Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

"Bilmemek ayıp değil öğrenmemek ayıp" demiş atalarımız yardım cıbır 250r

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    13 Ağustos 2020
    Abiler ablalar arkadaşlarım, cahilliğimi mazur görün fakat öğrenmek istediğim 2 konu var.

    1. Motorun lastik yanaklarına "lastik parlatıcı" sürülür mü ? ben pek estetik güzel gözüksün diye hiç düşünmemiştim arkadaşım aracını yıkadıktan sonra lastiklerine parlatıcı sürdü, senin lastiklerede sürelim mi diyince süür demiştim fakat sanırım lastik parlatıcı pek kullanılmıyormuş motosikletlerde bilmiyordum. Sürdüğü kısımları elimle gezdirince herhangi bir kayganlık yokda yinede temizleyim mi ?

    2. Motorum cbr 250r lastik basınç konusu :( kitapçıkta yazan değerlere mi uymalıyım yoksa lastik üreticisinden mi bilgi almalıyım ( Michelin Set 110/70ZR17 ve 150/60ZR17 )

    Şimdiden çok teşekkür ederim vaktini ayırıp da bilgi veren parmaklarınız dert görmesin.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    1- lastiğin yere temas eden yerlerine bir şey sürmedikçe sorun olmaz.
    2- kitapçıkta ne yazıyorsa onu uygulayın.
    AdigeXeux bunu beğendi.

  3. #3
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    1. Lastik parlatıcılar haddince sürülebilir ama lastiğin yere temas ettiği yüzeye denk gelirse hiç güzel şeyler yaşanmaz, zararına gelirsek hem lastiğin ömrünü kısaltmaktadırlar hemde lastiğin temas eden yüzeyine bulaşma ihtimali var.

    2. Motosikletinizin üreticisi arka lastik 140/70-17 ebatlarında lastik kullanmayı önermiş, siz ise farklı boyutlarda lastik takmış bulunmaktasınız. Orijinal lastikte üretici artçısız kullanımda ön ve arka hava basınçlarını 29 psi belirlemişken artçılı kullanımda ise önde 29 psi arkada ise 33 psi basınç belirlemiştir.
    AdigeXeux bunu beğendi.

  4. #4

    Üyelik
    13 Ağustos 2020
    Teşekkür ediyorum <3

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:31 ----------

    Teşekkür ederim o halde 29 29-33 olarak basınçları tekrar kontrol edeyim <3

  5. #5
    Mamba09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2013
    Şehir
    Kusadasi
    Motosikleti
    Ducati Scrambler & Italjet
    Bir RiderMade müşterisi, bir workshop esnasında 'Bir mağazada başka bir markaya ait motosiklet lastik parlatıcısı satıldığını gördüm, neden sizin ürün gamınızda bir lastik parlatıcı ürünü yok, satın almak istiyorum.' diye soru sordu.

    Motosiklet sahipleri için lastikler, güvenlik ve performans açısından kritik öneme sahiptir. Ancak, bazı sürücülerin lastiklerini parlatmak için lastik parlatıcıları kullanma eğilimi, beklenmedik tehlikelerle sonuçlanabilir. Neden motosiklet lastiklerine lastik parlatıcı sürülmemesi gerektiğini inceleyelim.

    Güvenlik Önceliklidir: Motosiklet sürücüleri için en önemli faktörlerden biri güvenli bir yol tutuşudur. Ancak, lastik parlatıcılar lastiğin yüzeyini kaygan hale getirirler ve bu da kontrol kaybına yol açar. Özellikle virajlarda ve ıslak zeminlerde, kaygan bir lastik yüzeyi ciddi kazalara neden olabilir.

    Lastiklerin Ömrü: Lastik parlatıcılarının içeriğinde bulunan kimyasallar, lastiğin kauçuk bileşenlerine zarar verebilir. Bu, lastiğin daha hızlı aşınmasına ve performansının düşmesine neden olabilir. Uzun vadede, lastiklerin daha sık değiştirilmesine ve ek maliyetlere yol açar.

    Kirlilik ve Korozyon Riski: Lastik parlatıcılar, lastik yüzeyinde toz ve kir biriktirebilir ve bu da lastiğin performansını olumsuz etkileyebilir. Ayrıca, bazı lastik parlatıcıları püskürtülürken jant ile temas ederse boyaya zarar verebilir.

