Ufak bir Ankara çıkartması - Tracer 700
Reklamlar
-
Herkese selamlar. Dominar'la yaşadığım uzun ve sıkıntılı birliktelik ve bir sürü yolda kalma probleminden sonra geçtiğimiz hafta Tracer'la güzel bir tur yaptım. Maksat sohbet muhabbet olsun, hem de heyecanımı atayım diye bir konu açayım dedim Biraz uzun bir konu olabilir.
Biraz konaklamalı ve gezmeli görmeli bir tur oldu, toplam yaptığım yol 1236 navigasyon verisi şehiriçi gezmeler dahil 1630 kilometre olmuş. Kafamda çok fazla soru işareti ve yolda kalır mıyım korkusu vardı, yolda giderken bile sürekli bir şey olur mu diye tetikteydim. Aslında içimdeki korkuları gidermek açısından benim için çok iyi oldu, gerçekten iyi geldi. Tracer'ı da uzun yolda çok merak ediyordum. Yola çıkmadan 350 kilometre önce lastikleri değiştirdim, önceki lastikler artık tarihi dolduğu için rezalet olmuştu. Metzeller Roadtec 01 SE tercih ettim.
Bayram öncesi Pazar günü Üsküdar'dan Sapanca'ya sürdüm. Otobanı kullandığım için yol sıkıcıydı, ama yolda olma duygusu çok güzeldi. Motorda orjinal ön cam var, en yüksek ayarda olmasına rağmen rüzgardan dayak yemiş gibi oldum. 120-150 arası gittim, ortalama yakıt 5.2 civarıydı. 1.5 saatte vardım. 2 gece Sapanca'da kaldım.
Salı sabahı Sapanca'dan Ankara'ya yola çıktım. Bu sefer zorunluluktan değil de tercihten otobanı kullandım. Yol nispeten kalabalıktı, trafikle beraber ortalama 120-140 arası seyrettim. Bir kere radara girdik de çevirme koymamışlardı, yırttık Motosiklet hız sınırlarının kesinlikle yükseltilmesi gerekiyor, böyle olmuyor. Yaklaşık 4 saatte Ankara'ya vardım, yakıt ortalamam 5.0'a düşmüştü. 3 gece Ankara'da kaldım, malum bayram ziyaretleri uzun sürüyor aileden uzakta yaşayınca.
Bu arada yolda çok fazla motorcuyla karşılaştım. Ekip sürüşü yapan görmedim; genelde herkes motorları yüklemiş, memleket ziyaretine gidiyorlardı herhalde Yolda selamlaşmak ayrı bir güzel, ben hep mutlu oluyorum böyle bir topluluk içerisinde olmaktan.
Niyeyse yolda durup fotoğraf çekmek hiç aklıma gelmemiş. Buraların fotoğrafları yok malesef :(
Perşembe günü Ankara'da 2 motor, Tracer 700 ve Svartpilen 401 biraz gazlamaya çıktık. Yaklaşık 350 kilometre yol yapmışız aynı gün içerisinde. Sabah 10'da Ankara-Yaşamkent'ten start verdik. İlk istikamet Ayaş.
Yaklaşık 100 km gidip Ayaş'ı ve Güdül'ü geçince Yeşilöz içerisinde mola verdik. Genel olarak dümdüz yoldu, pek bir viraj yok. Keyifli yollar Yeşilöz'den sonra başlıyormuş.
Mola yerinde 3 motorcuyla daha karşılaştık. Anladığım kadarıyla oralar, bizim buranın Darlık-Teke'si gibi Biraz sohbet ettik, hep beraber Kızılcahamam'a yola çıktık. Az ilerde birbirimizden koptuk tabii, tempolar çok farklıydı
Kızılcahamam'da durmadan Yıldırım Ören Köyü'ne giderken muhteşem asfaltıyla inanılmaz güzel virajları olan bir dağ yolundan geçtik, tabii gazlamayı ihmal etmedik. Tracer'la ilk gazlamamdı, içim kıpır kıpır kahkahalar eşliğinde viraj dönmeye çalışırken çok mutluydum Kendi sınırlarımı ve becerimi bildiğim için aslında dışardan bakınca yolu ve altımdaki motoru bilmediğim için orta tempoda bir sürüştü, ama benim için inanılmaz yüksek tempolu ve konsantrasyonluydu. Tracer'ın benim becerilerim dahilindeki viraj kabiliyetlerine birazdan geleceğim.
Gazlama sonrası Yıldırım Ören Köyü'nde ufak bir mola:
Bir sonraki durak Karagöl Mesire Alanı. Yol yine muhteşem; asfalt güzel, virajlar mükemmel. Bu sefer öncekine kıyasla daha yüksek tempoda sürdük. Yollar genel olarak bomboştu, birkaç motorcuyla karşılaştık.
