Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
4. sayfa BirinciBirinci ... 2345 SonuncuSonuncu

Yüksek CC Naked Motosiklet Önerisi

    REKLAM ALANI
  1. #61
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Punctum adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir de demişsiniz ki; "Sürüş modları olmayan 600cc+ güncel motosiklet kaldı mı?"

    E birader demek siz MT07 bile incelememişsiniz. Bu kadar net bir bilgiyi bile dezenformatif bir dille yadsımak ancak ağır ajitasyonla mümkün...
    MT07 bence güncel bir model değil. On yıllık motosiklet ve en son 2021'de tasarımı değişmiş biraz. Hornet 750 ve 8S yepyeni modeller ve MT07'den öne çıkmış durumdalar. Yamaha MT07'yi bu modellerle rekabet edebilecek düzeyde güncellemek durumunda, ki tahminim yapacaktir da. Sonucta bu pazari bu kadar büyüten model MT07.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #62
    fb__ömer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MonsterR25(x)- 450SR(x)- Street Triple 765RS(o)
    Alıntı Beto87 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İkinci vites 3. vites gibi hissiyat veriyor. Merak etme motorunu kötüleyen yok. Makina güzel ama bana uymadı. Ayrıca başkasının aracını kullanmam ben. Arkadaş zorla verdi motoru.
    Mevzu kötülemek değil hocam motorun eksi yanları tabi ki var. Alt deviri 09 a göre cansız çünkü blok racing bloğu, asıl olayı üstlerde. Motor çirkin. Motorun dengesi iyi olduğundan dolayı ve torku 09a göre bir miktar daha az olduğu için o hissiyatı vermeyebilir. Esasında zaten oturuş ve sürüş olarak ne naked ne racing arası çok güzel bir makina bence. Kaza yapmamak lazım ama.

  3. #63
    Punctum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2023
    Şehir
    Giritli
    Motosikleti
    Honda CB750 Hornet / Kanuni Seha 150
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ya ben sana cevap yazmadıkça patinaj çekmen Ayvalık geninden mi? Bu defa biraz daha kendine hakim oluyor bir çizgi çiziyordun, şimdi neden rahat durmuyorsun?

    Evet senin 10bin km sürdüğün motoru bile hiç sürmeden senden iyi analiz edebilirim. Ağlayarak git günlüğüne yaz istersen, değişen bir şey olmayacak. Üstelik bunu İngilizce de yapabilirim, İtalyanca da yapabilirim, Fince de yapabilirim. Sana ne bundan? Derdin varsa git motosiklet sürmeyi öğren, sen de yap. Benimle uğraşmak sana bir şey kazandırmayacak. Benim 10bin km sürdüğümü de sürmeden benden iyi analiz edebilecekler var, masaya çıkıp tepinebilirim ama kimseye faydası olmaz bunun.

    Gitmiş bir de İngilizce kısmı tırnak içine almış. Canım benim ya aferin, madalyanı köşedeki marketten alıver.
    Canım yaa, şu naif alafranga beyimiz bile toynağına basılınca kişnermiş Hem de her dilde yaparmış...

    Günlük tutmam ama zaten saçmalamaların genele açık bir forumda kayıt altında. Yukarda yine zırvalamışsın ama orta sınıf nakedda MT09SP, Triumph ST ile Suzuki 8S'i aynı kategoriye alarak nirvanaya ulaşmışsın. Arkadaş bir insan sadece youtube izleyip, kağıt üzerindeki teknik verileri kendince yorumlayarak ama daha hiç o motoru sürmeyerek nasıl bu kadar kesin bir retorik üretebiliyor hayret doğrusu. Bu denli kibirli cehalet eğitimle de mümkün değil! Ancak öykündüğü İngiliz dayıların yanlı içerikleri ile forumda ahkam kesiyor beyimiz. Üzerinde bilmem ne varmış da, ama o bilmem ne zinhar işe yaramazmış, Nissin'leri ilk ısırmada çok hissismiş de, siz bakmayın amortisörleri Showa imiş de ama Hornet'e taktıkları beş para etmezmiş de, vs, vs...

    Yahu arkadaş daha kıçını sürmediğin motora bok atarken bile insanda insaf olur...Hala kalkmış MT07'den hallice diyor Pek sevdiğin youtube'a aç bak, MT07 kullanıcıları bile Hornet sürdükten sonra senin kadar irrasyonel yorum yapmıyorlar yahu. Bu kadar mı gözün döndü? Bu kadar mı kuyruk acısı yaşıyorsun?

    Avrupalı'lara yakın sürebilen bir tek 8S'miş Hah sadece gel böyle. Derdin yine Avrupalı güzellemesi. Bütün diğer seviyeler senin Avrupalı'ya göre konumlanacak. Elitist Avrupalı vs Avam Japon sidik yarışı.