    Sonuç olarak, motosiklet sahipleri lastik parlatıcıları kullanmaktan kaçınmalıdır. Bunun yerine, lastiklerin düzenli olarak temizlenmesi ve uygun şekilde şişirilmesi gibi basit bakım yöntemlerine odaklanılmalıdır. Güvenli sürüş ve lastiklerin uzun ömürlü olması için, lastik parlatıcılarından uzak durmak önemlidir.

    Ayrıca 'motosiklet lastik parlatıcı' adı altında ürün üreten firmaların, güvenlik risklerini göz ardı ederek sürücüleri tehlikeye attığı açıktır. Motosikletin yol tutuşunu olumsuz etkileyen ve kayganlık yaratan bu ürünler, motosiklet gibi yol tutuşunun çok önemli olduğu bir araç için kesinlikle uygun değildir. Bu firmaların bilinçsizce pazarladığı ürünler, sürücülerin güvenliğini riske atmaktadır. Güvenlik kısmını göz ardı eden ve motosikletle ilgisi olmayan bu firmalar, tüketicilere yanıltıcı bilgiler sunarak sorumsuz bir tavır sergilemektedirler.

    Ürün gamımızda bulunan Uber Wash Nano gibi ürünlerle lastiklerinizi de temizleyebilirsiniz. Lastiği temizlediğinizde, fabrikadan ilk çıktığı koyu siyah haline ulaşır lastiğiniz. Herhangi bir yağlı yüzey bırakmaz. İstenilen de budur.
    Khaira, Metehan48, AdigeXeux ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  6. #6

    Üyelik
    13 Ağustos 2020
    Alıntı Mamba09 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir RiderMade müşterisi, bir workshop esnasında 'Bir mağazada başka bir markaya ait motosiklet lastik parlatıcısı satıldığını gördüm, neden sizin ürün gamınızda bir lastik parlatıcı ürünü yok, satın almak istiyorum.' diye soru sordu.

    Motosiklet sahipleri için lastikler, güvenlik ve performans açısından kritik öneme sahiptir. Ancak, bazı sürücülerin lastiklerini parlatmak için lastik parlatıcıları kullanma eğilimi, beklenmedik tehlikelerle sonuçlanabilir. Neden motosiklet lastiklerine lastik parlatıcı sürülmemesi gerektiğini inceleyelim.

    Güvenlik Önceliklidir: Motosiklet sürücüleri için en önemli faktörlerden biri güvenli bir yol tutuşudur. Ancak, lastik parlatıcılar lastiğin yüzeyini kaygan hale getirirler ve bu da kontrol kaybına yol açar. Özellikle virajlarda ve ıslak zeminlerde, kaygan bir lastik yüzeyi ciddi kazalara neden olabilir.

    Lastiklerin Ömrü: Lastik parlatıcılarının içeriğinde bulunan kimyasallar, lastiğin kauçuk bileşenlerine zarar verebilir. Bu, lastiğin daha hızlı aşınmasına ve performansının düşmesine neden olabilir. Uzun vadede, lastiklerin daha sık değiştirilmesine ve ek maliyetlere yol açar.

    Kirlilik ve Korozyon Riski: Lastik parlatıcılar, lastik yüzeyinde toz ve kir biriktirebilir ve bu da lastiğin performansını olumsuz etkileyebilir. Ayrıca, bazı lastik parlatıcıları püskürtülürken jant ile temas ederse boyaya zarar verebilir.

    Sonuç olarak, motosiklet sahipleri lastik parlatıcıları kullanmaktan kaçınmalıdır. Bunun yerine, lastiklerin düzenli olarak temizlenmesi ve uygun şekilde şişirilmesi gibi basit bakım yöntemlerine odaklanılmalıdır. Güvenli sürüş ve lastiklerin uzun ömürlü olması için, lastik parlatıcılarından uzak durmak önemlidir.

