"Bilmemek ayıp değil öğrenmemek ayıp" demiş atalarımız yardım cıbır 250r
Reklamlar
-
Abiler ablalar arkadaşlarım, cahilliğimi mazur görün fakat öğrenmek istediğim 2 konu var.
1. Motorun lastik yanaklarına "lastik parlatıcı" sürülür mü ? ben pek estetik güzel gözüksün diye hiç düşünmemiştim arkadaşım aracını yıkadıktan sonra lastiklerine parlatıcı sürdü, senin lastiklerede sürelim mi diyince süür demiştim fakat sanırım lastik parlatıcı pek kullanılmıyormuş motosikletlerde bilmiyordum. Sürdüğü kısımları elimle gezdirince herhangi bir kayganlık yokda yinede temizleyim mi ?
2. Motorum cbr 250r lastik basınç konusu :( kitapçıkta yazan değerlere mi uymalıyım yoksa lastik üreticisinden mi bilgi almalıyım ( Michelin Set 110/70ZR17 ve 150/60ZR17 )
Şimdiden çok teşekkür ederim vaktini ayırıp da bilgi veren parmaklarınız dert görmesin.
Reklamlar
-
1- lastiğin yere temas eden yerlerine bir şey sürmedikçe sorun olmaz.
2- kitapçıkta ne yazıyorsa onu uygulayın.
-
1. Lastik parlatıcılar haddince sürülebilir ama lastiğin yere temas ettiği yüzeye denk gelirse hiç güzel şeyler yaşanmaz, zararına gelirsek hem lastiğin ömrünü kısaltmaktadırlar hemde lastiğin temas eden yüzeyine bulaşma ihtimali var.
2. Motosikletinizin üreticisi arka lastik 140/70-17 ebatlarında lastik kullanmayı önermiş, siz ise farklı boyutlarda lastik takmış bulunmaktasınız. Orijinal lastikte üretici artçısız kullanımda ön ve arka hava basınçlarını 29 psi belirlemişken artçılı kullanımda ise önde 29 psi arkada ise 33 psi basınç belirlemiştir.
-
Teşekkür ediyorum <3
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:31 ----------
Teşekkür ederim o halde 29 29-33 olarak basınçları tekrar kontrol edeyim <3
-
Bir RiderMade müşterisi, bir workshop esnasında 'Bir mağazada başka bir markaya ait motosiklet lastik parlatıcısı satıldığını gördüm, neden sizin ürün gamınızda bir lastik parlatıcı ürünü yok, satın almak istiyorum.' diye soru sordu.
Motosiklet sahipleri için lastikler, güvenlik ve performans açısından kritik öneme sahiptir. Ancak, bazı sürücülerin lastiklerini parlatmak için lastik parlatıcıları kullanma eğilimi, beklenmedik tehlikelerle sonuçlanabilir. Neden motosiklet lastiklerine lastik parlatıcı sürülmemesi gerektiğini inceleyelim.
Güvenlik Önceliklidir: Motosiklet sürücüleri için en önemli faktörlerden biri güvenli bir yol tutuşudur. Ancak, lastik parlatıcılar lastiğin yüzeyini kaygan hale getirirler ve bu da kontrol kaybına yol açar. Özellikle virajlarda ve ıslak zeminlerde, kaygan bir lastik yüzeyi ciddi kazalara neden olabilir.
Lastiklerin Ömrü: Lastik parlatıcılarının içeriğinde bulunan kimyasallar, lastiğin kauçuk bileşenlerine zarar verebilir. Bu, lastiğin daha hızlı aşınmasına ve performansının düşmesine neden olabilir. Uzun vadede, lastiklerin daha sık değiştirilmesine ve ek maliyetlere yol açar.
Kirlilik ve Korozyon Riski: Lastik parlatıcılar, lastik yüzeyinde toz ve kir biriktirebilir ve bu da lastiğin performansını olumsuz etkileyebilir. Ayrıca, bazı lastik parlatıcıları püskürtülürken jant ile temas ederse boyaya zarar verebilir.
