Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Sıfır Araç Neden Çok Yakar?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Alisilin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Ybr 125 06- Cygnus L 14
    Hep merak etmisimdir, sıfır motosiklet ya da araba neden çok yakar?
    Ya da bı şehir efsanesi mi?
    Ya da gerçekten öyle mi?

    'Abi 3- 5 bin km bın yakıt düşer, oturur'
    ' Az bin 1 lt kesin düşer ' vs laflarını hep duymusuzdur.

    İlk akla gelen rodaj denebilir.
    Yakıtı gönderen ayarlayan enjeksiyon sistemi ya da beyin denen parça değil mi?

    Enjeksiyon ' Abi parçalar daha alismamamış yakıtı bol bol göndereyim silindire mi diyor?

    Alismamis piston silindir ne kadar sıkı olabilir ki bu denli farkedecek?
    Konuyu bilimsel olarak açıklayabilecek var mı?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Osm@n - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2015
    Şehir
    Kastamonu
    Motosikleti
    KTM DUKE 250 - 2016
    Yeni gelin nazlı olur, o da çok yakar. Belki bir bağlantısı vardır.

  3. #3
    Alisilin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Ybr 125 06- Cygnus L 14
    Alıntı Osm@n adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yeni gelin nazlı olur, o da çok yakar. Belki bir bağlantısı vardır.
    Hocam çözdün olayı baya bilimsel ve teknikti bu

  4. #4
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Sıfır yada piston segman silindir değişmiş motorun kompresyonunu ölç yaz bir yere , 10.000 km sonra tekrar ölç sorduğun sorunun cevabını bulacaksın ;)
    Cyan, espresso ve Osm@n bunu beğendiler.

  5. #5
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    99% plasebo o

  6. #6
    Khaira - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2022
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Tracer 700
    Ben araç kullanırken aldığım her arabada genelde arabaya tam anlamıyla alışana kadar 1.5-2 litre daha fazla yaktırıyordum. Özellikle dur-kalk sırasında ayaklar, o aracın gaz tepkisine alışık olmadığı için "pedal altında yumurta varmış gibi" gaza basamıyor, ani hareketlerde bulunabiliyor. Aldığım araç 10 bin kilometrede de olsa, 100 bin kilometrede de olsa bir süre sonra gerçek değerleri yakalayabiliyordum. Bence rodaj, piston segman alışmasının yanısıra şöför-araç alışması da önemli bir etken.
    Metehan07-70, Metehan48, Cyan ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  7. #7
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı Khaira adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ....Bence rodaj, piston segman alışmasının yanısıra şöför-araç alışması da önemli bir etken.
    Buda bir etken ama otomatik vitesli taşıtlarda pek birşey farketmez , ayrıca gaz pedalıda elektronik çalışır dibine kadar bassanız bile yakıt ecu'nun izin verdiği kadar püskürtülür ve optimum vites seçilir..içten yanma tüm pistonlu motorların yaklaşık 10.000 km gibi silindir içi kompresyonu tepe noktasına ulaşır , motorun kullanım şekline ve teknolojisine göre 100.000-150.000 civarı tekrar düşmeye başlar , sakin kullanılan yüksek devir çevirmeyen bir motorda bu süre belki 200-250 bine bile ulaşabilir..

  8. #8
    TIGERSHARK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Yağdan kaynaklı olduğunu biliyorum. Rodaj yağı kalın olduğu için motor çalışmak için daha çok efor sarf ediyor ama rodaj dan sonra yağ ince konur bu da hem aracı sessizleştirir hemde motoru daha rahat çalışmasını sağlar. Ben böyle biliyorum.

  9. #9

    Üyelik
    24 Aralık 2019
    Motosikleti
    Yamaha MT09 2021+yadea g5
    teknoloji son olsa bile fark etmiyor cidden.0km motor araba hiç fark etmiyor yakıyor.silindir segman en büyük olay da egzoz sistemi eskidikçe daha rahat çalışır hale geliyor.ben hep 0km taşıt aldım hepsindede hiç bir fark olmadan başlarda yaktı.arabalarda 5000km den sonra gözle görülür şekilde düşüyor.motosikeltlerde 2000 2500 den sorna düştüğünü gözlemledim.araba test dergisinde değişik bir test vardı.0km olan arabayla 100.000 km deki arabanın farklarına bakıyorlardı.genelde 0 100 hızlanmaları 100k km deki araçların bariz daha hızlı ve yakıt tüketimleri de 0km oranla 1 litre falan düşük çıkıyordu.tabi bu full bakımlı bir araç için geçerli.alışmamış blok diye bir şey yok o eskidendi lazer kesim alimunyum vs mm lik makinayla yapılan bloklar.ona kalırsa eskiden enjeksiyonlu araçların öncesinde de motor açma diye bir olay vardı.işte asıl o motoru alıştırmaktı eski tip motor teknolojisi.bu arada ne araba nede motorda rodaj süresince hiç bir zaman abanmadım.motorun belli rodajı gidiyorsun yağ değiştiriyorsunda arabada öyle bir durum yok.sadece 1000km boyunca ani gaz verme tapa gaz gitme sakin kullan şeklinde uyarılar var

