Yüksek CC Naked Motosiklet Önerisi
Reklamlar
-
Bende bir naked sever olarak kademe kademe gidiyorum
Suan kawasaki Z500Se aldim
Sonrasi CB650R a cok yükseliyorum Z650 ve Trident 660 bu makinalardan birinden sonra fazlasini istermiyim bilmiyorum ama
Sizin bütçeye CB650R alir geçerdim
4 silindir hep heyecanladirir beni
Reklamlar
-
Alpbatur adlı üyeden alıntı
Kibirli olumsuzlama
Bir örnekle açıklarsanız seviniriz....
Hornet'e MT-07'den hallice demek mesela =)
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:11 ----------
Beto87 adlı üyeden alıntı
Şart değil ama hissiyatı bilerek tavsiyede bulunmak daha iyidir.
Ama bu motosikletle ilgili sürüş deneyimi gerektiren birşeyden ziyade kişisel hissiyat tamamen.
Hemen hemen aynı boydayız, bazen daha ağırım bazen azıcık daha hafifim, hiiç öyle bir hissiyatım olmadı mesela STRS'de? =)
*
Yıldız koydum bunu sana söylemiyorum yanlış anlama.
Elbette motoru sürüp birincil elden deneyimi aktarmak en doğrusudur da... da..
Kim bu süren kişi, ne anlıyor da ne aktarıyor?
"Zero saddle time" ile 10bin km'dir kullanan sürücüden çok daha doğru tespitler yapabilir insanlar. Bu örneği vermiştim sanırım, yakın bir arkadaşım eski kasa S1000XR almıştı, aldıktan kısa süre sonra fren sisteminde değişikliğe gitti. 50bin km'dir S1000XR kullanan bir kişi "ulan bunun freninin neyini beğenmedin" diyebilir; hiç sürmemiş başka bir kişi ise en fazla neyini beğenmediğini sorarak nasıl bir iyileştirme yapması, nerelerle oynaması gerektiğine kadar öneride bulunabilir.
-
killingroad adlı üyeden alıntı
Hornet'e MT-07'den hallice demek mesela =)
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:11 ----------
Ama bu motosikletle ilgili sürüş deneyimi gerektiren birşeyden ziyade kişisel hissiyat tamamen.
Hemen hemen aynı boydayız, bazen daha ağırım bazen azıcık daha hafifim, hiiç öyle bir hissiyatım olmadı mesela STRS'de? =)
*
Yıldız koydum bunu sana söylemiyorum yanlış anlama.
Elbette motoru sürüp birincil elden deneyimi aktarmak en doğrusudur da... da..
Kim bu süren kişi, ne anlıyor da ne aktarıyor?
"Zero saddle time" ile 10bin km'dir kullanan sürücüden çok daha doğru tespitler yapabilir insanlar. Bu örneği vermiştim sanırım, yakın bir arkadaşım eski kasa S1000XR almıştı, aldıktan kısa süre sonra fren sisteminde değişikliğe gitti. 50bin km'dir S1000XR kullanan bir kişi "ulan bunun freninin neyini beğenmedin" diyebilir; hiç sürmemiş başka bir kişi ise en fazla neyini beğenmediğini sorarak nasıl bir iyileştirme yapması, nerelerle oynaması gerektiğine kadar öneride bulunabilir.
XR ın frenleri ile oynamaya gerek gören kişi freni nasıl kullanması gerektiğini bilmeyen fazla herşeyi ben bilirimci bir tiptir. XR ın frenlerini daha iyi hale getirmenin yolu tamamen söküp atıp pistte kullanılan tipteki frenlere geçmektir ki bu tür frenler de yolda kullanmaya hiç uygun değildir . Düşük tempoda yeterli verime ulaşazlar. XR ın orijinal fren sistemi gerçekten yol sürüşü için son noktadır bence.
Sevgilerimle
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
-
Alpbatur adlı üyeden alıntı
Kibirli olumsuzlama
Bir örnekle açıklarsanız seviniriz....
Şu forumda kaç kişiyiz? Kimin, neden, ne zaman, nasıl, hangi dürtülerle yazdığını anlamak için turnusola gerek mi var? Yeterince eski üyesiniz, benden daha aşina olmanız gerekir...