    Sen daha sürmeden bu kadar zırvalayacaksan hiç binme Hornet'e. Zaten şimdiden bütün sırrı bozmuşsun Hadi selametle...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:11 ----------

    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    MT07 bence güncel bir model değil. On yıllık motosiklet ve en son 2021'de tasarımı değişmiş biraz. Hornet 750 ve 8S yepyeni modeller ve MT07'den öne çıkmış durumdalar. Yamaha MT07'yi bu modellerle rekabet edebilecek düzeyde güncellemek durumunda, ki tahminim yapacaktir da. Sonucta bu pazari bu kadar büyüten model MT07.
    Hocam kıvırmayalım. MT07 halen 2024 model olarak satılan, Yamaha'nın en güncel orta sınıf çıplak motoru. Sana göre farklı yorumlanacak bir durum değil yani. Ayrıca 2023 yılında makyajlanıp yenilendi. TFT ekran vs gibi kozmetik değişiklikler dışında bir şey yok. Bilmediğimiz konularda yazmasak daha inandırıcı olacağız sanki...

  4. #64

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ...
    Hornet'in bu daha fazla performansıyla başa çıkacak amortisörü var mı? Asla yok. Zorlandığı anda kafanın dalması MT07 ile inanılmaz paralellik gösteriyor. Tekrar ediyorum, MT07 de gündelik kullanımda zaten aman durmuyor aman dönmüyor değil ki, motosiklet yahu bunlar zaten, hepsi zevkli, hepsinin kabiliyet tavanı belli.
    Arka amortisör.. Valla en son Bennetts ya da başka bir İngiliz testinde "tamam da Honda'yı "sürmek" istiyorsanız (really want to ride gibi bir şey deniyor yai canyon carving, Hacıllı farming, performanslı bir sürüş isteniyorsa yani) arka amortisörü kafadan değiştirmek gerekiyor. Ha buna rağmen mesela bu 500-600 pound farka rağmen 8S'ten ucuz mesela, bu işte başarılı olduğu nokta.
    ...
    E kötünün iyisi demişim işte tırnak içerisindeki açıklamaya bakarsak.
    Orta sınıf nakedları ayıralım

    iyi olanlar
    890
    790
    street triple
    mt09sp
    tuono 660
    8s

    kötü olanlar
    mt07
    hornet

    e hornet mt07'den daha dolu evet, buna itiraz etmiyorum da. aynı şekilde motorun gücüyle başa çıkamayan bir ön amortisör varsa tcs'den ötürü mü ben iyi sınıfa alayım bunu? 8s var ortada, ne showa stickerı taşıyor ne bieşy, ama daha iyi amortisörü de abs'si de. napayım değil mi diyeyim
    ...
    Hornet veya MT07'nin konuşulduğu yerde 890 ve MT09SP'nin yeri yok esasen, segmentleri farklı. Onları çıkarıp tekrar ağırlıklandırınca kötü sadece MT07 kalıyor bence.

    Sadece bir fikir versin diye bakıyorum; Hyperpro GSX 8S için fork spring kit çıkarmış:
    https://webshop-hyperpro.com/product...suzuki-gsx-8s/
    (Yani bir "room for improvement" talebi ve/veya potansiyeli var ki bu ürünü çıkarmış...)

    Hyperpro'da CB750 için ne var diye bakınca:
    https://webshop-hyperpro.com/?s=&ymm...NET&_year=2023
    Şaşırmıyoruz, sadece arka amortisör var.

    Büsbütün yanılmıyorsam Hyperpro Showa'nın SFF-BP ön maşalarını kullanan hiçbir motosiklet için ürün çıkarmıyor. Yani Showa'nın tasarımı nedeniyle bir ürün geliştirilemiyorsa bilemem, ama öyle değilse enteresan (ve senin yukarıda yazdıklarınla çelişen) bir durum açıkçası...

    Bununla birlikte; GSX 8S mi CB750 mi diye sorsalar büyük ihtimal GSX 8S derdim. Ama CB750'den çok iyi olduğu için değil, benim boyutlarıma daha uygun olduğu için olurdu. 1.70'lik bir adam olsam büyük ihtimalle CB750'yi seçerdim.