Karagöl'de dinlenme ve yürüyüş:
Karagöl sonrası Çubuk ve Pursaklar üzerinden hiç mola vermeden eve döndük. Karagöl-Çubuk arası kısa bir gazlama bölümü var, ama sonrası genel olarak anayol ve otoban.
Cuma öğlen 12'de Ankara'dan yola çıktım, akşamüzeri 6.30 civarında evdeydim. Yol çok kalabalık ve yer yer kilit olmuştu. Ortalama hızım muhtemelen 110-120 bandındadır. Vakit problemim olmadığı için önce Beypazarı'na gittim, Beypazarı üzerinden Yeşilöz yapıp otobana bağlandım. Dönüş yolum toplamda 520 kilometre sürmüş. Beypazarında mola verdim ama biraz kalabalıktı, pek durmayıp direkt devam ettim. Eve geldiğimde toplam yaptığım yol 1630 kilometre, ortalama yakıt tüketimim 4.8'di.
Bu kadar gerginlik üzerine duraklamalı da olsa böylesine yol yapmak inanılmaz iyi geldi. Son 2 motorumda yaşadığım problemlerden sonra içimde şehiriçinde bile bir şüphe, gerginlik vardı. 52xxx kilometrede Aralık ayında aldığım motorum 59500 kilometreye geldi, buna rağmen şu an kafamda tek bir soru işareti bile yok. Kaç kilometrede olursa olsun temiz bir Tracer kesinlikle doğru kararmış
Az biraz bu motorun benim deneyimlediğim taraflarından bahsedeyim.
- Yamaha konfor sele ve orjinal ön cam ile yol yaptım. Ön cam rezalet, kesinlikle hiçbir işe yaramıyor. 120 sonrası rüzgar açısından tam bir kaos. Cam yukarıya doğru genişlediği için alt taraftan özellikle göğüs kafesinin sağına ve soluna çok rüzgar geliyor. Deflektör olmadığı için yukardan gelen tüm rüzgar kaskta patlıyor, terekli kask orjinal camla pek mantıklı bir seçim olmuyor. Cam o kadar işlevsiz ki, Ankara'ya vardığımda her yerde bayramda açık aksesuarcı aradım uzun ön cam taktırmak için. Bulamadım..
- Sele fena değil, 1 saat kadar rahatça yol alabiliyorsunuz, sonrasında uyuşmalar ve ağrılar başlıyor.
- Top speed denemedim, 155'e kadar rahatça hızlanıp sorunsuz gidebiliyor bu makina. Rüzgar hariç motor sizi yormuyor, sollamalar hangi hızda olursanız olun kolayca yapılabiliyor.
- Boyum yaklaşık 185. İlk bindiğimde yüksek gelen motor artık bana alçak hissettiriyor. Muhtemelen vücudum kendi oturuş pozisyonunu buldu artık, şu an bir gidon yükseltmeye ihtiyaç duyuyorum. Gidon alçak ve uzak gibi geliyor.
- Viraj performansı, lastikler iyi olduğu sürece bence gayet iyi ve çok keyifli ancak frenleme konusunda aynısını söyleyemeyeceğim. Ön amortisörler bana yumuşak geldi, viraj öncesi frenlemeler bir garip hissettiriyor sanki bir yanlışlık varmış gibi. Aynı zamanda frenlerin ısırması da pek yeterli değil gibi. Lastik değişmeden önce rezalet durumdaydı, şu an çok daha iyi ama hala "iyi" diyemiyorum.
- Gaz tepkisi agresif ve net. Top speed duyduğum kadarıyla yüksek değilmiş, asıl korkutucu olan 170-180 gibi hızlara çıkışı. Soluksuz gidiyor, gittikçe gidiyor. Gittiği kadar duramıyor ama
- Yakıt uzun yolda 120-130 bandında gittiğiniz sürece 4.8 - 5.2 aralığında seyrediyor. Şehiriçi ortalamam 5.4 civarında, bence güzel.
Uzun bir yazı olmuş, biraz da 5 bin kilometrelik Tracer maceramı özetlemiş olmuşum Ankara'ya yolu düşen herkese Ayaş - Kızılcahamam - Karagöl rotasını tavsiye ediyorum. Haftaiçine denk getirirseniz bomboş oluyormuş, Pazar günleri Karagöl fazla kalabalıkmış.
Herkese sevgiler, tekeriniz düz bassın.
Reklamlar
-
Ne güzel gezmişsiniz. Motordan memnun kaldığınıza da sevindim.
-
Erken yaptık gezme işini, şimdi özeniyorum. Tekeriniz düz bassın ^^
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)