Kaydırmalı debriyajdan, seçilebilir tork kontrolüne; biri kişiselleştirilebilir 4 farklı sürüş modundan, Showa ters teleskopik amortisörlere; Ön tekerlek kalkış kontrolünden, Nissin fren sistemine dolu bir Hornet'e, "elden çıkarması kolay olmasından başka bir şey sunmayan" diye burun kıvırıp, bir de tek donanımı ABS olan MT07'den hallice diye nitelemek bile yeterince fikir verebilir.
Ha bir de araya sıkıştırılan "İngilizce" sözcüklerle sosladınız mı, sizden fiyakalısı olmuyor tabii
Bilmem sevindiniz mi...
-
Punctum adlı üyeden alıntı
Şu forumda kaç kişiyiz? Kimin, neden, ne zaman, nasıl, hangi dürtülerle yazdığını anlamak için turnusola gerek mi var? Yeterince eski üyesiniz, benden daha aşina olmanız gerekir...
Kaydırmalı debriyajdan, seçilebilir tork kontrolüne; biri kişiselleştirilebilir 4 farklı sürüş modundan, Showa ters teleskopik amortisörlere; Ön tekerlek kalkış kontrolünden, Nissin fren sistemine dolu bir Hornet'e,
"elden çıkarması kolay olmasından başka bir şey sunmayan" diye burun kıvırıp, bir de tek donanımı ABS olan MT07'den hallice diye nitelemek bile yeterince fikir verebilir.
Ha bir de araya sıkıştırılan "İngilizce" sözcüklerle sosladınız mı, sizden fiyakalısı olmuyor tabii
Bilmem sevindiniz mi...
Gayet yeterli teşekkürler...😀
-
ahahaha ya çayımı püskürttüm ekran battı...
Rahmetli başkan kenedi, taçsız kral pele, fenerbağçeli cemil, nadya komanaçi....
**
Okan Sinan hocama çok güzel bir örnek sunduğu için teşekkür ederiz.
Kendisi elbette böyle bir hataya düşmez, o kiloda o güçte iken axial master silindire sahip bir motora binip sırf kendisi anlamıyor diye "ne varmış freninde" diyen yüzlerce kullanıcısının taklidini sundu bizlere. Teşekkür ediyoruz hocamıza.
-
killingroad adlı üyeden alıntı
Hornet'e MT-07'den hallice demek mesela =)
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:11 ----------
Ama bu motosikletle ilgili sürüş deneyimi gerektiren birşeyden ziyade kişisel hissiyat tamamen.
Hemen hemen aynı boydayız, bazen daha ağırım bazen azıcık daha hafifim, hiiç öyle bir hissiyatım olmadı mesela STRS'de? =)
Benim motorda orta boy cam var belki de o yüzden alçak geldi motor. Ama gidişi, duruşu dengesi o biçim aletin.
-
Okan Sinan Ocan adlı üyeden alıntı
XR ın frenleri ile oynamaya gerek gören kişi freni nasıl kullanması gerektiğini bilmeyen fazla herşeyi ben bilirimci bir tiptir.
XR'ın frenleri normalde Brembo'ymuş. Sonra bir ara Hayes kullanmaya başlamış BMW. Sorun yaşayınca tekrar Brembo'ya geçmiş. İnternette bayağı muhabbeti dönmüş. Belki onunla bağlantılıdır.
Bu arada, motoGP diskleri piyasaya satılmıyor bildiğim kadarıyla. İsteseniz de gidip satın alabileceğiniz bir yer yok.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:01 ----------
Punctum adlı üyeden alıntı
Kaydırmalı debriyajdan, seçilebilir tork kontrolüne; biri kişiselleştirilebilir 4 farklı sürüş modundan, Showa ters teleskopik amortisörlere; Ön tekerlek kalkış kontrolünden, Nissin fren sistemine dolu bir Hornet'e,
Bunları çok matah bir şey gibi sıralamışsınız da bir çoğu standart özellikler değil mi? Kaydırmalı debriyaj yıllardır Bajaj dominar da var. Sürüş modları olmayan 600cc+ güncel motosiklet kaldı mı? Nissin Honda'nın on yıllardır hemen hemen her modelinde kullandığı orta halli bir fren sistemi, ki şirketin en büyük pay sahibi de yine Honda zaten. Ohlins görünümlü, ful ayarlı "Showa ters teleskopik amortisörler" ise önceki motosikletimi erkenden elden çıkarmamın en büyük sebebi.
