Ön Fren kullanmamak. Vites düşürürken gaz vermek.
Reklamlar
-
Merhaba.
Yaklaşık 2 yıldır düzenli olarak motosiklet kullanıyorum 250cc bir motorla başlayıp 125cc ye düştüm ekonomik sebeplerden dolayı.
Son bir kaç haftadır kendimi geliştirmek için bir çok video izledim, İlk fırsatta eğitim de almaya çalışacağım. Trafikte analiz yapıyorum neyi doğru neyi yanlış yapıyorum diye.
Ve en çok dikkatimi çeken şey ön freni kullanmıyorum. Bunun sebebi önceki motorumda da bu motorumda da abs yok, Lastikler aşırı kötü. Ön fren hiç güven vermiyor ani bir şey olmadığı sürece parmaklarım manete gitmiyor.
Full arka fren kullanıyorum. Şu ana dek duramadığım olmadı, limon sıkma tekniğini biliyorum.
Bu durumu düzeltebileceğimi sanmıyorum çünkü ne kadar denesem de olmuyor hiç güvenemiyorum yani bir kez kaza yaptım ön teker kaydığı için belki onun da etkisi vardır.
Size sormak istediğim bir kaç şey var. Öncelikle abs li bir motosiklete geçince toparlayabilir miyim bu durumu. Yani şu teker kayacak hissiyatı oluyor mu? uzun zamandır abs li motosiklet sürmüyorum :(
Ayrıca sormak istediğim bir diğer konu şu;
Vites düşürürken aragaz muhabbeti.
Şimdi 125cc kullanıyorsun buna gerek yok diyecekler olacaktır.
Amacım şimdiden tam anlamıyla bu gibi temel düzey teknikleri çözmek.
Önce gazı kesiyorum debriyajı sıkıyorum ufak gaz verip vitesi düşürüyorum.
Bu doğru sıralama mı bunu merak ediyorum.
Ayrıca merak ettiğim bir diğer konu. Debriyaj manetini sürekli tutuyor musunuz? yani demek istediğim doğru devirde ilerlerken vites atmasanız bile örneğin 2 parmağınız debriyaj manetinde oluyor mu. Ben 4 parmak kullanıyorum sadece vites değişeceğim zaman veya düşük hızlarda elim debriyajda oluyor bunun bir tekniği var mı acaba? aynı durum ön fren için de geçerli mi.
Gemileri yak kaptan. Sana da motor alalım.
Reklamlar
-
ABS yok, lastikler aşırı kötü...
E böyle olunca ön frenin (hatta arkanın) zaten güven vermesi beklenemez. Tamam ABS motorun bir donanımı ama madem bu denli güvensiz hissediyorsunuz neden lastikleri iyi bir takımla değiştirmiyorsunuz? Motoru durduran asıl fren mekanizmasının önde olduğunu herhalde biliyorsunuz. Belki bu ana kadar pek ihtiyacınız olmadı ama tüm görevi arka frene yüklemek büyük risk. Aslında doğrusu her iki freni aynı anda ama duruma göre farklı dozajlarda kullanmaktır. Bunun acil freni var, ani freni var, riskli koşulları var, vs. vs.
Vites düşürürken verdiğiniz aragaz sıralaması doğru. Yeni tip kaydırmalı debriyajlarda bunu motor kendisi yapıyor. Ama her durumda aragaz vermeye de gerek yok. O andaki hızınız ve devriniz bir alt vitese uygunsa normal vites düşürebilirsiniz. Yani aragaz kesin kural değil.
Ne debriyaj maneti ne de ön fren üzerinde sürekli parmak tutulmaz. Açık ve rahat bir trafikte iseniz yapmayın. İstemsizce yaptığınız dokunuşlar sizin sürüş dengenizi bozabilir. Ama sıkışık trafikte veya sürekli vites değiştirme ihtiyacı olan sürüşlerde debriyaj manetine 2 veya 4 parmakla dokunabilirsiniz. Aynı şekilde her an ön fren yapma ihtiyacı hissedebileceğiniz trafik koşullarında, 2 veya 4 parmakla (ideali 4 diyorlar) ön fren manetine dokunabilirsiniz.
-
Punctum adlı üyeden alıntı
ABS yok, lastikler aşırı kötü...