    Ayrıca 'motosiklet lastik parlatıcı' adı altında ürün üreten firmaların, güvenlik risklerini göz ardı ederek sürücüleri tehlikeye attığı açıktır. Motosikletin yol tutuşunu olumsuz etkileyen ve kayganlık yaratan bu ürünler, motosiklet gibi yol tutuşunun çok önemli olduğu bir araç için kesinlikle uygun değildir. Bu firmaların bilinçsizce pazarladığı ürünler, sürücülerin güvenliğini riske atmaktadır. Güvenlik kısmını göz ardı eden ve motosikletle ilgisi olmayan bu firmalar, tüketicilere yanıltıcı bilgiler sunarak sorumsuz bir tavır sergilemektedirler.

    Ürün gamımızda bulunan Uber Wash Nano gibi ürünlerle lastiklerinizi de temizleyebilirsiniz. Lastiği temizlediğinizde, fabrikadan ilk çıktığı koyu siyah haline ulaşır lastiğiniz. Herhangi bir yağlı yüzey bırakmaz. İstenilen de budur.
    Çok teşekkür ederim. Lakin dediğim gibi benim pek bi isteğim yoktu lastik parlasada parlamasada sorun değil benim için bir zararı olduğunu bilmiyordum gelişi güzel sür demiştim sabunlu su ile yıkayınca geçiyormuş akşam temizleyeceğim inşallah.

  7. #7
    Metehan07-70 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2016
    Şehir
    Antalya
    Direkt olarak lastiğe püskürtmek yerine, bir süngere püskürtüp lastiğe sürebilirsiniz. Bir çoğunda öyle bariz bir kayganlık görmedim ben, zaten yol ile ilk temasta kayboluyor çoğu.
    Lastiğin özelliğine,ömrüne ne derece etki eder, bilimsel olarak bir veri yok elimde. Lakin lastikten ziyade, bazı metal aksamlarda çıkarması zor lekeler bırakan türler var, onun için de yine yukarıda belirttiğim şekli ile kullanmanız iyi olacaktır.
    AdigeXeux bunu beğendi.

  8. #8

    Üyelik
    13 Ağustos 2020
    Alıntı Metehan07-70 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Direkt olarak lastiğe püskürtmek yerine, bir süngere püskürtüp lastiğe sürebilirsiniz. Bir çoğunda öyle bariz bir kayganlık görmedim ben, zaten yol ile ilk temasta kayboluyor çoğu.
    Lastiğin özelliğine,ömrüne ne derece etki eder, bilimsel olarak bir veri yok elimde. Lakin lastikten ziyade, bazı metal aksamlarda çıkarması zor lekeler bırakan türler var, onun için de yine yukarıda belirttiğim şekli ile kullanmanız iyi olacaktır.
    tEŞEKKÜR EDİYORUM SAĞ OLUN

  9. #9
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    arka lastiğin farklı ebatta olduğunu şimdi fark ettim, bence yüksek boyut lastik takmayın, ileride sorun yaşayabilirsiniz, yol tutuşunda da farklılıklar olur.

  10. #10

    Üyelik
    13 Ağustos 2020
    Alıntı LynXMaSTeR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arka lastiğin farklı ebatta olduğunu şimdi fark ettim, bence yüksek boyut lastik takmayın, ileride sorun yaşayabilirsiniz, yol tutuşunda da farklılıklar olur.
    Çok sağ olun hayırlısıyla değiştireceğim inşallah en kısa zamanda

  11. #11
    Ercument - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ekim 2005
    Şehir
    İst./Zeytinburnu/K.Çekmece
    Motosikleti
    CBF150
    Pandemide sokağa çıkma yasaklarında can sıkıntısından
    yanakları ayakkabı boyasi ile boyamıştım.
    Fenada olmamıştı.
    AdigeXeux bunu beğendi.

  12. #12

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    1. Lastiklerine ve fren disklerine bir şey sürme. Zaten arkadaş kurbanı olmuşsun, bu heves hazır yokken körelt orayı. Konuyu açmanla lastiği temizlemen de benzer süreler alır, temizle temiz olsun.

    2. Lastik ölçüsünü orijinale çevir diyeceğim de, havaya yazmış olacağım muhtemelen. Neyse eğer motosiklet üreticisi ile lastik üreticisi farklı basınçlar verdi ise, ok acayip garip gurup bir motosikletin yoksa ki %99 yok, motosiklet üretcisinin değil lastik üreticisinin söylediği basıncı kullanmak veya ayara o basınçtan başlamak daha doğrudur.