Sonuç olarak, motosiklet sahipleri lastik parlatıcıları kullanmaktan kaçınmalıdır. Bunun yerine, lastiklerin düzenli olarak temizlenmesi ve uygun şekilde şişirilmesi gibi basit bakım yöntemlerine odaklanılmalıdır. Güvenli sürüş ve lastiklerin uzun ömürlü olması için, lastik parlatıcılarından uzak durmak önemlidir.
Ayrıca 'motosiklet lastik parlatıcı' adı altında ürün üreten firmaların, güvenlik risklerini göz ardı ederek sürücüleri tehlikeye attığı açıktır. Motosikletin yol tutuşunu olumsuz etkileyen ve kayganlık yaratan bu ürünler, motosiklet gibi yol tutuşunun çok önemli olduğu bir araç için kesinlikle uygun değildir. Bu firmaların bilinçsizce pazarladığı ürünler, sürücülerin güvenliğini riske atmaktadır. Güvenlik kısmını göz ardı eden ve motosikletle ilgisi olmayan bu firmalar, tüketicilere yanıltıcı bilgiler sunarak sorumsuz bir tavır sergilemektedirler.
Ürün gamımızda bulunan Uber Wash Nano gibi ürünlerle lastiklerinizi de temizleyebilirsiniz. Lastiği temizlediğinizde, fabrikadan ilk çıktığı koyu siyah haline ulaşır lastiğiniz. Herhangi bir yağlı yüzey bırakmaz. İstenilen de budur.
-
Mamba09 adlı üyeden alıntı
Bir RiderMade müşterisi, bir workshop esnasında 'Bir mağazada başka bir markaya ait motosiklet lastik parlatıcısı satıldığını gördüm, neden sizin ürün gamınızda bir lastik parlatıcı ürünü yok, satın almak istiyorum.' diye soru sordu.
Motosiklet sahipleri için lastikler, güvenlik ve performans açısından kritik öneme sahiptir. Ancak, bazı sürücülerin lastiklerini parlatmak için lastik parlatıcıları kullanma eğilimi, beklenmedik tehlikelerle sonuçlanabilir. Neden motosiklet lastiklerine lastik parlatıcı sürülmemesi gerektiğini inceleyelim.
Güvenlik Önceliklidir: Motosiklet sürücüleri için en önemli faktörlerden biri güvenli bir yol tutuşudur. Ancak, lastik parlatıcılar lastiğin yüzeyini kaygan hale getirirler ve bu da kontrol kaybına yol açar. Özellikle virajlarda ve ıslak zeminlerde, kaygan bir lastik yüzeyi ciddi kazalara neden olabilir.
Lastiklerin Ömrü: Lastik parlatıcılarının içeriğinde bulunan kimyasallar, lastiğin kauçuk bileşenlerine zarar verebilir. Bu, lastiğin daha hızlı aşınmasına ve performansının düşmesine neden olabilir. Uzun vadede, lastiklerin daha sık değiştirilmesine ve ek maliyetlere yol açar.
Kirlilik ve Korozyon Riski: Lastik parlatıcılar, lastik yüzeyinde toz ve kir biriktirebilir ve bu da lastiğin performansını olumsuz etkileyebilir. Ayrıca, bazı lastik parlatıcıları püskürtülürken jant ile temas ederse boyaya zarar verebilir.
Sonuç olarak, motosiklet sahipleri lastik parlatıcıları kullanmaktan kaçınmalıdır. Bunun yerine, lastiklerin düzenli olarak temizlenmesi ve uygun şekilde şişirilmesi gibi basit bakım yöntemlerine odaklanılmalıdır. Güvenli sürüş ve lastiklerin uzun ömürlü olması için, lastik parlatıcılarından uzak durmak önemlidir.
