1500 km de debriyaj balatası değiştirdim!
Reklamlar
-
evet.
3 ay önce almıştım motoru.
geçen gaz açmama rağmen hızı düşünce "bu terslikte bir iş" var diyerekten servise götürdüm.
meğer debriyaj balatasını bitirmişiz. 6 bin liracık masraf çıktı.
yok ışıklarda boşa alacakmışız, yok vites değiştirince birden bırakmayacakmışız, yok hızımız 10 km ye düşene kadar debriyajı sıkmamız zinhar yasakmış. kendisi çok hassas bir yapıda olduğundan dikkat edeceğiz mecburen.
bu arada kullanma kılavuzuna baktığımda uygun olmayan debriyaj ayarı da debriyaj diskine (galiba ustaların balata dediğine bu klavuzu hazırlayanlar disk diyor) zarar verebiliyormuş.
çünkü şu anki debriyajın kavrama noktası ile servise götürmeden önceki kavrama noktası da farklı.
neyse, ben gidip bi çay koyayım.
Reklamlar
-
1500 km.de debriyaj balatasının bitmesi çok ekstrem bir örnek, nasıl oldu bu?
6000 TL içinde sadece balatalar mı var yoksa yay ve saclar da değişti mi?
-
1.500 km'de debriyaj balatası bitirmek ya [montaj ve ayarlamada] ya [kullanımda] ya da her ikisinde birden "sağlam hüner" ister.
(Ben ışıklarda hiç boşa almam bu arada, ağır trafikte debriyaj sıkılı halde süzüldüğüm de çok olur. Debriyaj ayarında sorun yoksa bunların etkisi solda sıfır, şehir efsanesi: "İlk motoru olan acemiden" 9.000km'de aldığım motoru tepe tepe - %80'i sıkışık şehir içi trafiği olmak üzere - kullanıp 45.000km'de satmıştım; debriyajı aldığım gündeki ile aynı performans ve sorunsuzlukla çalışıyordu...)
-
hocam
- balata değişimi,
- 150-300 TL tutarlarında iki-üç parça daha değişimi,
- yağ değişimi ve
- 1500 TL işçiliğiyle
toplam 6200 civarı birşey tuttu.
ayrıntılı dökümü almadım ama alırım bir dahaki gittiğimde.
ilk anda bana da çok ekstrem geldi başta ama motorla daha yeni haşır neşir olan birisi olarak belki olabilir diye düşündüm.
acaba debriyaj ayarı yanlış yapılmış olabilir mi diye düşündüm.
ilk zamanlar, galiba aldıktan 3-4 gün sonra bir gün vites kilitlenmişti. allahtan servis yakındaydı da gittim kısa bir işlem yaptılar sorun gitmişti. ama bu işlem sonrasında kalkışlarda bayağı bir hantallaşmıştı. tekrar götürdüğümde debriyaj ayarını tekrar yaptılar. o sorun da hallolmuştu. (bunları ilk rodajdan önce yaşadım)
ve ardından 1500. kmlerde dediğim gibi belli bir devirden sonra kavraması gidince servise tekrar götürdüm. balatanın gittiğini söylediler.
neden bu kadar erken bittiğini sorduğumda yarım debriyaj kullanmanın sebep olabileceğini söylediler. gerçekten de yeni kullanmaya başlamış olmanın verdiği tedirginlik nedeniyle belki normalden fazla ölçüde debriyaj sıkılı gittiğim oldu.
Örneğin e-5 te avrupa'dan asya'ya geçerken çağlayan civarlarında trafik sıkışır genelde. kenardaki boşluktan zincirlikuyu ya kadar biraz düşük hızda, debriyajı çekip bırakarak ya da bazı anlar hafif çekili şekilde gittiğim oldu. onun dışında durma ihtimali olan kavşak gibi yerlere de debriyaj sıkılı girdiğim çok oldu. (muhtemelen acemilik azaldıkça debriyaja bu kadar gitmeyecek elim)
onun dışında ışıklarda nerdeyse hiç boşa almadım. kalkışlarda son zamanlarda çok hızlı kalktım özellikle ışıklarda.