Lakin motosikleti hiç sürmedim, birinci elden tecrübe sahibi değilim, belki de harbiden iyidir. Lakin bu sıralanan özelliklerin hiç biri "iyi bir motosiklet" demek değil. Sayılan bu özelliklere sahip bir motosiklet acaip dandik te olabilir. Bunu tecrübe ettim malesef.
Peki saymaya değecek özellik yok mu? Var tabii ki. Mesela M50 ya da Stylema kaliperli bir motosiklet, ya da üst seviye ful Ohlins setli bir motosiklet'in kötü olma ihtimali çok yok. Çünkü kök gibi pahalı parçaları muadilleriyle rekabet edemeyeceği bir ürüne koyma lüksü yok üreticilerin.
Bakın motosikleti iyi yapan bu parçalar demiyorum. Hemen hemen her orta hacim ve üstü naked ve SS motosiklete takabilirsiniz bu parçaları. Ama motosikletin geri kalanı bu parçaları efektif kullanabilecek kadar iyi olmadığı müddetçe bu parçaların maliyeti motosikletin rekabet gücünü yok eder diyorum.
-
killingroad adlı üyeden alıntı
ahahaha ya çayımı püskürttüm ekran battı...
Rahmetli başkan kenedi, taçsız kral pele, fenerbağçeli cemil, nadya komanaçi....
**
Okan Sinan hocama çok güzel bir örnek sunduğu için teşekkür ederiz.
Kendisi elbette böyle bir hataya düşmez, o kiloda o güçte iken axial master silindire sahip bir motora binip sırf kendisi anlamıyor diye "ne varmış freninde" diyen yüzlerce kullanıcısının taklidini sundu bizlere. Teşekkür ediyoruz hocamıza.
Çok şey bildiğini zannedip , hadi şurada hocayı gömeyim de az prim kasayımcıları görünce içimdeki Hırbonen dışarı çıkmak için duvarlara kafa atıyor. Yavrucuğum canın gülmek istediğinde bana gerek yok sen kendini serbest bırak gülümseme kendiliğinden gelir sana. Nasıl olsa sana hergün bayram .
Sevgilerimle
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
-
hasmet adlı üyeden alıntı
...
Lakin motosikleti hiç sürmedim, birinci elden tecrübe sahibi değilim, belki de harbiden iyidir. Lakin bu sıralanan özelliklerin hiç biri "iyi bir motosiklet" demek değil. Sayılan bu özelliklere sahip bir motosiklet acaip dandik te olabilir. Bunu tecrübe ettim malesef.
...
Hiç sürmesek de sayılan özellikleriyle MT-07'den hallice iyi olduğunu tahmin edebilmek için çok da yüksek bir bilgi birikimi ve tecrübe gerekmiyor yine de...
-
Fren hissiyatım artsın diye merkez değiştirmeye gerek duyarsam o gün motoru bırakırım. Kendi yetenekleriniz ile beceremediklerinizi motordan beklerken bir gün uçar gidersiniz haberiniz olmaz. Siz suya buuu derken beğenmediğiniz hocanız tambur frenli jawaları planetleri gayet güzel durdurabiliyordu. Onların manetleri de bu günkiler kadar geri bildirim verebiliyordu . Tabiki anlayana
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
-
Okan Sinan Ocan adlı üyeden alıntı
Siz suya buuu derken beğenmediğiniz hocanız tambur frenli jawaları planetleri gayet güzel durdurabiliyordu. Onların manetleri de bu günkiler kadar geri bildirim verebiliyordu . Tabiki anlayana
Büyük rezalet! Desenize fren teknolojisi yerinde saymış yarım asırdır... Tiz tüm bu mühendislerin boynu vurula!
Okan Sinan Ocan adlı üyeden alıntı
hadi şurada hocayı gömeyim de az prim kasayımcıları görünce içimdeki Hırbonen dışarı çıkmak için duvarlara kafa atıyor.
Hocam, bana hitaben yazmadınız ama aynen bunu yaşıyorum şu an. Türkiye'nin en büyük motosiklet forumunda, iş bu paylaşımda, meşhur eğitmenimiz Okan Sinan Ocan hocama sarkastik cevap yazmış olmanın ürettiği primi anlık olarak iliklerime kadar hissediyor, her geçen saniyede forumdaki süksemin bir basamak daha yükseldiğini gözlemliyorum.