Ayrıca 'motosiklet lastik parlatıcı' adı altında ürün üreten firmaların, güvenlik risklerini göz ardı ederek sürücüleri tehlikeye attığı açıktır. Motosikletin yol tutuşunu olumsuz etkileyen ve kayganlık yaratan bu ürünler, motosiklet gibi yol tutuşunun çok önemli olduğu bir araç için kesinlikle uygun değildir. Bu firmaların bilinçsizce pazarladığı ürünler, sürücülerin güvenliğini riske atmaktadır. Güvenlik kısmını göz ardı eden ve motosikletle ilgisi olmayan bu firmalar, tüketicilere yanıltıcı bilgiler sunarak sorumsuz bir tavır sergilemektedirler.
Ürün gamımızda bulunan Uber Wash Nano gibi ürünlerle lastiklerinizi de temizleyebilirsiniz. Lastiği temizlediğinizde, fabrikadan ilk çıktığı koyu siyah haline ulaşır lastiğiniz. Herhangi bir yağlı yüzey bırakmaz. İstenilen de budur.
Çok teşekkür ederim. Lakin dediğim gibi benim pek bi isteğim yoktu lastik parlasada parlamasada sorun değil benim için bir zararı olduğunu bilmiyordum gelişi güzel sür demiştim sabunlu su ile yıkayınca geçiyormuş akşam temizleyeceğim inşallah.
-
Direkt olarak lastiğe püskürtmek yerine, bir süngere püskürtüp lastiğe sürebilirsiniz. Bir çoğunda öyle bariz bir kayganlık görmedim ben, zaten yol ile ilk temasta kayboluyor çoğu.
Lastiğin özelliğine,ömrüne ne derece etki eder, bilimsel olarak bir veri yok elimde. Lakin lastikten ziyade, bazı metal aksamlarda çıkarması zor lekeler bırakan türler var, onun için de yine yukarıda belirttiğim şekli ile kullanmanız iyi olacaktır.
-
Metehan07-70 adlı üyeden alıntı
Direkt olarak lastiğe püskürtmek yerine, bir süngere püskürtüp lastiğe sürebilirsiniz. Bir çoğunda öyle bariz bir kayganlık görmedim ben, zaten yol ile ilk temasta kayboluyor çoğu.
Lastiğin özelliğine,ömrüne ne derece etki eder, bilimsel olarak bir veri yok elimde. Lakin lastikten ziyade, bazı metal aksamlarda çıkarması zor lekeler bırakan türler var, onun için de yine yukarıda belirttiğim şekli ile kullanmanız iyi olacaktır.
tEŞEKKÜR EDİYORUM SAĞ OLUN
-
arka lastiğin farklı ebatta olduğunu şimdi fark ettim, bence yüksek boyut lastik takmayın, ileride sorun yaşayabilirsiniz, yol tutuşunda da farklılıklar olur.
-
LynXMaSTeR adlı üyeden alıntı
arka lastiğin farklı ebatta olduğunu şimdi fark ettim, bence yüksek boyut lastik takmayın, ileride sorun yaşayabilirsiniz, yol tutuşunda da farklılıklar olur.
Çok sağ olun hayırlısıyla değiştireceğim inşallah en kısa zamanda
-
Pandemide sokağa çıkma yasaklarında can sıkıntısından
yanakları ayakkabı boyasi ile boyamıştım.
Fenada olmamıştı.
-
1. Lastiklerine ve fren disklerine bir şey sürme. Zaten arkadaş kurbanı olmuşsun, bu heves hazır yokken körelt orayı. Konuyu açmanla lastiği temizlemen de benzer süreler alır, temizle temiz olsun.
2. Lastik ölçüsünü orijinale çevir diyeceğim de, havaya yazmış olacağım muhtemelen. Neyse eğer motosiklet üreticisi ile lastik üreticisi farklı basınçlar verdi ise, ok acayip garip gurup bir motosikletin yoksa ki %99 yok, motosiklet üretcisinin değil lastik üreticisinin söylediği basıncı kullanmak veya ayara o basınçtan başlamak daha doğrudur.