  13. #13

    Üyelik
    13 Ağustos 2020
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1. Lastiklerine ve fren disklerine bir şey sürme. Zaten arkadaş kurbanı olmuşsun, bu heves hazır yokken körelt orayı. Konuyu açmanla lastiği temizlemen de benzer süreler alır, temizle temiz olsun.

    2. Lastik ölçüsünü orijinale çevir diyeceğim de, havaya yazmış olacağım muhtemelen. Neyse eğer motosiklet üreticisi ile lastik üreticisi farklı basınçlar verdi ise, ok acayip garip gurup bir motosikletin yoksa ki %99 yok, motosiklet üretcisinin değil lastik üreticisinin söylediği basıncı kullanmak veya ayara o basınçtan başlamak daha doğrudur.
    Çok teşekkür ederim. Akşam temizleyeceğim inşallah
    Yok pek sevmiyorum garip guraba işleri bende lastikleride orijinal ölçüsüne döndürmeyi düşünüyorum en kısa zamanda bütçemi ayarlayıp daha sonrasında kitapçıkta yazan ön arka 29 29 artçılı ön 29 arka 33 yazıyordu. Önü 29 arkayı 31 yapmayı hedefliyorum her zmn artçılı olmuyorum fakat arada arkadaşım veya kardeşim biniyor

  14. #14

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı AdigeXeux adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok teşekkür ederim. Akşam temizleyeceğim inşallah
    Yok pek sevmiyorum garip guraba işleri bende lastikleride orijinal ölçüsüne döndürmeyi düşünüyorum en kısa zamanda bütçemi ayarlayıp daha sonrasında kitapçıkta yazan ön arka 29 29 artçılı ön 29 arka 33 yazıyordu. Önü 29 arkayı 31 yapmayı hedefliyorum her zmn artçılı olmuyorum fakat arada arkadaşım veya kardeşim biniyor
    Rica ederim.
    Tamam orijinal ölçüye geçmen en güzeli gerçekten. Lastik havası konusunda da dediğim gibi eğer lastik üreticisi farklı bir şey söylüyorsa onu dinlemelisin, motosiklet üreticisini değil. Lastik havası önemli olmakla birlikte 33 yerine 31 veya 29 yerine 31 gibi cücük farklardan da başına iş almazsın. Lastik üreticisi çok farklı bir şey söylemediyse, motor kitapçığında da tek 29-29 artçılı 29-33 demişse, 29-31 ile gezebilirsin. Yalnız sağlam gazlama niyetin varsa o arka 31'i indirmende fayda olur.
    youtube.com/@bisuruyorum

  15. #15

    Üyelik
    13 Ağustos 2020
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Rica ederim.
    Tamam orijinal ölçüye geçmen en güzeli gerçekten. Lastik havası konusunda da dediğim gibi eğer lastik üreticisi farklı bir şey söylüyorsa onu dinlemelisin, motosiklet üreticisini değil. Lastik havası önemli olmakla birlikte 33 yerine 31 veya 29 yerine 31 gibi cücük farklardan da başına iş almazsın. Lastik üreticisi çok farklı bir şey söylemediyse, motor kitapçığında da tek 29-29 artçılı 29-33 demişse, 29-31 ile gezebilirsin. Yalnız sağlam gazlama niyetin varsa o arka 31'i indirmende fayda olur.
    cansınız çok sağ olun
    killingroad bunu beğendi.

  16. #16
    Osm@n - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2015
    Şehir
    Kastamonu
    Motosikleti
    KTM DUKE 250 - 2016
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1. Lastiklerine ve fren disklerine bir şey sürme.
    Fren disklerini yağlamazsak paslanmazlar mı? Paslı diskler hiç de hoş görünmez, motorun havasını bozar.


  17. #17

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı Osm@n adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fren disklerini yağlamazsak paslanmazlar mı? Paslı diskler hiç de hoş görünmez, motorun havasını bozar.

    https://i.imgur.com/wZF01Rt.jpeg
    Bütün sırrı bozdun şimdi
    Osm@n bunu beğendi.