  5. #65
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Punctum adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam kıvırmayalım. MT07 halen 2024 model olarak satılan, Yamaha'nın en güncel orta sınıf çıplak motoru. Sana göre farklı yorumlanacak bir durum değil yani. Ayrıca 2023 yılında makyajlanıp yenilendi. TFT ekran vs gibi kozmetik değişiklikler dışında bir şey yok. Bilmediğimiz konularda yazmasak daha inandırıcı olacağız sanki...
    @Punctum, kıvırmadım, samimi fikrimi yazdım. Senden farklı fikir belirtiyorum diye niyet okuman, ithamda bulunman mı gerekli? Ayıp yahu. "Bu da böyle düşünüyor işte" diyemiyorsun yani değil mi? Ne tahammülsüz insansın. Konu namus meselesi değil, elin Japonunun ürettiği motosiklet. Bunun için başkasına böyle laflar etmeye değer mi?


    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:23 ----------

    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bununla birlikte; GSX 8S mi CB750 mi diye sorsalar büyük ihtimal GSX 8S derdim. Ama CB750'den çok iyi olduğu için değil, benim boyutlarıma daha uygun olduğu için olurdu.
    Okuduğum ve izlediğim tüm kalburüstü incelemelerde 8S'in Hornet'ten daha iyi şase ve süspansiyona sahip olduğu belirtilmiş. Aksi varsa duymak isterim.

  6. #66

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ...
    Okuduğum ve izlediğim tüm kalburüstü incelemelerde 8S'in Hornet'ten daha iyi şase ve süspansiyona sahip olduğu belirtilmiş. Aksi varsa duymak isterim.
    Süspansiyon olabilir, özellikle arka süspansiyonsa Honda'ların genel durumu malum, (varsa) direkt karşılaştırma videolarını seyretmedim. Bu "kalburüstü" arkadaşların süspansiyon ile ilgili bir sıkıntı varken onu düzeltmeden şasiyi nasıl değerlendirebildikleri bir muamma bu arada? (Benim izlenimim süspansiyonun genel olarak beklenenden yumuşak olduğu yönünde yorumlar var; bu Japon arkadaşlar genelde 70-75kg civarı için optimize ediyorlar.)

    Süspansiyon kolay, arkayı değiştiriyorsun (ve buna rağmen 8S fiyatının anlamlı ölçüde altında kalıyorsun) sonra da işine bakıyorsun. Şasi konusunda iknâ olamadım.

  7. #67
    Punctum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2023
    Şehir
    Giritli
    Motosikleti
    Honda CB750 Hornet / Kanuni Seha 150
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @Punctum, kıvırmadım, samimi fikrimi yazdım. Senden farklı fikir belirtiyorum diye niyet okuman, ithamda bulunman mı gerekli? Ayıp yahu. "Bu da böyle düşünüyor işte" diyemiyorsun yani değil mi? Ne tahammülsüz insansın. Konu namus meselesi değil, elin Japonunun ürettiği motosiklet. Bunun için başkasına böyle laflar etmeye değer mi?
    Hocam amacım sizi rencide etmek değildi. Öyle anlaşıldıysa özür dilerim. Lakin, MT07'nin güncel olup olmaması, kişiye göre değişen bir algı değil, onu söylüyorum. Bu motosiklet halen satılan ve yerine henüz başka bir lansman yapılmayan, Yamaha'nın en güncel çıplak motosikletlerinden biri.

    İlgi alanınız olmadığı için günceli takip etmiyor da olabilirsiniz. Bu da normal. Ancak işte konuyu mecrasından saptırıp ilgisiz bir yerde, bilerek ve/veya bilmeyerek (ki hepimiz hangisi olduğunun farkındayız) tartışmayı MT07 bağlamına taşıyanlar yüzünden havanda su dövmek zorunda kalıyoruz. Ben hiçbir tartışmada kimsenin kararlarını sorgulayan bir dil kullanmadım/kullanmam. Beri yandan, tercihlerin mümkün olduğunca objektif olması için de, kuyumcu hassaslığında yazmaya çalışırım. Forum ortamıdır, gerginlik her daim olasıdır. Yazı dilinin azizliği diyelim.

  8. #68

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hornet veya MT07'nin konuşulduğu yerde 890 ve MT09SP'nin yeri yok esasen, segmentleri farklı. Onları çıkarıp tekrar ağırlıklandırınca kötü sadece MT07 kalıyor bence.

    Sadece bir fikir versin diye bakıyorum; Hyperpro GSX 8S için fork spring kit çıkarmış:
    https://webshop-hyperpro.com/product...suzuki-gsx-8s/
    (Yani bir "room for improvement" talebi ve/veya potansiyeli var ki bu ürünü çıkarmış...)

    Hyperpro'da CB750 için ne var diye bakınca:
    https://webshop-hyperpro.com/?s=&ymm...NET&_year=2023
    Şaşırmıyoruz, sadece arka amortisör var.