E böyle olunca ön frenin (hatta arkanın) zaten güven vermesi beklenemez. Tamam ABS motorun bir donanımı ama madem bu denli güvensiz hissediyorsunuz neden lastikleri iyi bir takımla değiştirmiyorsunuz?
Bütçem yok abi. Fırsatım olsa direkt motosikletimi değiştireceğim.
Ön freni hiç kullanmıyorum değil aslında gidon düzse acil frende veya ışıklara hızlı gelirken zaten kombine kullanıyorum o konuda sıkıntı yok ama genel olarak elim ön frene gitmiyor hep arka freni kullanıyorum.
Aragaz konusuna gelirsek. Zaten genellikle hiç gerek olmuyor zaten motor çok yüksek devir çevirmiyor ama ben yine de her vites düşürdüğümde bunu yapmaya çalışıyorum şuan gerek var mı? yok tabi ama amaç alışmak.
Gemileri yak kaptan. Sana da motor alalım.
-
low side olup düşmek high side olup düşmekten her zaman daha iyidir. ön kayarsa low side, arka kayarsa high side olur, mancınıktan fırlamış gibi havada bulursun kendini.
-
Ön freni serçe parmakla sıkmaya alıştır kendini.
-
ben ilk motor sürüşümden bu yana hep arka frenden korkmuşumdur,
hatta arkadaşın zx6sını alıp gezerken, arka frenin hiç olmadığını 1.5 2 saatlik sürüşten sonra farketmiştim.
ama şimdiki motorumda biraz kombine fren yapıyorum, önce ön fren, sonra tatlı tatlı arkaya dokunup bırakıyorum.
-
oldcockroach adlı üyeden alıntı
Ön freni serçe parmakla sıkmaya alıştır kendini.
Şerçe parmakla fren sıkılmaz!!!
-
maximusti, adlı üyeden alıntı
ben ilk motor sürüşümden bu yana hep arka frenden korkmuşumdur,
hatta arkadaşın zx6sını alıp gezerken, arka frenin hiç olmadığını 1.5 2 saatlik sürüşten sonra farketmiştim.
ama şimdiki motorumda biraz kombine fren yapıyorum, önce ön fren, sonra tatlı tatlı arkaya dokunup bırakıyorum.
Bu duruma alışma sebebim kesinlikle abs ve lastik kalitesi. En azından günü geldiğinde motoru değiştirdiğimde abs olsun istiyorum. Arka fren de çok sağlam değil tabi ki kayıyor ama en azından toparlayabiliyorum. ön kaydı mı kurtarmak neredeyse imkansız.
Gemileri yak kaptan. Sana da motor alalım.
-
vites değiştirirken devir eşlemenin bir cc sınırı yok 125cc de olsa 1000cc de olsa yapılmalı, ön freni de doğru kullandığınız sürece başınıza bir iş gelmez çok kaza yaptım ama hiç fren yüzünden kaza yapmadım. hart diye sıkıştırırsanız arka frenle de kaza yaparsınız. sürekli eli debriyaj manetinde tutmanız tabii ki yanlış ama hayatınızı kurtaracağı tek bir durum var o da motorun hakimiyetini kaybedip tutunmaya çalışırken gaz kolunu sonuna kadar çevirmeniz durumunda debriyajı çekerseniz çok çok büyük kazalardan kurtulursunuz.
-
Bence yanlış bir temel üzerine bina inşa ediyorsunuz. Şu an Cbs fren sistemli bir motor kullanıyorsunuz ve de arkaya abansanız da motorunuzun ön freni de hafiften sıkılıyor, bu nedenle durabiliyorsunuz. Farklı bir motorda Allah korusun çok ciddi olaylar yaşayabilirsiniz. Yazı okumak ya da sürüşle ilgili videolar izlemek elbette 0'dan büyüktür ama profesyonel bir eğitmenden muhakkak kapalı alan hakimiyet eğitimi almanızı tavsiye eder ve de öğrendiklerinizi kas hafızanıza alana kadar antrenman yapmanızı öneririm. Sürüş konusunda da tek bir ekol, disiplin yok, diğer ekolleri de araştırmanızı tavsiye ederim.
-
sodurlu88 adlı üyeden alıntı
Şerçe parmakla fren sıkılmaz!!!