-
killingroad adlı üyeden alıntı
1. Lastiklerine ve fren disklerine bir şey sürme. Zaten arkadaş kurbanı olmuşsun, bu heves hazır yokken körelt orayı. Konuyu açmanla lastiği temizlemen de benzer süreler alır, temizle temiz olsun.
2. Lastik ölçüsünü orijinale çevir diyeceğim de, havaya yazmış olacağım muhtemelen. Neyse eğer motosiklet üreticisi ile lastik üreticisi farklı basınçlar verdi ise, ok acayip garip gurup bir motosikletin yoksa ki %99 yok, motosiklet üretcisinin değil lastik üreticisinin söylediği basıncı kullanmak veya ayara o basınçtan başlamak daha doğrudur.
Çok teşekkür ederim. Akşam temizleyeceğim inşallah
Yok pek sevmiyorum garip guraba işleri bende lastikleride orijinal ölçüsüne döndürmeyi düşünüyorum en kısa zamanda bütçemi ayarlayıp daha sonrasında kitapçıkta yazan ön arka 29 29 artçılı ön 29 arka 33 yazıyordu. Önü 29 arkayı 31 yapmayı hedefliyorum her zmn artçılı olmuyorum fakat arada arkadaşım veya kardeşim biniyor
-
AdigeXeux adlı üyeden alıntı
Çok teşekkür ederim. Akşam temizleyeceğim inşallah
Yok pek sevmiyorum garip guraba işleri bende lastikleride orijinal ölçüsüne döndürmeyi düşünüyorum en kısa zamanda bütçemi ayarlayıp daha sonrasında kitapçıkta yazan ön arka 29 29 artçılı ön 29 arka 33 yazıyordu. Önü 29 arkayı 31 yapmayı hedefliyorum her zmn artçılı olmuyorum fakat arada arkadaşım veya kardeşim biniyor
Rica ederim.
Tamam orijinal ölçüye geçmen en güzeli gerçekten. Lastik havası konusunda da dediğim gibi eğer lastik üreticisi farklı bir şey söylüyorsa onu dinlemelisin, motosiklet üreticisini değil. Lastik havası önemli olmakla birlikte 33 yerine 31 veya 29 yerine 31 gibi cücük farklardan da başına iş almazsın. Lastik üreticisi çok farklı bir şey söylemediyse, motor kitapçığında da tek 29-29 artçılı 29-33 demişse, 29-31 ile gezebilirsin. Yalnız sağlam gazlama niyetin varsa o arka 31'i indirmende fayda olur.
-
killingroad adlı üyeden alıntı
Rica ederim.
Tamam orijinal ölçüye geçmen en güzeli gerçekten. Lastik havası konusunda da dediğim gibi eğer lastik üreticisi farklı bir şey söylüyorsa onu dinlemelisin, motosiklet üreticisini değil. Lastik havası önemli olmakla birlikte 33 yerine 31 veya 29 yerine 31 gibi cücük farklardan da başına iş almazsın. Lastik üreticisi çok farklı bir şey söylemediyse, motor kitapçığında da tek 29-29 artçılı 29-33 demişse, 29-31 ile gezebilirsin. Yalnız sağlam gazlama niyetin varsa o arka 31'i indirmende fayda olur.
cansınız çok sağ olun
-
killingroad adlı üyeden alıntı
1. Lastiklerine ve fren disklerine bir şey sürme.
Fren disklerini yağlamazsak paslanmazlar mı? Paslı diskler hiç de hoş görünmez, motorun havasını bozar.
-
Osm@n adlı üyeden alıntı
Bütün sırrı bozdun şimdi
-
killingroad adlı üyeden alıntı
...eğer motosiklet üreticisi ile lastik üreticisi farklı basınçlar verdi ise, ok acayip garip gurup bir motosikletin yoksa ki %99 yok, motosiklet üretcisinin değil lastik üreticisinin söylediği basıncı kullanmak veya ayara o basınçtan başlamak daha doğrudur.