    Büsbütün yanılmıyorsam Hyperpro Showa'nın SFF-BP ön maşalarını kullanan hiçbir motosiklet için ürün çıkarmıyor. Yani Showa'nın tasarımı nedeniyle bir ürün geliştirilemiyorsa bilemem, ama öyle değilse enteresan (ve senin yukarıda yazdıklarınla çelişen) bir durum açıkçası...

    Bununla birlikte; GSX 8S mi CB750 mi diye sorsalar büyük ihtimal GSX 8S derdim. Ama CB750'den çok iyi olduğu için değil, benim boyutlarıma daha uygun olduğu için olurdu. 1.70'lik bir adam olsam büyük ihtimalle CB750'yi seçerdim.
    Sonradan ek araştırma yaptım, Nitron'da (iyi bilinen bir aftermarket süspansiyon firması) CB750 için şöyle ürünler var:
    https://www.nitron.co.uk/buy-online/...a/cb750-hornet
    (Yani GBP 1250'ye - USD 1560, EUR 1450, TRY 50.000 - ön arka full ayarlı süspansiyon setine sahip oluyorsun.)

    Aynı güncellemeler GSX 8S için de var:
    https://www.nitron.co.uk/buy-online/...gsx-8s/-23-24-
    (GSX 8S'in ön süspansiyon çapı CB750'den 2mm daha büyük olduğu için daha fazla opsiyon var, fiyatlar da aynı.)

    (Yukarıdakiler sadece Birleşik Krallık'ta edilinebilen şeyler maalesef...)

  9. #69
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    abi git ybr al konu kapansın, bundan da dövüş çıkacak şimdi

  10. #70

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı shruikan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abi git ybr al konu kapansın, bundan da dövüş çıkacak şimdi
    530k denmiş. Sıfır bakıldığı varsayımıyla, bu fiyat skalasına uygun adı geçen (veya geçmeyen) modeller aşağıdaki gibi:

    - KTM Duke 790
    - Suzuki GSX 8S
    - Honda CB650R
    - 2023 Yamaha MT09
    - Honda CB750 Hornet
    - Triumph Trident 660
    - Yahama MT07

    Her zevke göre var maşallah. Beğen beğen seç
    espresso bunu beğendi.

  11. #71
    Beto87 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Haziran 2018
    Şehir
    Üsküdar
    Motosikleti
    Honda CB 650F
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    530k denmiş. Sıfır bakıldığı varsayımıyla, bu fiyat skalasına uygun adı geçen (veya geçmeyen) modeller aşağıdaki gibi:

    - KTM Duke 790
    - Suzuki GSX 8S
    - Honda CB650R
    - 2023 Yamaha MT09
    - Honda CB750 Hornet
    - Triumph Trident 660
    - Yahama MT07

    Her zevke göre var maşallah. Beğen beğen seç
    0km 09 ve cb650r varken diğerleri teferruat gibi sanki.

  12. #72
    maximusti, - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ağustos 2015
    Şehir
    Elbistanlı
    Motosikleti
    KTM DUKE 250
    hırbo olsaydı CB125F diye darlardı

  13. #73
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu "kalburüstü" arkadaşların süspansiyon ile ilgili bir sıkıntı varken onu düzeltmeden şasiyi nasıl değerlendirebildikleri bir muamma bu arada?
    Şase ve süspansiyon birer bütün. Her şase belli yönlerde belli miktar esner. Bunlar hesaba katılıp üretilmiş, denenmiş, sonuçlara göre tekrar tekrar çalışılmış kombinezon başarılı oluyor. Onun için bu işi sürücünün ya da yan sanayinin değil, direk üreticinin yapması makbul.

    Zaten kaliteli süspansiyon takınca motosiklet harika olsa, onu üretici direk kendisi yapar, SP ya da R versiyon olarak piyasaya sürer. Eğer yapmıyorsa belli ki mesele sadece süspansiyon markasında bitmiyor.

    E yan sanayi komple yalan mı? Değil tabii ki. Daha kaliteli ve sürücü ağırlığına uygun süspansiyonla motosiklet daha iyi hale geliyor mu? Evet, geliyor. Ama bunun müşteriye maliyeti 60bin TL ise, daha iyi performansı verecek iyileştirmenin üreticiye maliyeti üçte biri bile değildir. Çünkü sadece süspansiyon komponent'ı değiştirmek yerine, mesela arka süspansiyon bağlantı geometrisini değiştirir, şasenin fazla esneyen yerlerini destekler, gidon başı ve arka salıncak mesafesini azaltır, vs. Eninde sonunda daha az maliyete daha iyi sonucu üretir. Eğer amacı o olsa...

    Amaç o değilse şaseyi motosikletle gelen vasat süspansiyonu idare edecek kadar iyi yapar geçer. Sonuçta rekabet fiyata göre performansta dönüyor. Honda da biliyor Hornet 750'nin dikdörtgen demir arka maşasının Duke 790'nin alaşım maşasından daha ağır ve esnek olduğunu, ve daha kötü göründüğünü. Ama daha ucuz işte.