  10. #10

    Üyelik
    13 Haziran 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    falcon flash 100
    Yakıt parasını düşünmeyecek kadar zengin değilim.

    30 senedir otomobil, 8 senedir motosiklet sahibiyim bu güne kadar hiç aklıma gelmedi bu araç ne kadar yakıyor diye.

    Boş verin bu işleri keyfini sürmeye bakın.

    Ne demişler arslan besleyen yemini düşünmez diye.
    Metehan48, espresso ve Osm@n bunu beğendiler.

  11. #11
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı yaşlıveacemi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yakıt parasını düşünmeyecek kadar zengin değilim.

    30 senedir otomobil, 8 senedir motosiklet sahibiyim bu güne kadar hiç aklıma gelmedi bu araç ne kadar yakıyor diye.

    Boş verin bu işleri keyfini sürmeye bakın.

    Ne demişler arslan besleyen yemini düşünmez diye.
    Üstad yakıt tüketimini takip etmek iyidir , artan tüketim motordaki sorunların habercisidir farkedince erken müdahale edebiliriz , aksi halde bir iki litre yakıttan çok daha fazlasını motora harcayabiliriz..
    Cyan ve zihnigonen bunu beğendiler.

  12. #12
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Üstad yakıt tüketimini takip etmek iyidir , artan tüketim motordaki sorunların habercisidir farkedince erken müdahale edebiliriz , aksi halde bir iki litre yakıttan çok daha fazlasını motora harcayabiliriz..
    Ben yakıt tüketimini bu nedenle takip ediyorum. Yoksa zaten motorla ayda 500km anca yol yapabiliyorum onda da zevk için yaksın iki katı yaksa da koymaz ama tüketimde değişiklik farkedersem hemen servisin yolunu tutarım diye takip ediyorum.
    Osm@n ve Cyan bunu beğendiler.

  13. #13
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Buda bir etken ama otomatik vitesli taşıtlarda pek birşey farketmez , ayrıca gaz pedalıda elektronik çalışır dibine kadar bassanız bile yakıt ecu'nun izin verdiği kadar püskürtülür ve optimum vites seçilir..içten yanma tüm pistonlu motorların yaklaşık 10.000 km gibi silindir içi kompresyonu tepe noktasına ulaşır , motorun kullanım şekline ve teknolojisine göre 100.000-150.000 civarı tekrar düşmeye başlar , sakin kullanılan yüksek devir çevirmeyen bir motorda bu süre belki 200-250 bine bile ulaşabilir..
    Garage 54 'ün bir videosunda bahsettiğin durum vardı abi, ilk başlarda 8.5 değer veren yanma odası belli bir kullanım sonrasında 10.5-11 lere varana kadar çıkmıştı.

  14. #14

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben yakıt tüketimini bu nedenle takip ediyorum. Yoksa zaten motorla ayda 500km anca yol yapabiliyorum onda da zevk için yaksın iki katı yaksa da koymaz ama tüketimde değişiklik farkedersem hemen servisin yolunu tutarım diye takip ediyorum.
    +1 (on karakter)
    espresso bunu beğendi.

  15. #15
    Osm@n - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2015
    Şehir
    Kastamonu
    Motosikleti
    KTM DUKE 250 - 2016
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben yakıt tüketimini bu nedenle takip ediyorum. Yoksa zaten motorla ayda 500km anca yol yapabiliyorum onda da zevk için yaksın iki katı yaksa da koymaz ama tüketimde değişiklik fark edersem hemen servisin yolunu tutarım diye takip ediyorum.
    Hökümata sövmek için elde veri olarak tutulabilir.
    İlk motosikletimi bayiden aldığımda 13 litrelik depoyu doldurmak 50 lira bile tutmamıştı.
    Şimdi pompacının tabancayı depodan çıkarırken depoya damlattığı benzin bile 40 lira tutuyor neredeyse.
    espresso bunu beğendi.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)