Ben hiçbir üreticinin bilgi notlarında tavsiye edilen lastik basıncı diye bir şey görmedim, nerede yazar bu bilgi? Lastiklerin üzerinde azami basınçlar yazılı olabilir belki; bu bilgi bisiklet lastiklerinde mutlaka olur da motosiklet lastiklerinde hiç dikkat etmedim şimdiye kadar, hep motosiklet üreticisinin verdiği değerleri kullanmışımdır...)
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Ben hiçbir üreticinin bilgi notlarında tavsiye edilen lastik basıncı diye bir şey görmedim, nerede yazar bu bilgi? Lastiklerin üzerinde azami basınçlar yazılı olabilir belki; bu bilgi bisiklet lastiklerinde mutlaka olur da motosiklet lastiklerinde hiç dikkat etmedim şimdiye kadar, hep motosiklet üreticisinin verdiği değerleri kullanmışımdır...)
Üreticiden üreticiye değişen bir "terbiye" var burada.
Pirelli mesela çok uyuz olduğum bir tutumda. Rosso Corsa lansmanı yapıyor, gazetecilere "hedef sıcak" basınçları söylüyor. Ama internette orada burada kullanıcılara vermiyor bu bilgiyi, SBK lastiklerinde vermiş mesela, piste çıkan onu alsın tribi. O zaman niye Corsa serisi var?
Mitas bu konuda çok iyi. Sport Force'un tüm varyantları için 400cc-1000cc-600cc-pist falan gibi detaylı şekilde vermiş sıcaklıkları.
Bunlar yoksa motosiklet üreticisini baz alacağız tabi. Ama bu veri de her zaman çok net şekilde en ideal basınç olmayabiliyor. Çok net şekilde ben Aprilia'nın verdiği basınçları kullanmıyorum RS660'ta. ön 2.5 arka 2.8
Çok fazla bu performanslı kullanım için. 2.3 2.3 veya 2.3 2.5 gibi basınçlarda daha iyi tutuş var.
-
killingroad adlı üyeden alıntı
Üreticiden üreticiye değişen bir "terbiye" var burada.
Pirelli mesela çok uyuz olduğum bir tutumda. Rosso Corsa lansmanı yapıyor, gazetecilere "hedef sıcak" basınçları söylüyor. Ama internette orada burada kullanıcılara vermiyor bu bilgiyi, SBK lastiklerinde vermiş mesela, piste çıkan onu alsın tribi. O zaman niye Corsa serisi var?
Mitas bu konuda çok iyi. Sport Force'un tüm varyantları için 400cc-1000cc-600cc-pist falan gibi detaylı şekilde vermiş sıcaklıkları.
Bunlar yoksa motosiklet üreticisini baz alacağız tabi. Ama bu veri de her zaman çok net şekilde en ideal basınç olmayabiliyor. Çok net şekilde ben Aprilia'nın verdiği basınçları kullanmıyorum RS660'ta. ön 2.5 arka 2.8
Çok fazla bu performanslı kullanım için. 2.3 2.3 veya 2.3 2.5 gibi basınçlarda daha iyi tutuş var.
Basınçlar mutlaka kişisel zaten, üreticinin tavsiyeleri başlangıç noktası. Aynı motor aynı sürücü aynı rota aynı hava koşulları için bile değişebilir; tercübe artıp da sürüş stili değişip agresifleştikçe basınç ihtiyaçları da buna göre farklılaşabiliyormuş. (O kadar hassas hiç bakmadım...)
Ben sadece Michelin, Pirelli ve Metzeler "yol" lastikleri kullandığım için farketmedim; demek ki başka markaların "spor" lastiklerinde bu bilgi olabiliyormuş. Ama genel kural olarak elimizde başlangıç olarak sadece motosiklet üreticisinin tavsiye ettiği değerler var.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)