  18. #18

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ...eğer motosiklet üreticisi ile lastik üreticisi farklı basınçlar verdi ise, ok acayip garip gurup bir motosikletin yoksa ki %99 yok, motosiklet üretcisinin değil lastik üreticisinin söylediği basıncı kullanmak veya ayara o basınçtan başlamak daha doğrudur.
    Ben hiçbir üreticinin bilgi notlarında tavsiye edilen lastik basıncı diye bir şey görmedim, nerede yazar bu bilgi? Lastiklerin üzerinde azami basınçlar yazılı olabilir belki; bu bilgi bisiklet lastiklerinde mutlaka olur da motosiklet lastiklerinde hiç dikkat etmedim şimdiye kadar, hep motosiklet üreticisinin verdiği değerleri kullanmışımdır...)

  19. #19

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben hiçbir üreticinin bilgi notlarında tavsiye edilen lastik basıncı diye bir şey görmedim, nerede yazar bu bilgi? Lastiklerin üzerinde azami basınçlar yazılı olabilir belki; bu bilgi bisiklet lastiklerinde mutlaka olur da motosiklet lastiklerinde hiç dikkat etmedim şimdiye kadar, hep motosiklet üreticisinin verdiği değerleri kullanmışımdır...)
    Üreticiden üreticiye değişen bir "terbiye" var burada.
    Pirelli mesela çok uyuz olduğum bir tutumda. Rosso Corsa lansmanı yapıyor, gazetecilere "hedef sıcak" basınçları söylüyor. Ama internette orada burada kullanıcılara vermiyor bu bilgiyi, SBK lastiklerinde vermiş mesela, piste çıkan onu alsın tribi. O zaman niye Corsa serisi var?
    Mitas bu konuda çok iyi. Sport Force'un tüm varyantları için 400cc-1000cc-600cc-pist falan gibi detaylı şekilde vermiş sıcaklıkları.

    Bunlar yoksa motosiklet üreticisini baz alacağız tabi. Ama bu veri de her zaman çok net şekilde en ideal basınç olmayabiliyor. Çok net şekilde ben Aprilia'nın verdiği basınçları kullanmıyorum RS660'ta. ön 2.5 arka 2.8
    Çok fazla bu performanslı kullanım için. 2.3 2.3 veya 2.3 2.5 gibi basınçlarda daha iyi tutuş var.
    youtube.com/@bisuruyorum

  20. #20

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Üreticiden üreticiye değişen bir "terbiye" var burada.
    Pirelli mesela çok uyuz olduğum bir tutumda. Rosso Corsa lansmanı yapıyor, gazetecilere "hedef sıcak" basınçları söylüyor. Ama internette orada burada kullanıcılara vermiyor bu bilgiyi, SBK lastiklerinde vermiş mesela, piste çıkan onu alsın tribi. O zaman niye Corsa serisi var?
    Mitas bu konuda çok iyi. Sport Force'un tüm varyantları için 400cc-1000cc-600cc-pist falan gibi detaylı şekilde vermiş sıcaklıkları.

    Bunlar yoksa motosiklet üreticisini baz alacağız tabi. Ama bu veri de her zaman çok net şekilde en ideal basınç olmayabiliyor. Çok net şekilde ben Aprilia'nın verdiği basınçları kullanmıyorum RS660'ta. ön 2.5 arka 2.8
    Çok fazla bu performanslı kullanım için. 2.3 2.3 veya 2.3 2.5 gibi basınçlarda daha iyi tutuş var.
    Basınçlar mutlaka kişisel zaten, üreticinin tavsiyeleri başlangıç noktası. Aynı motor aynı sürücü aynı rota aynı hava koşulları için bile değişebilir; tercübe artıp da sürüş stili değişip agresifleştikçe basınç ihtiyaçları da buna göre farklılaşabiliyormuş. (O kadar hassas hiç bakmadım...)

    Ben sadece Michelin, Pirelli ve Metzeler "yol" lastikleri kullandığım için farketmedim; demek ki başka markaların "spor" lastiklerinde bu bilgi olabiliyormuş. Ama genel kural olarak elimizde başlangıç olarak sadece motosiklet üreticisinin tavsiye ettiği değerler var.
    killingroad bunu beğendi.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)