İlahi Okan hocam...
-
Okan Sinan Ocan adlı üyeden alıntı
Çok şey bildiğini zannedip , hadi şurada hocayı gömeyim de az prim kasayımcıları görünce içimdeki Hırbonen dışarı çıkmak için duvarlara kafa atıyor. Yavrucuğum canın gülmek istediğinde bana gerek yok sen kendini serbest bırak gülümseme kendiliğinden gelir sana. Nasıl olsa sana hergün bayram .
Sevgilerimle
Üst kısımdaki çay püskürtme sana karşı değildi, böyle düşündürdüysem buna kızdıysan öncelikle onu izah etmiş olayım.
Yok sen yine söylediğime kızdıysan, yapacak bir şey yok. 150hp atletik tur motoru bir makinada radyal master olmamasının yok sayılmasına kendimce kibarca bir atıfta bulunmaya çalıştım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:44 ----------
Cyan adlı üyeden alıntı
Hiç sürmesek de sayılan özellikleriyle MT-07'den hallice iyi olduğunu tahmin edebilmek için çok da yüksek bir bilgi birikimi ve tecrübe gerekmiyor yine de...
Hocam maalesef tam olarak öyle değil. Yeterince farklı ayar farklı kombinasyonla farklı seviyelerde oynaşmaya başladıktan sonra bu isimlerin tek başına hiç bir işe yaramadığını anlıyorsun. Showa dünyanın en iyi amortisör üreticilerinden biri, ona kimsenin itirazı yok. Ama Showa etiketinin sihirli bir değneği yok. Tenere 700'de de Kayaba var, Tenere Extreme'de de Kayaba var, iki motorun biribiriyle alakası yok.
-
Mt 09 ile 1 saat 230 la hiç ağrı çekmeden gittim oda benzin bitti diye benzinciye girmeye ondan sonra full 230 devam ettim hız limitörünü açtıracam 260 falan görmesi lazım 230 yetmiyor artık makine bir anda hızlanıyor elektronik limite geliyor 4k rpm varken tabi bu kadar konfor olmasının sebebi touring motorları kadar uzun ön camı olması
-
killingroad adlı üyeden alıntı
...
Hocam maalesef tam olarak öyle değil. Yeterince farklı ayar farklı kombinasyonla farklı seviyelerde oynaşmaya başladıktan sonra bu isimlerin tek başına hiç bir işe yaramadığını anlıyorsun. Showa dünyanın en iyi amortisör üreticilerinden biri, ona kimsenin itirazı yok. Ama Showa etiketinin sihirli bir değneği yok. Tenere 700'de de Kayaba var, Tenere Extreme'de de Kayaba var, iki motorun biribiriyle alakası yok.
Öyledir illâ ki, ama ben çok daha basit bir şey söylüyorum; diyorum ki üzerindeki bileşenlerin marka ve modellerinden bağımsız, bütüncül bir paket olarak, sunduğu özelliklerle, Hornet MT07'den ziyadesiyle üstün bir motosiklet.
Bu ikisinin bulundukları segment hariç ortak hiçbir özellikleri nitelikleri yok. Yamaha'nın ve Honda'nın ilgili segmentteki genel yaklaşım farklarını da üzerine koyarsak, bütçesi kısıtlı ajite tekerci tayfa hariç Hornet'i MT07 ile aynı cümlede kullanmak çok da makul değil gibi.
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Bunları çok matah bir şey gibi sıralamışsınız da bir çoğu standart özellikler değil mi? Kaydırmalı debriyaj yıllardır Bajaj dominar da var. Sürüş modları olmayan 600cc+ güncel motosiklet kaldı mı? Nissin Honda'nın on yıllardır hemen hemen her modelinde kullandığı orta halli bir fren sistemi, ki şirketin en büyük pay sahibi de yine Honda zaten. Ohlins görünümlü, ful ayarlı "Showa ters teleskopik amortisörler" ise önceki motosikletimi erkenden elden çıkarmamın en büyük sebebi.
Lakin motosikleti hiç sürmedim, birinci elden tecrübe sahibi değilim, belki de harbiden iyidir. Lakin bu sıralanan özelliklerin hiç biri "iyi bir motosiklet" demek değil. Sayılan bu özelliklere sahip bir motosiklet acaip dandik te olabilir. Bunu tecrübe ettim malesef.