şimdi siz böyle deyince acaba kullanımdan ziyade ayarlar ya da başka bir nedenden dolayı bitmiş olabilir mi diye düşünmüyorum değil.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:06 ----------
tommygun adlı üyeden alıntı
1500 km.de debriyaj balatasının bitmesi çok ekstrem bir örnek, nasıl oldu bu?
6000 TL içinde sadece balatalar mı var yoksa yay ve saclar da değişti mi?
hocam yanlışlıkla yeni öesaj şeklinde cevaplamışım, yukarda cevap verdim hatta uzunca yazdım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:07 ----------
Cyan adlı üyeden alıntı
1.500 km'de debriyaj balatası bitirmek ya [montaj ve ayarlamada] ya [kullanımda] ya da her ikisinde birden "sağlam hüner" ister.
(Ben ışıklarda hiç boşa almam bu arada, ağır trafikte debriyaj sıkılı halde süzüldüğüm de çok olur. Debriyaj ayarında sorun yoksa bunların etkisi solda sıfır, şehir efsanesi: "İlk motoru olan acemiden" 9.000km'de aldığım motoru tepe tepe - %80'i sıkışık şehir içi trafiği olmak üzere - kullanıp 45.000km'de satmıştım; debriyajı aldığım gündeki ile aynı performans ve sorunsuzlukla çalışıyordu...)
hocam tam benim durumumu özetlemişsin. aynı şekilde ben de ağır trafik ya da kenarlarda giderken kapı açılması vb gibi durumlar nedeniyle hafif tedirgin gittiğim durumlarda çoğu zaman debriyaj sıkılı bir şekilde süzülme şeklinde ilerlemişimdir. Aynı şekilde ışıklarda da boşa almadım hiç.
ama sonuç bu.
-
Ben olsam;
Aferdersiniz ustacığım, Fakat; Ömrünüzde fren balatası değişmemiş kaç tane motosikletin debriyaj balatasını değiştirdiniz? merak ettim derdim.. 1.500 km yarım debriyaj gezsen bile biteceğinden emin değilim şahsen, kaldı ki gezemezsin yani.. Gezilmez dimi zor olur ?
-
bazı genç cevval kardeşlerimiz, motor viteste debriyaj manetini sıkarak motora ha babam gaz verme, kesiciye sokma, cıvırlara hava davranışlarında bulunuyor, bunlar da o disklerin anasını ağlatır. vites küçültürken aragazı ayarlayamıyorsan bu da ömründen yer, ani hızlanmalar da keza aynı.
manet çok yukarıda/erken kavrama yapıyorsa debriyaj yayları fazla sıkı olabilir.
-
7-8 Bin km’de debriyaj balatası bitiren çok gördüm de 1500kmde biteni ilk defa duyuyorum. Montaj hatası veya fabrikada takılan malzemede hata olma olasılığı çok yüksek. Yarım debriyaj sürsen bile bu kadar erken bitemez. Yarım debriyajı bırak bitirmek için uğraşsan 1500kmde bitiremezsin.
-
Zamanında bayiden sıfır km aldığım Tracer 700 ü bayiden çıkarttıp kapalı alan eğitimine gidip eğitimde balatayı bitirip motoru çekiciyle aynı bayiye geri götürmüşlüğüm var 😀. Yani debriyaj balatası değil 1500 km 100 km de bile bitebilir bizzat yaşadım....
-
benim debriyaj ayari yukardan merkezden bozuktu.2 haftada balatayi yedi bitirdi.gayet normal durum 1500den oncede bitebilirdi
-
Alpbatur adlı üyeden alıntı
Zamanında bayiden sıfır km aldığım Tracer 700 ü bayiden çıkarttıp kapalı alan eğitimine gidip eğitimde balatayı bitirip motoru çekiciyle aynı bayiye geri götürmüşlüğüm var . Yani debriyaj balatası değil 1500 km 100 km de bile bitebilir bizzat yaşadım....
16bin km scooter kullandıktan sonra tekrar vitesliye geçerken böyle yorumları görünce gözüm korktu.
Ama ehliyet alırken ve sınavda kurs motoru o kadar eskimiş, benim gibi acemiler tarafındna zorlanmış olsa da debriyaj balatasında sorun çıkmamıştı, demek o kadar da kolay bozulacak bir şey değil.