    Alıntı Punctum adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam amacım sizi rencide etmek değildi. Öyle anlaşıldıysa özür dilerim. Lakin, MT07'nin güncel olup olmaması, kişiye göre değişen bir algı değil, onu söylüyorum.
    Rica ederim. Keşke güncel yerine "son üç yılda dizayn edilmiş" deseydim, o zaman böyle bir tartışma olmazdı. Tabii ki 2024 model "güncel" bir MT07 ürünü mevcut, ve belirttiğim gibi fiyat performans olarak 8S ve Hornet'in gerisinde. Lakin yine biliyoruz ki bu motosikletin temeli 10 yıl öncesine dayanıyor. Ama Hornet 750 de, 8S te her şeyiyle yepyeni dizaynlar. Evet Yamaha, MT07'ye TFT gösterge ve birkaç özellik koydu, lakin motosikletin geri kalanında çok bir gelişme yok... Motosiklet (şase, elektronik, vs.) temelde aynı.

    Bugün yetersiz görsek te 10 yıl öncesi için MT07 fazlasıyla yeterliydi, ve onun için de piyasayı sildi süpürdü. Lakin bugün öyle değil. Eninde sonunda Yamaha'nın tekrar masa başına dönüp, güncel rakiplerine alternatif olabilecek yeniden köklü bir dizayn çalışması yapması gerekecek , eğer pastadaki payını korumak istiyorsa tabii ki.

    Velhasıl bu sebeple 8S ve Hornet 750'nin fiyata göre performans konusunda MT07'den daha iyi olması müthiş bir başarı değil. Bilakis olmaması facia olurdu. Tabii ki Yamaha'nın on yıl önceye dayanan ürününden daha iyi olmak zorundalar. Yoksa baştan ölü doğarlardı.
    killingroad bunu beğendi.

  14. #74

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ...Amaç o değilse şaseyi motosikletle gelen vasat süspansiyonu idare edecek kadar iyi yapar geçer. Sonuçta rekabet fiyata göre performansta dönüyor. Honda da biliyor Hornet 750'nin dikdörtgen demir arka maşasının Duke 790'nin alaşım maşasından daha ağır ve esnek olduğunu, ve daha kötü göründüğünü. Ama daha ucuz işte.
    ...
    Gayet güzel bir özet: Honda kullanıcıların sadece %0,1'ini ilgilendirecek %2'lik marjinal bir fark için maliyetleri %20 artırmaya gerek görmemiş olabilir. Fiyat ise kullanıcıların %100'ünü etkiliyor. Verim manyağı adamlar.

    Not: CB750'nin şasisi özellikle hafif olması için tasarlanmış 16,5kg'lık bir şasi, bu sayede dolu ağırlığı 190kg'da tutabilmişler. Arka lastik de 160. Bunlar hep motosikleti şehir içinde daha atik ve çevik hissettiren tasarım kararları. Özellikle pistte asfalt ağlatacak, kanyon kazıyacak daha hafif ama rijit bir platform isteyen arkadaşlar (%0,1) parasını verip SD / RS660 falan alsınlar madem demişler (Latifedir...)
    espresso, Punctum ve killingroad bunu beğendiler.

  15. #75
    Punctum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2023
    Şehir
    Giritli
    Motosikleti
    Honda CB750 Hornet / Kanuni Seha 150
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Rica ederim. Keşke güncel yerine "son üç yılda dizayn edilmiş" deseydim, o zaman böyle bir tartışma olmazdı. Tabii ki 2024 model "güncel" bir MT07 ürünü mevcut, ve belirttiğim gibi fiyat performans olarak 8S ve Hornet'in gerisinde. Lakin yine biliyoruz ki bu motosikletin temeli 10 yıl öncesine dayanıyor. Ama Hornet 750 de, 8S te her şeyiyle yepyeni dizaynlar. Evet Yamaha, MT07'ye TFT gösterge ve birkaç özellik koydu, lakin motosikletin geri kalanında çok bir gelişme yok... Motosiklet (şase, elektronik, vs.) temelde aynı.

    Bugün yetersiz görsek te 10 yıl öncesi için MT07 fazlasıyla yeterliydi, ve onun için de piyasayı sildi süpürdü. Lakin bugün öyle değil. Eninde sonunda Yamaha'nın tekrar masa başına dönüp, güncel rakiplerine alternatif olabilecek yeniden köklü bir dizayn çalışması yapması gerekecek , eğer pastadaki payını korumak istiyorsa tabii ki.