Peki saymaya değecek özellik yok mu? Var tabii ki. Mesela M50 ya da Stylema kaliperli bir motosiklet, ya da üst seviye ful Ohlins setli bir motosiklet'in kötü olma ihtimali çok yok. Çünkü kök gibi pahalı parçaları muadilleriyle rekabet edemeyeceği bir ürüne koyma lüksü yok üreticilerin.
Bakın motosikleti iyi yapan bu parçalar demiyorum. Hemen hemen her orta hacim ve üstü naked ve SS motosiklete takabilirsiniz bu parçaları. Ama motosikletin geri kalanı bu parçaları efektif kullanabilecek kadar iyi olmadığı müddetçe bu parçaların maliyeti motosikletin rekabet gücünü yok eder diyorum.
Hocam yan konuyu iyi takip etmiyor ve yazılanları tam okumadan yanıt veriyorsunuz, yada daha kötüsü, anlıyor ama meseleyi dejenere etmeye çalışıyorsunuz...
Ben Hornet şu şu şu özelliklerinden dolayı sınıfının en iyi motosikleti veya sınıfının en kaliteli komponent kullanan motosikleti veya sınıfının en iyi motosikleti demiyorum ki! Öyle olsa, rakiplerinin hiç satamaması gerek, diğer markaları alanlar salak mı?
Siz de bal gibi anladınız ki itirazım şuna; Hornet'i en güçlü rakibi sayılan MT07 ile karşılaştırıp, sonra da "elden çıkarması kolay olması dışında bir şey sunmayan, MT07'den hallice bir motosiklet" diye nitelendirilmesine...böyle burun kıvırdığınız Hornet'in rakibinin donanımı ne? ABS Yapmayın allah aşkına, bu denli küçümseme ancak kötü niyetle veya bilgisizlikle olur ki, ben her ikisini birden görüyorum üstteki mesajlarda.
Bir de demişsiniz ki; "Sürüş modları olmayan 600cc+ güncel motosiklet kaldı mı?"
E birader demek siz MT07 bile incelememişsiniz. Bu kadar net bir bilgiyi bile dezenformatif bir dille yadsımak ancak ağır ajitasyonla mümkün...
Tabii aramızda öyle ağır motosiklet guruları var ki; "Zero saddle time ile 10bin km'dir kullanan sürücüden çok daha doğru tespitler yapabiliyormuş" Breh breh breh, adam diyor ki, ben daha seleye kıçımı koymadan bunu sürenden çok daha iyi analiz ederim. Hatta bunu İngilizce bile analiz ederim E biz cahil Hornet kullanıcıları da bu ağır abilerin testlerini bekleyelim, bakalım sürdüğümüz motosiklet ne menem bir şeymiş anlayacağız...
Bir kez daha tekrar edeyim. CB750 Hornet satın alma kararımın, 55 yıllık ömrümdeki en isabetli karar olduğunu iddia etmiyorum. Ancak bugünkü Türkiye'nin ekonomik koşullarında, sunduğu güç, performans, donanım, teknoloji, fiyat, hizmet, vb. klasmanlarda sınıfında rakipsiz olduğunu iddia ediyorum. Aksini söyleyen, inandırıcı argümanlarla gelmediği koşulda ancak kibir mastürbasyonu yapar, bu kadar açık...
-
Suzuki GSX 8S diyorum ben, fiyatı da bütçenize uygun, çok güzel bir motor.
Önerilenlerden iyi midir bilmiyorum bu arada, sadece benim çok beğendiğim bir motor olduğu için aklıma geldi.
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Öyledir illâ ki, ama ben çok daha basit bir şey söylüyorum; diyorum ki üzerindeki bileşenlerin marka ve modellerinden bağımsız, bütüncül bir paket olarak, sunduğu özelliklerle, Hornet MT07'den ziyadesiyle üstün bir motosiklet.
Bu ikisinin bulundukları segment hariç ortak hiçbir özellikleri nitelikleri yok. Yamaha'nın ve Honda'nın ilgili segmentteki genel yaklaşım farklarını da üzerine koyarsak, bütçesi kısıtlı ajite tekerci tayfa hariç Hornet'i MT07 ile aynı cümlede kullanmak çok da makul değil gibi.