Evet kime göre ? yada şöyle sorayım neden ?
-
tommygun adlı üyeden alıntı
Bence yanlış bir temel üzerine bina inşa ediyorsunuz. Şu an Cbs fren sistemli bir motor kullanıyorsunuz ve de arkaya abansanız da motorunuzun ön freni de hafiften sıkılıyor, bu nedenle durabiliyorsunuz. Farklı bir motorda Allah korusun çok ciddi olaylar yaşayabilirsiniz. Yazı okumak ya da sürüşle ilgili videolar izlemek elbette 0'dan büyüktür ama profesyonel bir eğitmenden muhakkak kapalı alan hakimiyet eğitimi almanızı tavsiye eder ve de öğrendiklerinizi kas hafızanıza alana kadar antrenman yapmanızı öneririm. Sürüş konusunda da tek bir ekol, disiplin yok, diğer ekolleri de araştırmanızı tavsiye ederim.
Abi cbs yi iptal ettirdim. Belki size saçma gelebilir ama ben bu kadar saçma bir sistem görmedim. 10km/h ile giderken ıslak zeminde arka freni sıktığımda ön kaydı, bu motorda ilk kazam cbs yüzündendi sonra bir kaç kez daha tehlike atlatınca iptal ettirdim. iyi ki de etmişim. kendim alışkınım zaten kombine fren yapabiliyorum sadece genel olarak ön freni kullanmadığım için bu başlığı açma gereği duydum.
Eğitim almayı zaten çok istiyorum ama inanın ona ayıracak bütçem yok. ki izmirde ücretsiz eğitim vereni de hiç duymadım duysam da büyük ihtimalle okul iş derken zaman kalmayacak. Ama biraz toparlandıktan sonra ilk işim eğitim almak ki zaten önceki yazdıklarımda bunu dile getirmiştim.
Gemileri yak kaptan. Sana da motor alalım.
-
Bana kalırsa iyi bir lastik motosikletin olmazsa olmazıdır. Maddi durumunuzu iyileştirmeniz durumunda iyi bir lastik hatta mümkünse ABS olan bir motosiklete geçmenizi tavsiye ederim. Ben arka freni yavaşla ön freni durmak için kullanıyorum ki zaten doğrusuda bu diye biliyorum. Ben sıkışık trafikte sadece arkayı daha süratliyken her ikisini aynı anda kullanıyorum. Öncelikle iyi bir lastik ve ABS olan bir motosiklette bu çalışmayı yaparsanız daha iyi olur ve kendinize güveniniz de artar. Şimdiki motosikletlerin çoğunda kaydırmalı debriyaj olsuğu için vites küçültürken gaz veremeye gerek kalmıyor fakat bende her vites küçülttüğümde gaz veririm daha iyi vites geçişi olup daha komforlu bir sürüş kattığını düşünüyorum. İlk motosiklete başladığımda yaklaşık 2 yıl scooter sürmemden kaynaklı sanırım ikişer parmağım sürekli debriyaj ve fren manetinin üzerinde oluyor akıcı bir yolda olmasına gerek yok buda benim sürüşümdeki eksi bi yön.
-
motorine adlı üyeden alıntı
Abi cbs yi iptal ettirdim. Belki size saçma gelebilir ama ben bu kadar saçma bir sistem görmedim. 10km/h ile giderken ıslak zeminde arka freni sıktığımda ön kaydı, bu motorda ilk kazam cbs yüzündendi sonra bir kaç kez daha tehlike atlatınca iptal ettirdim. iyi ki de etmişim. kendim alışkınım zaten kombine fren yapabiliyorum sadece genel olarak ön freni kullanmadığım için bu başlığı açma gereği duydum.
Eğitim almayı zaten çok istiyorum ama inanın ona ayıracak bütçem yok. ki izmirde ücretsiz eğitim vereni de hiç duymadım duysam da büyük ihtimalle okul iş derken zaman kalmayacak. Ama biraz toparlandıktan sonra ilk işim eğitim almak ki zaten önceki yazdıklarımda bunu dile getirmiştim.
cbs iptal ettirmeniz çok iyi olmuş kesinlikle katılıyorum ofisteki sebilin su kaynatma fonksiyonu bile daha mantıklı şu cbs sisteminden. kimde gördüysem hep önü kaydırıp kaza yapıyor saçma sapan yerlerde.