    Velhasıl bu sebeple 8S ve Hornet 750'nin fiyata göre performans konusunda MT07'den daha iyi olması müthiş bir başarı değil. Bilakis olmaması facia olurdu. Tabii ki Yamaha'nın on yıl önceye dayanan ürününden daha iyi olmak zorundalar. Yoksa baştan ölü doğarlardı.

    Konu Başlığı : Yüksek CC Naked Motosiklet Önerisi

    Bu konu başlığı altında MT07 konuşulmasının yeri var mı? YOK...

    Peki neden değerli zamanımızı bu gereksiz yazışmalarla heba ediyoruz? Size de bana da satırlardır yazdıran motivasyonun sebebi belli...dönüp bakın, #33. mesaja kadar kimse MT07 adını klavyesine bile almamışken, ortaya atılan bir polemik bizi #75. mesaja kadar sürükleyen bir anafora dönmüş. Durduk yerde, konu içeriğine hiçbir yarar sağlamayacak, bir bilinenin tekrarına dönmüş.

    890, MT09, ST, Hornet veya Tuono 660'ın konuşulduğu yerde MT07'nin işi ne? Hiç...ama işte şişkin ego illa ki bunu getirip Hornet'e bok atacak bir retoriğe dönüştürecekti, ki şaşırmadık...

    Hornet kusursuz mu, değil. Hornet sınıfının en harika motosikleti mi değil. Ama Hornet 2024 yılında kendi sınıfında ve Türkiye koşullarında, ödenen paranın maksimum faydayı sağladığı bir cihaz. Ve bu konuda "şimdilik" rakipsiz. Yamaha veya başka bir marka daha iyisini bu fiyata yapabilir mi? Bilmiyoruz. Bunu yapınca tartışacağız.

    Karar verme analitik bir süreçtir. Seçenekler arasında karar verilirken analiz ve optimizasyon teknikleri kullanılır. Burada temel aşama amacın tanımlanmasıdır. Bunu doğru yapamazsanız, gömleğin ilk düğmesini yanlış iliklemiş gibi ilerlersiniz. Sonra Maliyet, Fayda, Fonksiyonel Etkinlik, Verimlilik, vs. diye ilerler. En basit anlatımıyla: 1) Ya belli bir kalite-donanım-özellik için, buna uygun bir miktar ücret gözden çıkarılır (Marjinal Fayda) 2) Yada elinizdeki paraya uygun en yüksek kalite-donanım-özelliğe ulaşılmaya çalışılır (Minimum Zarar/Maliyet). Bunlar sistem mühendisliğinin amentüsüdür.

    Tabii burada herkesin Fayda/Maliyet analiz tekniklerini öğrenip uygulamasını beklemiyoruz ancak aslında hepimiz günlük yaşamımızda bunu el yordamı ile bir şekilde beceriyoruz.

    Şimdi temel akademik bilgilerimiz böyle iken, Hornet arşa değdi, MT07 tu kaka, Tuono 660 acayip elit bir cihaz, KTM 790 hepsini ezer veya tam tersi diyalektikler ancak ergen tartışması kıvamında olur ki, oluyor da...

    Bu arada konu sahibinin kafasını da iyice karıştırdık

  16. #76
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gayet güzel bir özet: Honda kullanıcıların sadece %0,1'ini ilgilendirecek %2'lik marjinal bir fark için maliyetleri %20 artırmaya gerek görmemiş olabilir. Fiyat ise kullanıcıların %100'ünü etkiliyor. Verim manyağı adamlar.

    Not: CB750'nin şasisi özellikle hafif olması için tasarlanmış 16,5kg'lık bir şasi, bu sayede dolu ağırlığı 190kg'da tutabilmişler. Arka lastik de 160. Bunlar hep motosikleti şehir içinde daha atik ve çevik hissettiren tasarım kararları. Özellikle pistte asfalt ağlatacak, kanyon kazıyacak daha hafif ama rijit bir platform isteyen arkadaşlar (%0,1) parasını verip SD / RS660 falan alsınlar madem demişler (Latifedir...)
    Vay, Honda'nın 750 Hornet'te 160 arka teker kullanması, "motosikleti şehir içinde daha atik ve çevik hissettirmek için alınmış bir tasarım kararı"ymış öyle mi?

    Acaba Honda, 15 yıl boyunca ürettiği 600 Hornet'lerin tümünde neden 180 arka teker kullanmış acaba?

    Hem "hafiflik, atiklik, çeviklik" teker ve lastik küçültecek kadar önemliyse, neden daha hafif ve rijit alaşım arka masa yerine daha ağır ve esnek dikdortgen profil demir boru kullanmış acep, üstelik maudili hiç bir marka kullanmazken? Birak Avrupa ve Japonu, bazi buyuk Çinli ve Hintliler bile kullanmıyor artık yahu.