Abi öyle ise paket nasıl daha üstün olacak?
Hornet MT07'nin felsefesini 1e1 devam ettiren bir motosiklet.
MT07'nin en öne çıkan özelliği ne? Bloğu değil mi? CP2 inanılmaz keyifli, çok güzel alt devir torku verirken tüm devir bandına güzelce yayılmış bir tork sunan bir blok. Üstünde çok yumuşak amortisörler, çok yumuşak amortisör yağı, özenilmemiş şasi, çok kafa yorulmamaış frenler, mecbur diye koyulmuş bir ABS var.
Gündelik hayatında biraz haşarı bile kullanan bir insana çıkardığı problem nedir? Sıfır. Hiç bir sıkıntı olmaz, mükemmel bir şehir içi oyuncağı.
Hornet'e geliyoruz. Nedir abi en can alıcı özelliği? Bloğu. Çok güzel devirlenen, CP2'ye göre aşağısı azıcık daha boş olan ama yukarısı gürül gürül olan çok tatlı bir blok. Bu blokla başa çıkacak fren var mı? Yok. Öyle üstüne Nissin yazıp geçmeyle olmuyor Nissin'in 50bin tane konfigürasyonu + üreticinin talebine göre üretim yapma kapasitesi var. Açın araştırın abi Hornet'in frenlerini çok iyi bulan var mı? "Yeterli..." =)) MT07'den biraz daha iyi olduğunu söylenebilir evet ama ilk ısırmada ve hissizlikte çok bir farklılık yok. E frenlerden devam edeceksek ABS'ye gelelim. E yine aynı uykucu ABS'yi koymuş Honda, onlar bunu tercih edince sorun yok da ben bunu söyleyince niye sorun oluyor :p 8S'le kıyaslıyorlar, Honda'nın ABS'si ok karışıyor arkadaş diye hayıflanıyor adamlar. Suç bunu dile getirende mi şimdi?
Hornet'in bu daha fazla performansıyla başa çıkacak amortisörü var mı? Asla yok. Zorlandığı anda kafanın dalması MT07 ile inanılmaz paralellik gösteriyor. Tekrar ediyorum, MT07 de gündelik kullanımda zaten aman durmuyor aman dönmüyor değil ki, motosiklet yahu bunlar zaten, hepsi zevkli, hepsinin kabiliyet tavanı belli.
Arka amortisör.. Valla en son Bennetts ya da başka bir İngiliz testinde "tamam da Honda'yı "sürmek" istiyorsanız (really want to ride gibi bir şey deniyor yai canyon carving, Hacıllı farming, performanslı bir sürüş isteniyorsa yani) arka amortisörü kafadan değiştirmek gerekiyor. Ha buna rağmen mesela bu 500-600 pound farka rağmen 8S'ten ucuz mesela, bu işte başarılı olduğu nokta.
Yoksa öyle ilkokulda transfer ücretine bakıp futbolcu övdüğümüz kartlar gibi sayıp sayıştırmanın bir anlamı yok. Showa'nın mükemmel amortisörler üretebiliyor olması Showa yazan her amortisörün iyi olduğu anlamına gelmiyor. Tıpkı RS660'a çok güzelbir ön amortisör üreten Kayaba'nın aynı motora koyduğu arka amortisörün motorun en zayıf halkası olması gibi. Diğer ekipmanlarla aynı seviyede değil.
Şunu söylemek istiyorum.
Yamaha eski bıraktı, Honda ve Suzuki güncelledi orta sınıf nakedlarını.
Burada Avrupalılara yakın sürüş sunabilen 8S, Hornet ise orada değil. Bunun üstüne Showa yazsa nolur Deva yazsa nolur. Öhlins gibi giriş seviyesi amortisör koymayı reddeden bir firma değil ki Showa.
*
Uzattım biraz ama doğru anlatabildim umarım. Bu arada MT07'den hallice derken "hallice olmak" deyimini yanlış mı kullandım diye baktım şimdi, bulabildiğim açıklama: "Bir nevi, "kötünün iyisi" anlamına gelen bu deyim, olumsuz bir durumun en azından bir başka olumsuz durum kadar kötü olmadığını belirtir."
"Kötü ama MT07 kadar kötü değil."