-
oldcockroach adlı üyeden alıntı
Evet kime göre ? yada şöyle sorayım neden ?
serçe parmağın tek başına ince motor kabiliyeti çok kısıtlıdır ve de eldeki en güçsüz parmaktır. fren, iyi frenleme sistemi olan bi motorda işaret ve orta parmak olmak üzere 2 parmakla, zayıf sistemli bi motorda 4 parmakla yapılır. doğru, güvenli teknik budur; farklı kullanımlarda cama sinek gibi yapışırsın.
-
Zaten amaç o , hart diye sıkıp yapışmasın yere diye böyle söyledim zira bende ilk bu motora başladığımda ön freni sıkarken düşecektim 2 3 defa , Motosiklet tamircisi vardı böyle yap dedi baktım olay çözüldü. Sonrasında frene motorun tepkisine alışınca kendiliğinden diğer parmaklar devreye giriyor. Abs yok lastikler dandik iyi bir fren sistemi yok arkadaşın motorunda.
-
Moderatör
oldcockroach adlı üyeden alıntı
Evet kime göre ? yada şöyle sorayım neden ?
Kişiye göre değişen bir durum değil aslında. Tek parmak veya 2 parmak (Serçe'den söz etmiyorum bile) fren yapılmaz, evet şehir içinde ortalama sürüşlerde ben de 2 parmak kullanıyorum (geçmişten alışkanlık). Ama bu 2 parmak, yüksek hızlarda durmak veya ciddi yavaşlamak gerektiğinde gerekli kuvveti uygulayacak kadar maalesef yeterli değil.. Diyelim ki çok güçlü parmakları var kişinin, böylesi bir durumda da manet altta kalan parmakları ezer ve can acısından freni gerektiği kadar yapamamaya sebep olur. Yüksek hızlarda giderken, her zaman 4 parmağı da kullanmaya özen gösteriyorum.. Aslında parmaklarım sıkışıncaya kadar ben de herkese " hadi oradan ben gayette fren yapıyorum " diye konuşurdum,, bir gün çok yüksek hızlarda ani fren yapmam gerekti ve parmaklarım sıkıştığı için yapamadım, az kalsın son yaptığım fren oluyordu..
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:06 ----------
shruikan adlı üyeden alıntı
fren, iyi frenleme sistemi olan bi motorda işaret ve orta parmak olmak üzere 2 parmakla, zayıf sistemli bi motorda 4 parmakla yapılır.
Sen yarışçıların 2 parmak ile sıktıklarına bakma, en güvenlisi her zaman 4 parmaktır bizler için. GS Advanture 'in manetini,normal şartlarda elcik ile olan mesafenin tam ortasına kadar sıkmak na-mümkün iken, kuvvetli bir frende altta kalan parmaklarımı kıracak kadar kapanabildiğine şahit oldum, ben şahit oldum, siz olmayın o yüzden 4 parmak iyidir
Dipnot: Fren yapmanın temel şartı gazı kapatmaktır. 2 parmak frende gazı kapatamama olasılığı her daim kendisini hissettirebilir.
-
Doğruluğunda ısrarcı değilim sadece bana bir yol önermişlerdi bende işe yarayınca paylaştım.Şu anda zaten olması gerektiği gibi manetleri tutuyorum ha onu da nasıl oldu bilmiyorum alışkanlık olmuş otomatik 4 parmak manete gidiyor.
-
Moderatör
oldcockroach adlı üyeden alıntı
Doğruluğunda ısrarcı değilim sadece bana bir yol önermişlerdi bende işe yarayınca paylaştım.Şu anda zaten olması gerektiği gibi manetleri tutuyorum ha onu da nasıl oldu bilmiyorum alışkanlık olmuş otomatik 4 parmak manete gidiyor.
Hepimiz kişisel tecrübe ve düşüncelerini paylaşıyor, sonuçta hepimiz sokakta motosiklet kullanıyoruz, ve bilirkişi değiliz. Fikirler ve düşünceler naçizanedir.
-
Bu işin formülü şudur: Arka fren yavaşlatır ön fren durdurur,kombine olarak kullanılır. Bu kural uygulanırsa eğer anormal bir sürat yoksa standart bir motor rahatlıkla durdurulur.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler