motoru şehir içinde scooter gibi rahat bir şekilde kullanıyorsun mesela çoğu insanın bundan haberi yok ama haberi olmadığı halde düşman.
Şahsen "scooter gibi rahat bir şekilde motosiklet kullanmak" gibi bir amacım hiç olmadı. Amacım rahatlıksa 4 teker üzerindeyimdir. Motosiklet üzerindeysem de amacım rahatlık değil performanstır...
Gel gelelim şehir içinde rahat bir şekilde motosiklet kullanmak isteyenler için DCT'nin güzel bir seçenek olduğunu anlayabiliyorum. Lakin DCT benim için hiç bir değer taşımadığı gibi üstüne dezavantaj.
-
Scooter gibi kullanmak istesek scooter alırız değil mi? Salak mıyız scooter yerine motosiklet alıyoruz?
Honda'nın e-Clutch'ına hiç lafım yok, motosikletimde olmasını isteyeceğim bir özellik bu. Benzer olmayan diğer çözümler(!) (ünlem koydum çünkü olmayan bir problemi çözüyorlar - merak edenler sorarsa sonra açıklarım...) benim ilgimi çekmiyor, motosikletleri daha karmaşık yapıyorlar dolayısıyla alırken ve idame ettirirken daha pahalıya mal oluyor.
Arabada durum farklı; İstanbul gibi trafikli bir yerde yaşarken hiçbir tanrının kulu bana manuel vites araba aldıramaz; 7 sene çektim o çileyi, o defteri kapattım.
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Scooter gibi kullanmak istesek scooter alırız değil mi?
Salak mıyız scooter yerine motosiklet alıyoruz?
valla salak mısınız değil misiniz onun kararını ben veremem. saygı içerisinde bir şey konuşuyoruz. scooter gibi rahat kullanmak derken neyi kastettiğimi de iyi niyetli herkes anlar. altımda güçlü ve atik bir motor var. boyutları makul ve üstelik de otomatik. bunun avantajını anlamak bu kadar zor mu? keşke mesela triumph t120'nin de otomatiği olsa alsam binsem.
hasmet adlı üyeden alıntı
Şahsen "scooter gibi rahat bir şekilde motosiklet kullanmak" gibi bir amacım hiç olmadı. Amacım rahatlıksa 4 teker üzerindeyimdir. Motosiklet üzerindeysem de amacım rahatlık değil performanstır...
hasmet kesinlikle otomatik kullanman lazım demiyorum ki zaten ben. motosiklet kullanıcıları scooter kullananlar ve performans kullanıcıları diye ikiye ayrılmıyor.
-
Tek değerlerlendirme kriteri tamamen kullanım kolaylığı ve konfor ise, scooter varken motosiklet kullanmak bir nev'i salaklık olur, bunu teslim etmek lazım.
Freasy altındakinin "güçlü ve atik" olması tamamen senin kişisel algın; 50hp 226kg bir scooter ancak "kendi çapında" güçlü ve atik olarak nitelendirilebilir, mutlak değerlerle öyle değil maalesef.
Keşke önyargı ve korkularından sıyrılıp manuel vites bir motosiklet kullanmak konusunda ustalaşsan da ondan sonra değerlendirsen? Buradan yaptığın değerlendirmeler bir tecrübe temeline dayanıyormuş gibi görünmüyor çünkü.
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Tek değerlerlendirme kriteri tamamen kullanım kolaylığı ve konfor ise, scooter varken motosiklet kullanmak bir nev'i salaklık olur, bunu teslim etmek lazım.
Freasy altındakinin "güçlü ve atik" olması tamamen senin kişisel algın; 50hp 226kg bir scooter ancak "kendi çapında" güçlü ve atik olarak nitelendirilebilir, mutlak değerlerle öyle değil maalesef.
Keşke önyargı ve korkularından sıyrılıp manuel vites bir motosiklet kullanmak konusunda ustalaşsan da ondan sonra değerlendirsen? Buradan yaptığın değerlendirmeler bir tecrübe temeline dayanıyormuş gibi görünmüyor çünkü.
nc750'den bahsediyordum. şimdi onu da beğenmezsiniz tabii. çünkü size göre motosiklet kullanıcısı ya v strom'a biner ya da tenere'ye ya da tracer'a falan. scooter da ya burgmandır ya tmax'tir. olmadı nmax ya da dio'dur :D o kadar çok önyargınız var ki yeni bir motosiklet kullanıcısını anlamanız mümkün değil.
kardeşim scooter'la sınırlanmak istemiyorum, istediğim tarzda motosiklet kullanmak istiyorum ve bunu otomatik vitesle yapmak istiyorum. sağolsun markalar da bunu gerçekleştirmek için çalışıyor. bana göre de dururken, kalkarken debriyaja basmak, trafikte bin tane şeyle uğraşırken bir de vitesle, motorun devriyle, vites geçişiyle vs uğraşmak salaklık ama bu çok kişisel bir şey olduğu için kalkıp da kimseye böyle söylemiyorum.
yaptığım bir değerlendirme de yok. dolayısıyla ustalaşma ihtiyacı da hissetmiyorum konuşmak için şurada. soranlara acemi sürücüyüm diyorum zaten. kendi deneyimlerimi ve düşüncelerimi paylaşıyorum. şu motora binilmez, şu yapılmaz, bu böyledir vs demiyorum forumun %80'i gibi.
önceden açtığım konulara bakarsanız genellike otomatik şanzıman konusundaki gelişmeleri paylaşıyorum. sonra da sırayla gelen "ya bir de debriyaja bas nolcaak yaaaa" tarzı mesajlara sabırla cevap veriyorum.
-
Bu değerlendirmeyi sağlıklı yapacak bir tecrübe ve bilgi birikimine sahip olduktan sonra yapılan değerlendirmeler kişisel tercihleri ifade eder ve kimsenin bunlarla ilgili diyecek bir şeyi olmaz / olamaz. Tersi durumda cevap almak ve onlara sabırla vermek durumunda kalmak kaçınılmaz oluyor.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)