Aynı felsefenin ürünü. Aynı şekilde "iyi olmayan" bir "sürüş" kapasitesi var. En can alıcı yanı blok, çok keyifli. Daha hızlı, daha fazla elektronik var evet bayağı dolu MT07'ye göre de.. yani bizim komşunun iki oğlunda da laptop var evet. birinde celeron 400M varken öbüründe m3pro var. çok alakasız örnek gibi görünebilir ama son derece alakalı. elektroniğin varlığı bir anlam ifade etmiyor. TCS ile ilgili net konuşan bulamadım, zannetmiyorum ki ABS kötüyken o iyi olsun, ama o var diye konu bitmiyor benim anlatmak istediğim açıdan.
E kötünün iyisi demişim işte tırnak içerisindeki açıklamaya bakarsak.
Orta sınıf nakedları ayıralım
iyi olanlar
890
790
street triple
mt09sp
tuono 660
8s
kötü olanlar
mt07
hornet
e hornet mt07'den daha dolu evet, buna itiraz etmiyorum da. aynı şekilde motorun gücüyle başa çıkamayan bir ön amortisör varsa tcs'den ötürü mü ben iyi sınıfa alayım bunu? 8s var ortada, ne showa stickerı taşıyor ne bieşy, ama daha iyi amortisörü de abs'si de. napayım değil mi diyeyim
Günün sonunda Hornet isteyen Hornet alır çok da mutlu olur çok da keyif alır elbette.
Bunlar MT07 için de geçerli. CBF150 için de geçerli. ZZR1400 için de geçerli.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:20 ----------
Punctum adlı üyeden alıntı
Tabii aramızda öyle ağır motosiklet guruları var ki; "
Zero saddle time ile 10bin km'dir kullanan sürücüden çok daha doğru tespitler yapabiliyormuş"
Breh breh breh, adam diyor ki, ben daha seleye kıçımı koymadan bunu sürenden çok daha iyi analiz ederim. Hatta bunu İngilizce bile analiz ederim
E biz cahil Hornet kullanıcıları da bu ağır abilerin testlerini bekleyelim, bakalım sürdüğümüz motosiklet ne menem bir şeymiş anlayacağız...
Ya ben sana cevap yazmadıkça patinaj çekmen Ayvalık geninden mi? Bu defa biraz daha kendine hakim oluyor bir çizgi çiziyordun, şimdi neden rahat durmuyorsun?
Evet senin 10bin km sürdüğün motoru bile hiç sürmeden senden iyi analiz edebilirim. Ağlayarak git günlüğüne yaz istersen, değişen bir şey olmayacak. Üstelik bunu İngilizce de yapabilirim, İtalyanca da yapabilirim, Fince de yapabilirim. Sana ne bundan? Derdin varsa git motosiklet sürmeyi öğren, sen de yap. Benimle uğraşmak sana bir şey kazandırmayacak. Benim 10bin km sürdüğümü de sürmeden benden iyi analiz edebilecekler var, masaya çıkıp tepinebilirim ama kimseye faydası olmaz bunun.
Gitmiş bir de İngilizce kısmı tırnak içine almış. Canım benim ya aferin, madalyanı köşedeki marketten alıver.
-
Beto87 adlı üyeden alıntı
Şart değil ama hissiyatı bilerek tavsiyede bulunmak daha iyidir. Mesela ben street triple 765 rs hastasıyımdır(hastasıydım). Geçen gün arkadaş getirdi, biraz sürdüm. Tamam makina iyi gidiyor dengesi filan çok güzel de mt 25 bundan daha oturaklı/kalıplı. Oyuncak gibi kaldı altımda. Motorda ikinci vites yok resmen, 3. vitesi 2. vites diye takmışlar. Ama quick shifter yağ gibiydi. O günden beridir arkadaşa da gıcık oldum hayallerimi yıktı diye. boy 176cm, kilo 105 bu arada.
Hocam sen kullandığına emin misin? Gel anadolu yakasında göstereyim sana 1 2 3 vitesleri var mı yok mu?)
-
fb__ömer adlı üyeden alıntı
Hocam sen kullandığına emin misin? Gel anadolu yakasında göstereyim sana 1 2 3 vitesleri var mı yok mu?
)
İkinci vites 3. vites gibi hissiyat veriyor. Merak etme motorunu kötüleyen yok. Makina güzel ama bana uymadı. Ayrıca başkasının aracını kullanmam ben. Arkadaş zorla verdi motoru.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)