-
Gözünüz korkmasın eğitimde yarım debriyaj olayını biraz abartmış olmalıyım... Birde motor sıfır olduğu için balataların bir süre çalışmış olması o ısıya maruz kalıp sertleşmesi filan gerekiyormuş galiba... Diğer arkadaşların motorlarında sorun olmadı. Bende de tatsız bir anı olarak kaldı yeni motoru birkaç saat sonra tekrar servise götürmek koydu baya 😀
-
1500 kilometre cidden çok saçma bir kilometre, bu kilometrelerde bitmemesi lazımdı. Belkide koyulan yanlış teşhisten ötürü bu durum meydana çıkmış olabilir. Zamanında arkadaşım R25 ile lastik yakarken bir anda debriyaj boşa düşüyor ve beni arıyor "aga anasını... motor gitmiyor..." diye söylenimleri oldu bende getir bakalım dedim. Dağı taşı delen (!) R25 saatte 20 kilometre hıza bile çıkamıyordu, motosiklette ilk inceleme yaptığımda debriyaj maneti aşırı gergindi ve debriyajın telini salınca tüm işler düzelmişti. Bu problemi yaptığında 8xxx kilometrelerde falandı sanırsam daha sonra sattı ve alan kişide aynı şekilde binip yoluna devam edip oda satmıştı . Kısacası bu işte yanlış teşhis olabilir.
-
Alpbatur adlı üyeden alıntı
Gözünüz korkmasın eğitimde yarım debriyaj olayını biraz abartmış olmalıyım... Birde motor sıfır olduğu için balataların bir süre çalışmış olması o ısıya maruz kalıp sertleşmesi filan gerekiyormuş galiba... Diğer arkadaşların motorlarında sorun olmadı. Bende de tatsız bir anı olarak kaldı yeni motoru birkaç saat sonra tekrar servise götürmek koydu baya
Bende onu soracaktım, bu durumda eğitimdeki herkesin balatası bitmesi gerekmez mi diye? Diğer taraftan eğitim dediğiniz şey 2 saat bilemedin 3 saat sürüyor, bu sürede normal bir debriyaj'in bitmesi pek görülmüş bir şey değil.. Eğitimlerde ortalığı yanık balata kokutan çok olur, ama bu debriyajın %1'ine tekabül eder ya da etmez.
-
Levent adlı üyeden alıntı
Bende onu soracaktım, bu durumda eğitimdekiherkesin balatası bitmesi gerekmez mi diye? Diğer taraftan eğitim dediğiniz şey 2 saat bilemedin 3 saat sürüyor, bu sürede normal bir debriyaj'in bitmesi pek görülmüş bir şey değil.. Eğitimlerde ortalığı yanık balata kokutan çok olur, ama bu debriyajın %1'ine tekabül eder ya da etmez.
Eğitmen arkadaşımız dı 😀 sağ olsun tüm gününü ayırdı bize.... Dediğim gibi benim motor sıfır olduğu için benim balatalar yandı...
-
Levent adlı üyeden alıntı
Bende onu soracaktım, bu durumda eğitimdeki herkesin balatası bitmesi gerekmez mi diye? Diğer taraftan eğitim dediğiniz şey 2 saat bilemedin 3 saat sürüyor, bu sürede normal bir debriyaj'in bitmesi pek görülmüş bir şey değil.. Eğitimlerde ortalığı yanık balata kokutan çok olur, ama bu debriyajın %1'ine tekabül eder ya da etmez.
Burada şöyle bir durum var. Benim balatadaki sorun ancak belli bir devirden sonra ortaya çıkıyordu. Mesela alt viteslerde ve devirlerde sorun yok ama biraz devir yükselttiğimde ya da son viteste hızı artırmak istediğimde kavrama iptal olup sanki boşa gaz veriyormuşum gibi oluyordu.
Ehliyet kursundaki motorlarda o devirlere pek çıkılmadığından o şekilde kullanılmaya devam edilmiş olabilir belki.
Balatadaki sorun önce yüksek devirlerde kendini belli edip aşınmaya devam ettikçe daha düşük devirlerde de kavrama yapmamaya başlıyorsa yani.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)