    Belki de sebep "hafiflik, atiklik, çeviklik" değil, "ucuza kaçmak, maliyeti azaltıp kar marjini arttırmak"tır, kim bilir?

  17. #77
    Beto87 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Haziran 2018
    Şehir
    Üsküdar
    Motosikleti
    Honda CB 650F
    Alıntı fb__ömer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mevzu kötülemek değil hocam motorun eksi yanları tabi ki var. Alt deviri 09 a göre cansız çünkü blok racing bloğu, asıl olayı üstlerde. Motor çirkin. Motorun dengesi iyi olduğundan dolayı ve torku 09a göre bir miktar daha az olduğu için o hissiyatı vermeyebilir. Esasında zaten oturuş ve sürüş olarak ne naked ne racing arası çok güzel bir makina bence. Kaza yapmamak lazım ama.
    Ben de görünüşüne hastayım motorun ama bayağı göreceli bir tipi var anlaşılan.

  18. #78

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vay, Honda'nın 750 Hornet'te 160 arka teker kullanması, "motosikleti şehir içinde daha atik ve çevik hissettirmek için alınmış bir tasarım kararı"ymış öyle mi?

    Acaba Honda, 15 yıl boyunca ürettiği 600 Hornet'lerin tümünde neden 180 arka teker kullanmış acaba?

    Hem "hafiflik, atiklik, çeviklik" teker ve lastik küçültecek kadar önemliyse, neden daha hafif ve rijit alaşım arka masa yerine daha ağır ve esnek dikdortgen profil demir boru kullanmış acep, üstelik maudili hiç bir marka kullanmazken? Birak Avrupa ve Japonu, bazi buyuk Çinli ve Hintliler bile kullanmıyor artık yahu.

    Belki de sebep "hafiflik, atiklik, çeviklik" değil, "ucuza kaçmak, maliyeti azaltıp kar marjini arttırmak"tır, kim bilir?
    İlk paragrafı kaçırmışsın hasmet. Konunun para çokomel eğrisi ile ilgili olduğunu yazmıştım zaten.

    Bu soruların muhatabı ben değilim, Honda'ya sormak lazım; onlar ilgili yıllarda ilgili modellerin pazar konumlandırması ve dahi pazar yapısını senden benden çok daha iyi bilirler. O cümleyi de mabadımdan uydurmadım, Honda'nın ifadesi.

    Motorlarımızı arka maşadaki (atıyorum) 25 mikronluk fazladan esnemeyi hissedebilecek kadar zorlayamayan, kösele totolu biz fani sürücüler için anlamsız laf kalabalıkları bunlar.

    Bikesocial incelemesinde de İngiliz dayının biri 1 milisaniyelik gecikme yazmıştı, F1 sürücülerinin tepki süresi bile bundan 150-200 kat fazla. Öyle herkes bir şey yazıyor işte...
    Punctum bunu beğendi.

  19. #79

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hornet veya MT07'nin konuşulduğu yerde 890 ve MT09SP'nin yeri yok esasen, segmentleri farklı. Onları çıkarıp tekrar ağırlıklandırınca kötü sadece MT07 kalıyor bence.

    Sadece bir fikir versin diye bakıyorum; Hyperpro GSX 8S için fork spring kit çıkarmış:
    https://webshop-hyperpro.com/product...suzuki-gsx-8s/
    (Yani bir "room for improvement" talebi ve/veya potansiyeli var ki bu ürünü çıkarmış...)

    Hyperpro'da CB750 için ne var diye bakınca:
    https://webshop-hyperpro.com/?s=&ymm...NET&_year=2023
    Şaşırmıyoruz, sadece arka amortisör var.

    Büsbütün yanılmıyorsam Hyperpro Showa'nın SFF-BP ön maşalarını kullanan hiçbir motosiklet için ürün çıkarmıyor. Yani Showa'nın tasarımı nedeniyle bir ürün geliştirilemiyorsa bilemem, ama öyle değilse enteresan (ve senin yukarıda yazdıklarınla çelişen) bir durum açıkçası...

    Bununla birlikte; GSX 8S mi CB750 mi diye sorsalar büyük ihtimal GSX 8S derdim. Ama CB750'den çok iyi olduğu için değil, benim boyutlarıma daha uygun olduğu için olurdu. 1.70'lik bir adam olsam büyük ihtimalle CB750'yi seçerdim.
    abi, burada adı geçen bütün motorlar orta sınıf çıplak. birisi aliye birisi veliye hitap ediyor olabilir. klasman orta sınıf çıplak motor işte, fiyatları arasında da ışık yılı yok. ben de hepsini tek potada yazdım ki hornet'in yeni nesil orta sınıf nakedlarda hangi dilime saldırdığını anlatabileyim. adamlar mt07'nin tahtını istiyorlar, başka bir hedef var mı listede?

    8S için kit çıkması bence pek anlam ifade etmiyor
    Aktardığın mantık temelde kendi içerisinde tutarlı evet ama amortisör pazarı pek öyle değil. R1M için 8S'e çıkartılan kitten 70 kat fazla ürün vardır. RS için de ön amortisör ürünü yok HyperPro'nun.
    8S'teki ön amortisörk fork itself daha iyi olduğu için ona daha sert yayla çalışabilir diye ürün çıkarmış, SFF-BB o kadar damping kapasitesine sahip değil zorlamayalım diye de çıkarmamış olabilirler? Spekülasyon yapmış oluruz anca yani.



    ben tekrar edeyim Hornet'i itin bir yerine sokmaya çalışmıyorum. Bunu MT07'ye de yapmıyordum.
    bang for buck bu sınıfta mt07 idi. artık hornet. böyle söyleyince kızmazlar belki :D
    Yani tekrar en geniş listeye dönecek olursak, bütün bu motorlar arasında MT07'nin 2024'te elektronik sistemler eklenmiş versiyonu hangisi gibi?

    Bu dediğimden olumsuzluk algılayan gitsin kontrol ettirsin kendini ne diyeyim. Ben hissedarı olsam ben de Honda'ya bunu yap derdim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:33 ----------

    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gayet güzel bir özet: Honda kullanıcıların sadece %0,1'ini ilgilendirecek %2'lik marjinal bir fark için maliyetleri %20 artırmaya gerek görmemiş olabilir. Fiyat ise kullanıcıların %100'ünü etkiliyor. Verim manyağı adamlar.

    Not: CB750'nin şasisi özellikle hafif olması için tasarlanmış 16,5kg'lık bir şasi, bu sayede dolu ağırlığı 190kg'da tutabilmişler. Arka lastik de 160. Bunlar hep motosikleti şehir içinde daha atik ve çevik hissettiren tasarım kararları. Özellikle pistte asfalt ağlatacak, kanyon kazıyacak daha hafif ama rijit bir platform isteyen arkadaşlar (%0,1) parasını verip SD / RS660 falan alsınlar madem demişler (Latifedir...)
    e çok doğru. yani bunun sürüşteki karşılığını söyleyince niye tü kaka oluyoruz ki =)
    Arka lastikte 160 kullanmaları bu motosikletteki en büyük doğrulardan biri. Alınlarından öpüyorum. Bu sınıfta 180 kullanan motosikletlerin hepsinde bu pis bir pazarlama kararı. Honda pazarlamayı umursamayıp hem sürüş için daha iyi olanı, hem ekonomi için daha iyi olanı seçmiş.
    Cyan bunu beğendi.
    youtube.com/@bisuruyorum

  20. #80

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ...
    8S'teki ön amortisörk fork itself daha iyi olduğu için ona daha sert yayla çalışabilir diye ürün çıkarmış, SFF-BB o kadar damping kapasitesine sahip değil zorlamayalım diye de çıkarmamış olabilirler? Spekülasyon yapmış oluruz anca yani.
    ...
    Spekülasyonun kralını yapıyoruz zaten... Bu arada Hyperpro (ön maşası stanchion ve yay boyu hariç CB500F ile aynı olan - nasıl rezalet ama?) NC750X için de yay seti çıkarmıştı; Japonlarda yaylar çoğunlukla 1/2 - 2/3 porsiyon arkadaşlara göre seçildiği için belli bir ağırlığın üzerinde isen yayları değiştirmek Allah'ın emri. GSX 8S de bu durumdan muaf değil.


    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ...
    yani bunun sürüşteki karşılığını söyleyince niye tü kaka oluyoruz ki =)
    ...
    CB750'nin sürüşte MT07'den iyi olduğuna adım gibi eminim. Belki 90hp bir motosikletten beklenecek kadar iyi değildir; çünkü Honda genelde daha ağırbaşlı / efendi / kullanıcı dostu bir paket sunmaya özen gösteriyor. Ama mutlaka ki MT07'den daha iyidir yani. Bununla birlikte bu öznel bir yorum: Ben daha iyi bulurum ama gazı kökleyince veya hapşırınca motorun teker yapmasını isteyen biri için daha iyi de olmayabilir.

    Neyse, ben TT lastikli, cruise control'lü bir Transalp bekleyeyim. (Gerçi o gelene kadar benim Tiger 900 GT alacak bütçem de çıkar mutlaka, bakmayız bile...)


4. sayfa BirinciBirinci ... 2345 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)